Hirdetés

Fallout London teszt

Radioaktív Temze, emeletes buszok, lejárt tejjel gazdagított tea, valamint hűséges bulldogok, mutáns rókák és Camelot-hívő fanatikusok – ez bizony nagyon nem az a Fallout, amit megszoktál!

Vihar a teáscsészében

London azonban nem csak egy, a Fallout-átlagnál jóval színesebb és növénygazdagabb hátteret jelent, de a játékmenetre is óriási hatással volt a kontinensváltás. Nagy-Britannia például jóval kevesebb lőfegyverrel rendelkezik, mint az amerikai vidékek, és bizony az első órákban minden rozsdás pisztoly igazi kincs lesz, egy tárra elég puskagolyó pedig táncos ünneplésre készteti a legkérgesebb szívű kalandort is. Bár eddig is lehetett közelharci fegyverekre specializált karaktert létrehozni, ezúttal lényegében mindenkinek muszáj lesz néha pillangókéssel hadonásznia, mert jelentős mennyiségű fosztogatás nélkül egyszerűen nincs másra lehetőség. Igaz, a Fallout 4 technológiája finoman szólva sem a közelharcok precíz – vagy legalább élvezetes – modellezésére készült, így a jobbhoz szokott játékos hamar fejcsóválásra kényszerül majd. A felfedezés egyébként a városi környezet miatt kicsit vertikálisabb, mint a széria korábbi részeiben, és ez még érdekesebbé teszi a térképet.


[+]

Bár nem egy küldetés során megvillan valami a brit humorból is, összességében nézve a Fallout London jóval kevésbé viháncolós, mint a „hivatalos” Falloutok. Bár jobbára teljesen kattant frakcióiban itt is felfedezhető a szokásos politikai szatíra, a küldetés- és pályatervezés sokszor szinte horrort varázsol a modból. Ezen nem scriptelt jump scare-eket értek, és nem is feltétlenül vérrel és béllel alaposan megszórt helyszíneket (igaz, ilyesmiből azért akad), hanem azt a feszültséget, ami egyszerűen abból fakad, hogy igen sokáig nagyon nem mi vagyunk az esélyesek, hanem minden más, ami a sötétségből les ránk. Már veszett rókák vagy hatalmas piócák agresszív falkái is képesek szétcincálni az embert, de a bloatmother névre hallgató pokoli légyszörnyeteg még azt is eléri, hogy megpillantásakor nem csak az épületet, de az egész városnegyedet sietősen elhagyjuk. A Temze fertőzött vize azonban még veszélyesebb: egy nagyobb tócsa is képes brutális mennyiségű radioaktivitással meghinteni bárkit, de egy nagyobb merülés a folyóban gyakorlatilag garantált halállal jár, akármilyen védőruhában is vagyunk, akármilyen pirulával is próbálnánk védekezni – a RadAway pirula így rögvest a legnagyobb kincsek közé emelkedik.

[+]

Hirdetés

[+]

Bár a saját múltunk felderítéséről és a tubusállapotunkért felelős alakok megbüntetéséről szóló történet nem igazán kavarta fel az érzéseimet, a mellékes feladatok, a különféle közösségek közti lavírozás kifejezetten érdekes – ez talán a legjobb pontja a modnak. A jellemjátékot csak tovább erősíti, hogy nem egyszerűen elhagyták a Fallout 4-et jószerivel tönkretevő primitív párbeszéd-rendszert, de egyenesen a New Vegas megoldásához tértek vissza a designerek, így karakterünk ismeretei és képességei extra válaszok és döntési lehetőségek tömegét képes megnyitni az interakciók során. Egymásnak ugraszthatjuk ellenfeleinket, vagy épp bedumálhatjuk magunkat valami nagyon védett területre; sok küldetést beszélgetve, lopakodva vagy persze vagdalva-lövöldözve is teljesíthetünk; kis túlzással minden küldetést legalább két, de inkább még több módon oldhatunk meg. A fejlődési rendszer a szokásos XP-szintlépés metódusra épül, de ezúttal minden szinten választhatunk egyet a rengeteg, nem egyszer több lépcsőben erősíthető perkek közül.


[+]

A Fallout London a rajongói modok egyik legnagyobb és legjobban megtervezett darabja lett – remek zenék, jobbára kiváló szinkron, és hihetetlen mennyiségű tartalom vár kipróbálóira. A látvány olyan, amit a már 2015-ben sem különösebben látványos Fallout 4 motorjából ki lehet hozni, de legalább London kiváló hátteret biztosít kalandjainknak. És bár itt-ott vannak dolgok, ami miatt morognék, ha fizetős programról lenne szó (a nevesített helyszínek sokszor zavaróan aprók és kevéssé berendezettek, az utcák néptelenek és az én ízlésemhez képest roppant kevés terminál és széf, valamint hackelhető robot és ravaszul elhelyezett csapda vár ránk), igazán csak egyetlen dolog tudja zavarni a játékélményt: a borzasztó sok programhiba. Igen, tudom, a széria mindig is híres voltak erről, de a Fallout 4 gerincére épített rajongói modként a Fallout London valami eszelősen sok bugot szórt rám.


[+]

A megjelenés óta érkezett patch szerencsére a legkomolyabb kezdeti problémákat javította (én az első verzióval két durva bugba is belefutottam: az egyik az életerőmet, a másik a sebzésemet felezte le, így a játék négyszer olyan nehéz lett, mint ahogy azt tervezték), de még mindig számíthatunk lefagyásokra, szaggatásokra és rengeteg működésbeli problémára. Elkódorgó NPC-k, nem aktiváló hotspotok, még a teljes betöltés előtt támadó ellenfelek, megtévesztő térkép, ütődötten viselkedő karakterek, meghalni nem hajlandó szörnyek, rosszul leprogramozott tárgyak egész légiója vár ránk – kire több, kire kevesebb, teljesen kiszámíthatatlanul. Nem tudom, hogy bug-e, avagy direkt döntés, de feltűnően kevés a zsákmány is: szinte semmi értékeset nem találni a legtöbb, néha több emeletes kocsmában, templomban, irodaházban vagy egyéb épületben. Sok mentéssel, és talán még a következő nagyobb javítást megvárva szerintem már érdemes lehet elkezdeni a Fallout Londont, de jelenleg csak az ilyen problémákat kifejezetten jól viselők számára ajánlom a kipróbálást.

A mod mögött álló csapatnak sikerült a legnehezebb dolog: a Fallout London egyszerre azonnal felismerhetően Fallout-játék, és ezzel párhuzamosan egy teljesen friss hangulatú kaland. London impresszíven nagy, és a megannyi küldetésbe is sok kreativitás, és ami még fontosabb, rengeteg eltérő megoldási lehetőség került. Egyelőre kicsit talán túlzott nehézség és rengeteg programhiba jellemző rá, de aki a korábbi Falloutokat is Survival módban játszotta, annak ez meg sem fog kottyanni. Természetes, hogy néhány tekintetben nem tud felnőni egy „igazi” Fallouthoz, ám a legfontosabb területeken – küldetések, párbeszédek, fejlődés és hangulat terén – sikerült ez a bravúr is, így, hiszen ingyenes, kipróbálását akár csak ajánlani tudom a széria kedvelőinek.

A Fallout London PC-re jelent meg ingyenes modként. Futtatásához a Fallout 4 és annak minden kiegészítője szükséges.

Összefoglalás

A Fallout Londonnal kapcsolatban már az is elképesztő dicséret, hogy ingyenes modként is minden további nélkül oda lehet tenni az „igazi” Falloutok mellé, azokhoz mérni és viszonyítani. Nem minden téren tud persze felnőni a nagyköltségvetésű játékokhoz, de az, hogy több tekintetben igenis érdekesebb és szórakoztatóbb, mint a (megjelenéskori) Fallout 4, az azt jelzi, hogy a nemzetközi csapatban eszelős kreativitás és kitartás lapult. És mivel ingyenes az egész, kipróbálását fenntartások nélkül tudom ajánlani.

A Fallout London legfőbb pozitívumai:

  • A mellékküldetések szórakoztatóan sokfélék;
  • visszatértek a New Vegas parbeszéd-rendszeréhez;
  • London remekül van felépítve, érdekes frakciókkal.

A Fallout London legnagyobb hiányosságai:

  • Borzasztó sok programhiba;
  • nincs úgy berendezve, mint a „rendes” epizódok.

Bényi László

Hirdetés

Google Pixel 9a - A Google AI-ban rejlő erő

PR Most ajándék Pixel Buds A fülhallgatóval

Advertisement

Azóta történt

Előzmények

  • Cat Quest III teszt

    Az eddig kizárólag szárazföldi hadviselésben aktív macskaharcosok vitorlát bontottak, és a Karib-tenger aranyban, tejben és szóviccekben gazdag vidékén keresik a világ legértékesebb kincsét.

  • Ogu and the Secret Forest teszt

    Milyen lenne, ha a gyerekkorunkban elképzelt kalandjaink hirtelen valósággá válnának?

  • Shin Megami Tensei V: Vengeance teszt

    Közel három éven keresztül az ötödik számozott Shin Megami Tensei kizárólag Switch-en volt elérhető, az Atlustól megszokott bővített kiadás viszont már minden platformon elérhető.

  • Broken Roads teszt

    Azt, hogy mi történt az atomháborút követően Amerikában, jól ismerjük a Falloutokból. A Broken Roads e történetet ausztrál szempontból meséli el – igencsak hasonló eszközökkel.