- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
- Raspberry Pi
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Samsung LCD és LED TV-k
- ROG Ally X néven jön az ASUS kézikonzoljának frissítése
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Érkezik a Crucial LPCAMM2 memóriamodulja
- Vezetékes FEJhallgatók
Hirdetés
-
Xbox Game Pass [2024] - Az extra májusi lista
gp Az elkövetkező időszakban többek között a Senua’s Saga: Hellblade II-t kapják meg az előfizetők.
-
A kard és az űr az új Arc meghajtó két fő motívuma
ph A 31.0.101.5518-as csomag három hibával is leszámolt.
-
Két fontosabb újítással megjelent az iOS 17.5
ma Az EU-ban webről is telepíthetők ezzel appok, illetve bővül a nyomkövetőkre való figyelmeztető rendszer.
Új hozzászólás Aktív témák
-
rob210
nagyúr
válasz Marczi80 #9350 üzenetére
Lehet a műszefalat bizirgálni csak meg kell nézni mit mire cserél az ember
A kilóméter órával kapcsolatban:
A sebességet mutatja?
Mert akkor a kilómétert is számolja.
Az egy igen egyszerű szerkezet ahogy írtad is az a fogaskerék fogas tengely hajtja, amiből hiányzott egy fog.
Na szóval a tengelyen lehet állítani egy csavar feloldása után, ha jobban rányomod és megpörgeted egy kis csavarhúzóval ahol a bovden menne be esetleg fúrógéppel, akkor mutatnia kell, állítás után.
Ha akilómétert sem mutatja, akkor bovden szakadás, vagy szétment a spirál a váltóban.Renault power
-
Marczi80
tag
2 tachométert szedtem szét, és én sem akarom érteni, mi a gond. Az eredeti 93-ast akartam megreperálni, de aztán észrevettem, hogy a kilométerszámláló tengely, amit a bovden forgat be van ragadva. Próbáltam azt is cserélni egy 92-esére, de méretre sem passzolt.
A sebességet mutaja, bár rángatva, nem egyenletesen mozdul a mutató. Kilométert tekertem, kb 50 métert sikerült végigcsinálnom csavarhúzóval, de beszerelés után cseszik rám...A műszerfal birizgálásáról: eddig azt használtam, amivel vettem, már akkor ez a tákolt volt. Az áramköri lap kiégett, cseréltem, és ugyanúgy működött. Most, hogy betettem ezt a 92-est a hőmérsékletmutató " rendbe jött".
[ Szerkesztve ]
In a world without fences and walls - who needs windows and gates ?
-
potyi23
senior tag
hi.Nemtudom rendesen beallitani a kuplung Bovdent a felician.Mar megorulok tole.Ugyebar a karnak amit mozgat a motorterben ,majdnem hozza kell ernie a valtohoz,mert akkor emel ki teljesen. en csak akkor tudom elerni azt a pontot,amikor a fekpedaltol 15 cm vel feljebb van a kuplung pedalom.De ugy lehetetlen vele kozlekedni. Ha lejjebb allitok a csavaron,esik lejjebb a pedal,de alig emel ki,. Miez ? rossz a bovdenom ? van olyan h rossz ? En ugytudom csak nemcsak jo,es elszakadt letezik
-
potyi23
senior tag
Kuplungot nemreg csereltem.Biztosan emlekeztek,h kb 2 honapja irtm ide valto problemaval.Azota ezeket kovettem el : Idezek egyik forumrol :
egy hete sikerult valtot szereznem ,ma reggel sort keritettem a cserere,egyik havernal van godor,es neki ugortunk.akkor: lehuztuk a váltot,kivittuk a gordorbol,letettuk ,majd elkezdte a haverom bontani rola a cuccokat amik a masikra mennek.De en idokozben olyat vettem eszre h a kar mozgatasa kozben a kinyomocsapágy az én váltomon kb 1cm vel lejjebb emel ki mint az idegen valto. de a heverom is eszrevette,h a masik masik valtonak a csonkja amire a valtokulissza megy joval hosszabb mint az enyemen,es meg valami vasdarab is volt raforrasztva gyarilag.Azt talalta ki,h metszunk el a tengelybol,majd furjuk rajta lukat.en ezzel nemvoltam elragadtatva,mert mm pontosan kell kifurni a lukat,es lehet meg josem lesz. en kitalaltam azt h a egesz kinyomo egyseget tegyuk at az enyembe,es rakjuk vissza az enyémet.Hát igy lett,kicsereltuk,válto fel,olaj vissza,feltengelyek vissza. eredmeny : Vajpuha kuplung konnyebb kapcsolasok,de meg mindig nemlett az igazi.Szerintem a Bovdenom nemlesz jol beallitva . ERRE Kernek segitseget toletek fotoval ! AMIKOR teljesen kinyomjátok a pedalt,akkor a motorterben az elre allitott vas ami a kinyomocsapagyat mukodteti, mennyire van a válto oldalátol. En ma ahogy elneztem a levett valtonal telejesen hozzakellene érni szetkapcsolt allapotban.De nálam nemigy van,csak kb kozeptajon van.
Ezt kb mar 1 honapja csinaltam,azota megintcsak nembirok rajonni. Megkellene probalnom vennem masik bovdent.
kep a valtomrol :[ Szerkesztve ]
-
boken
senior tag
Ismét sziasztok,pár nap után ismét leállt az autó menet közben és nehezen sikerült rávenni hogy elinduljon de azóta megint megy.viszont kipucolnám a karburátort ha segítetek hogy mit kell kiszedni.
a légszűrő vadonat új ,alatta így néz ki:
karbi?itt mit kell szétszedni?
Tanulj, tinó, ökör lesz belőled!
-
rob210
nagyúr
rég láttam ilyen rettentő mocskos karburátort.
A három csavart kell kicsavarni utána leveheted az egész karburátort ha a csöveket levetted róla. és a gázbovdent kiakasztottad.
Ha azzal meg vagy akkor újabb 3 csavar és két részre szedhető a karburátor.
Aztán ahogy nézem egy flakon féktisztító meg egy kis türelem.Renault power
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz potyi23 #9356 üzenetére
Kuplubgot ne fotó alapján állíts, hanem emeld meg elől az egyik oldalt. Ülj be valaki forgassa az elsőkereket, te meg tedd sebességbe, és lassan engedd fel a kuplubgot. Így pontosan meg lesz, hogy hol fog. A fogáspont a félig kinyomott pedál alatt legyen. Cseréltél kinyomó tárcsát és csapágyat is?
-
szabol85
csendes tag
Hát amúgy még mindíg nem működik a ventillátor, pedig már kicseréltem a kapcsolót. Kicsit bosszantó. Akkor most cseréljem ki a termosztátot is? Amúgy a venti jó mert néha összezárom direktbe.
-
boken
senior tag
Off jól végződő történet.
Tegnap előtt haza jöttünk a telekről millió táskával,nyulakkal stb,2 nap pihi,ma mondja a párom hogy viszi a favi gumi cserére,igen ám de hol a kocsi kulcs?persze mindez reggel 8 órakor munkába indulva,egész nap vert a víz hogy mi lesz.Gondoltam megnézem a kocsi környékén,10 perce lemegyek látom papír a szélvédőn,tisztelt Favorit tulajdonos kérem hívjon az alábbi számon:telszám stb,szemben lévő ház gondnok nénije volt,valaki megtalálta a kulcsot és leadta neki.Boldogság van
Szóval így jártam.
bocs ha valakit terheltem vele.Tanulj, tinó, ökör lesz belőled!
-
peti_s
addikt
Sajnos manapság ritka az ilyen. Örülök h te szerencsésen jártál.
szerk: A mi Favoritunk holnap megy szelephézag állításra, és olajcserére. A Bosch szűrő milyen? Mert most Mann van benne, és ez nagyon csúcs, csak sajnos Pécsen már nem kapni. Illetve átmosható egy ilyen?
[ Szerkesztve ]
-
darius
tag
Öreg szekeremen ma ismét fogást talált az idő vasfoga. Megáltam a ház előtt, ám az utolsó fékezéskor nem volt meg a szokásos érzés. Hát kicsit pumpáltam, és sajnos én győztem...
A vezetőülés alatt megy hátra egy pár fékcső, ami megadta magát. Még szerencse, hogy épp itthon. -
Marczi80
tag
A rosszul beállított keverék okozhatja az én gondomat is? Mármint hogy lassan döglődik a motor. Megjártam vele a Pozsony-Tornalja távot, és még azt vettem észre, hogy ha kövérebb gázt adok, szintén döglődik (pl dombon felfelé nem lehetett padlógázt nyomni neki, de ha visszafogtam a lábam, szépen kiment)
In a world without fences and walls - who needs windows and gates ?
-
donathi
csendes tag
Kedves Favorit használók,
Kölcsönkaptam egy 90-es 136L-t, és mivel kevés benzin volt benne, gondoltam teli tankolom.
Mindig lecsattanásog szoktam full tankolni, most is így volt, belement 46 liter.
És amikor fizettem szóltak, hogy folyik a benzin.
Kb mire félreálltam a parkoló részbe már nem nagyon folyt és mire hazaértem már egyáltalán nem.
A műszer teli tankon maradt, tehát a tankból egy csepp sem folyt ki.
Akkor honnan folyt el, és mit kellene megnézni, hogy többé ne legyen ilyen.
Eddig is csak keveset tankolok, 10-20 litereket, hogy még véletlenül se teljen meg a tank.Tehát tudtok valami megoldást erre?
Van valahol egy műszaki rajz, hogy mit kellene látni és találni, ha alánézek?Köszönettel
D.István
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz donathi #9377 üzenetére
Van a tank tetején egy szellőztető cső, az neked le van esve gondolom, vagy túl mélyre kötötték(ala natűr szellőzteti a tankot a légkörbe, vékony átlátszó cső), amiatt ha a tartály torkába is tankolsz, az elfolyik. A másik tipp a harmónikacső a tankbetöltő torok és a tank között, jobb oldalon alul megtalálod a tankon, azt is ellenőrizd! Robbantott ábrát csak este tudok küldeni.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz donathi #9379 üzenetére
Itt a kért ábra, a 32 ill 33 számmal jelölt csöveket kell ellenőrizni. és
A korai típusokon csak így lóg a szabadba a 32es cső, azt szokták a betöltő torokhoz erősíteni, hogy magasabban legyen mint a tartály teteje, meg persze olyan helyre ahová nem veri a kerék a sarat és a vizet.
-
Retro DJ
aktív tag
Sziasztok!
Szert tettem egy magyar fejlesztésű Motorteszter nevű műszerre. Ez a műszer vákuum alapján mér, magyarán a fojtószelep utáni vákuumba kell bekötni egy csővel.
Ti hol/hová kötnétek ezt a műszert?
Retro
-
szabol85
csendes tag
Halihó! Lenne egy kérdésem: A középső dob után, ahol a kipufogó elkanyarodik a tank mellett, van két benzincső, ami bemegy a tank "mögé". Na ott a kettő közül valamelyik folyik, szó szerint, persze csak üzemben. Nehéz azt kicserélni? Ugye nem kell levenni hozzá a tankot?
-
Retro DJ
aktív tag
Emberek!
Bekerult a Faviba a Motortester nevu muszer, majd nyomok rola videot is. Vegul a vakuumot a reduktoromtol "loptam" ( nem merem a fekszervo vakuumjat csapolni).
Nem semmi kis szerkezet. A vakuumot meri, es abbol saccolja a fogyasztast. Erdekes dolgokon dobbenik meg az ember, meg ha nem valoszinuleg nem is hajszalpontos a muszer.
Mas, lassan a 8 ezredik km olajcsere utan, a nivon normal szint, utantoltes nem kell, es ARANYSARGA az olaj (mintha most toltottuk volna bele).
Retro
-
lepke74
csendes tag
Sziasztok
Egy olyan problémám lenne ,hogy ma hazafelé felkeményedett a fék ha rálépek a pedálra sziszeg. Kissé kellemetlen volt kézifékkel hazavergődni. A fék olyan volt mintha vontattak volna. Gondolom a fékrásegitő adta meg magát. Lehet javitani vagy kompletten kell cserélni? -
lepke74
csendes tag
Ha tiszta erőből nyomtam akkor is csak lassult de nem fogott rendesen.
-
-
Tom5
addikt
Skoda felicia motort keresek, ha vki tud kérem jelezze.... (1,3 LXi)
[ Szerkesztve ]
-
Tom5
addikt
A rák tudja de szerzett a szerelőm bele egy 2000-es 1,3-as MPi blokkot 120K km-rel 26-ért. (most hívott épp)
Story, fél éve elkezdte enni a kicsike a vizet, hengerfejes lett. A hengerfej csavarok közül 6 be volt rohadva és kettő bele is tört...így e miatt lesz motor csere. Minden nap használom a kocsit melóba járáshoz, napi 100Km. A motorban már 240K km-volt. Sosha semmi bajom nem volt a kocsival és a szívemhez nőt, most csere után remélem még elrobog velem jópár kilométert.
Új hozzászólás Aktív témák
- Renault, Dacia topik
- Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
- Synology NAS
- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Raspberry Pi
- Parfüm topik
- Autós topik
- Google Pixel 6/7/8 topik
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen