- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
- A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
- A Keychron ismét egy űr betöltését vállalta magára az egerek szegmensében
- Az átlagnál vaskosabb ventilátorok kandikáltak ki a Corsair vitorlája mögül
- Fujifilm X
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- TCL LCD és LED TV-k
- OLED TV topic
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- Projektor topic
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
Hirdetés
-
Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
ph Megkezdődött az NPU-k elleni hadjárat, de egy fontos részletet nem említ a cég.
-
Premier előzetest kapott a V Rising
gp Napokon belül befut a teljes PC-s kiadás, az év során pedig megkapjuk a PlayStation 5 változatot.
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
Retro DJ
aktív tag
Kicsit ilyenkor megy el a kedvem ezektől a cégektől, itt egy Favorit hirdetése:
http://www.hasznaltauto.hu/auto/skoda/favorit/skoda_favorit_1.3_lx_hihetetlen_de_csak_41.000_km-6930185Nézzétek meg ezt a képet:
Hm... valami furcsa...
Most nézzétek megy egy másik hirdetését:
Ez 50 ezerrel olcsóbb, és 60e km van benne! Ennek hihető, ilyen volt az enyém is (nézzétek meg a tartályokat!)Tuti, hogy az elsőben sokkal több km van! Ki van vixolva és jól néz ki, de ekkora hazugságot!!!!
Most szomorú vagyokRetro
-
gs20
tag
Mikor vettem az autót, én is Silver Line-t akartam, mert hű, fullos kivitel, stb
Aztán rájöttem, hogy az alsó árkategóriájú SL-ek túlárazott szemétdombok: szétrohadt, ütött-vágott autók, amik nem érnének 50-70 ezernél többet, de legalább egy százassal drágábban árulják a kivitele miatt.
Konkrétan: 4 éve, 2009 tavaszán vettem a Jucit, első gazdás (papíron második, de csak a cég megszűnése miatt) autó volt, 68000km-rel. Ez volt 80ezer Ft akkor. A két szétrohadt SilverLine meg 180, ill 160ezer lett volna. Nem volt kérdés mi legyen.
Persze úgy érzem ez az autó is rohadt jó vétel volt akkor. Fél év nézelődés, keresgélés eredménye volt. Bár kissé le volt lakva (hiába első gazda, de nő: vagyis napi karbantartás nulla, minden tipikus Favi gond megvolt rajta, és mivel utcán lakott, a festése is trágya volt. Mikor megláttam, azt gondoltam hogy na, ezt se veszem meg, de ha itt vagyok, legalább kocsikázok egyet. Aztán benéztem a motortérbe, mondom ejha. A néni beindította, meghallottam a hangját, és tudtam, hogy megvan az autóm
E=MZ²
-
gs20
tag
Tudom, hogy ez nem a reklám helye, de múlt héten ügyeztem egy Favi téligumigarnitúrát felnistől, nekem csak a gumi kellett, tehát:
-2 db Favorit, és 2db Lada felni eladó, jó állapotban! (93 előtti autóra jó)-van még egy Favorit/Felicia toronymerevítőm is eladó!
[ Szerkesztve ]
E=MZ²
-
Szplöttyy
senior tag
Tudja esetleg valaki, hogy kie ez az auto?Smoke & Torque
-
Koriolani
csendes tag
Tudna valaki tanácsot adni, hogy kell a favorit műszerfal burkolatát levenni, (ugy hogy majd vissza is tudjam tenni ) hogy fogjak hozzá ? Nem müködik a kilóméterszámlálóm már mindent megnéztem csak a műszernél lehet a hiba . Ki kellene vennem megnézni.
-
gs20
tag
válasz Koriolani #9956 üzenetére
-kikötöd a váltónál a spirált
-kiveszed a két oldali kapcsolódobozt (bal- világításkapcsolók, jobb - befúvók+4 kapcsoló), egy-egy csavar tarjta mindegyiket. oldalra megbillented, stekkereket széthúzod.
- alul három csavar tartja a nagy keretet, kiveszed őket, felfelé kibillented a keretet.
- felül 2 csavar tartja a műszeregységet. alul lenyomod a fekete tartófület (ha kiveszed a három csavarját, és kipattintod, akkor könnyebb)
-óvatosan húzod kifele a műszeregységet, letekered a spirált, lehúzod a vezetékeket.a műszeregység szerelése értelemszerű, emlékeim szerint 5 csavar tarja egyben.
összeszerelés a fordított sorrendben.
Vedd meg előre boltban az új fogaskereket mindig az fogaz le, a boltos fogja tudni.
Vigyázz, mert 2 verzió van belőle, évjárattól függően.
[ Szerkesztve ]
E=MZ²
-
peti_s
addikt
No Emberek! Gondolkozok egy olyan Favorit megvételén, ami a hátsó sárvédőknél rozsdásodik. Láttam a neten cseredarabokat, h kivágják a rozsdásat, behegesztik az újat. Ez mennyire megoldható, illetve ha kint a sárvédő rozsdásodik, akkor mögötte még mi rozsdásodhat? No, meg az új darab mennyi ideig bírja rozsda nélkül? Plusz, Favorit vétel előtt mire érdemes figyelni? Az olajsapkát tuti le fogom venni megnézni mennyi kartergáz jön.
-
gs20
tag
Attól függ mennyire rozsdás. Ha nagyon, akkor nem csak a külső, hanem a belső sárvédő is rohadt.
Persze az is cserélhető. Figyelj oda a tornyokra is. elöl is, hátul is. Meg a küszöbökre. Meg a belső sárvédőkre, meg az első kerekek mögött a padlólemezre, és a merevítőkre.
Olyan nincs, hogy csak a sárvédő legyen rozsdásAmúgy nem egy nagy wasistdas a csere, én tavaly cseréltem külső sárvédőt, és küszöböt a Favimon.
Hogy meddig bírja? Hát... Apu Faviján 2001-ben lett cserélve sárvédő. Tavaly lett eldobva az autó, mert már annyira rohadt mindene (sárvédők, küszöbök, tornyok). Rozsda kb 5 év után jelent meg először a sárvédőkön újra, de ehhez tudni kell, hogy üregvédelem nem lett a lakatolás után megcsinálva, ami pedig alapja lenne a hosszú rozsdamentes boldogságnak.
E=MZ²
-
peti_s
addikt
Nem hangzik jól. 4 hét múlva indulna egy kis mellékes munkám, ahhoz kéne ~1000 km-s utakhoz. Ez a pécsi silver line a hibái ellenére is megtetszett (rozsda, patkázott felnik, motorikusan meg még fogalmam nincs hogy milyen), mert megnéztem pár másik Favoritot is, és egyszerűen sokkal pofásabban néz ki ez. Sokkal arányosabb. De a rozsdától nagyon tartok, egy ilyen kilakatolás kb mennyibe fáj?
(#9961) Retro DJ, magánember hirdeti, sztem nem gondol rá.
[ Szerkesztve ]
-
rob210
nagyúr
HA egy favorit kasznit rendbe akarsz rakni, az egy vagyon.
100.000.- alatt nem áll meg ha valóban rendbe akarod rakni.
Majd Mágus megmondja, mennyi időt és pénzt fektetett bele.
Amiket anno felrakott képeket, az nem 2 napos meló volt.
És a zsebét is megterhelte szerintem, ha csak nem lakatos, vagy haveri alapon csináltatta.Nagyon gondolod, meg, egy motort egyszerűbb megcsinálni, felújítani, mint egy kasznit rendbe rakni.
Renault power
-
peti_s
addikt
Értem. Tényleg az a bajom h a Silver Line tetszik, a többi meg nem annyira, és ezért sokat hajlandó lennék költeni, a 100000 Ft az már sok pénz viszont. Ezt apránként is meg lehet csinálni, vagy egyszerre érdemes? Arra gondolok h műszakira a külső részt (most lenne novemberben), nyáron meg szétszedni és rendesen mindent kicserélni. Ez van még ami így a net alapján jónak tűnik, gyárilag nincs benne katalizátor ami jó pont. Viszont, közel nem néz ki olyan jól mint egy Silver line. Amúgy egy kérdés, miért erősebb, és nyomatékosabb a 136-s Favorit katalizátor nélkül, mint a 135-s?
(#9965) Mágus2, azta. És ez csak a karosszéria költség? Mennyi volt az újrafényezés ebből?
[ Szerkesztve ]
-
-
Atyus77
csendes tag
Üdv. urak.
Kérdésem van: A Jikov karburátornak a kocsi eleje felé lévő torka mikor lép működésbe ?..van ott is egy pillangószelep ,meg a tetején egy behajló,vékony cső .
Nekem gázadásra csak a belső torok pillangószelepje működik, és hirtelen gázadás esetén a dúsító működik ,de a másik toroknál nem láttam életjelet ,..pedig a gázadás mindenféle módját bevetettem. ...
SKODA FORMAN
-
gs20
tag
Nekem kb
sárvédők 6k
küszöbök 13k
üregvédő 8k
alvázvédő 12k
festék+edző+gitt 6k
Ez 45munkadíj lett volna 50-60k
mondtam anyátok
vettem CO-t 50ért
és megcsináltam magam.
Így tuti hogy jó.
2 hetem ráment, de legalább jó. És maradt egy CO-hegesztőm
E=MZ²
-
Ramsess
csendes tag
válasz Atyus77 #9971 üzenetére
Negyedikben gyorsításkor 75-85 km-es sebesség körül lehet érezni egy enyhe rántás szerű teljesítmény növekedést,mert ekkor nyit a második torok.Ha nem,akkor lyukas lehet a membrán az ufo-nak hívott membrános mechanikában..Hasonló a működése mint a fékrásegítőnek,csak itt a pillangót nyitja a mechanika.Vagy nem. Ha a második torok nem nyit,lassabb gyorsulás,és alacsonyabb a végsebesség,a kevesebb benzin,és levegő miatt.
-
peti_s
addikt
Hol vettél 50K-ért CO-t? Ismerősöm csak 120K-ért tudna szerezni.
(#9970) Retro DJ, neked asszem 136-s Favoritod van. Olyat tudnék venni szépet, pont itt Pécsen is van egy eladó, aminek linkelve lett a motortere, az pécsi. De sajnos nekem az nem tetszik. Hanem csak az újabb típus. És abból is a Silver Line. Finnyás egy ember vagyok.
(#9976) Ramsess, nekünk 2200-s fordulatszámon érződik ez. De rántásnak túlzás nevezni.
[ Szerkesztve ]
-
vmarton
csendes tag
Elvihető 4db Skoda Favorit 136L-ből való ajtókárpit (barna) minden sallangjával, nagyon szép állapotban, nincs kivágva hangszóróhely. Illetve 2db 4X98-as Favorit felni. Kinek mit/mennyit érne?
-
rob210
nagyúr
-
gs20
tag
Mondjuk ezzel rohadt nagy mákom volt.
Ismerős pont lecserélte a saját kis 220-as készülékét egy 380-as inverteresre. Magát a CO-t 20ért adta oda, + palack kellett meg egy automata pajzsot vettem. így jött ki az 50.
Egyébként a 120-at sokallom, mi a cégénél 250A-s inverteres gépeket vettünk tartozékokkal 150-ért. Pedig azok komoly, ipari használatra vannak.
E=MZ²
-
peti_s
addikt
-
Retro DJ
aktív tag
Az, hogy ez a gép napi használatban volt (napi 100 km), ennek minden baja kijött ami gáz volt (termosztát, toronycsapágy, rúdfej, gyújtás szinte új benne, most cseréltem fűtés blokkot és hátsó kitámasztó teleszkópokat)... ezen kívül olcsó gázzal működik, ami nem hátrány. A motorja olyan mint az új. Mágus azt mondta, hogy ilyen selymes járású motort még nem hallott. Ami viszont ennél is gáz, vannak pontok ahol ez is korrodál.
Szerintem egy nagyon hálás autó. Amit most tudok, hogy SOS meg kellene csinálni, a középső dob csere (kifúj) + a katalizátort kihajítani. Ezen kívül egy picit ereszt a főtengely szimering, mivel alig fogy két olajcsere közt az olaj (kizárólag 5w-40-est kapott) ezért nem foglakoztam még vele érdemben.
Ezen kívül központi zár van benne, elég jó USB rádió igényesen beépített hangszórókkal, valamint nem gagyi nappali menetfény is extraként.
Hát csak ennyi, tudom hogy elfogult vagyok, de szerkezetileg ez egy nagyon jó autó a mai kínálatból.
[ Szerkesztve ]
Retro
-
peti_s
addikt
válasz Retro DJ #9984 üzenetére
Értem. Nekünk egy 93-s GLX van, és ezek amiket felsoroltál abban is mind ki lettek cserélve, kivéve a toronycsapágyakat. Mondjuk a mienk is nagyon jó állapotban van, teljesen rozsdamentes, csak az a katalizátor.... No, de már csak napok kérdése és vége ennek a korszaknak. Amúgy ez az apámé, ezért szeretnék én is egyet, mert 1000 km-ekre nem szeretném ezt elvinni.
Amúgy, nem lehet behegeszteni a kipufogót? Nekünk is volt rajta egy lyuk, behegesztették még 2 éve, és azóta is jó. -
Atyus77
csendes tag
válasz Ramsess #9976 üzenetére
Értem. Ez eddig tiszta. ..Nem akarok okvetetlennek tűnni ,de nincs ennek valamilyen ellenőrzési módja ?
Nekem elég lomha a gép ,..főleg mióta beleraktam a hosszabb váltót ,ellenben a fogyasztás egész jó. ..Hozzáteszem hogy nálam a gázpedál nyomólapja és a cipőm talpa közé tojás van berakva.
SKODA FORMAN
-
Atyus77
csendes tag
Dehogy akarok erőbajnok lenni , mondtam már hogy nyugdíjas tempóban vezetek.
Általában 80-90 körül megyek ,csak néha engedem fel 100-110-re ,..130-on már rég járt a mutató ,..néhány éve járt 140 környékén is (a rövid váltóval) autópályán ,de érezhető volt hogy az már nem ennek az autónak való .
(Viszont még mindig nem mondtam le a második torok működésének ellenőrzéséről. ..)
SKODA FORMAN
-
Atyus77
csendes tag
válasz Atyus77 #9989 üzenetére
A második torok pillangószelepének nyitómechanikáját és a vákumdobot ellenőriztem ,azok jól működnek .
A működési elvet is értem , elvileg a gázkar egy bizonyos állásánál tud nyitni viszonylag hirtelen,nagyot ,ezután kisebb mértékben nyit tovább.
Még az nem világos hogy a hajlított csövecskén mikor és mi által indul meg a benzinadagolás ?SKODA FORMAN
-
Retro DJ
aktív tag
Mágus és a többiek, mit kell csinálnom, hogy elhárítsam a reggeli alapjárati problémát?
Reggel lerúgom a gázpedált, indítok nyomás nélkül, felpörög kb. 2000 fordulatra. Várok kb. 30 mp-et pöccintek egyet a gázpedálon, erre leesik a fordulat és leáll.
Mindaddig leáll, amíg a víz el nem ér a feléig, onnantól tartja az alapjáratot (kb. 1000) utána üzemmelegen kb. 700-800.
Javaslat?
Retro
-
peti_s
addikt
Üdv. A katalizátor be van hegesztve a Favoritoknál, vagy kicsavarozható, szétbontható másképp is? Köszi előre is, üdv.
-
xLt`
tag
Sziasztok!
Ez lehet nem az a topik ahova írnom kéne viszont volna egy kérdésem hozzátok.
Találtam a közelben egy eladó 72-es 100-as SL Skodát. Nagyon szép állapotban.
Mindig szerettem volna egy veterán autót, de sosem volt kikötésem, márka szempontjából.
Képek alapján jól néz ki, jelenleg is forgalomban van.
Mit gondoltok, megérhet 200k-t?
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- Ennyibe kerülnek a Huawei Pura modellek Európában
- Eredeti játékok OFF topik
- Fujifilm X
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Xbox Series X|S
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Revolut
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- További aktív témák...
- NETATMO időjárás állomás készlet eladó!
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt
- Eladó teljesen új, bontatlan Nespresso Essenza mini piros színben
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000