Hirdetés

LEGO Brawls teszt

A bal sarokban: egy LEGO-minifigura. A jobb sarokban: egy másik LEGO-minifigura. A másik hat sarokban szintén. Vajon milyen lehet egy építőkockás verekedős játék?

Hirdetés

Üres a doboz

Ritkán látni jelentős forradalmat a verekedős játékok mára talán kicsit kiszámíthatóvá vált világában, de egy dolgot mindenképpen a LEGO Brawls fejlesztőinek javára kell írnunk: olyat mertek meglépni, amire korábban még senki nem volt hajlandó. Egy ideális világban ez nyilván valami elképesztően jó ötlet zseniális megvalósítása lenne, de hát 2022-ről ordít, hogy nem ideális világban élünk. Nem is titkolózok tovább: az általam korábban nem ismert RED stúdió verekedős játékában egyetlen játszható karakter szerepel csupán, akinek nincs ennél sokkal több eltérő támadása sem. Ezt a tényt persze próbálták feledtetni a készítők, de ez olyan eszelős negatívum, amelytől egy sokkal jobban kitalált programot is nehéz lenne megmenteni.

A játék ihletője jól láthatóan a Super Smash Bros.-sorozat volt, vagyis az oldalról látott, többemeletes, platformokkal teli pályákon akár nyolc apró figura is ugrálhat és vadulhat az épp kezében tartott fegyverekkel. A Free For All csatákban mindezt a Nintendo játékához hasonlóan egyetlen képernyőre tömöríti, de a csapatokra épülő játékmódokban azért kicsit szélesebb helyszíneket kapunk. Az életerő-rendszer is hagyományosabb lett: életerő-csíkok a megszokott módon működnek, de az újraéledés a mindenki-mindenki-ellen módot leszámítva korlátlan. Természetesen mindaz, ami a Nintendo szériáját olyan vonzóvá tette – nevezetesen a szinte végtelen tartalom, a teljesen eltérő taktikát igénylő karakterek serege, illetve a tökéletesen kiegyensúlyozott játékmenet – fájóan hiányzik a kicsit hasonló látvány mögül.


[+]

Multiplayer-fókuszú játékról van szó, így még csak kísérlet sem történt arra, hogy valamiféle egyjátékos-módot a játékba pakoljanak. Aki offline, egyedül akar játszani, annak nincs sok lehetősége; igaz, igazából az online játékosok sincsenek elkényeztetve. A főmenüben csak két játékmód látható: a szimpla Brawl csaták, illetve az általunk szerkeszthető feltételekkel zajló Party mód. Előbbiek terén a meccsek előtti pályaválasztó tulajdonképpen a játékmódok közt is dönt: a Jurassic Park-arénában például csak a Control Point mód érhető el, a vízeséses Ninjago pályán pedig őszibarackot kell gyűjteni a nagy haddelhadd közepette.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Hirdetés

Fotóznál vagy videóznál? Mutatjuk, melyik okostelefon mire való igazán!

PR Vásárlás előtt érdemes megnézni, mit kínálnak az aktuális telefonok, ha igazán ütős képeket vagy profi mozgóképeket szeretnénk készíteni.

Azóta történt

  • Mario + Rabbids: Sparks of Hope teszt

    Mario és a rabbidok első találkozása meglepően pozitívan sült el – csak remélni lehetett, hogy az abból sorozatot csináló folytatásnak sem kell szégyenkeznie.

  • Togges bemutató

    Egy kétfős brazil indie-fejlesztőstúdió bizonyította be, hogy a kiváló és újszerű játékokhoz nem kellenek dollármilliárdok. A Togges egy újszerű 3D-platformjáték, amelyben gondolkodni is kell.

  • Swordship teszt

    Mi történik, ha egy shoot ’em upból kivesszük a lövöldözést? Az ösztönünk azt mondaná, hogy valami nagyon értelmetlen, de a Swordship kitűnően tekeri ki a műfaj hagyományait.

  • Frissül a LEGO Brawls

    Az update a tervek szerint alig egy nap múlva lesz elérhető.

Előzmények

  • Rabbids: Party of Legends teszt

    A partijátékok műfaja egy régi szereplő új epizódjával folytatódik, a nyulak sokszor nagyon szórakoztató csatája viszont sajnos csak offline kínál élményeket.

  • The Stanley Parable: Ultra Deluxe teszt

    Mind emlékszünk 2013-ra, amikor a Stanley Parable megjelent, ugye? Lehet megkapaszkodni: a nagyszerű játék most egy kicsit ultrább és sokkal deluxe-szabb formában tért vissza!

  • LEGO Star Wars: The Skywalker Saga teszt

    Réges rég, egy messzi-messzi galaxisban a Traveller’s Tales megalkotta minden idők talán legnagyobb LEGO játékát. De vajon a legjobbat is? Erre keressük a választ.