Bevezetés, alapok
A Gyűrűk Ura univerzumot a játékvilág már elég szépen kivesézte. Kaptunk már stratégiai játékot, mmo-t, akciójátékot... volt jó és gyengébb próbálkozás. Mégis az eddigi legjobb alkotást nem egy profi, fizetett csapat készítette, hanem lelkes amatőrök. A 2006-ban megjelent Medieval Total War második részéhez rengeteg fantasztikus mod készült megjelenése óta. Ezek közül talán az egyik legjobb Tolkien világába kalauzol el minket.
Az első stratégiai játék, mely a témával foglalkozott egy 1988-as program volt, War in Middle Earth néven futott. A film sikere után elkészült a Battle for Middle Earth első majd második része. A játék inkább taktikai jellegű volt, mint komoly stratégia. Az igazi stratégiamániások igényeit ez nem is elégítette ki maximálisan, ehelyett hosszú és kitartó munkával LotR köntösbe öltöztették eme remek stratégiai játékot. Egy teljes konverzó készült, új frakciók, egységek, világtérkép... Ennek eredménye lett a Third Age, ami 2009 tavaszán jelent meg. A játékot folyamatosan fejlesztik, már a 2.1-es verziónál tart.
Üdvözöllek, Utazó, Középföldén!
Háború dúl Középföldén a hatalomért. Végre itt a lehetőség, hogy beleszóljunk a történelem alakulásába. Szeretnénk, hogy a rohírok bevegyék Vasudvart? Netán Mordor dicső hadaival leromboljuk a Fehér Várost, hogy végleg megtörjük az emberek ellenállását? Nos, erre lehetőségünk lesz. Tizenkét választható frakció áll rendelkezésre. Lehetünk jófiúk, vagy akár gonoszok. Törp nemesek, vagy ork hordák vezérei. Minden rajtunk áll.
Miután kiválasztottuk frakciónkat, indulhat is a játék. Középfölde fogad minket a könyvből és a filmből már jól ismert városokkal. A nevezetes települések egyedi megjelenést kaptak, így azonnal felismerjük őket. Tanácsadónk Gandalf lesz, aki útbaigazításokkal látja el a kezdő játékosokat (apró bug, hogy női hangon szólal meg, az eredeti TW tanácsos hangján, ezt nem cserélték még ki a fiúk.) A játékmenet egy az egyben az eredeti játékot követi. A seregek mozgatása, a város menedzsment nem változott. Érdemes azonban megemlíteni, hogy a városokban építhető épületek szintén egyedi megjelenést kaptak. A készítők kivették a kereskedőket és a papokat, így már nem kell nyűglődni velük. A diplomaták, kémek, gyilkosok természetesen maradtak a helyükön, és jó szolgálatot is fognak tenni nekünk. A seregek irányítását ezúttal is érdemes nemesekre bízni. Lehetőségünk lesz arra, hogy Boromir, Faramir, vagy akár Aragorn vezesse seregünket dicsőséggel a harcba.
A kard napja, a vér napja jő!
A játék leglátványosabb elemei természetesen az ütközetek. A modderek kiváló munkát végeztek. Minden egység mintha a filmből lépett volna ki. Csillogó gondori páncélok, uruk hai orkok a fehér kéz jelét viselve. A játék első szakaszában nem találkozunk igazán különleges ellenfelekkel. Természetesen a játék későbbre tartogatja az igazi nagyágyúkat (még egy balrog is előkerül). Trollok, olifántok is tiszteletüket teszik a harctereken. A Battle for Middle Earth csatajelenetei egyszerű kis gyerekjátéknak fognak tűnni. Itt tényleg lehetőségünk nyílik majd arra, hogy több száz (vagy akár ezer) rohír lovassal söpörjük el az ostromló orkokat a Fehér Város alól. Saját meglátásom szerint a lovasság erejét némileg visszavették az eredeti TW-hez képest, azonban ennek nem látta kárát a játék. Okosan, taktikusan kell velük manőverezni. Bölcs hadvezér amúgy sem vezeti lovasait egyenesen a lándzsások falába. A győzelem kulcsa a manőverezés, illetve az, hogy lovasainkat időben visszavonjuk a húsdarálóból.
Diplomácia
Minden birodalom rendelkezik ősi szövetségesekkel, akiknek lojalitását nehéz megingatni. Persze akadnak ősellenségek is, egy Gondor-Mordor szövetséget összehozni, hát... az már már a lehetetlenség határát súrolja.
Zene
Ebben nincs hiba. Egy az egyben a filmben hallható zenéket használták a srácok.
A TW sorozat számomra egyik legjobban kedvelt eleme a töltőképernyőn megjelenő idézetek. Szerencsére ebben a készítők hűek maradtak a régi hagyományokhoz, ráadásul az idézeteket a könyvből vették, nem a filmből.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!