Hirdetés
Fate/Unlimited Blade Works
Megvallom, annak idején én igen gyorsan lepattantam az eredeti Fate/stay nightról – egyszerűen nem tudtam megkedvelni a magát végtelenül komolyan vevő programot és fals drámában dagonyázó karaktereit. Azóta nem sok fővonalbeli epizóddal találkoztam, és a kiegészítő művek közül is csak a Today’s Menu for the Emiya Family anime tudott úgy igazán megfogni, és az sem pont a története miatt. Nem is reménykedtem benne, hogy pont egy Omega Force-játék fog majd narratívájával elkapni, de minden ellenkezésem és berzenkedésem eredménytelennek bizonyult – a Samurai Remnant ugyanis kifejezetten vicces lett. Ez főleg karaktereinek köszönhető, akik mind kajánul nézik, sőt, néha fokozzák Iori értetlenkedését a teljességgel őrült események láttán.
És bár a központi történet, a hét Mester halálra menő viadala maga nincs elparodizálva (sőt, egynémely velejéig romlott mufurc a lehető legunalmasabb mindenkit-megölök-grrr! klisékkel van ábrázolva), az Iorit szövetségesként körülvevő karakterek nagy része kifejezetten szórakoztató alak lett. Cserfes szájú húga például minden újonnan feltűnt szolgálóban Iori romantikus partnerét gyanítja, a domborulatokban gazdag nőként visszatért Miyamoto Musashi igazi kéjencként élvezi tanítványának rendszeres sokkját valami őrült fordulattal kapcsolatban, de még Saber is sokkal felszabadultabb figura lett, mint megannyi más játék ilyen kódnevű karaktere – ő például a múltból a szamurájkorba érkezve a japán konyhába habarodik bele, és a hasát akarja tömni. Nem valami mély vagy okos humor a Samurai Remnanté, de arra tökéletesen elég, hogy szinte minden átvezető jelenetben megmosolyogtassa a blőd ökörségek láttán elrötyögő játékost.
A megállapítás, miszerint „nem valami mély, de mégis egész jól működik”, a harcrendszerre is illik. Iori két tényleg eltérő harci stílussal indul, aztán továbbiakat is megtanul majd – és figyelemre érdemes, hogy ezek tényleg, érezhetően különbözők, és igenis megéri váltogatni köztük. Igaz, még ezek, no meg a ritka kristályokat használó varázslatok sem érik el, hogy Iori legyen az igazi verőlegény a játékban – Saber, vagy bármelyik másik Szolgáló ugyanis érezhetően erősebb. Saber mágiája nagyságrendekkel erősebb, mint Iori kis pukkantásai, ráadásul ezeket sűrűbben is használhatjuk. A játék során többször megesik, hogy egy-egy csatára valami másik karakter, általában egy másik Szolgáló felett is átvehetjük a közvetlen irányítást – és még inkább igaz ez a New Game+ módra, amelyben ezek a jelenetek sokkal sűrűbbek (e mód egyébként kifejezetten igényes lett, narratív változásokat is hozva a küzdelembe). A harcrendszer egyetlen nagy hibája, hogy hárítás, védekezés nincs benne – egyetlen eszközünk egy-egy támadás elkerülésére a kitérő vetődés. Ez elég is lenne, ha az ezt aktiváló gombnyomás megszakítaná az éppen zajló animációt, de sajnos erre nem képes a Samurai Remnant – zavaróan sokszor történik meg tehát, hogy szomorúan nézzük végig Iori többütéses kombóját, mert hiába nyomkodjuk a kitérés gombját, teljesen nyilvánvaló, hogy a szörny arcon fogja csapni hősünket.
A Fate/Samurai Remnant egyike azon kevés játékoknak, amelyek jóval többé tudnak válni, mint középszerű komponenseik összessége. A látvány például – persze a felbontáson túl – semmi olyat nem nyújt, ami PS3-on elképzelhetetlen lett volna, és önmagában a statikus, szögletes városnegyedekben való mászkálás sem valami lenyűgöző élmény. Kontextusban, a minijátékokkal együtt valahogy mégis működik az egész, hisz a sztori kellően gyorsan pörög (hál’ istennek nincsenek benne többórás maszatolós filler részek), és a fegyverfejlesztésről, bázisépítésről, no meg skillek vásárlásáról szóló karaktertápoló rendszerek is kellemes addikciót kiváltva dolgoznak össze. Félreértés ne essék, nem valami rejtett digitális gyémántról van szó, de az efféle, láthatóan kisebb költségvetésből készült anime-feldolgozások (vagy legalábbis animeközeli játékok) közül a Samurai Remnant képes kiemelkedni. Arról nem is szólva, hogy milyen ritka az az ilyesféle programok között, hogy az alap univerzum ismerete semennyire nem szükséges hozzá!
A Fate/Samurai Remnant PC-re, PlayStation 4-re, valamint Switch-re jelent meg.
Összefoglalás
Az Omega Force fejlesztői ezúttal is jobb munkát végeztek egy licenszelt világ feldolgozásával, mint saját Warriors-sorozataik továbbgondolásával. A harcrendszer technikásabbá vált, a végtelen mészárlás akció-RPG-vé alakítása pedig igen jót tett a játéknak – végre nem a monoton háborúk dominálják a játékidőt, hanem sokkal inkább a szórakoztatóan blőd karakterek és a Fate-újoncok számára is teljesen emészthető történet. Nyilván nagyon nincs ott az év legjobbjai között, de a Samurai Remnant így is sokkal jobb lett, mint amire számítottunk!
A Fate/Samurai Remnant legfőbb pozitívumai:
- Kifejezetten szórakoztató karakterek;
- a Warriors-műfaj akció-RPG-vé alakítása jól működik;
- igényes, új dolgokkal teli New Game+;
- a ley-vonalakra építő stratégiai minijáték remek.
A Fate/Samurai Remnant legnagyobb hiányosságai:
- Csak japán szinkron és angol felirat van;
- bár igényesen kidolgozott, technikailag meghaladott;
- a kitérés nem működik jól.
Bényi László