Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Arpee78

    senior tag

    Bővítve

    A játék célja

    A játékban a csata gomb megnyomása után rövidesen a harctéren találjuk magunkat. Körülöttünk a társaink, valahol távol az ellenfeleink. A harminc másodperc letelte után irányíthatjuk harcjárművünket, lássuk milyen céljaink lehetnek.

    Győzelem, xp gyűjtés, kredit gyűjtés, stat javítás, skill csiszolás és nem utolsósorban szórakozás.

    Embere válogatja kinek mi fontos. Szerencsére e célok a legtöbbször összhangban vannak, ha mégsem, akkor a győzelmet kiemelt célnak kell(ene) tekinteni a játékszabályok és a fair play szellemének megfelelően, a többi másodlagos. A játékbeli szórakozás tetemes része (egy értelmes, kiegyensúlyozott embernél)a fenti célokért való küzdelemből származik: hogy önmagunkhoz mérten jó döntéseket hozunk, ügyesen taktikázunk és manőverezünk, illetve feszegetjük saját szellemi határaink. A szórakozás másik része: csak mert komáljuk a tankokat.
    Ami elronthatja a szórakozásod: ha a társaid (általad vélt) gyenge teljesítményével foglalkozol és nem a sajátoddal. Ha paranoid módon a kedvezőtlen véletleneket idegszálaid elleni támadásnak veszed, pl rossz MM, lepattanó, 0 dmg találat, vesztet csaták sorozata. Ezeken túl kell lépni, vagy nem fogod élvezni a játékot. Nem kell szuper stat és ezer szerencse az élvezetes játékhoz. Szerencsésebb aki 50% WR mellett nem idegeli magát az előbbiek miatt, mint aki 70% WR mellett beveri a monitort.

    E játékban a győzelemhez két út vezet, az egyik az ellenfelek elpusztítása. A másik, játékmódtól függően az ellenséges vagy egy semleges(encounter mód) bázis elfoglalása, avagy saját bázis foglalásának megakadályozása(assault mód védőként). Részletesebben itt vagy WOT wiki

    A döntetlen a vereség kevésbé csúnya neve, mindössze ennyiben jobb. Vagy mégsem? Erről véleményt kérnék. Szitu: nyerni nem lehet, de döntetlen még talán kihozható. Te a döntetlenért vagy például a több xp/kreditért küzdenél?
    Döntetlen lesz, ha egy időben pusztulnak el mindkét fél utolsó tankjai vagy egymás bázisát egyszerre foglalják el. A rendelkezésre álló idő lejárta szintén döntetlent jelent, kivéve az assault játékmódot ahol a védők nyernek. A játékidő általában 15 perc, assault játékmódnál 10 perc.

    Minden csatánál eljön az idő, amikor a kimenetel biztosra vehető, ez mindig az utolsó előtti pillanat, egészen eddig a győzelemre(döntetlenre?) hajtva kell játszani. Valamivel előtte csak gyaníthatod a végeredményt, de a játékod szempontjából ez nem igazán számít. Az xp/kredit gyűjtés szinte ugyanolyan manőverekből áll, mint mikor a csata megnyerésére hajtasz. A harcot ugyanúgy folytatni kell, mert néha meglepő fordulatokat láthatsz.

    Három szituációt gondolok, amikor nem kimondottan győzelemre játszunk:
    1. Vesztésre álló csatánál jobb esetben is csak késleltetni lehet a vereséget, de a csata megnyerése vagy döntetlenre hozása esélytelen, ellenben borítékolható a járműved pusztulása. Rejtőzz el ha nem akarsz drága javítást, picivel alacsonyabb xp-t és rosszabb túlélési statot. Ez nyilván nem mindenkinek szórakoztató megoldás. Erről is lehetne vitázni pár sort.

    2. A nyerésre álló csatánál pedig gyakran a foglalni avagy minden ellenfelet leölni dilemma lép fel. Itt szerintem érdekellentét van a foglalók és a többiek között. A foglaló érdeke, hogy hamar befejeződjön a csata és legyen xp-je foglaláspontból. Szerintem nem várható, hogy a saját érdekükkel ellentétesen cselekedjenek. Erről vita?

    3. Szintén nyerésre álló csatánál lehet olyan szituáció, amikor bezsebelhetjük a foglalási pontokat és mindenkit leölhetünk, mert egy ellenfél AFK a bázisuknál. Ha csak győzelemre játszanánk kilőnénk az AFK-t amint lehet, de egy picit kockáztatva összegyűjtjük a foglaláspontokat és csak az utolsó másodpercekben végzünk a maradékkal.

    XP és kredit gyűjtés
    Egy jóember e táblázatban leírta nekünk miért kapjuk a jussunk. Mint a táblázatból látható és ahogy fentebb állítottam: az xp/kredit gyűjtés szinte ugyanolyan manőverekből áll, mint mikor a csata megnyerésére hajtasz. A táblázatból hiányzik miért jár levonás. Xp levonás jár csapattársnak okozott sérülésért és hozzá kell járulnod a járművének javításához. Fizetned kell a lőszert, fogyóeszközt, járműved javítását. A jármű javítása lényegesen többe kerül teljesen lenullázott HP-val, még több ha ez vízbe fulladással esett meg.
    Következtetések: Ne ütközz a társaiddal, különösen ne nagy tempóval és ha neked vagy neki vékony páncélja van, továbbá ne lőj rájuk véletlenül sem. Ne lökd le őket magasról, ne told őket vízbe. Ne lövöldözz ok nélkül. Ne lövesd ki magad feleslegesen, ne zuhanj le magasról, ne fulladj vízbe.

    Stat javítás
    Az egyetlen meghatározó stat a győzelmi ráta(avagy a vereség ráta?), ez mutatja mennyire jól játszik valaki, persze számos okból nem tekinthető perfekt mérőszámnak. Az átlag xp, sebzés, kill, medálok, wn7, wn8, stb számok mind másodlagosak, ha ezekre hajtasz rossz szokások alakulhatnak ki és gyakrabban láthatsz vereség feliratot a meccsek végén.

    Skill csiszolás
    Csata közben járj nyitott szemmel és memorizálj, már ha épp jut rá idő, ha kilőttek átléphetsz másik baráti tankra és ott rengeteg időd lesz bámészkodni. Figyeld meg a térképeket, keress eddig nem használt fedezékeket, pozíciókat. Figyeld meg az egyes járműveket, manőverezőképesség, újratöltési idő, stb. Az új térképeknél és járműveknél ez különösen ajánlott. Analizáld a saját játékod, mit szúrtál el, mit csináltál jól, mi volt csak szerencse. Ugyanezt megteheted a többi játékossal is, lila vagy paradicsom nem számít nagyon. Az egyiknél a hibáiból tanulhatsz, másiknál a helyes manőverekből, ezeket felhasználhatod később amikor ellenük játszol. Lila játékost figyelve is kritikusan, önállóan gondolkodj, nem kell készpénznek venni minden manőverét. Igyekezz kitalálni mit, miért csinál.
    Továbbá érdemes néha eltérni a megszokott taktikáktól, pozícióktól. Az új dolgok kipróbálása kockázatosabb, de a skill fejlesztés egyik fő útja. Azért csak ésszel, mert a ugye a győzelem az első, a skill csiszolás másodlagos.

Új hozzászólás Aktív témák