Fear Effect Sedna teszt

Ebben a formában kár volt

A Fear Effect harcrendszere botrányosan rossz. Alapvetően – mivel kvázi felülnézetből látjuk az akciót – egy kétkaros lövöldözős játékra épülne mindez. A bal karral mozgunk, a jobbal célzunk, a ravasszal meg lövünk. Igen ám, csakhogy a karakterek irányítása, az ellenfelek viselkedése és (csak idézőjelben szabad leírni) „intelligenciája” egész egyszerűen minden kritikán aluli. Hőseink lövés közben csak alig tudnak mozogni, így a dinamikus tűzharcokról lemondhatunk, ráadásul néhány találattól minden karakterünk megfekszik. Még rosszabb, hogy a célzás egyszerűen működésképtelen – figuránk gyakran nem arra kezd lőni, amerre célzunk, hanem például random irányba a levegőt vagy egy közeli falat kezd puffogtatni. Mire korrigálnánk, gyakran már halottak vagyunk.

Fear Effect Sedna Xbox One

Az ellenfelek viselkedése kimerül annyiban, hogy elénk rohannak, és egy helyben állva lőnek ránk, 1-2 méterről. Ha sokan vannak, márpedig a játék utolsó harmadában nagyon sokan vannak, akkor végünk. Van a játékban egy „taktikai nézet”, amivel megállíthatjuk az akciót, és parancsokat adhatunk a szereplőknek, de ez egy teljesen használhatatlan mechanika, miután az ellenfelek gyorsabban mozognak, és halomra lőnek – mást nem is tudnak.

Hirdetés

Minden szereplőnek vannak egyedi képességei, de jószerivel ezek is használhatatlanok. Egyrészt azért, mert előhozásuk körülményes. Hiába vannak ezek a d-pad iránygombjaira osztva, ha a karakterek csak nagy nehezen veszik elő az aktuális szerkezetet vagy fegyvert. Másrészt, ha a tűzharc elkezdődött, úgysem lesz már időnk semmire. A képességek egy része teljesen hatástalan – hiába telepítünk aknát, ha az ellenfelek azt messziről látják, és egy lövéssel felrobbantják. A „mérgező gáz” vagy a „nyílpuska” gyakorlatilag értelmetlen. Ez is egy olyan játékmechanika, ami mögött volt koncepció, de a kivitelezése értékelhetetlen.

Fear Effect Sedna Xbox One

A játék címében szereplő „félelem hatás” is egyfajta mechanika akar lenni: karakterünk minél jobban fél, annál magasabb a sebzése, viszont annál kisebb az életereje. A hihetetlenül buta pályadizájn, az ótvar harcok és a borzasztóan suta akció közben viszont aligha fogunk erre figyelni, vagy a hatását érezni.

Sajnos ki kell mondanunk, hogy a Fear Effect Sedna egy nagyon rossz játék. Az alapötlete nem volna rossz, de a kivitelezés elképesztően igénytelen és pocsék, leírhatatlanul frusztráló főellenség harcokkal, atom gagyi szinkronnal és értékelhetetlen játékmenettel. Szerencsére már készül az első rész remake-je, ami ennél a produkciónál csak jobb lehet – ezt pedig felejtsük el gyorsan, mintha meg sem történt volna.

Pro:

  • Az átvezetők látványosak;
  • jópofa logikai feladványok.

Kontra:

  • Botrányosan rossz harcrendszer;
  • buta pályadizájn;
  • használhatatlan játékmechanikák;
  • gyenge szinkronmunka;
  • vérlázítóan idegesítő főellenség harcok.

30

A Fear Effect Sedna PC, PS4, Xbox One és Switch platformokra jelent meg.

dreampage

Előzmények