Hirdetés
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Élesíti a pokolpengét az új AMD Software
ph A 24.5.1-es, WHQL aláírással rendelkező szoftvercsomag az AI-ra is rágyúr.
-
Kipróbáltuk a Xiaomi 14 Ultra fotós szettjét
ma A markolat akkumulátort és hasznos gombokat kínál, a tok szűrőket fogad be.
Új hozzászólás Aktív témák
-
j.bravo
addikt
válasz Hydra SR #1495 üzenetére
így van, Canon úgy hívja hogy IS, Nikon úgy hogy VR, de ugyanazt az optikai stabi rendszert jelenti (giroszkóp + egyik lencsetag mozgatása)
A ccd-mozgatásos stabi (minolta/sony, pentax k100d/k10d) szintúgy hatékony, bár nyilván az intel-amd (nvidia-ati, canon-nikon, fradi-ute, stb ) vita itt is megvan.
Az objektívbe épített valóban kicsit hatékonyabb tud lenni (cserébe minden objektívben kifizeted...), viszont a ccd-s is hozhat a konyhára helyzettől függően 1,5..2,5 fényértéket, néha 3-at is (és egyszer fizeted csak ki, a vázban; és kvázi minden obid stabis).
Engem a Minolta A1-gyel többször kihúzott a sz..ból (bár általában kikapcsoltam hogy tovább bírja az akku), tényleg akár 3szor akkora záridőt is ki tudtam vele tartani.
Mindkettőt azért fejlesztik is (finomítják az érzékelést, a jelfeldolgozást meg a mozgatómechanikát), a Nikonnak pl. van már VR II-je is
[Szerkesztve]Whatever.
-
werttzui
őstag
-
Hydra SR
addikt
Miért? Nem lehet CCD képstabis vázra optikai képstabis objektívet tenni?
j.bravo: köszönöm a részletes választ, ezt csípem benned, hogy nem csak ''igen, az az'' stílusban válaszolsz
[Szerkesztve]A privát arra való, hogy olyasmit írj, ami nem tartozik másra. A szakmai kérdéseknek általában van topicja. Ha nincs, nyiss egyet.
-
pitman
őstag
válasz werttzui #1502 üzenetére
Én ctr-n nézem, nem nagyon üt el a környezetétől.
A tft alapból semmivel sem sötétebb, mint a crt, ha jól van beállítva, esetleg be is van kalibrálva. Egy megfizethetőbb, de igényesebb darab nyugodtan összehasonlítható a crt-kkel. Én személy szerint inkább tft-nézek... -
pitman
őstag
válasz j.bravo #1501 üzenetére
Egy kis kiegészítés a leírtakhoz:
A ccd-mozgatáson alapuló stabilizátor tényleg előnyös, hogy mindig kéznél van, csak egyszer kell fizetni érte. Annak ellenére, hogy a hatékonysága elmarad az optikai stabilizátorokétól, igen jó szolgálatot tehet. Jó esetben 2-2,5 fényértéket nyerhet vele az ember. Célszerű ebbe azt is beleszámolni, hogy a kompaktokkal ellentétben dslr gép esetén a tükör okozta vibrációt is ki kell kompenzálnia, tehát itt valószínűleg kevésbé lesz hatékony. Továbbá a különböző gyújtótávolság tartományokban eltérő hatékonysággal működik, így ezt is bele kell számolni a használatába.
Az optikai stabilizátorok jobb hatásfokúak, még a régebbi típusok is tudják többnyire hozni a fenti értéket, az új modellek pedig 3, egyes esetlekben akár 4 fényértéknyi előnyt is fel tudnak mutatni. Fontos, hogy ezt mindig az adott objektív paramétereihez hangolják, így mindig azt tudja, amire tervezték. Nagyon fontos előnyük, hogy a keresőképet is stabilizálják ami nem utolsó szempont a komponálásnál (főleg teleobjektív esetén), valamint a helyes fókuszálásnál (manuális élességállítás esetén triviális, hogy miért, AF használatakor pedig azért, hogy egyáltalán a fókuszpontot a témán tudja tartani az ember). -
pitman
őstag
Így van, de logikusan végiggondolva nem sok értelme van a kettőnek együtt, hiszen az optikai stabilizátorok eleve hatékonyabbak, mivel mindkettőt giroszkópok vezérlik, valós időben kellene tudniuk egymás működéséről (melyik éppen merre korrigál), és annak megfelelően valós időben kellene arra reagálni és korrigálni egy esetlegesen rossz irányba indított korrekciót. A mozgatott tömegnek, akármilyen csekély is a tömegetehetetlensége van.
Persze ez csak spekuláció a részemről, könnyen lehet, hogy össze tudják majd hangolni őket. Azt ezért szerintem nem kell várni, hogy ha az optikai tud 3 fényértéket, a ccds 2-őt, akkor a gép 5 fényértéket tud majd kompenzálni. De mint mondottam: ez csak feltevés részemről. -
gyuri10
tag
Jozan paraszti gondolkodasbol kiindulva, elerheto legjobb zarido kompenzacio a ccd/lencse mozgatas sebessegevel es amplitudojaval aranyos. Miutan ez a ket ertek ket parhuzamos rendszerben osszeadodhat vagy ki is olthatjak egymast, ezert szerintem gyakorlatilag is elertheto cel a 3+2 fenyertek kompenzacio. Szvsz, ennek leginkabb a szabvanyositasi problemai vannak mintsem technikai. Az osszehangolas nem egy vadi uj muszaki problema, szamtalan egyeb kornyezetben megjelent mar. Tipikus megoldas, hogy a ket rendszer kozul az egyiket (velhetoen a erzekeloet mert az mindig jelen van) kikialtjak a masternak es a masik mechanikaja slave-kent uzemel a master parancsolgatasaira (a slave giroja meg tetlenkul uldogel). Az adatatviteli sebesseg szinten nem hinnem, hogy gondot okozna, ugyanis a TTL vaku vezerles eseten is hihetetlen gyors kommunikacio szukseges. De ez az egesz osszehangolas nem sokat er, ha a szabvany nem terjed el. Bar mondjuk egy belterjes (pl csak Pentax) szabvanykent meg hasznalhato lehet.
Az a helyzet, hogy mar megint bilibe log a kezem. Amig ezek a gyartok olyan egyszeru primitiv dolgot nem birnak megoldani dslr-eken hogy live-view meg kihajthato kepernyo (tiszetelet az Olynak) addig hogyan varhatnank el komolyabb innovaciot?
[Szerkesztve]Mert úgy szerette Isten e világot, hogy az õ egyszülött Fiát adta, hogy valaki hiszen õ benne, el ne vesszen, hanem örök élete legyen.
-
Hydra SR
addikt
Még egy kérdés: ezek szerint a képstabilizátorok csak a gép rázkódását tudják kompenzálni, a mozgó téma bemozdulását nem?
A privát arra való, hogy olyasmit írj, ami nem tartozik másra. A szakmai kérdéseknek általában van topicja. Ha nincs, nyiss egyet.
-
pitman
őstag
válasz gyuri10 #1516 üzenetére
A helyzet szerintem nem ennyire egyszerű. A ttl vakuvezérlés sebessége ilyen szempontból érdektelen, nem a kommunikáció sebessége a lényeg, hanem a mechanikai elemek mozgatásáé. Ez nem lehet kvázi nulla idő alatt elvégezni, mint a fénymérést.
Az sem megoldás, hogy az egyik giroszkóp adatait használja fel mindkettő a korrekcióhoz, hiszen az optikai korrekció során eleve megváltozik a fény útja, ha ugyanennyit belekorrigál a ccd-vel is, akkor az feltehetően nem lesz jó. (Egyébként én az optikai stabilizátort választanám fő egységnek és a ccd-st kapocsálnám ki, ha mindkettő jelen van a rendszerben. Ha pedig mégis megoldáják az összehnagolást, akkor a ccd segítene rá az optikai stabilizátorra.) Nem azt mondom, hogy nem lehet megoldani a dolgot, de ha eleve van optikai stabilizátor, akkor ahhoz már a ccd-s nem biztos, hogy túl sokat hozzá tud tenni.
Természetesen érdemes figyelembe venni azt is, hogy van egy határ, amit úgy sem tudnak átlépni, hiszen egy adott záridő esetén (és ez függ az adott gyújtótávolságól) már akkora lesz a kéz remegéséből adódó elmozdulás, amit nem tudnak korrigálni, illetve nem statikus téma esetén érteleme sem lenne.
Ezzel természetesen nem azt akarom mondani, hogy nem lenne jó egy ilyen dupla stabilizátoros rendszer, mert tényleg az lenne, sől legyen is. A technika úgyis rohamosan fejlődik sok dolog ma már természetes, amiről évekkel ezelőtt még csak álmodni lehetett. Azt senki sem tudja jelenleg megmondani, hogy végülis mi lesz a jövő.
Mellesleg a live view és kihajtható kijelző már régen megoldott dolog, néhány régi Olympus, Pentax és Hp gép is tudta. Ott prizmás elven volt megoldva a kereső, nem volt tükör, volt élőkép (ha kellett), folyamatos volt a kép a keresőben (éjszaka, sorozatképnél, vaku használatkor nagyon jó volt), nem volt az exponálásnak zaja és vibráció... cserébe kicsit sötétebb volt a kereső. Szerintem (és ez megint magánvélemény) ezen a vonalon kellene továbbmenniük, mert az érzékelő porosodási problémáját is rögtön megoldaná. -
pitman
őstag
válasz Hydra SR #1517 üzenetére
Pontosan. Ha a téma mozog, az ellen nem tudsz mit tenni. Esetleg követed a mozgást és ha ügyes vagy a téma lesz éles és a háttér elmosódott. A gépekbe/objektívekbe épített stabilizátorok egy része rendelkezik is ilyen helyzetben alkalmazható funkcióval, ekkor csak az ellentétes irányú remegést próbálja kompenzálni.
Persze mindez megint csak az adott gyújtótávolság, tárgytávolság és záridő függvénye, hogy miként fog a kész képre hatással lenni.
[Szerkesztve] -
diegho
nagyúr
hali srácok!
tud valaki valami jó linket ahol leírják mi a különbség a cmos és a ccd szenzorok között? ábrákkal, részletesen.
www.fotovilag.hu/konyv/pdf/186-189.pdf
ezt találtam, ez mennyire valós adatokat közöl? szakdolimhoz kell, mert kamerás megfigyelő rendszerekről írok és gondoltam egy 5 oldalt szánok a digitális képalkotásra is.
progressive scan RGB CCD
progressive scan RGB CMOS
progressive scan CMOS
HAD interlaced
ezekről kellene valami értelmesebb leírás ami biztosan jó és nincsen bennük semmi hülyeség. -
ThufirHawat
senior tag
Csináltam pár teszt jellegű képet a Photoshop CS2 ''Levels'' layer hatásának bemutatására. [link]
Lesz majd a többiről is. Ha valakit érdekel...Képeim, írásaim: http://www.miklosrabi.com
-
werttzui
őstag
Írhatnátok pár tippet trükköt külömböző téma beállításokhoz téma választáshoz vagy hogy egy elkapott pillanat tényleg visszahozza a hangulatot . A keresőben jobbra balra ill középen legyen ill előtér háttér legyen e élesebb bár ez szituáció függő de konkrét példa érdekelne ki miért így állította be a képet és ki miért pont itt és így vágta meg a képet stb...
PENTAX
-
BEE
addikt
válasz werttzui #1526 üzenetére
Na most pont olyat kérsz, amit csak a magad kárán tanulhatsz meg.
Esetleg kapsz pár tanácsot a harmadolásról, meg hasonlókról,
de a nagy titkot nem mondják el.
Legjobb ha jó képeket nézegetsz és megpróbálod megfogalmazni
hogy mitől is jó szerinted. Aztán a tanultakat alkalmazhatod.
Ezért jó a 8Mpix mert abból szinte mindig lehet vágni valami értelmeset.
BEEFradi volt, Fradi lesz, amíg a földön ember lesz !
-
Jeannie
aktív tag
válasz werttzui #1529 üzenetére
Téynleg ez engem is érdekelne, mert azt tudom hogy a legnagyobb méretben fotózzak, amiből aztán lehet vágni, hogy több perspektívából is csináljak mindig képet, harmadolópontok, keretezés a kép előterében, meghogy a növényeket elmoshatom de a gépek legyenek mindig élesek, de mitől lesz igazán jó és mondanivalója egy képnek, na azt nem tudom meg könyvekből
-
BEE
addikt
Itt van néhány hasznos könyv, érdemes elolvasni.
[link]
BEEFradi volt, Fradi lesz, amíg a földön ember lesz !
-
Dare2Live
nagyúr
Ez a CCD stabilizálás is azért rohamléptekkel fejlődik. Mertugye km, sony alpha 2-3rekesz k10 nél már 3-4et hirdetnek. meg nemcsak balra-jobbra, fel-lre rángatja a ccdt hanem forgatja is, elvégre nemcsak balra-jobbra, fel-le ''mozog-remeg'' a kezünk.
Mind az obi mind a ccd stabilizálásnak megvan a hátránya. Egyiknél +x lencsetag + minden obinál megevszed, másiknál meg, hogy ahogy nő a fokusz úgy csökken a stabi hatékonysága.
Ezért is reménykedek k10dben (ha szarul sikeredik nem is veszek dslrt), mert 500Kból képtelenség kihozni 2stabis obit + alapgépet, ellenben bőven kijön ccd stabi + 2 k* yó obi.
Node ezmár szigorú imho és egyéni szoc prb. ^^don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Bencom ™
őstag
hehh, mint amatőr fotós gonodltam benézek ide, hátha tudok valakinek vmilyen témába segíteni, de ahogy elnézem a kérdéseket és válaszokat, kezdem nagyon kezdőnek érezni magam
az én tudásom addig terjed, h bármilyen digitális gépet ha kezembe vezsek, ha akkor először életemben, akkor is tudom kezelni, plusz tudom, h mi az az iso, de amik itt elhangzanak... sajna túl hosszú a topic, h elejétől a végéig elolvassam, és tanulhassak belőle, ezért javaslom egy erre járó moderátornak, h pár lelkes tag segítségével gyűjtsenek ki az első hsz-be egy kis faq-t vagy vmi hasonlót! -
Hydra SR
addikt
válasz Bencom ™ #1539 üzenetére
Ez inkább úgy működik, hogy akinek kérdése van az visszanézi a legutóbbi 1-2 nap hozzászólásait és ha ott nincs válasz akkor felteszi a kérdést. Sok más topiccal ellentétben itt nem anyázunk meg guglit linkelünk ha olyat kérdez valaki ami már korábban felmerült Kivéve talán ha épp aznap vagy előző nap merült fel.
A privát arra való, hogy olyasmit írj, ami nem tartozik másra. A szakmai kérdéseknek általában van topicja. Ha nincs, nyiss egyet.
-
ThufirHawat
senior tag
válasz Jeannie #1530 üzenetére
...de mitől lesz igazán jó és mondanivalója egy képnek, na azt nem tudom meg könyvekből
Nem bizony. A legfontosabb, hogy legyen mondanivalód, hogy legyenek olyan érzéseid, amiket meg akarsz mutatni. Ha ez megvan, akkor már csak azt a módot kell megtanulnod, ahogy létrehozhatod az érzéseid metafóráját, ebben az esetben egy kép formájában (de persze lehetne ez vers, festmény, vagy bármi). Ebbő szinte egyenesen következik, hogy azok a képek, amiknek mondanivalójuk is van, először benned állnak össze, aztán megkeresed, és megcsinálod. Minél kifejlettebb, érettebb, érzékenyebb személyiség vagy, annál több ilyen kész képed lesz a fejedben (lelkedben), így elég gyakran tudsz majd szépet alkotni.
Az, hogy jééé, ott egy rózsabimbó, lefotózom makró előtétemmel, a legritkább esetben működik. A képet néző ránéz és jééé ott egy rózsabimbó. Ennyi.
Sajna nekem alig-alig vannak beszédes képeim, ez talán az egyik legjobb: [link]
Hát, nem tudom, sikerült-e érthetően foglalkoznom. Mindenesetre a layerekről könnyebb írni, holnap talán fel is teszem az oldalamra a curves layer leírását.
Amúgy egy elég gondolatébresztő cikk a témában angolul: [link] Nagyon értékes írás, érdemes komolyan végigolvasni, gondolni...Képeim, írásaim: http://www.miklosrabi.com
-
Hydra SR
addikt
Felmerült bennem egy kérdés: Eddig mindig igyekeztem a lehető legalacsonyabban tartani az ISO-t, hogy ne legyenek zajosak a képek. ISO64 a minimum a gépemen. Viszont azt vettem észre, hogy mintha bizonyos helyzetekben ISO100-on élesebbek lennének a képek, és könnyebben eltávolítható a zaj. ISO64-en néha ilyen hülye halvány foltos zaj jelenik meg amit szinte lehetetlen leradízorni, ISO100-on meg kicsit szemcsésebb és azzal jobban megbirkózik a zajszűrő. Lehet ez, vagy valami becsapta a szemem?
(szeretném, ha egyszer egy D200 vagy ilyesmi úgy becsapná a szemem ISO800-on, mintha nem is lenne zaj a képen )A privát arra való, hogy olyasmit írj, ami nem tartozik másra. A szakmai kérdéseknek általában van topicja. Ha nincs, nyiss egyet.
-
werttzui
őstag
válasz Hydra SR #1546 üzenetére
Pl az én panám iso 100-ra van optimalizálva iso 80-on már ken egy kicsit följebb meg zajosodik lehet,hogy a tiedis 100-ról indul felette zaj alatta ken a digit gépeknél nem pont úgy műxik mint a filmeseknál ott tényleges film érzékenység van a digiteknél ezt proci generálja ill a zajelnyomó progija iso 100 alatt jobban dolgozik míg 100 fölött kevésbé. sz.tem
PENTAX
-
pitman
őstag
válasz Hydra SR #1546 üzenetére
Szerintem az lehet, hogy az érzékelő alap érzékenysége a 100, marketing vagy egyéb technikai okok (pl max záridő) miatt belekerült ennél alacsonyabb érték is, de itt már nem teljesít úgy, mint 100-on. Valószínűleg emiatt látod azt, amit.
Ugyanez megfigyelhető a dslr gépek esetén is, ahol a gép a kategóriatársakban használt kezdő érzékenységnél alacsonyabb értéket is lehetővé tesz ugyanolyan típusú lapka esetén. -
Hydra SR
addikt
Thx mindkettőtöknek, akkor nem a szemem rossz.
Bemozdulás nem valószínű, állványos képeimen is láttam a jelenséget.A privát arra való, hogy olyasmit írj, ami nem tartozik másra. A szakmai kérdéseknek általában van topicja. Ha nincs, nyiss egyet.
Új hozzászólás Aktív témák
- Dimensity 8250-ként hasznosítja újra a Dimensity 8200-at a MediaTek
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- CASIO órák kedvelők topicja!
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- World of Tanks - MMO
- Ukrajnai háború
- Sorozatok
- Autós topik
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Vodafone mobilszolgáltatások
- További aktív témák...
- Panasonic DC-TZ100 fényképező eladó - 1" szenzor, 10x zoom, 20.1 Mpixel
- FujiFilm XF 23mm f1.4 R + Haoge square hood
- Eladó vadiúj,bontatlan fekete neoprén mini hordtáska Bombaáron!
- Mellkaspánt GoPro és egyéb akció sport kamerákhoz mellkas pánt
- Nikon Coolpix 4300 - akksi + töltő - 2 memóriakártya - adatkábel
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen