Hirdetés
Játékmódok, értékelés.
A játéknak a felhasználóbarát irányítás révén, rövid úton sikerült elérni, hogy az addig favoritnak számító Tekken a polcra kerüljön, ami azért nagy szó! A játékot játszhatjuk sztori módban, ahol unlockolhatjuk az összes karaktert és a Trunks fiktív jövőben játszódó sztoriján mehetünk végig, hogy valami újat is vigyenek a történetbe. A sztori módban minden küldetést többszintes értékeléssel teljesíthetünk, és ami számomra nagyon szimpatikus volt azaz, hogy nem csak 1 szimpla menj végig és teljesítsd a feladatot, hogy továbbjuthass szinten oldották meg az egészet, hanem telerakták fillerekkel(alternatív befejezés) a sztori módot. Tehát több fiktív szál is fut a küldetések teljesítésétől függően és ha valahol elbuksz, akkor egy alternatív befejezés is megnyílik és a döntésedtől függően például az is változhat hogy melyik karaktert teszed játszhatóvá éppen. Az eredeti küldetések mellett, kapunk alküldetéseket is a legtöbb helyen, amelyeket ha teljesítünk, komoly pénzjutalmat kaphatunk pluszba, amiből aztán harci kártyákat unlockolhatunk, hogy a karaktereinket erősíthessük, ezzel növelve a hatékonyságukat. Első nekifutásra senki ne várjon csodát, én is jó néhány küldetéssel vért izzadtam mire egyáltalán c vagy b eredménnyel túl tudtam lenni a teljes Story módon, de megérte! A küldetések természetesen újrajátszhatók és ezáltal a korábbi gyengébb szereplésünket jelentősen feljavíthatjuk egy már megerősített karakterrel!
Az Arcade mode a sorozatból is megismert harci tornát jelenti. Akinek ez nem mondd sokat annak úgy tudnám leírni hogy tulajdonképpen a hagyományos menj végig X karakteren elven alapul, megfűszerezve annyival a dolgot, hogy a karakterek minden harc előtt kommentálják egymást és a befejezéskor mulatságos győzelmi interjút olvashatunk az aktuális torna győztes szereplővel! Én sokszor már csak azért is végigjátszottam egy-egy karakterrel az Arcade Mode-ot, mert érdekelt, hogy mit fog mondani a szereplő! A Practice mode-ban gyakorolhatunk egy báb, vagy egy mozgó karakter ellen, ezzel fejlesztve a tudásunkat a későbbi éles harcokra. Helyet kapott még a Z Trial opció, melyben a sztoriban lévő kötöttségeket alapul véve harcolhatunk csoportok ellen, vagy lehetőségünk van Túlélő módban villogtatni tudásunkat, vagy ha igazán kemények vagyunk, végigtolhatjuk az 50 gyakorlatsorból álló Challenge próbát, melyben a feladat mindig egy adott gyakorlat bemutatása. A legutolsó játéklehetőség, a PSP egyik nagy újítását használja ki, mely a Network Battle. Azt hiszem, nem kell mondanom milyen komoly WIFI partykat lehet csapni, amikor haverokkal összeül az ember és órákon keresztül egymást csépelik akár úgyis, hogy a lakás két végében vannak éppen! A gép a lejátszott meccsek adatait lementi és egy saját magunk által megkreált profilkártyán meg is tekinthetjük később.
A játékban helyett kapott egy mini game is, a Dragon Click, mellyel azt mérhetjük le hogy 10 mp alatt hányszor tudjuk lenyomni az x gombot! Igen, ez egy teljesen nagy blődség, de akkor is rá tudja húzni magát az ember ideig-óráig! Nekem a legjobb eredményem 132! Aki ennél többet tudott nyomni, várom a mentett képernyőről a linket! A játék zenéje nagyon el lett találva, minden pályán és minden képernyőn odapasszolnak a zenék. Nekem a kedvencem a Startképernyőn szereplő gitárbetétes induló, ami a bevezető videó alatt is szól. Nem egyszer esett meg velem, hogy kocsiban rákapcsoltam a psp-t a rádióra és a Dragonball zenéket hallgattam rajta! A hangok alap esetben angol nyelvűek, de ki lehet választani a Japán nyelvet is, így az eredeti japán szinkronhangok szólnak majd a harcok alatt a játékban, ami nem egy nagy dolog, de még ad egy kis plusz feelinget a game-nek, amiből megint csak az derül ki, hogy a készítők arra törekedtek, hogy az ember maximálisan jól szórakozzon és ne kerüljön a polcra fél óra után a játék.
A játékból a videók kimaradtak, de ennek nem is éreztem hiányát, mivel a cell shading grafika és a sztori vonalban leírt történet az alternatív befejezésekkel együtt, olyanná tette a játékot, mintha én írnám a rajzfilm fejezeteit és én befolyásolnám végig a szereplők sorsát, ami nagyon hangulatossá tette a stuffot. Negatívumként talán annyit tudnék összegzésképpen mondani, hogy a game Cell Shadingel készült, így aki nem szereti ezt a stílust, nem fog neki első látásra tetszeni. A Dragonballt nem kedvelő embereknek sem lesz talán annyira szórakoztató és nekem hiányzott néhány más DB játékban szereplő kedvenc karakter, mint pl. Ten Shin Han, vagy Yamcha, vagy Mr Satan. A játék szeret tölteni, ez néha talán zavaró lehet, de azért szerencsére nem vészes annyira.
Értékelés | |
8 | Játékmenet: Nagyon jó és hangulatos a story mód, de kicsit rövid és amíg bele nem rázódik az ember a játékba, elakadhat a küldetésekben. |
9 | Hangulat: Teljesen behúzott a játék egy fél évre legalább, ami kicsit levon az értékéből, az talán a többi Dragonballhoz képesti szűkös karakterlétszám. |
10 | Grafika: A cell shadinges rajzfilmgrafika nagyon ott van. A szemünk előtt válik valóra régi álmunk, hogy a híres rajzfilmkaraktereket mi irányíthassuk végre! |
9 | Hangok: A hangokkal minden rendben, plusz poén hogy Japán nyelven is benne vannak a hangok a játékban, így akár az eredeti Japán nyelvű szinkronnal is játszhatunk. |
9.5 | Összességében: Jó hangulatú, kiforrott és remek kikapcsolódást nyújtó adaptáció készült a Dragonball merchandise-ból, az előző, gyenge Dragonball játékok zöméhez képest. |