Creative 3D Blaster GeForce2 MX - 32MB DDR SDRAM

A teszt


A kártyáról

Hirdetés

A méretes dobozban egy tojástartóhoz hasonló tárolóalkalmatosságban találtuk a kártyát. Csomagoltak mellé egy többnyelvű, ám nem túl részletes kézikönyvet is. Ugyan a telepítéshez minden tudnivalót közöltek, de semmilyen mélyebb technikai információval nem látják el a lelkes felhasználókat. A CD-termés azonban bőségesnek mondható. A legfontosabb egy játékkorong, Midnight GT és Rage Rally autós programokkal, egy utility CD pár hasznos programmal és a már említett szerény 264 megás nVidia demóval. A szoftverek között van a Media Ring Talk, egy hangkommunikációs program, amellyel interneten keresztül két PC segítségével beszélgethetünk és a LAVA! mp3-lejátszó. A harmadik CD-n egy zeneszerkesztő programot találtunk, a Future Beat 3D-t.

A kártya feltelepítése nem jelentett problémát, a gyári driverrel azonnal csatarendbe tudtuk állítani. Meglepetést okozott a Creative hasznos kezelőfelülete, a BlasterControl 4, amellyel roppant egyszerűen lehetett minden monitor- és kártyabeállítást változtatni. A beépített tweaker (tuningoló program) a 286 MHz-es DDR memóriaórajelet egészen 314 MHz-ig engedte húzni, ami nem sok, de dicsérendő.

A 3D Blaster 32MB DDR (Double Data Rate) RAM-mal van felszerelve. Ezen kívül semmi meglepőt nem tudunk elmondani a kártyáról, mert a Creative mindenben ragaszkodott az nVidia gyári specifikációihoz.
 

A teszt

A tesztkonfiguráció:

  • Soltek SL-75KV alaplap
  • AMD Duron 600 MHz processzor
  • 128MB PC133 SDRAM
  • Asus 8x DVD-ROM
  • Quantum Fireball Plus LM 20GB (7200 rpm) merevlemez
  • LG Flatron 795FT 17" monitor
  • Win98, DirectX 7.0

A méréseket a gyári meghajtóval és az nVidia referencia driverével, a Detonator 6.31-gyel is elvégeztük. Meglepetésünkre a gyári driver gyorsabbnak bizonyult, mint a Detonator, igaz, a különbség kevesebb, mint egy százalék. Programjaink az OpenGL teszthez a Quake3 Arena (Q3A), Direct3D-hez a 3Dmark2000. Méréseinkben tökéletesen tükröződik a memória fogyatékossága, látható, hogy a GeForce256 szintjét sem érik el az eredmények.

A Quake-ben a 16 bites értékek a Fastest, míg a 32 bitesek a High Quality beállítások mellett értendők.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt