Hirdetés

Független játékok - Amit illik tudni

Mostanában egyre színvonalasabb olyan játékokkal játszhatunk, melyek nem nagy kiadók mögött megbújó stúdiók munkái. Lássuk mik ezek a játékok és hogyan készülnek.

Hirdetés

Bevezető

Először is, talán kezdjük azzal, hogy miket is nevezünk indie játékoknak. Azok a játékok kerülnek ebbe a kategóriába melyek mindenféle óriási videó játék kiadó pénzügyi támogatása nélkül készülnek, vagyis a régi szép idők garázsfejlesztéseire hasonlítanak ilyen szempontból. Általában ezek nagyon kicsi, vagy inkább „nem létező” költségvetéssel rendelkeznek. Elsősorban PC-s online beszerezhető játékokról van szó, természetesen vannak kivételek, hiszen akadnak nagyobb költségvetésű és konzolokra megjelenő indie játékok is.

Tipikusan, amikor egy indie játék fejlesztése folyik, egy ember vagy egy kisebb csapat, kevesebb mint 10 ember, foglalkozik a projekttel. Attól függően milyen játékról van szó, illetve mennyire összetett. Egy nagyobb, komplex game esetében zenészeket, grafikusokat, programozókat és még számtalan feladatot betöltő szakembereket alkalmaznak, de egy Flash játékhoz vagy egy rougelike-hez sokszor elég csak egy ember. Akár több évig is eltarthat, amíg elkészül egy ilyen játék, hiszen a fejlesztők a szabadidejükben csinálják, és csak néhány nap, esetleg csak néhány óráig tart végigjátszani őket. Persze ez is annak a függvénye, hogy milyen játékról van szó.

A független játékok eredete a 1970-es évekig vezethető vissza, amikor még nem volt megalapozva a videójáték ipar. Ahogy teltek az évek, a játék készítő cégek azokból a tehetséges programozókból szemezgettek maguknak, akik saját játékok készítésével már kivívtak maguknak valamilyen elismerést a közvélemény részéről. 1990-es évek közepe előtt, a kereskedelmi játékokat forgalmazó nagy kiadók korában, az indie játékok fejlesztői rá voltak kényszerülve, hogy találjanak ők is egy kiadót maguknak, megcsinálják a sajátjukat, vagy kiadják a játékaikat ún. shareware játékként. Online vásárlás térhódításával egyre elérhetőbbé vált a kisebb költségű játékok adás-vétele. Kevés vagy inkább nulla befektetéssel világszerte árulhatta (árulhatja), mindenki a saját kreációját.

Indie játékok jövője kimondottan jónak igérkezik, hiszen sorra jelennek meg az újabbnál újabbak. Mostanában a vezető konzolok is gondolnak rájuk és ezeken a platformokon is találkozhatunk már otthon fejlesztett játékokkal. Talán manapság az egyik legsikeresebb az Xbox360-on játszható Braid, melyet Jonathan Blow készített. Erről a játékról bővebben is olvashattok Invadrr_Zim cikkében.

Indie játékok terjedését nagyban segítik a game maker programok, ezekre általában a komoly programozók nem tekintenek jó szemmel, mivel elég korlátozottak a lehetőségeik, ami valljuk be igaz is, hiszen eleve keretek közé szorítja a játékot készítőket. De azt ne feledjük, hogy ezekkel a programokkal készített játékok nem a programozásról és a komoly fejlesztő munkáról szólnak. Leginkább a játékra fordítják a hangsúlyt. Tehát, hogy hangulatos, egyedi, élvezhető legyen vagy valamilyen különleges irányítási technikát hozzanak létre vele. Érdemes megfigyelni, hogy már a Microsoft is elkészítette a saját game maker programját. Igaz rendkívül egyszerű, már-már gyerekes, de arra mindenképpen jó, hogy kedvet csináljon a gyerkőcöknek, hogy igazi játék fejlesztővé váljanak. Egy kiindulási alapnak mindenképpen jó lehet. De természetesen léteznek olyan programok, melyekhez komoly ismeretek szükségesek és rendkívül összetett dolgokat lehet velük létrehozni (multimedia fusion).

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Hirdetés

Új korszak a hálózati adattárolásban – Bemutatkozik a Synology DS925+

PR Ez a sorozat új mércét állít fel a hálózati adattárolásban: nagyobb teljesítmény, szorosabb ökoszisztéma-integráció és vállalati szintű megbízhatóság – mindezt kompakt méretben.

Előzmények

  • Xbox live arcade gyöngyszemek a közelmúltból

    Az új generációs konzolok elterjedésével beindult az arcade piac, ahol net-ről letölthető játékokat vehetünk potom áron. Ma bemutatunk két kifejezetten különleges játékot, amik az elmúlt hónapokban kiemelkedtek a nagyátlagból.