- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
- A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
- A Keychron ismét egy űr betöltését vállalta magára az egerek szegmensében
- Az átlagnál vaskosabb ventilátorok kandikáltak ki a Corsair vitorlája mögül
- Házimozi haladó szinten
- Fujifilm X
- Xiaomi Pad 5 - hatásos érkezés
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- OLED TV topic
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Háromféle processzor is része lesz a Core 200 sorozatnak
Hirdetés
-
Premier előzetest kapott a V Rising
gp Napokon belül befut a teljes PC-s kiadás, az év során pedig megkapjuk a PlayStation 5 változatot.
-
Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
ph Megkezdődött az NPU-k elleni hadjárat, de egy fontos részletet nem említ a cég.
-
Kapnak egy rakás reklámot a Roblox játékosai
it Videohirdetésekre készülhetnek ezentúl a virtuális világokban a Roblox játékosai.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Peti197412 #9850 üzenetére
Az baj. Vedd ki a hátsó ülést, kösd le az úszóról a visszafolyó csövet, úgy fújd át. Ha úgy rendben, akkor úszó ki, megnézni mi a pentagon van benne.
Jó hogy a szemén nem folyt a benzin a karbinak. Az AC 50 litert pumpál át óránként, ami azt jelenti,hogy egy óra alatt megforgatja a teli tankot. De csak akkor, ha a visszafolyó is akarja.
Még valami, szerinted hol van a visszafolyó cső?
Ami megy a tanktól az AC ra, az a bejövő ág, ami az ACból a karbiba megy az is még a bejövő, és a karbiból megy egy acél csőre a visszafolyó, azt nem tudtad átfújni?
[ Szerkesztve ]
-
Peti197412
csendes tag
inditáskor van szikra. viszont menet közben az az terheléskor.
-
Peti197412
csendes tag
bocsi elfelejtettem közölni hogy SKODA FAVORIT GLXi
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Peti197412 #9853 üzenetére
No, figyelj, ha legközelebb megáll, kiveszel 1 gyertyát, és megnézed, van e szikra indítózáskor.(remélem tudod hogy kell megnézni)
Ha van szikra,akkor üa. pumpa is lehet, vagy hőgomba.
Ha nincs szikra ilyenkor, veszel egy motorfordulat jeladót(hall jeladó) Kiveszed a régit a váltóból, beteszed az újat, és boldogan használod az autódat.
Legközelebb úgy kezded a mondandódat, hogy
Sziasztok, van egy Glxi befecskendezős favoritom BMM motoros.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
-
Ramsess
csendes tag
Köszönöm szépen a választ,megnyugodtam!
Mivel nem vagyok autóvillamossági,pár dologgal nem vagyok tisztában.
Örülök hogy valaki érti amit írtam!
Amúgy a sönt a motor testkábele és a test közé van bekötve!
Tehát a generátortól folyó áramot méri.
Még egyszer köszönöm a választ.
További szép napot kívánok! -
Peti197412
csendes tag
Elnézést kérek mindenkitől. De nem nagyon értek hozzá, pedig már megvan 7-éve de még nem volt semmi baja és nem kellet hozzá nyulnom.
-
gs20
tag
válasz Peti197412 #9859 üzenetére
Azért gondolom, hogy oda jobb lett volna, mert így az önindító árama is átfolyik rajt indításkor, ami egyrészt nem biztos, hogy jót tesz neki, másrészt az ellenállás miatt csökken az indítóáram mértéke is.
E=MZ²
-
Ramsess
csendes tag
A piacon csak olyan műszert kapsz,már digitálisat,ahol a söntöt a negatív kábelbe kell kötni.
Utánanéztem.
Ha megnézed a favorit negatív kábelét,azt fogod látni,hogy elindul az akku negatív sarujától,testcsavarra megy,onnan a motorhoz.
Na most én először a söntöt az akku negatív kábele és a test közé raktam be.
Elvágtam a kábelt,felsaruztam,másik kábelt vettem,felsaruztam,stb.
Ekkor csak az önindító áramát mérte,én meg nagyon csodálkoztam.
Aztán nálam okosabb ismerős mondta,hogy a töltés indulása után,tehát mikor kialszik a töltésjelző lámpa,akkor a generátor testje párhuzamos a az akkuéval,azért nem mér semmit a műszer.
Ezért kötöttem be a motor testkábelébe a söntöt.
Egyébként 200 Amperes,tehát bírja a gyűrődést.
A műszer kék színű számokkal be van építve a műszerfal jobb alsó sarkába.
Volt neki hely,csak a fekete takarólemezt kellett kivágni méretre.
Most úgy néz ki a műszerfalam,hogy bal felső sarok lcd-s belső hőmérő,bal alsó sarok külső hőmérő kék színű számokkal,jobb felső sarok feszültségmérő,kék számokkal,alul az ampermérő.
A pozitív ágba csak lágyvasas mutatós ampermérőt lehetett volna beiktatni,ami nagy,és nem bírja a rázkódást. -
Ramsess
csendes tag
A kb hasra ütve 0,2-3 tized ohmon nemigen van jelentős áram csökkenés.
Mérhetném a kettőt együtt is,akkor meg kéne szüntetnem azt a testcsavart,ami a torony oldalában van,és valahol a motor másik oldalán kéne letestelnem.
Akkor oda kéne tenni a söntöt,akkor mindkét áramot mérné,az önindítóét,és a fogyasztókét is.
Mert az önindítózáskor csak akku van,mint feszültségforrás,ha meg megy a motor,akkor a generátorról működik a rendszer.
De sokszor én is elnézek dolgokat,mert lassú a gondolkodásom.
Ha nem érthető,amit írok,szívesen magyarázom.
Már amit tudok.
Amúgy tényleg egyszerűbb lett volna a pozitív kábel áramát mérni,én is azt akartam,csak hova teszel be egy lágyvasas mutatós műszert,ami minimum 5x5 centis,és nem bírja a rázkódást.[ Szerkesztve ]
-
Ramsess
csendes tag
válasz Retro DJ #9863 üzenetére
Kedves Retro DJ!
Puszta kíváncsiságból mérem az áramot,mert néha a teljesítményekből ki szoktam számítani a felvett áramot,de az mégsem ugyanaz,mint amikor felkapcsolódnak a lámpák,és látom a változást.
Másrészt az autó 20 éve van nálam,és mivel még tovább is marad,amíg szét nem esik talán,szerettem volna feldobni pár dologgal,mint kormánybőröztetés,Skoda logós huzatok,kartámasz,ilyesmi.
Nem utolsósorban az áramfelvételek változásiból "növekedéséből"lehet következtetni esetleges meghibásodásra.
Az autó külsejéhez csak egy orrmaszk erejéig nyúltam,a belsején próbálok úgymond "tuningolni"
Ezeket persze nem egyszerre,hanem évek alatt.Ahogy a kiadásaim engedték.
Lehet mániákus lettem.
Tisztelettel: -
Ramsess
csendes tag
Kedves Rob210!
Lehet ostobának tűnök,vagy esetleg különcnek,de mindnyájunkban van valami.
Nagyjából ugynazt tudom mondani,mint Retro DJ-nek,és hogy az életben is elektronikával foglalkozom,
gépeket,gépsorokat javítok 30 x éve,és időnként lehet meggondolatlanul is beleturkálok ebbe abba.
Néha az autóba.
Annyi pénzem nincs,se tudásom, hogy hibridet építsek,bár szívesen megtenném,mert a villanymotornak jobb a gyorsulása,és a nyomatéka,lásd Tesla Roadster.Tudom rossz példa,mert nincs benne belsőégésű motor.
És agyilag nem vagyok villámgyors,és korántsem tudok mindent,és én mint gyarló ember segítségre szorulok időnként.
És úgy látom itt komoly szakemberekhez fordulhatok segítségért.
Örülök hogy ide regisztráltam!
szintén
Tisztelettel: -
gs20
tag
válasz Ramsess #9862 üzenetére
Mikor nem volt saját autóm, akkor még fater favoritját "tuningoltam".
Egy 3 műszerből álló óracsoportot (nem tudom a tartó miből volt,valami régi nyugatnémet autóból lehetett, legalábbis a VDO órákból arra következtetek) raktam be a rádió alá. Volt benne egy VDO Ampermérő, egy Lada műszerfalból kiépült, és ide befaragott feszültségmérő, és egy Skoda120-as hőmérő, ennek hőgombája az olajhőmérsékletet mérte. Valamennyi műszer analóg volt.
Marha hasznos cucc volt, imádtam. Az ampermérőnek nem volt söntje, a generátor töltővezetékét behúztam az utastérbe, rákötöttem a műszerre, és onnan ment tovább a biztitábla + pontjára a kraft.A söntről annyit, hogy indításkor 100A nagyságrendű áram is folyhatna, tehát a teljesítmény elég nagy része veszne el már egy 0.1ohmos ellenálláson is.
E=MZ²
-
Ramsess
csendes tag
Igen,egyetértek,nagyon okos dolog!
Azt hiszem ilyen tartókat láttam neten nagyon drágán,az A oszlopra voltak felszerelhetők,tehát ott voltak az ember látóterében.
Ampermérőre visszatérve sönt mindig van,csak nem kint,hanem bent a műszerben.
Amúgy kiszámoltam,14 volton,0,1 A áramnál 14 W teljesítmény jelentkezik.P=UxI,,,,I=U/R
Nekem 200 Amperes sönt van,mert félvén az előbb leírt teljesítmény miatti melegedéstől,mindent igyekszem túlbiztosítani.
Amíg az akksi negatívjában volt a sönt,csak az önindítót mérte,az 75 Amper volt.
A 200 Amperes söntöt saját műszerrel/Metex,Edison/ nem tudtam mérni ohmra,annyira kicsi.
a 0,1 A csak hasraütött érték volt.
Meg lehet nézni,vannak táblázatok,milyen keresztmetszetű rézvezetéknek mennyi az ellenállása,1 méteres hosszra. -
Ramsess
csendes tag
Igen,igen.egyetértek.Én itt a neten turkáltam a gugliban,Találtam hasonlókat,persze újban,Carstyling,meg hasonló helyeken.
Aztán vettem bontóban rossz műszerfalat,megnéztem,és a sarkokban vannak üres üregek,amikbe bele lehetett rakni digitális műszereket.Csak a fekete takarólemezbe,ami műanyag,kellett belefaragni a téglalap alakú réseket,hogy a kijelzők látszódjanak,mintha gyári lenne.
Persze nem sikerült teljesen 100% ra,mert a szemem nem a régi.de nem rossz.
Meg kék műszerfalvilágítás leddel.
Nekem saját döntés volt,hogy digitális legyen,mert az modernebb a mutatósnál,tudom ostobaság[ Szerkesztve ]
-
Retro DJ
aktív tag
válasz Ramsess #9865 üzenetére
Figyu, én nem vagyok semmi jónak az elrontója (mellesleg napi 8 ban én is elektronikával foglakozom).
Ne hari, de továbbra sem tartom létszükségletnek egy árammérő jelenlétét az indító áramkörben. Azt simán elfogadom, hogy időnként megméri az ember.
Minden esetre Te tudod, a Te autódról van szó.
Retro
-
Ramsess
csendes tag
válasz Retro DJ #9873 üzenetére
Igen,tudom,rájöttem mert folyamatosan olvasom a topicot,csak ritkán tudok hozzászólni,mert legtöbben gyorsabbak és okosabbak vagytok nálam.
Tudom hogy nem létszükséglet,és nem is az önindítót mérem,hanem a fogyasztókat,azt csak először mértem,mikor az akksi negatívjában volt a sönt.Most már a motor testkábelében van,és a fogyasztókat méri,meg a töltőáramot.
Az ampermérőt azért raktam be,/most lehet nevetni,és jogosan/ mert a műszerfal másik három sarkában már volt valami.hőmérők ,feszmérő.Akkor mi legyen a negyedikben??
Így lett ampermérő.
Nekem tetszik.[ Szerkesztve ]
-
Ramsess
csendes tag
Elnézést a rossz minőségért,az az én hibám
-
Ramsess
csendes tag
[/L
Nem ma készült,pár hete,már a kép
hogy lett piros a szöveg?[ Szerkesztve ]
-
Marczi80
tag
válasz Ramsess #9882 üzenetére
Nem tudom. Cserélgettem a műszerfalat, és egy olyat sikerült betennem, amibe valaki háttérfilágításnak kék ledeket tett be. Tulajdonképpen csak a kilométerszámlálónál jut ki belőle kicsi, de nekem már az is húzza a szemem.
In a world without fences and walls - who needs windows and gates ?
-
Lil'Fec
újonc
Sziasztok!
Új vagyok még itt.
Van egy '90es Favosom. Kb. 5 perc járatás után elforrja a vizet és a kiegyenlítő tartályom bugyog. Lehet a termosztát a hibás? Vagy a hengerfejtömítés?
Előre is köszönöm a tanácsokat. -
rob210
nagyúr
válasz Lil'Fec #9886 üzenetére
5 perc után ha forr a víz akkor az nem termosztát hiba lesz, de próbáld ki, hogy ráteszed a fűtést és maximum venti mellett mennyi idő után kezd el forrni, ha ugyan anyi akkor hengerfej, ha lassabban akkor termosztát.
A vízpumpád teker rendesen?
A víz tiszta vagy olajos?
Ha olajos akkor hengerfej.
Vagy ha a szelepfedélnél az olajbetöltő nyílás kupakját leveszed és ott tejeskávé színű hab van akkor is hengerfej.[ Szerkesztve ]
Renault power
-
Lil'Fec
újonc
köszi a gyors választ.
kicsivel lassabban forr,ha rajta a venti...amúgy tiszta víz,semmi olaj se hab a beöntőnél
megnyugtató,hogy így akkor "csak" termosztátot kell cserélni és nem kell a motort szétbontani -
Lil'Fec
újonc
jelentem kicseréltem 80°C-nál nyitót tettem bele
köszönöm még egyszer a segítséget ) -
Ramsess
csendes tag
válasz Atuska75 #9883 üzenetére
Hát,,,,éjszaka még nem mentem vele,majd mostanában már hamarabb sötétedik,majd meglátom.
Amúgy a kamera csal,mert a z emberi szem nem ezt látja,és én nem tudtam rendesen beállitani,
vagy egyáltalán nem látszanak a szegmensek kéknek,vagy ez a durva.
Napsütésben például ha telibe kapja a műszerfal,nem látszik hogy világít.
Bocs a késői hsz-ért,de este 6 ig dolgoztam. -
Ramsess
csendes tag
Eddig nem tudtam a videokamerát úgy beállítani félsötét garázsban,hogy látszódjanak a számok.
Csak ilyen elmosódott foltok.Valami szűrő kéne,de ahhoz én kevés vagyok,meg a toshiba is.
De majd próbálok még olyat is csinálni.
Már homályosodik az idő itt a nyugati határszélen,csökkent a hőmérséklet már- -
Ramsess
csendes tag
válasz Marczi80 #9885 üzenetére
Nekem is az van,kék ledek,de csak 4 darab,a két nagy műszer mögött kettő kettő,mert nagyok a ledek,és a többi helyre nem fértek be,így nem vészesek.
De valahol érzem,lehet kicsit sok lett a kék.
De hogy teremthetném meg az egyensúlyt,egyenlőre nem tudom.Talán később rájövök. -
Ramsess
csendes tag
-
Retro DJ
aktív tag
Lehet, hogy amatőr lesz a kérdés, de szeretnék a gyári értékről előgyújtást emelni (hogy nagyobb legyen) az autógáz miatt. MIt kell tennem? Benzinen is kellene muzsikálni neki, de gázzal megy többet.
Retro
-
Ramsess
csendes tag
Ha van stroboszkópod,akkor azt rá kell rakni íz 1-es henger gyújtókábelére, az elosztófejet fellazítani,10-e villáskulcs,és elindított motornál a strob fényénél a lendkeréken lévő jel látszik.
Az öntvényen ott vannak a fokok,a hosszú 10 fok.a rövid vonás öt fok.
Az elosztófej tekerésével lehet növelni vagy csökkenteni az előgyújtást.
Ha Nincsen stroboszkóp,akkor pár napja az egyik kolléga leírta,mit hova kell tekerni.
Nekem van stroboszkóp,ezért a másikat sajna nem jegyeztem meg.