- Shuttle barebone a 64 bit erejével
- Hobby elektronika
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Milyen TV-t vegyek?
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Epson nyomtatók
- Vezeték nélküli fejhallgatók
- 3D nyomtatás
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
Hirdetés
-
Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
it Küszködik az EV-kölcsönzés miatt a Hertz Global, még több EV-t adnak el.
-
VR játék lesz az Alien: Rogue Incursion
gp Az év végén érkező program PC-re, Meta Quest 3-ra és PlayStation VR2-re érkezik a tervek szerint.
-
A Video AI lehet a One UI 6.1.1 ütőkártyája
ma Vagy hogy fogja a mesterséges intelligencia manipulálni a mozgóképeket?
-
PROHARDVER!
A Sony 2010. május 11-én bejelentette a MILC (tükörnélküli cserélhető lencsés) fényképezőgépcsaládjának első két tagját, a NEX-3, és NEX-5 gépeket, APS-C méretű szenzorral. A piaci várakozásnak megfelelően az APS-C vázak rövid, de gyors evolúciója után 2013.október 13-án megjelent az első full frame méretű érzékelővel szerelt Sony MILC ILCE-A7 néven. Az összefoglaló a rendszert átlátni próbál segítséget nyújtani.
Új hozzászólás Aktív témák
-
-FreaK-
veterán
válasz Ed Parker #30550 üzenetére
Nem véletlen annyi. 1 to 1 pixel read-out miatt van így, direkt. Így nem kell egyből matekolni egy frame kiolvasása után. Megvannak az előnyei, és hátrányai egyaránt. Egyik nagy előny pl. hogy nem melegszik túl, addig mehet a felvétel amíg az aksi bírja. Nézd meg az R5-R6 meddig bírja.
Hozok egy videót én is, van benne képminőség összehasonlítás is videó alatt az R5-R6-al:
Sony a7S III Review: Better than a Canon EOS R5 & R6?Ez amúgy egy videóra kihegyezett gép. Ha nagy felbontás kell fényképre, akkor ott az A7R
IV[ Szerkesztve ]
-
Neck
veterán
válasz Ed Parker #30550 üzenetére
Ez egy kicsit izzadtságszagú volt. Az LCD-be tényleg bele lehet kötni, de a 12MP szenzor nem hátránya, hanem előnye a gépnek. Emiatt képes olyan readoutra, olyan elképesztő dinamikára, olyan videós tulajdonságokra, amire. Egyértelműen videósoknak készült, mellesleg szuper 12MP képeket lehet lőni vele. Ha 50-50-ben használod fotóra+videóra, vagy főleg fotóra, akkor ez nem a Te géped. A videós társadalom meg éppen leadja az előrendeléseket.An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
Neck
veterán
válasz kovsol #30554 üzenetére
Tökéletesen egyetértek. Gerald Undone videójában az instagram méretre lecroppolt képek közül nem lehet megmondani, melyik volt az R5 és melyik az A7SIII...
Aki meg házfalra nyomtat, úgyse ezt veszi.
[ Szerkesztve ]
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
p_adam
addikt
Ok de azért nem kell kidobni azt a lehetőséget, hogy lehet croppolni, pont ez volt az A7RII meg hasonló vázak egyik fő tulajdonsága, hogy átkapcsolja az ember APS-C módba és ugyanúgy éles marad minden (video felvétel esetén is)
Ott is az volt az egyik fő előny, hogy mennyivel élesebb, mint egy 5D IV, amikor a gyakorlatban ugyanúgy nem igazán számít -
vihartigris
őstag
[Előrendelhető az A7SIII] 1.599.990,-Ft.
bármi reciproka a semmi
-
Taci
addikt
Bár most más az aktuális téma topikon belül, de már annyiszor meg akartam kérdezni, és mindig elfelejtettem, most viszont beugrott:
Van rá mód, hogy a beállított egyedi programmódokat kimentsem, exportáljam valahova, külső adattárolóra, felhőbe, akárhova, hogy egy esetleges vázcsere esetén ne kelljen újra mindent előröl beállítanom? Persze nem nagy érvágás az sem, ha kézzel kell mindent újra, de jó lenne egy opció, hogy akár egy végletekig, részletesen beállított módot (illetve módokat) is exportálni (és később importálni) lehessen.
(A6400-as váz)Lehet, teljesen kézenfekvő helyen van, de most nincs mellettem a gép, és ha most nem írom le a kérdést, elfelejtem megint pár hétre.
Köszi!
[ Szerkesztve ]
-
Ixion77
őstag
válasz vihartigris #30557 üzenetére
Az nem semmi. Tudom, hogy lerágott csont, de újra és újra meg tudnak lepni az itteni árak. Épp az imént láttam FB-n valakinek az előrendelési számláját: USA ár (diákkedvezménnyel) $3250, azaz ~960eFt. Nekünk laza 65%-kal több.
[ Szerkesztve ]
"Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
-
lugosi
MODERÁTOR
válasz Ixion77 #30559 üzenetére
Hát engem is. Teljesen már téma, egy kést nézegetek egy ideje hogy jó lenne megrendelni, a tesztekben mindig elmondják hogy "ezen" az áron milyen jó. "Ez" az ár az USA-ban átszámítva 30-32 ezer Ft, itthoni webshopban 66-75 között van. Annyit egyszerűen nem ér meg nekem. Bosszantó amúgy, és nem tudom az okát, hogy ugyanezen a téren az EU-ban gyártott kések különösebb árdifferencia nélkül kaphatók az USA-ban.
-
kovsol
titán
válasz lugosi #30563 üzenetére
Videókban sajnos az árazós részt ki lehet nyugodtan hagyni ha USA árakat említenek.
Tamron 28-75 vs Sigma 24-70 esetében is mindig úgy elmondták a Sigma alig drágább, megéri a felárat. Itthon meg valami tripla az árkülönbség a két obi között az ottanihoz képest.Belegondolunk pl egy svájci esküvő videós egy hónap alatt kitermeli az S3 szettet objektívvel, gimballal együtt, addig itthon lehet egy egész szezon alatt alig tudná behozni az árát, hacsak nem valami nagyon jó nevű fotósról van szó.
[ Szerkesztve ]
May the Force be with you!
-
Ed Parker
nagyúr
válasz -FreaK- #30551 üzenetére
Persze, vágom hogy videóra kihegyezett, csak ebben az értelemben, a kenon ezt megoldotta egy vázon belül hogy tud 8K videót és a fotós képességek is jók, most tudom hogy az R5 melegszik, de pusztán specifikációk alapján sztem 2020-ban nem egy nagy szám.
nozs23: azért ez mégiscsak egy fényképezőgép nem videókamera, nézz meg professzionális kamerákat azok nem fényképezőgép kinézetüek, de ok, legyen én is lefosom a bokámat
-
Ed Parker
nagyúr
Akkor most szar vagy szar? Se az R4 se az A9II se az A7SIII-ból nem tudták kukázni ezt a fos kijelzőt, ráadásul még kisebb is lett most hogy kihajtható.
Tudod ha azt kamuzzuk hogy teljesen újra építettük, egy vadi új kamerát rakunk le elétek, akkor miért az evf-et kell tovább növelni majd duplájára, ami az R4-ben van, már az R3-ban is kiváló volt.
BTW az R4 ugyanezt a dinamikát tudja.
Értem én hogy videó, majd kiderül mennyire lesz kelendő a mai éles versenyben. -
Neck
veterán
válasz Ed Parker #30566 üzenetére
Sajnálom, ha pont nem azt javították, ami neked fáj. Tényleg. Egy rakat más dolgot meg igen.
Egyébként meg az EVF új, a menürendszer új, a szenzor új, a kihajtható kijelző is "új" (ha a MILC felhozatalt nézzük), a kártyafoglalat is új, a hűtés is új, a dedikált teljes méretű HDMI is új, az AF is új (megint), a stabi is új.
Szerintem felesleges a kijelzőn lovagolni. Ott a HDMI, akassz rá egy tévét.
Van egy olyan érzésem, hogy soha semmi nem elég jó. Ha meg minden benne van, akkor marad az, hogy drága.
[ Szerkesztve ]
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
Bullitz
aktív tag
Vagy marad az ami nálam van épp jelen, hogy TÖK NEM ÉRDEKEL! Majd az A7IV fog érdekelni, az is csak annyiban érint, hogy remélhetőleg ezáltal lejjebb megy a HASZNÁLT A7III ára, és akkor TALÁN meg tudom venni amúgy ez nem vicces, elég szomorú.
HALA MADRID // 18' Auris HSD
-
p_adam
addikt
válasz Ed Parker #30566 üzenetére
Az Canon 1DX III az egyetlen fotós kamera rajta kívül, ami 4k60p FF RAW videofeltételre képes (igaz, hogy Cinema 4K, de sajnos ebben a formában AF nélkül, 4k120p felejtős)
Ez az A7SIII viszont korlátozások nélkül, külső felvevővel, de a rendes HDMI csatlakozóval Prores RAW formátumban tudja minimális rolling shutter, maximumális (video) dinamika mellett (meg voltak előzetes híresztelések, miszerint 4k120p külső RAW képes, de ha jól értem, ezt HDMI-n keresztül nem lehet átvinni, csak említették volna, ha később megvalósítható, viszont később majd 16-bit is lehet, egyelőre "csak" 12-bit)
Az ISO megint a legjobb, ezt már lehetett előre sejteni.Minden egyebet félretéve ezek a dolgok önmagában eladják a videós piacra a profi kamerák mellé, akinek a képességei miatt ez a 12MP FF BSI szenzor kell, az pontosan ebben a kamerában fogja megkapni.
Mondhatjuk úgy is, hogy sajnos a többi Sony - vagy Canon, stb. - szenzor valószínűleg egy jó ideig még nem lesz képes ilyen videós képességekre, mert hasonló szenzorokat a profi kamerába raknak, amik más előnyökkel hátrányokkal és árcédulával bírnak (emiatt tökéletesen megférnek egymás mellett).[ Szerkesztve ]
-
Ed Parker
nagyúr
válasz p_adam #30569 üzenetére
Tök jól leírtad, innen jött nekem már tegnapelőtt a kérdés, hogy aki nagy tartalomgyártó, mint Netflix, Apple TV, stb ők fognak ilyennel forgatni kiegészítésként a valódi pro kamerák mellett, vagy ez egy szinttel lejjebb van azoktól és marad pl YouTube-os tartalom gyártásra?
-
p_adam
addikt
válasz Ed Parker #30570 üzenetére
Ez a "Netflix Approved" dolog is túl van misztifikálva, itt pl. jól el van mondva, mi a valóság, jóval gyengébb kamerákkal is vesznek fel ilyen dolgokat, mint az A7SIII, ami már a belső felvétellel is megfelelő, nem csak a külsővel, az meg adott esetben külön előny, hogy a lehető legkisebb, legkönnyebb méretben hozza ezt a dolgot, diszkrét, könnyű gimbalra tenni, stb stb.
Persze YT kamerának is tökéletes (igazából mindenre, ami videós) -
p_adam
addikt
válasz Ed Parker #30572 üzenetére
Videó épp arról szólt, hogy attól még hogy valami nem Netflix Original, még ugyanúgy lehet Netflix által felvásárolt és sugárzott dolog, szóval ez nem sokat számít, a lényeg, hogy nekik jó legyen
De papíron ugyanazokat az A7SIII is tudja, mint az S1H, még kevesebb rolling shutter 4k120fps stb. mellett, akkor még ne kaphatná meg úgyszintén.
Bár visszatérve a link tartalmára, leginkább az egész csak arra jó, hogy az ember a fórumon a mellét verdesse, hogy: Igen öcsém, ez a kamera bizony "Netflix Approved" ami meg nem az, az nem "Pro" mikor ehhez semmi köze... -
Ixion77
őstag
válasz Ed Parker #30572 üzenetére
Teljesen nyilvánvaló, hogy az A7S3 képminősége bőven megfelelő TV műsor felvételéhez. Ipari szinten azonban nem az dönt, hogy épp mi a legújabb vagy a legdivatosabb. Sokkal inkább hogy mihez vannak meg a kiegészítő felszerelések, mivel van gyakorlatuk a filmeseknek és a háttérmunkásoknak, milyen a gyári támogatás, milyen a kompatibilitás a feldolgozó eszközökkel, stb. Nem véletlen olyan nehéz lemozdítani fotós vonalon is a profi cégeket a Canon vonalról. Nekik van egy jól bevált megszokott ügymenetük, és az hogy most a Sony MILC vonalon épp jobb valamiben sokkal kevésbé számít mint az hogy ne kelljen az átállással kapcsolatos problémákkal foglalkozni.
"Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
-
nozs23
addikt
válasz Ed Parker #30565 üzenetére
Nem kell lefosni a bokadat. Nem vagy celkozonseg, de megerthetned, hogy van aki az. Ez egy videos MILC, amivel tudsz fotozni is.
Persze mindenki orulne, ha mindezt tudna 40 megapixelen, de nem tudja. Ahogy a Canonnak is csak papiron sikerult osszehozni.
Egyszeruen ez meg nem meg FF-nel, viszonylag kis vazakban. Az S1H jo videora es fotora is, valahol a ketto kozott van felbontasban, de 2x ekkora, aktiv hutessel, es meg o is rendesen croppol 30 fps felett. -
Ed Parker
nagyúr
-
80hun
addikt
válasz Ed Parker #30579 üzenetére
Hár tényleg lehetne HD az pont dupla ennyi képpont.r
Viszont azt tudnod kell hogy 3” kijelzőn hogy lásd a HD tartalom részletességét azt kb 16cm-ről kell nézni. FHD az 12cm és igy tovább.
Tehát a felbontást növelni kicsit parasztvakítás igy 2020-ban.
Csak ugye a nézi távolságot kicsit elfelejtik
Pl nekem 60” tvm van 4m tőle a kanapék nincs értelme HD-nál kobb tartalmat nézni
FHD-hez 120” tv kéne nekem[ Szerkesztve ]
-
Neck
veterán
válasz Ed Parker #30579 üzenetére
Ha már ennyire leParkoltál ennél a témánál, a következő mondat :
We had hoped for a bit more of an upgrade here, but at the end of the day it will get the job done.[ Szerkesztve ]
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
Neck
veterán
válasz Ed Parker #30584 üzenetére
De, meglepően alacsony a felbontás. Itt is értettem, hamarabb is értettem, hogy ezen rugózol, na meg a 12MP-n. Erre írtam, hogy mások (pl a linkelt cikk írója) azért együtt tudna élni vele.
Szerintem még te is. Hogy miért? Ha a 12MP gépen zavar az 1440k LCD, minek vettél a7R4-et? Abban is ugyanez a kijelző van, nagyobb felbontású szenzorra. Ott nem zavart az LCD?An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
Sordoran
addikt
Melyik érné meg jobban A6400-hoz ultra tele lencsének: Sigma 100-400mm vagy Sony 70-350mm? Előbbi most még elég drága, és később sem lesz olcsóbb a sony-nál gondolom, valamint abban nincs OSS. Ilyen szempontból a Sony jobb választás lehet? Gondolom lesz majd később összehasonlítás róluk, de addig is elmélkedek rajta. Esetleg aki használ(t) már Sigma 100-400-at (akár adapterrel is) tudna mesélni milyen így stabilizátor nélkül? (A6xxx széria, kivéve A6500 és A6600)
Double rainbow... what does it mean? Well, a double rainbow is a phenomenon of optics that displays a spectrum of light due to the sun shining on droplets of moisture in the atmosphere. Does that explain?
-
Sordoran
addikt
válasz kovsol #30589 üzenetére
Oh, ez jó hír, akkor max. a stabilizátor minősége lehet különbség ilyen tekintetben.
Ami még érdekes, az egy összehasonlító oldal (nem teszt, csak adatok) alapján nincs végtelen fókusz a Sony-s lencsében. Ez téves infó, vagy tényleg gyengébb a távoli témáknál a fókusz? Más tesztek alapján én nem látok problémát.Illetve remélem le fog menni a Sony E foglalatos Sigma ára is, mert most egy 100-ast ver majdnem többire, így meg jobban megéri venni egy Canon-ost és egy adaptert.
Double rainbow... what does it mean? Well, a double rainbow is a phenomenon of optics that displays a spectrum of light due to the sun shining on droplets of moisture in the atmosphere. Does that explain?
-
kovsol
titán
válasz Sordoran #30590 üzenetére
Sigma 100-400 esetében a Canon és a Sony foglalatos teljesen más objektív. Csak látszatra egyforma. Teljesen új optikai designt kapott a MILC verzió. Én Sony verziót venném, mondom úgy hogy én kb 1,5 évig nyúztam a Canon verziót MC11-el A6300 és A7III-al is.
Ha veszel hozzá +50e Ft ért egy adaptert, mert MC11-t az alatt nem fog kapni, akkor már alig olcsóbb, és a natív verzió jobban fog fókuszálni mozgó témára az biztos.Egyébként meg bebaszna, ha nem lenne végtelen fókusz a Sony 70-350nek.
May the Force be with you!
-
Sordoran
addikt
válasz kovsol #30591 üzenetére
Gondoltam, hogy hülyeség az a fókusz. De azért gondoltam rákérdezek, erről van amúgy szó.
Viszont akkor ne nagyon számítsak arra, hogy olcsóbb lesz a Sigma. Viszont tényleg kellene akkor majd egy jó összehasonlítás, mennyivel jobb. Ára nagyon magas, olyan 300-at számoltam előzetesen, igaz így is úgy is csak jövőre lesz vásárlás már.Double rainbow... what does it mean? Well, a double rainbow is a phenomenon of optics that displays a spectrum of light due to the sun shining on droplets of moisture in the atmosphere. Does that explain?
-
Sordoran
addikt
válasz vihartigris #30593 üzenetére
A döntés az enyém lesz ez tény, de mivel egyikkel sincs tapasztalatom, így hátha kapok segítséget, vagy kiinduló pontot. Miután kiderült rosszul gondoltam, hogy nincs a Sigma-ban stabilizátor, azért más a fekvése dolognak. Ár egyértelmű a Sony mellett áll, de csak majd egymás elleni összehasonlító videókból derül ki hogy képminőségben mi a különbség. Jövőre lesz aktuális vásárlás, szóval még mindkettő ára csökkenhet, na meg 5x meggondolom a dolgot.
Double rainbow... what does it mean? Well, a double rainbow is a phenomenon of optics that displays a spectrum of light due to the sun shining on droplets of moisture in the atmosphere. Does that explain?
-
Neck
veterán
Nagyon korai pletyka szerint jön egy a5/a6, nemsokára érkeznek a specifikációk.
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"