Tapasztalatok
A Streamplifytól kapott készletet a Windows 11 új frissítésével érkezett Clipchamp programmal, illetve a sokak által kedvelt Open Broadcaster Software-rel teszteltük. Magukhoz a hardverekhez nem jár semmiféle dedikált szoftver, a Windows alatt standard mikrofonként, illetve webkameraként jelennek meg, így a Clipchamp és az OBS is hibátlanul látta őket – ez megkönnyíti a beállítást, de nyilván a működési paramétereket nem lehet túl mélyre menően befolyásolni velük.
A rendszer összeállítása egyszerű volt, a kamerát a Light 14 közepébe szereltük fel a mellékelt tartó segítségével. Mint a képeken is látszik, ez egyébként nem feltétlenül ideális így, a CAM látószöge ugyanis meglehetősen széles, körülbelül 18 mm-es gyújtótávolságnak felel meg, amivel inkább 40-50 cm-ről kapunk klasszikus „beszélő fej” képkivágást, míg esetünkben ez a távolság 80 cm volt. Jobb tehát a CAM-et közelebb hozni, adott esetben a monitor tetejére szerelni. Másik gondunk a kamerába épített apró CMOS szenzor nem túl acélos dinamikatartományából adódott, a kép ugyanis könnyen kiégett, amikor a Light 14-et magasabb fokozatra kapcsoltuk. A legjobb eredményt úgy kaptuk, ha több szórt fényt adó fényforrást is bekapcsoltunk, és ezek mellett használtuk a Light 14-et közel minimális fényerővel, színhőmérsékletét pedig összhangba hoztuk a többi lámpáéval.
A kamera dinamikatartománya lehetne valamivel nagyobb [+]
A világítás körülbelüli összelövése után viszont már elégedettek voltunk az eredménnyel – ez alapján kezdő csomagban gondolkodóknak viszont érdemes lehet elgondolkozni egy Light 10 és 14 páros beszerzésén, hiszen így több irányból tudnak egyenletesebb megvilágítást garantálni maguknak. Tárgyfelvételekhez, fehér háttérrel viszont önmagában tökéletes a Light 14, cikkünk összes közeli fotójánál ezt használtuk.
Ahogy tippeltük, a Light 14 előlapján található gombok használata meglehetősen kényelmetlen, hiszen a lámpa általában kartávolságnál messzebb van tőlünk, ráadásul a szemünkbe világító fény miatt nem is olyan egyszerű látni azt, hogy mit is csinálunk éppen. Szerencsére a mellékelt távirányító tökéletesen megoldja ezt a problémát.
A Mic Arm készlet is kiállta a próbát, a mikrofont tartó kar, bár nem a legprofibb, de megbízhatóan tartja a mikrofont. Ez a készlet elsősorban stúdió alapú felhasználáshoz ideális, ha sokat dolgozunk külső helyszínen, akkor jobb a tripodos verzió. A rezgéscsillapítás és a pop filter hatásosnak tűnik, a Mic karakterisztikája pedig jól passzol egy helyhez kötött, egyszereplős felvételhez. Amennyiben viszont interjút készítenénk, már szükség lehet egy másik mikrofonra is.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!