Konfiguráció és fogyasztás
Videokártya / driver | Gigabyte GeForce 6800 GS 256 MB (425/500 MHz) / Forceware 81.98 Sapphire Radeon X800 GTO2 256 MB (400/490 MHz) / Catalyst 6.1 MSI Radeon X800 GTO 256 MB (400/490 MHz) / Catalyst 6.1 Gigabyte 3D1-68GT 256 MB (350/500 MHz) / Forceware 81.98 |
Processzor | AMD Athlon 64 3800+ (2,4 GHz; 512 kB L2 cache; dual-channel) |
Alaplap | ASUS A8N-SLI Premium |
BIOS-verzió | 1006 |
Chipset | NVIDIA nForce4 SLI |
Chipset-driver | NVIDIA Unified Driver 7.11 |
Memória | Corsair TwinX1024-3200XL – 2 x 512 MB |
Időzítések | 2-2-2-5 |
Merevlemez | Maxtor DiamondMax 10 250 GB (PATA, 7200 rpm, 16 MB cache) |
DVD-meghajtó | Asus DRW-0804P |
Tápegység | Cooler Master RS-450-ACLY (450 W) (Expert Computer Kft.) |
Operációs rendszer | Windows XP Professional Service Pack 1 + DirectX 9.0c |
A videokártyák alá szokásos tesztrendszerünket izzítottuk be. Mivel a tesztben a sima X800 GTO-t is szerepeltetni szerettük volna, így megpróbáltunk a Sapphire X800 GTO2-n kikapcsolni 4 futószalagot (háromféle BIOS-t kipróbáltunk), de nem sikerült! Érdekes eset, a 12 futószalagos kártya gyárilag 16-tal jön, és még vissza sem tudjuk alakítani 12-re, micsoda kiszúrás...
Ennek következményeként egy eredeti X800 GTO-t kellett beszereznünk, ebben pedig az MSI sietett a segítségünkre. Az MSI RX800-TD256E egy szimpla 256 MB-os, 256 bites (találkoztunk már 128 bitessel is) X800 GTO GPU-s kártya MSI-féle egyedi hűtőmegoldással. Az órajelek tekintetében az MSI követi a referenciaajánlást, vagyis ez a kártya 400/490 MHz-es órajelekkel rendelkezik. A ventilátor hangjától nem voltunk elragadtatva, a teljesítményről később pontos képet kapunk. Az X800 GTO-t nem hajtottuk túl, egyrészt, mert ez a teszt a GeForce 6800 GS-ről és az X800 GTO2-ről szól, másrészt pedig azért, mert korábbi tesztjeinkben ezt már megtettük több alkalommal is.
Hirdetés
Játékok
- ID Software – Doom 3
- ID Software – Quake 4
- Codemasters – Colin McRae Rally 05
- EPIC Games – Unreal Tournament 2004
- EA Games – Battlefield 2
- EA Games – Need for Speed: Most Wanted
- Valve – Half Life 2
- UBISoft – Far Cry
- UBISoft – Splinter Cell Chaos Theory
- Vivendi Universal Games – Chronicles of Riddick: Escape from Butcher's Bay
- Vivendi Universal Games – F.E.A.R.
A meghajtóprogramokban a képminőségi beállításokat az NVIDIA kártyák esetében „Legjobb minőség”-re, az ATI kártyák esetében pedig a legszebbre kapcsoltuk, később csak az FSAA-t és az anizotropikus szűrést állítottuk. A „Catalyst AI”-t alapállapotban hagytuk. A legtöbb játék esetében maximális grafikai beállításokat használtunk, ahol nem, ott külön jelezni fogjuk. A Doom 3, Quake 4, Half Life 2, FarCry, UT2004, SCCT, Battlefield 2 és Riddick játékokban saját magunk által felvett demókat/replayeket használtunk fel a kártyák teljesítményének leméréséhez, minimálisra csökkentve így a meghajtó-optimalizációk esetleges hatását. A többi játékban egy begyakorolt útvonalat jártunk be háromszor egymás után, miközben FRAPS-szel mértük az fps-eket. A három lefutott kör után az átlagot jegyeztük fel (kivéve a F.E.A.R.-t, melyben a benchmarkot futtattuk le).
A teljesítménytesztek előtt a különböző videokártyákkal lemértük a teljes rendszer fogyasztását.
Üresjáratban az X800 GTO2-n aktivált plusz 4 futószalag 9 %-os többletfogyasztásként jelenik meg. Az X800 GTO2 és a 6800 GS ugyanannyit fogyaszt, míg ugyanezen kártyák tuningolt változatai az alapórajeleshez képest mindössze 1-2 wattal növelik a teljes rendszer fogyasztását. Tesztünk későbbi résztvevői a 6800 GS SLI és a 7800 GTX, melyek nagyjából ugyanannyit fogyasztanak.
Az X800 GTO és GTO2 közötti különbség terhelve kb. 4 %-ra csökken. A GTO2 és a 6800 GS még mindig szinte ugyanannyit fogyaszt, tuningolt változataik pedig kb. 10-15 wattos (6-7 %) plusz terhet rónak a teljes rendszer teljesítményére az alapórajeles eredményekhez képest. A 6800 GS SLI és 7800 GTX csatájából a 7800 GTX kerül ki győztesen, előnye igen komoly: 18 %.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!