Ebben a formában kár volt
A Fear Effect harcrendszere botrányosan rossz. Alapvetően – mivel kvázi felülnézetből látjuk az akciót – egy kétkaros lövöldözős játékra épülne mindez. A bal karral mozgunk, a jobbal célzunk, a ravasszal meg lövünk. Igen ám, csakhogy a karakterek irányítása, az ellenfelek viselkedése és (csak idézőjelben szabad leírni) „intelligenciája” egész egyszerűen minden kritikán aluli. Hőseink lövés közben csak alig tudnak mozogni, így a dinamikus tűzharcokról lemondhatunk, ráadásul néhány találattól minden karakterünk megfekszik. Még rosszabb, hogy a célzás egyszerűen működésképtelen – figuránk gyakran nem arra kezd lőni, amerre célzunk, hanem például random irányba a levegőt vagy egy közeli falat kezd puffogtatni. Mire korrigálnánk, gyakran már halottak vagyunk.
Az ellenfelek viselkedése kimerül annyiban, hogy elénk rohannak, és egy helyben állva lőnek ránk, 1-2 méterről. Ha sokan vannak, márpedig a játék utolsó harmadában nagyon sokan vannak, akkor végünk. Van a játékban egy „taktikai nézet”, amivel megállíthatjuk az akciót, és parancsokat adhatunk a szereplőknek, de ez egy teljesen használhatatlan mechanika, miután az ellenfelek gyorsabban mozognak, és halomra lőnek – mást nem is tudnak.
Hirdetés
Minden szereplőnek vannak egyedi képességei, de jószerivel ezek is használhatatlanok. Egyrészt azért, mert előhozásuk körülményes. Hiába vannak ezek a d-pad iránygombjaira osztva, ha a karakterek csak nagy nehezen veszik elő az aktuális szerkezetet vagy fegyvert. Másrészt, ha a tűzharc elkezdődött, úgysem lesz már időnk semmire. A képességek egy része teljesen hatástalan – hiába telepítünk aknát, ha az ellenfelek azt messziről látják, és egy lövéssel felrobbantják. A „mérgező gáz” vagy a „nyílpuska” gyakorlatilag értelmetlen. Ez is egy olyan játékmechanika, ami mögött volt koncepció, de a kivitelezése értékelhetetlen.
A játék címében szereplő „félelem hatás” is egyfajta mechanika akar lenni: karakterünk minél jobban fél, annál magasabb a sebzése, viszont annál kisebb az életereje. A hihetetlenül buta pályadizájn, az ótvar harcok és a borzasztóan suta akció közben viszont aligha fogunk erre figyelni, vagy a hatását érezni.
Sajnos ki kell mondanunk, hogy a Fear Effect Sedna egy nagyon rossz játék. Az alapötlete nem volna rossz, de a kivitelezés elképesztően igénytelen és pocsék, leírhatatlanul frusztráló főellenség harcokkal, atom gagyi szinkronnal és értékelhetetlen játékmenettel. Szerencsére már készül az első rész remake-je, ami ennél a produkciónál csak jobb lehet – ezt pedig felejtsük el gyorsan, mintha meg sem történt volna.
Pro:
- Az átvezetők látványosak;
- jópofa logikai feladványok.
Kontra:
- Botrányosan rossz harcrendszer;
- buta pályadizájn;
- használhatatlan játékmechanikák;
- gyenge szinkronmunka;
- vérlázítóan idegesítő főellenség harcok.
30
A Fear Effect Sedna PC, PS4, Xbox One és Switch platformokra jelent meg.
dreampage