- Bluetooth hangszórók
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- AMD Radeon™ RX 470 / 480 és RX 570 / 580 / 590
- Milyen TV-t vegyek?
- Szünetmentes tápegységek (UPS)
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Computex 2024: beröffentette az AI-t az AMD
- Projektor topic
- Milyen széket vegyek?
- TCL LCD és LED TV-k
Hirdetés
-
(Újra)indítjuk a PH! YouTube-csatornáját
ph Jó pár éves kihagyás után, a Computex örömére elkezdjük a videós tartalmak gyártását is.
-
Spanyol botrány: ellophatták a járművezetők adatait
it A spanyol közlekedési hatóság észrevette, hogy valaki adatokat próbált szerezni tőlük – lehet, hogy járművezetők millióinak privát adatait árulják online.
-
Már elérhető a Star Wars: Hunters
gp A próbaverziók és a régiós tesztek után végre befutott a teljes változat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz tboldi #44909 üzenetére
Van még az analóg mérős megoldás, de ahhoz kábelezni kellene és egy szenzort ragasztani a turbóra... az gondolom negatívan befolyásolná a Pro garit... (gondolom azt az autokorbel-es chiptuning is)
Arra gondoltam hogy amit visszaad olajhőfok néven, abból lehetne mondani valamit, mondjuk ha nem 120fokos benne az olaj akkor le lehet állítani...Tuti nem figyeli, vagy tesz rá magasról, mert a Start-stop kirugja a motort a vörössen izzó turbó alól ha autópálya után megfog az első lámpa...
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
őstag
válasz tboldi #44935 üzenetére
én ezt az egészet megbolondítottam okostelefonra telepített Android Auto-val, ami a Roidmi-hez kapcsolódva automatikusan indul, így egyből autós nézetem van + egy érintéssel már indul is a Waze, vannak hangutasítások is (okéj gúgöl.. ).
Okosórám nincs, a klasszikus (automatát) szeretem
#SzegényemberAutósMultimédiája"... and I hope you have a great day!"
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz tboldi #44957 üzenetére
[link]
Akkor olvasgass, igaz angol, de szerintem egészen érthető és egyértelmű...
Én a corolla-ba használtam, mert ott a nyári hőmérsékletet maximalizálták +30fokban az 5w30 esetén. Mivel BP-en sok a dugó és igen gyakran nem hül le éjszaka sem a levegő 30fok alá és ehhez párosul a nappali 34-37fok...ez kikészíti az 5w30-at, ezért sem örültem neki h a Vitara 5w30-at kap, mert az az előírás, de elfogadom, nem vitázok a márkaszervízzel, felesleges. A corolla nem volt garis már, úgyhogy kapott egy Total Quartz 9000 5w40-et és annyi, szerette azt az olajat, nem csipegette még 19(!) évesen sem majd 175ezerrel az órában..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz tboldi #44984 üzenetére
Nem hülyék, ezt nem mondtam, csak annyit h a viszkozitás kevés, mint trabantban a lóerő, API és SAE jelölések, abban van a titok. Valószínűleg a Type R gyártásakor csak ilyen olaj volt megfelelő minőségű, de azóta lehet megszerezte más gyártó 5w30 vagy 0w40 olaja ugyanazt a minősítést. A hideg/meleg oldali számok ide kevesek, főleg a nagynyomású befecskendezős töltött motoroknál, aminek még a szelepvezérlése is változó.
Nem a túlhevülés a titok, hanem ha túl könnyen folyik egy olaj, akkor nem tapad ott meg ahol kellene, hanem lefolyik. Az olaj nem hűt, max a turbót, az a hűtővíz dolga, nem mindegy mennyire folyik egy olaj magas külső hőmérsékletnél...@Kicsirics77: Írtam h tisztelet a kivételnek, kinek nem inge...
@Tom1939: Erre céloztam, egy telefon és megtudod, de alhangon 4-6 hónapot számolj...
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz tboldi #44986 üzenetére
Parancsolj, befotóztam, ez a corolla gépkönyvéből van.
Elhiszem ha mást állítasz, de mint a fenti képből is látszik az 5w30-at nem ajánlja +30C fok feletti külső hőmérséklethez. A Honda Type R link pedig a saját Honda olajat adja meg (0w20-as viszkozitással), bár alatta említi az 5w30at is. Ezzel az ábrával is csak egy bajom van, mégpedig: 0w30 és 15w40 között azért van némi különbség... itt például engedi a 10w40 használatát, ami a 4ZZ motor esetében nos halálos kimenetelű, mert utána úgy eszi az olajat hogy gyakorlatilag dízel lesz...@eami: Azért az autógyártók nem arról híresek h nem bújnak ki a garanciális javítás alól...
@csaba1203: öööö, nem, tévedsz de nem baj. Vagyis nem totálisan csak egy kicsit, mert ez azok engedhetik ott is meg maguknak, akiknek olyan a fizetésük, és bizony ott sem mindenki, kb a lakosság 25-30%-a, a többi (mosogató, pultos, pincér, autószerelő, bádogos, hidegburkoló, gyárimelós) ott is a levetet autókkal jár. Van még egy apróság, amit viszont nem szabad elfelejteni: Az az autó amit ő 3-5 évesen ott hagy, az neked nem kellene... abban alhangon van 150ezer km de a 200-hoz közelebb inkább, azok ütős-vágós autók, azok Autobahn-on járnak 180-200-as utazóval és a német nem melegíti a motort, leszarja, mert úgyis viszi vissza 3 év múlva, addig meg garis, minek stresszeljen!? Azok az autók Frankfurt-Nürnberg-et járnak például minden nap, reggel oda, este vissza, azoknak menni kell ha esik ha fúj ha lőnek... ezt pedig olyantól tudd meg aki havi szinten megy ki Németroszágba... Nem olyan buli az, aztán mire a Kárpátmedencébe érnek találnka egy féregjáratot és erre az állapotra mennek vissza, Te meg veszed meg, mert a német (akiknél kolbászból van a kerítés is) biztosan nem sajnálta tőle a drága olajat meg vigyázott rá... aha, üllnél be egyszer egy ilyen mellé az autópályán, rögtön másképpen gondolnád. Nem azt mondom h nincsen kivétel, de a többség sajna ilyen... aztán meg hallgatom h "Gut Auto, gut Auto, keine Problem, neue TÜV" aha, én meg hülye vagyok...
@yanna: "Mondj már egy dolgot, ami normálisan működik!" Háborgás? Elégedetlenség? Ezek szuperül mennek nekünk magyaroknak, ahelyett h azt néznék mi minden lett szép és jó... Mesélek neked: Éppen múlt héten volt nálam egy srác, most végzett a BME-n MSc képzés, mérnök lett. Munkatapasztalata=0, 100% önelégültség, fizetési igénye heti 40órás főállású munkavégzésre: 800ezer bruttó/hó + cafeteria. Mondom WTF!? és ő csak csepp a tengerben... ilyenből minden héten kettő jön be kb., Dunát tudnék rekeszteni vele, ő elektromos tervrajzot akar csinálni, de életében egy szabványt el nem olvasott még, azt sem tudja hol keresse, de ő nagyfeszültségű elosztót akar tervezni... Szerinted? De a beképzelt vén hülye én vagyok...
@Gab.68: Azért ne felejtsük el h a Hybrid terjedése a Toyota nevével eléggé összefonódott, gondolj csak a Prius MK1-re...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz tboldi #45014 üzenetére
Beleolvastam, de nem nyálaztam végig, bocsi, mert kint vagyok Olaszországban és fogyóban a mobilnet... de amint lesz érkezésem elolvasom. Megnézted a képet amit feltöltöttem? A régi autóba eléggé sok viszkozitású olajat megenged a gyártó, abból 2-ről biztosan tudom h kinyírja a motort, ezért is volt azokra visszahívás, akinek még nem érte el a 200ezret...
A lényeg h az sem mindig szentírás, nekem az a tapasztalatom hogy semmilyen változás nem állt be a 4ZZ-s motor viselkedésében az 5w30-at 5w40-re cserélve, viszont a gyártó szerint a nyári kánikulában jobb az 5w40. Én meg hiszek nekik...
Nem írtam egy szóval sem hogy jó helyette... Egy magyarázattal szolgáltam h az egyik fórumtárs miért kapott mást."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz tboldi #45284 üzenetére
Szóval, ha a vízhőfok visszajelzője a frankót mutatja, akkor az a turbó hőmérsékletére is utal? Persze közvetve, mert az a hengerfejben méri ugye... és nem celsius fokot ír, csak egy skálán vmit mutat...
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
erh75
tag
válasz tboldi #45333 üzenetére
Elég furcsa a rendszámtábla rögzítése a karosszériához, alulról meg lehet emelni, ott már van gyárilag 2 db fekete kis szivacs.
Pontosan hova raktad a ragasztószalagot ? a rendszámtáblát kell a keretbe jobban rögzíteni, vagy a kereted kell jobban a karosszériához rögzíteni? -
Idiofil
aktív tag
válasz tboldi #45561 üzenetére
Köszönöm a gyors választ, használsz valamit, vagy csak simán alárakod és azt a fület a lapos felülettel emeled?
Ez csak az én hülyeségem?:
- A krokodil emelő nem egyenesen emel, hanem ívben, így folyamatosan változik az emelési szög, tehát inkább ingatag.
- Ilyenkor sokszor "behúzza maga alá" az emelőt, ami hogy ha rossz a padozat, akkor mindig félek, hogy leugrik az emelőről (most jelenleg egy vastag vaslapot rakok alá, de a lap nehezebb, mint egy ilyen emelő )"Those who want respect, give respect"
-
kunberci
senior tag
válasz tboldi #45571 üzenetére
Nem volt még az emelőkkel gond. Amúgy is csak egy kereket veszek le. Inkább csak azért emeljük meg egyszerre az egyik oldalt, hogy ne csavarodjon az alváz. Lelazítom mindkét kereket, aztán emelés, és egyesével csere, aztán egyszerre leengedjük. Mondjuk ezt ketten jó csinálni. Ha nagyon precízek lennénk, akkor azt a kereket, amit cserél az ember, azt alá lehetne bakolni, de még sohasem volt gond.
[ Szerkesztve ]
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz tboldi #45573 üzenetére
Így azért jobban mutat bár a madárkaka a szélvédőn rontja az összképet.
Ezt a biztonsági okból dolgot kifejthetnéd, bár vannak tippjeim....
Egyedül is fel lehet rakni amúgy ha nem üll fel a kerékagyra, most rájöttem a trükkre:
Közelben gépzsír+csavarok, tárcsát beállít, kereket előre beforgat, feltesz, baltérddel alul, bal kézzel felül megtámaszt, jobbal elnyúl a csavarért, zsírba belemárt és mehet bele, majd ezt átellenben mégegyszer és akkor simán megy.Én egy sima trapézemelővel csinálom, de annyi testmozgás rám fér...
Mindent mostam, szilikonoztam, szóval két órát simán el lehet pepcselni vele."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz tboldi #45575 üzenetére
Mert az akksis fúróknál is úgy van hogyha behajtás irányba tud 10Nm-t, akkor kifelé 11Nm-t, hogy ki tudd tekerni vele amit behajtottál, de ez hogy limitált ez új. Az utolsó ilyen ami a kezemben volt az behajtásra tudott 650Nm-t, de az kétemberes volt meg nyomatékhatárolós... viszont az M42-es anyát úgy megtépte, hogy az már csak flex-el oldható kötés lett.
Próbáltad sima akkus csavarozóval esetleg? Meglazítani/meghúzni nem fogja, de a köztes tekerés megspórolható lenne...Más:
Használ itt valaki kerékőrt? Milyet?[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz tboldi #45577 üzenetére
Még így is drágák... maradok a kézi módszernél.
Majd beszerzek egy keresztkulcsot vmikor, hogy ne a gyári kerékkulcsot kelljen használni szezonális átszerelésnél meg egy ganrintúra kerékőrt, mert ami itthon van az nem passzol... remélem homasitában visszacserélik blokk ellenében...@7up: Én csak feldobom, mert a kosztól látszik hogyha elmozdul a súly, a kátyúkat kerülgetni meg nem lehet BP-en...
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz tboldi #45580 üzenetére
A vezetékes nekem nem jó, mert a negyedikről nem tudom kidobni a hosszabbítót, az akksis jó lenne, de ha csak évente kétszer veszi elő az ember... Egy centrírozónak ennyiért jobban örülnék.
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz tboldi #45582 üzenetére
Egy ilyen centrírgéppel a pinyóban én lennék a "telep királya".
Hozzám járnának, mert a szomszéd gumishoz képest féláron is megéri üzemeltetni, mivel ő 3ezerért centríroz egy 16"-os kereket (lemezfelni, ütött súly), ha én 2ezerért vállalom, szerintem egy év alatt visszajönne az ára...
Számla nélkül természetesen.
Meg kellene a melóhelyen évi 4 hónap szabi a szezonokra...[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz tboldi #45604 üzenetére
Vicceltem csak, ne állj neki, mert nagy szívás otthon.
Van egy sorozat a Viasat Explore-on (Flipping Bangers) és abban szokták mutatni hogyan kell féltengely gumiharangot cserélni például, meg ők ott a garázsban motort cseréltek meg hengerfejet, de nyomatékkulcsot nem láttam még abban a műsorban soha...
Egy dugókulccsal oldották el azt az anyát a kerékagyon, kézzel, csak egy bő másfél méteres hajtószár volt hozzá, a visszahúzást nem mutatta, pedig ott már kellene a nyomatékkulcs... szerintem.
Abban a műsorban csinálnak pár ilyen érdekes dolgot, nézz bele néhány részbe, lehet jókat röhögni és rögtön értelmet nyer a sufnituning kifejezés meg az önjelölt autószerelő...
Egy gyertyacsere vagy egy fékbetét/kipufogó csere miatt én sem megyek szerelőhöz, de nem állnék neki otthon mondjuk lengéscsillapítót vagy rugót cserélni... de ez én vagyok.[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz tboldi #45606 üzenetére
Nekem a nyomattékulcs az arcomban van, ha vörösödik akkor eléggé meg van húzva...
Elektronikusat szeretek használni (az sípol), de nekem nincsen, viszont a melóhelyen van.
Komolyabb dologba azért nem kezdek itthon, mert se szerszámom se tapasztalatom nincsen hozzá, így meghagyom a profiknak. Egy olajcsere, gyertyacsere, izzócsere, hosszbordásszíjcsere, fékbetét, kipufogó azokkal elboldogulok (nem profin), de ezeket már nem először csinálnám...de egy szelephézagnak egy elektronikus vezérlésű motornál nekiállni... tuti nem, utoljára a 120GLS-en csináltam, de azt 3 villáskulcssal meg 2 agysejttel szét lehetett szedni. Meg ha azon vmit eltolok nem tragédia, a szomszédnak is volt, max áthívom h hülye vagyok hozzá, de van hideg söröm."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz tboldi #45608 üzenetére
Akkor sem állnék már neki.
Mondjuk ezen a képen látszik a lényeg, a triplasoros vezérműlánc, nem olyan mint a VW csoport láncos vezérlései a TFSI motorokban... ez nem fog elszakadni... ékes példája annak h a japán motorok miért olyan tartósak...Mellesleg hoztam egy érdekességet neked, emlékszel amikor a BoosterJet motor turbójáról beszéltünk legutóbb?
Töltöttem szélvédőmosót és fotóztam:
Az a vékonyka cső a turbó tengelyére közvetve (egy megcsapoláson keresztül) jön a motor hűtővizéről, az olajat pedig a másik száron át kapja a hengerfejből. Felette a kipufogógáz visszavezető szelep (West-Gate szelep talán?). Sokat takar de a lényeg látszik, a tengelyre rávezeti a hűtővizet és az olajat amíg jár a motor, ha nem jár, egyik sincsen... Viszont ebben az esetben a hűtővíz mutatója eléggé reprezentatív.
Szélvédőmosóhoz: Egyem a lelkét annak a mérnöknek, amelyik úgy tervezte meg, h nem lehet belelátni..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz tboldi #45610 üzenetére
Falun születtem, ott máshogyan hívnak mindent.
Van egylugatottperforált flexibilis pálcika az alján (pattintva, szóval még el is lehet hagyni), de a beleejtett öngyújtón az nem segített.
Nagyon csúnyákat mondtam mire felhorgásztam az S kanyaron keresztül...
Onnan tudod meddig van, hogy hány lukban áll meg a folyadék, mint gyerekorunkban a buborékfúvón... amivel a gond csak annyi, hogy a szélvédőmosó habzik, szóval nyakig olyan volt az egész. Rátöltöttem (nyárit) és egyszercsak jött a hab, szóval minden olyan lett. Mondjuk ez a szélvédőmosó hibája is lehet, mert én itthon keverem a nyárit koncentrátumból és piszokul habzik.[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
BigBlackDog
veterán
válasz tboldi #45642 üzenetére
Jé, ez ránézésre ugyanaz, mint ami az F astrákban volt (gondolom Agilák miatt van közös alkatrész). Csak nem olvadt meg a csatlakozó az egyik szálnál? Ha jól rémlik, akkor F Astránál is ez volt a gond néhány évente. Talán a probléma forrása valami olyan volt, hogy a teljes áram átmegy a kapcsolón, nincs külön lerelézve a fényszóróizzók köre.
-
kunberci
senior tag
válasz tboldi #45669 üzenetére
Nem vagyok egy kifejezetten autószerelő típus. Azt szeretem, ha elfordítom a kulcsot, akkor megy az autó. Ezt a légrugót, azonban simán meg lehet szerelni otthoni körülmények között is. Nem tartott sokáig, nekem ez is megfelel, csak ne törjön el a rugó. Árban sem volt vészes 5900-ért rendeltem a jófogásról annó, plusz szállítás.
-
BBke
tag
válasz tboldi #45810 üzenetére
Ebben teljesen egyet értek
De utángyártott alkatrészek között is vannak minőségbeli különbségek.
Én mindenképpen a gyári alkatrészeket ajánlom mindenkinek, azzal nem lehet mellélőni.
Pont egy ilyen Swift szondáját cserélték ki valami olasz utángyártottra, még csak nem is Denso-ra. Persze, hogy továbbra is világított a check engine lámpa. Utána belekerült a gyári, onnantól kezdve jó az autó
[ Szerkesztve ]
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz tboldi #45860 üzenetére
Mellesleg a múltkori kerékagy anya leszedős HSZ-emet visszavonnám, nem másfél méteres erőkar volt, csak egy ilyen: [link]
Érdemes a kocsiban tartani mint a nyomatékkulcsot.
Csak azért nem privát, hátha valakinek kérdéses lesz hogy a gumis után mivel vegye le a kereket... ilyennel.[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen