Hirdetés

Leap Motion teszt

Hirdetés

Fel a kezekkel!

A mozgásérzékelős kontrollerek a Nintendo Wii 2006-os megjelenésével váltak szélesebb kör számára könnyen és viszonylag megfizethető áron elérhetővé. Bár az ujjak és a kéz mozgását lekövető beviteli eszközök addig is léteztek, azok főleg professzionális felhasználásra készültek, és általában csak egy maroknyi célszoftverrel együtt voltak használhatóak. A Wii kódneve nem hiába volt Revolution, azaz forradalom – a Nintendo konzolja az akkoriban elsöprően újszerűnek számító irányítással néhány év alatt tízmilliókat nyert meg magának, olyanokat is, akiknek azelőtt soha nem jutott volna eszébe valamilyen játékgépet vásárolni. A Microsoftnak és a Sonynak meglehetősen sokáig tartott, amire az Xbox 360 és a PlayStation mellé kihozták saját mozgásérzékelős kontrollerüket, de ezek már messze nem szóltak akkorát, mint a Wii.

A Nintendo Wii sikere elsöprő volt
A Nintendo Wii sikere elsöprő volt

PC-hez – nem meglepő módon – csak a Kinect jelent meg (és fogyott is belőle jócskán, az első 2 hónap alatt 8 millió, mostanáig pedig még nagyjából 20 millió), de lelkes programozók, hackerek már azelőtt a Wii kontrollere esetében is megoldották az együttműködést. Ennek ellenére a PC-vel történő használatra egyik sem volt igazán alkalmas, hiszen eredetileg mindkét eszköz játékok irányítására született, és nem arra, hogy az ember a számítógépe előtt ülve, apró kéz- és ujjmozdulatokkal navigáljon egy operációs rendszer felületén vagy manipuláljon különféle háromdimenziós tereket és objektumokat. A mozgásérzékelés PC-s forradalmára még éveket kellett várni. De vajon akarjuk-e számítógépünket a levegőben hadonászva irányítani, vagy egyelőre még érdemesebb a jól bevált egérnél, vagy esetleg érintőképernyőnél maradni?

Microsoft Kinect
Microsoft Kinect

A Leap Motionről először 2011 nyarán lehetett hallani, amikor a még OcuSpec névre hallgató startupba 1,3 millió dollárt fektetett néhány nagyobb amerikai kockázatitőke-befektető. Akkoriban még szinte semmit nem lehetett tudni a majdani termékről, a kiszivárgott információk alapján a legtöbben valamiféle szegény ember Kinectjére tippeltek, bár az alapító Michael Buckwald utalt rá, hogy – bár természetesen játékok irányítására is alkalmas lesz – az ő megoldásuk más felhasználási területet céloz majd. Ezt követően a cég nem sokat hallatott magáról, de szép csendben folytatták a fejlesztéseket és közben a következő befektetési körről is tárgyaltak, amire közel egy év múlva került sor. Ennek során további 12,75 millió dollár folyt be a kasszába, így annak ellenére, hogy a nyilvánosságnak még mindig nem mutattak semmi konkrétumot, sejteni lehetett, hogy a befektetőket meggyőzte az, amit addig zárt ajtók mögött láthattak. A cég a nevét is ekkor változtatta meg Leap Motionre, és Buckwald továbbra is rendkívül optimista nyilatkozatokat adott, egyedülállónak nevezve az eszközt.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Hirdetés

Fotóznál vagy videóznál? Mutatjuk, melyik okostelefon mire való igazán!

PR Vásárlás előtt érdemes megnézni, mit kínálnak az aktuális telefonok, ha igazán ütős képeket vagy profi mozgóképeket szeretnénk készíteni.

Azóta történt

Előzmények