R mint Remaster
A Bandai Namco Entertainment 2022-ben alaposan begyújtotta a remaster-kohót – a Klonoa és a Pac-Man World után gyors egymásutánban egy verekedős játék, az eredetileg 2014-ben megjelent JoJo’s Bizarre Adventure All-Star Battle címe mögé is odabiggyesztették az R betűt. A CyberConnect2 fejlesztése annak idején kizárólag PS3-ra volt elérhető, úgyhogy a felújításnak már önmagában annyi haszna van, hogy végre minden modern platformon kipróbálható a produkció. Nem is teljesen érdemtelenül, hiszen egy kifejezetten jó játékról van szó, aminek a ráncfelvarrott változata sem vall szégyent.
Hirdetés
A JoJo’s Bizarre Adventure All-Star Battle R a népszerű anime univerzum alapján készült verekedős játék. Bár lehetőség van benne térbeli kitérésre, a harcrendszere kizárólag síkban zajlik, tehát inkább tekinthető 2D-s anyagnak. Rajzfilmszerű látványvilágával, kissé gyorsított tempójával és látványos effektjeivel bizarr módon engem első blikkre a Street Fighterre emlékeztetett, pedig a szereplőkre sok mindent lehet mondani, de azt nem, hogy hasonlítanának a Capcom karaktereire.
Játékmódok tekintetében nem szenvedünk hiányt, és örömmel konstatáltam, hogy az aktuális trendekkel ellentétben itt az egyjátékos lehetőségek vannak túlsúlyban. A játék sava-borsa a címadó All-Star Battle mód, amit ebben a kiadásban némileg kibővítettek. A nyolc fejezetre osztott módban több, mint 100, egyedi paraméterekkel megbolondított meccset nyomhatunk le, amelyek a JoJo’s Bizarre Adventure anime híres szereplőit eresztik egymásnak. Minden ilyen „panel” más és más módosítót dob be, a nehézségi szintjük is eltérő, az összegyűjtött aranyból viszont lehet venni könnyítéseket, olyan modokat, amik a játékos felé billentik a mérleg nyelvét. Önmagában is rendkívül tartalmas, változatos mód, aki jártas a JoJo-világban, annak különösen érdekes lehet a szereplőket más és más kombinációkban harcolni látni.
Aztán ott az Arcade mód, amin belül két további lehetőségünk van. A Challenge Battle a hagyományos, nyolc random ellenfél elleni játéktermi mód, az Endless Battle pedig a túlélő opció, ahol annyi ellenfelet verhetünk el egymás után, amennyit bírunk. Versus módban egy-egy meccset nyomhatunk a gép, vagy egy másik (helyi) játékos ellen, és persze ott a kötelező gyakorló lehetőség, ahol testre szabható karakterek ellen csiszolhatjuk tudásunkat. Minden játékmódban állítható a nehézség, a meccsek után pedig aranyat kapunk, amiből a galériában vásárolhatunk több száz illusztrációt, zenét, 3D-s karaktermodellt, emblémát és sok mást. Így nemcsak játékmódból akad minden, amire szükség lehet, de értelme is van játszani, hiszen ezzel nyitható meg a számtalan extra tartalom nagy része.
Természetesen adott az Online multiplayer lehetőség is, erről azonban már nem sok jót lehet elmondani. A JoJo sajnos nem használja a rollback netkódot, aminek az eredménye a szokásosnál is durvább késés, instabilitás és lelassulás. Az a néhány meccs, amibe sikerült bejutnom, pocsékul futott, rendszeresek a hibaüzenetek, az akadások, a várakozások a másikra, és ez sajnos a megjelenés óta sem lett jobb. Cross-platform támogatás nincs, így az is erősen platformfüggő, hogy találunk-e ellenfelet a Ranked és Player Battle módokban. Érdekes módon ki kell mondani, de ebben a játékban abszolút a single-player tartalom a nyerő, emiatt érdemes megvenni, nem a multi miatt.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!