- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
Hirdetés
-
Agyi chipes gyártóba fektetett a kriptocég
it A Tether 200 millió dollárt fektet a Blackrock Neurotech agyi chipes vállalatba.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
ph A cég megoldása centralizált vezérelhetőséggel, masszív radiátorral és robusztus ventilátorokkal igyekszik vásárlásra csábítani.
Új hozzászólás Aktív témák
-
nevemfel
senior tag
válasz stickermajom #382 üzenetére
És amikor nem süt a nap, akkor egyszerűen csak feltekerik majd az atomenergia potmétert?
Beindítják a gázerőműveket. Azok a leggyorsabban bevethetőek.
Forget your troubles, c'mon get happy
-
nevemfel
senior tag
válasz stickermajom #388 üzenetére
Tök jó dolog a napelem (nekem is itt csücsül egy 7,68kWp-s rendszer a tetőn), de jó látszik, hogy a kieső időszakot most is fosszilis erőművekkel oldják meg atomenergia potméter híján, naiv dolog abban bízni, hogy ez jelentősen változni fog a jövőben.
Sőt, a fosszilisok részaránya még tán növekedni is fog. Egyrészt, mert Németország politikai okokból nem akar atomerőműveket, másrészt mert a megújulók térnyerésével a termelésoldali betáplálás még kiszámíthatatlanabbá (időjárásfüggővé) válik.
Forget your troubles, c'mon get happy
-
arnyekxxx
veterán
válasz stickermajom #396 üzenetére
szerinted menyit keres az elmü azon, hogy megveszi töled 37Ft-ért azt az áramot amit megvehetne a piacon 10Ft-ért vagy akár ingyen mert épp egész európában szélfújás és napsütés van így negatív a pillanatnyi ár?
[ Szerkesztve ]
-
dabadab
titán
válasz stickermajom #396 üzenetére
Azért az Elmű elég szépen keres azon, hogy nappal az én befektetésemből termelt áramot gyakorlatilag veszteségek nélkül, teli áron adja el a szomszédoknak
Úgy érted, hogy keres rajta konkrétan nulla forintot, amihez üzemben kell tartania egy költséges hálózatot és elesik attól a lehetőségtől is, hogy pénzt keressen a szomszédon?
Fantasztikus biznisz!
DRM is theft
-
arnyekxxx
veterán
válasz stickermajom #405 üzenetére
Maradjunk kérlek a valóság talaján.
-
arnyekxxx
veterán
válasz stickermajom #411 üzenetére
Lelopták töled az ad-vesz órát?
-
arnyekxxx
veterán
válasz stickermajom #435 üzenetére
Matematikai feladvány: Amennyiben 37Ft a brutto fogyasztói ára a villanynak, mennyiért vásárolja töled az elmű az áramot ha átvesz töled X egység áramot, te megveszel tőle X egység áramot és ezért fizetsz neki 0 Ft-ot?
-
válasz stickermajom #396 üzenetére
"Azért az Elmű elég szépen keres azon, hogy nappal az én befektetésemből termelt áramot gyakorlatilag veszteségek nélkül, teli áron adja el a szomszédoknak, infrastruktúra fejlesztés nélkül."
Ez így nem igaz.
A megterhelt és hálózatba táplált energiát nem képes tárolni a hálózat.
A te megtermelt energiádat más erőmű teljesítmény csökkentésével nem lehet kompenzálni.
A többletet eladja kedvezményes áron. ("éjszakai áram")
Ha jön egy nagyobb felhőzet, akkor a napelemes termelés közel nullára csökken. Indítani kell a csúcserőművet.
Csúcsfogyasztásban kapod vissza a betáplált energiát.Ha este tolnád be a hálózatba az energiádat, azt szívesebben vennék a szolgáltatók, csak napnyugtakor már nem termel a napelem. A szélerőművek sem, az északi-tengeren kívül. Mert ott a legegyenletesebb a szél napszakonkénti eloszlása.
Mindenki másnak.
A dízelek esetében az első nitrogén oxidokat csökkentő megoldás az EGR szelep használata volt.
A kipufogógáz egy részét visszatolása, a motorba,
A modernebb dízel és egyesbenzines járművek esetében újabb megoldást alkalmaznak. Szelektív katalitikus redukciót (SCR) aminek során az adblue segítségével, majdnem 100%-ban vízgőzzé és ártalmatlan nitrogénné formálja a kipufogógáz ártalmas nitrogén-oxidjait a katalizátor.
Ez folyamatos a motor üzemideje alatt. Kezdetben nem volt egyenletes a hatásfok, de mára már nagyjából megtanultuk hogyan kell ezt megvalósítani.
A dízel részecskeszűrő mechanikus voltánál fogva is folyamatosan szűr.
A régebbi DPF megoldásokban folyadékot kevernek a gázolajhoz, ami keletkezett korom gyulladási hőmérsékletet csökkenti. Hosszabb távon, leginkább autópályán a szűrő önmagától is elérte a gyulladáshoz szükséges hőmérsékletet és tisztúlt a szűrő. Ha ez nem volt lehetséges, akkor megfelelő hőmérsékletek esetén a motor önállóan kezdte a tisztítási folyamatot. Ekkor üzemanyag és oxigéntöbblet jut a szűrőbe.
5-600 fokon ég a korom a ciklus végéig. Ha egy ciklus nem elegendő, akkor még egyet csinál a a jármű számítógépe. A modernebb felállásban nincs adaptív folyadék. A szűrő porcelán felületét fémgőzzel vonják be. Ez segíti elő az öntisztulást.
A szűrő tisztásának gyakoriságát sok minden befolyásolja. Külső hőmérséklet, üzemanyag minőség, a motor állapota, a vezetési stílus és az forgalmának nagysága.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
arnyekxxx
veterán
válasz stickermajom #443 üzenetére
A gázerőművek a maguk gyors reakcióidejével nem pont erre lennének hivatottak?
de, és jó drágán termelnek így olyankor felmegy az ár. Szóval megveszi tőled bruttó fogyasztói áron akkor amikor eleve olcsón (vagy ingyen, vagy még fizetnek is neki érte ha elviszi mert túltermelés van) kapja bárhonnan és vissza adja neked bruttó fogyasztói áron akkor amikor ő drágábban tudja csak megvenni a piacon.
Micsoda jó üzlet ez a szolgáltatóknak, nem is értem miért kell őket erre a megoldásra törvénnyel kötelezni, hiszen maguktól is kaparnának, hogy ilyen szupernyereséges szerződést köthessenek a fogyasztókkal.
-
dabadab
titán
válasz stickermajom #608 üzenetére
Most megpróbálsz úgy csinálni, mintha a háztáji napelemet bárki is azért tartaná, hogy a saját fogyasztását lényegesen meghaladó áramot termeljen, ugyanis amiről te beszélsz, az erről szól.
Azt ügyesen elhallgatod, hogy ez a házi napelemekkel megtermelt áram töredékrészére vonatkozik (erős a gyanúm, hogy ilyen 1-2% táján lehet).
A maradéknál az van, hogy az így megtermelt áramért az ELMÜ kifizeti neked a kiskereskedelmi árat + a hálózathasználati díjat is (érted, az ELMÜ fizet neked azért, hogy méltóztatod használni a hálózatát ), vagyis kompletten azt az összeget, amiért el tudja azt adni a szomszédodnak és a végén marad az ELMÜ-nél nulla forint plusz a hálózat üzembentartásának a költsége.
És szerinted ez baromi jó üzlet.
Nem az.[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
senior tag
válasz stickermajom #608 üzenetére
Oké, tegyük fel, mindenki a fejéhez kap az országban, és irigykedés helyett beruház egy házi napelemrendszerbe. Egy év múlva mi leszünk az ötmillió minierőmű országa. Ezt látván persze az összes gyár és intézmény is ezt teszi. Tavasztól őszig mindenki eladja a vellanyos műveknek a felesleges áramát 40 forintért. Ősztől tavaszig pedig szépen visszavásárolja 40 forintért. Így minden háztartás nullszaldós lesz, és persze a vellanyos művek is. Igen, ebben tulajdonképpen van ráció. (Szőrszálhasogatók kedvéért: fenti modellben a hálózati veszteségeket illetve a hálózat fenntartásának költségeit nullának tekintettem, valamint feltettem, hogy az egy éven belüli tárolás is 0 veszteséggel megoldható.)
''The third planet is incapable of supporting life. Our scientists have said there's far too much oxygen in their atmosphere.''
-
dabadab
titán
válasz stickermajom #611 üzenetére
Te voltál az aki szerint a szomszéd óráját átugorja az általam megtermelt áram, a további hozzászólásaid komolyságát ennek figyelembevételével fogom kezelni, ha nem haragszol
Fogalmam sincs, hogy ezt miből vélted kiolvasni, de tekintve, hogy tudom, hogy ez nem így működik, szerintem te érthettél valamit félre.
DRM is theft
-
senior tag
válasz stickermajom #611 üzenetére
A jelenlegi rendszer most sem "fenntartható", hiszen a lényege a folyamatos külső dotáció. Azaz egy külső forráson alapul, ami korlátos, így előbb-utóbb ki fog merülni. (Kb. pont ugyanúgy, mint ahogy a kőolaj alapú gazdaság sem fenntartható.)
Elég beszédes, hogy a legtöbb telepítési tanácsadó megemlíti, hogy nem érdemes túlméretezni a rendszert, mert a háztartás éves fogyasztásán túli termelést már csak nettó 15 Ft körüli áron veszi át a szolgáltató, és ezen az árszinten már nem térül meg a beruházás.
''The third planet is incapable of supporting life. Our scientists have said there's far too much oxygen in their atmosphere.''
-
dabadab
titán
válasz stickermajom #616 üzenetére
A szomszédnak mindenképpen X kWh lesz a fogyasztása, ha ebből Y kWh-t a te nullelszámolású áramoddal fedez, azon nem fog pénzt keresni, csak a maradék X-Y kWh-n.
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz stickermajom #625 üzenetére
Átgondoltam, nem látok benne hibát.
Nehezedre esne normálisan fórumozni?DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz stickermajom #627 üzenetére
Egyébként ennyire nincsenek érveid, vagy mi magyarázza azt, hogy azok egyáltalán nincsenek a hozzászólásaidban csak szimpla beszólások?
DRM is theft
-
veterán
válasz stickermajom #632 üzenetére
Az én általam előállított és a szomszédnak eladott 10kWh-hoz az Elmű-nek körülbelül 11kWh-t kéne előállítania. Ez az rhd-ban is be van árazva .
Azt kéne megérteni, hogy az ELMŰ köteles áramot adni a szomszédodnak, akkor is, amikor te nem termelsz áramot. Ehhez az ELMÜ-nek egy rohadt drága erőmű és elosztó hálózatot kell fenntartania.
Ha te szerződsz az ELMÜ-vel, hogy te ha törik, ha szakad, minden körülmények között folyamatosan 10 kWh áramot betáplálsz a hálózatba (és súlyos kötbér kapsz, ha nem tolsz be ennyit a hálózatba), akkor igazad lenne, mert az ELMÜ ezzel a mennyiséggel tudná csökkenteni az ő erőművi kapacitását, mert biztosan számíthat a te áramodra, amit a szomszédnak ad.
A napelem pártiak azt szajkózzák, hogy ha nem süt a nap, akkor az ELMÜ beindítja a gázerőművet, mi a nagy dolog abban. Hát az, hogy azt a gázerőművet meg kellett építeni, karban kell tartani, ember kell a beindításhoz, stb. stb. ami nem kevés pénz.
Szóval ameddig a napelemesek annyit termelnek, amennyit akarnak és akkor amikor ők jónak látják, addig az ELMÜ semmilyen költségén sem tud csökkenteni, szóval kenheti a hajára a te általad termelt áramot
Az a szerződés, ami úgy szól, hogy te akkor és annyit termelsz, amennyit akarsz és akkor veszed ki a bankból, amikor akarod és az ELMÜ ingyen tárolni köteles neked az áramot, az bizony nagyon egyoldalú szerződés. Ha ilyen szabadok maradnak a feltételek, akkor az ELMÜ jogosan fog pénzt kérni a te áramod tárolásáért. Akkor maradhat ingyenes az áramtárolás a részedre, ha te vállalsz bizonyos kötelező kvótát a betáplálásra, mert akkor az ELMÜ (nyilván sok-sok napelemes emberkével szerződve) már tud spórolni az infrastruktúrán, tehát neki is költséget csökkentene ez a rendszer.
[ Szerkesztve ]
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
válasz stickermajom #647 üzenetére
Na ennek se füle se farka nem volt.
Őszintén sajnálom, hogy nem érted
(Ja, hogy nem AKAROD érteni. Az más )
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
arnyekxxx
veterán
válasz stickermajom #647 üzenetére
Vajon miért?
politika -
arnyekxxx
veterán
válasz stickermajom #647 üzenetére
Tedd fel fordítva a kérdést. Miért kell kötelezni a fixáras átvételre ha piaci alapon is megérné neki?
[ Szerkesztve ]
-
Noukoum
veterán
válasz stickermajom #805 üzenetére
És mindenki megigényelte aki akarta. Tudod mennyi új villanyautót adnak el egy évben itthon? Kevesebbet mint gondolnád. Ráadásul amiket itt írnak egyesek, lehet jobb is ha nincs több. Adóztatni kéne a belsőégésűt, most lenne helye a pénznek amúgy is..
(Ez nem neked szól elsősorban) Kérlek ne írjatok ennyi marhaságot, mert lassan tényleg write only módban kell javítanom titeket. Nézzetek utána a dolgoknak, és utána írjatok. Ha meg trollkodni utálkozni akartok, akkor inkább ne is írjatok. Elhiszem hogy bektek a dízel a minden majd erre is lesz jó megoldás. Köszönöm.
Sajnálom a normális tanárokat, piszkosul nincs könnyű dolguk.[ Szerkesztve ]
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
plömplöm
őstag
válasz stickermajom #805 üzenetére
azt hát, mert amúgy a listaára 10.9milla
jaés a sokak által default-nak írt "Automata klímaberendezés előfűtés-hűtés funkcióval" minimum zen felszereltséget kér és +50ezerhuf, így 11.6 milla. persze ahol van rá 10.9, ott lesz 11.6 is
jaés2 érdemes megnézni az "OTTHONI TÖLTÉSI LEHETőSÉGEK" árakat is
jaés3 TÖLTÉSI IDő [0 - 100%] 3,7 kW töltőberendezés (egyfázisú, 16 A) 16 óra 10 perc
[ Szerkesztve ]
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
-
E.Kaufmann
addikt
válasz stickermajom #849 üzenetére
Nem elég jó a rendszer, még mindig sok a bálna az utakon , valamint megnézve a gépjárműadó táblázatot, a régi bálnákat is adóztassák ugyanúgy, sőt, jobban, mert ahogy nézem, minél régebbi a kocsi, annál kevesebbet kell fizetni:
a gyártási évben és az azután következő 3 naptári évben: 345 Ft/kilowatt
a gyártás évét követő 4-7. naptári évben: 300 Ft/kilowatt
a gyártás évét követő 8-11. naptári évben: 230 Ft/kilowatt
a gyártás évét követő 12-15. naptári évben: 185 Ft/kilowatt
a gyártás évét követő 16. naptári évben, valamint az azt követő naptári években: 140 Ft/kilowatt, valamint a hasznos teher/ max utasszám nincs benne a képletben.[ Szerkesztve ]
Le az elipszilonos jével, éljen a "j" !!!
-
nagyúr
válasz stickermajom #895 üzenetére
Nem tudom, hogy te milyen akksikat láttál 10 éve, de a mostaniak minimum dupláját tudják kapacitásban és tizedét árban. Szerintem ez kb. olyan szintű drasztikus fejlődés, amire nem sok példa van a történelemben. Az infrastruktúra ennél még drasztikusabban fejlődött, mind a töltőpontok száma, mind a töltés sebessége terén. Én nem látom, hogy miért ne mehetne ez tovább a következő 10 évben is. Nem látok a jövőbe, de ha tippelnem kellene, akkor addigra 20-30 dollár/kwh akksi árak, dupla kapacitásal, és a mostaninál 20-30x több töltőpont a minimum...
Aki él és nem boldog, az téved!
-
nagyúr
válasz stickermajom #905 üzenetére
Mármint milyen véges nyersanyagra gondolsz? Egyrészt van lítium bőven, másrészt meg le is lehet váltani mással, ha mégse. (Az olaj is elfogyott már vagy 20 éve, legelább is a hetvenes évek óta az volt mindenhol, hogy még 30 évre van elég, aztán most 50 év múltán is 30 évre van még...)
Kobaltból meg egyre kevesebb kell bele, a Tesla is ezen ügyködik, hogy ne is kelljen, de alig használ már. Például ez is drasztikusat fejlődött a 10 évvel ezelőttihez képest...[ Szerkesztve ]
Aki él és nem boldog, az téved!
-
Noukoum
veterán
válasz stickermajom #905 üzenetére
Nincs a töltőhálózatban jelentős fejlődés, végülis konkrétan a semmiből lett az ami most van..
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
8th
addikt
válasz stickermajom #910 üzenetére
Nem fog.
-
Noukoum
veterán
válasz stickermajom #910 üzenetére
Hiába kérdezed, úgysem fogom megmondani. Már megtettem volna, ha itt publikus lenne a profilomon is megjelenne.
Ugyanis teljesen mindegy hogy valaki benzinnel dízellel villannyal hibriddel biciklivel gyalog jár, a tények attól még tények maradnak. És nekem nem szokásom a tényeket a szubjektív véleményemmel keverni, mint itt sokaknak.Mert már megint kaptuk egy számot (20-30%) hasraütésszerűen, aztán kiderül hogy tényleg van ahol ennyi a fejlődés, ott ahol a legkevesebbet fejlődőtt az aksi méret. (Pl tesla ahol már indulásnál “nagy” volt.)
Ugyanis a standard az a duplázódás, vagy annál több. De legalább kilőttünk még egy marhaságot hogy miért szar a villanyautó.(Mondjuk ahhoz meg is kéne érteni a dolgokat, khm)„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Noukoum
veterán
válasz stickermajom #915 üzenetére
Biztosan én vagyok szubjektív, mikor itt büfögtök össze vissza mint a tipikus benzinvérűek. Értelmes érv nélkül természetesen. Tudom hogy nehéz olyannal beszélgetni aki picit benne van a témában, az átlagjózskát sokkal könnyebb félrevezetni a tévhitekkel..
”szóval inkább ilyen 20-30% kapacitásnövekedésről beszélnék magabiztosan.”
Akkor ezt biztosan nem te írtad
Ott linkeltem, nem jött forrás link? Neked is ez volt az utolsó válaszom, nem az a baj hogy nem értesz hozzá hanem azt hiszed hogy igen.
Akit érdekel a téma inkább menjen facebook csoportokba, ott kiszűrik a trollokat.„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
nagyúr
válasz stickermajom #926 üzenetére
De miért nem látszik?
Ha csak a Tesláét nézzük, akkor ennél több is látszik. Aztán ott vannak még a szilárdtest akkuk meg még jópár fejlesztés megy párhuzamosan. Kizárt, hogy bármelyik is bejönne? Amibe ennyi pénzt ölnek, abból lesz valami.
Mint a csíkszélesség a chipgyártásnál. Már sokadik olyan méretnél tartanak, ami már elméletileg sem volt lehetséges, aztán mindig kiderül, hogy mégis (asszem a 130 nm-re hallottam először ezt 2000 körül...)Aki él és nem boldog, az téved!
-
nagyúr
válasz stickermajom #998 üzenetére
Árkategóriáról beszéltem. De, találsz 10+ milliós dízelt. 30 milliósat is találsz. Annak még nagyobb az értékvesztése.
Csak azért írtam arra választ, mert ha van valami, ahol most határozott előnye van a villanynak, az pont a kicsi értékvesztés, szóval ezzel érvelni ellene nem túl bölcs...[ Szerkesztve ]
Aki él és nem boldog, az téved!
-
nagyúr
válasz stickermajom #1001 üzenetére
Miért nincs értelme? Kolléga írt egy példát, hogy egy 10+ milliós elektromos autó mennyit vesztett az értékéből. Pont egy 10+ milliós dízelhez van értelme hasonlítani, nem egy kempingbiciklihez. Nyilván egy újkorában 3 milliós autónak nem lesz akkora értékvesztése, még ha nullára írják, akkor sem...
Aki él és nem boldog, az téved!
-
nagyúr
válasz stickermajom #1006 üzenetére
Rendben, bár értéket szerintem értékkel érdemes hasonlítani, de legyen akkor kategória.
Mennyibe került egy ugyanilyen kategóriájú dízel autó új korában és mennyit ér most?
Vigyázz, tényleg ugyanaz a kategória legyen, és szigurúan ugynaz a felszereltség, extralista, presztizs stb. Egy fapados Dácsia nem ér, BMW kell, vagy minimum Audi.
Ugye hogy ugye? Akkor is nagyobb az értékvesztés, ha ugyanazt a kategóriát nézzük. Én nem vitatom, hogy drága a villany és kicsi a hatótáv meg nincs hol tölteni meg ezer ellenérvet fel lehet hozni, de az értékvesztés pont nincs a hátrányok közöt...Aki él és nem boldog, az téved!
-
Elf
aktív tag
válasz stickermajom #995 üzenetére
Van olyan gépjármű ami szigorúan pénzügyileg megérte volna?
Komolyan kérdezem mert jön ez a matekozás meg a megérte nem érte meg és az eredmény számomra teljesen érthetetlen.
Egyáltalán hogy kerül a képbe ez megérte - nem érte meg dolog egy nagy értékű de amúgy folyamatosan értékét vesztő pénz szivatyúnál? -
SaNyEe
aktív tag
válasz stickermajom #1047 üzenetére
pontosan, diskurzust vártam volna. Számodra ugye ez nem ekvivalens azzal? Lehet magasak voltak az elvárások
-- end of transmission --
-
dabadab
titán
válasz stickermajom #1047 üzenetére
egy alapvetően megosztó technológiáról
Szerintem azért csodálkozik, mert szerinte (meg mondjuk szerintem se) a villanyautó nem "alapvetően megosztó technológia".
DRM is theft
-
SaNyEe
aktív tag
válasz stickermajom #1047 üzenetére
Mi a megosztó benne?
Tavaly októberben cseréltem le egy Chevrolet Epica 2.0 cr tdi autót egy Opel Amperára. Mivel üzemidejét 90 százalékban elektromos módban tölti, így gyorsan be is ikszelem, hogy elektromos autózom.Nézzük:
- nincs savanyú kipufogógáz szag
- nincs kelletlen dpf regeneráció akár a város közepén akár dugóban (hello euro 6 temp D)
- nincs nyomi vibráció mindenféle fordulaton
- instant nyomaték 370Nm
- a felesleges mozgási energia egy részét visszatolja az akkuba kímélve a féket, energiát gyűjtve a következő gyorsításhoz.
- nekem az első botváltó nélküli .. váltó nélküli autóm és többet nem kívánom a kuplung 1 mutatványt Budapesten.Technológia szintű hátránynak mit lehetne felhozni .. töltőhálózat hiányát lakótelepeken talán?
Én könnyen vagyok, kertesháznál ott figyel a 3*20A, ez sem érintene annyira. Nomeg az Amperát tudom tölteni 130kmh tempónál is 10-15KW teljesítménnyel, ha akarom (jellemzően nem)
Tech szempontjából mi a megosztó benne? Ezerszer szebb az egész működése, mint bármelyik belsőégésű erőlködés. Kereplő, szűk tartományban menő, mozgási energiát hővé fékező bódék tech szempontból. Ha már tech fórum.
Drága? Drága.
Zöld? Nem. A bém motorok emisszióját mennyivel kell osztani, hogy a 0km-es vacsiúj papírformát hozzák? S az sem épp hegyilevegő. Szval annál csakcsak zöldebb nem csak lokálisan, hanem globálisan is. Szigorúan valós körülmények között. Egy eAutó emisszióját az energiaforrása határozza meg az jó, mert abból nem vágja ki a szűrőberendezéseket a sarki Dezső ötvenért. Emellett talán valóban annyi az emissziója egy erőműnek, mint ami meg van adva, szemben a személyautókkal.Lehet jönni azzal, hogy üzemmeleg motornál laborban nedc, wltp ciklus mérése alatt milyen jól teljesít a 0 üzemórás eur 5-6-6d autó, ha egy álmos reggelen 5-10 évesen 5-20 szorosát produkálja 1-2 összetevő alapján a normának, s mire beértél a munkahelyedre már majdnem olyan meleg a motor, hogy el lehessen végezni egy emissziómérést...
Francért írtam ide az első hsz-t
[ Szerkesztve ]
-- end of transmission --
-
SaNyEe
aktív tag
válasz stickermajom #1071 üzenetére
Mindennek mi köze van a "megosztó technológiához" ???
Politikusok politikai nyereség reményében az anyjukat is eladják. Ha az hoz nyereséget lazán lefuttatnak erőműveket, plusz 2 százalék yaaay.
Fogyasztói társadalom újdonság? Nem. Amúgy a kifutott 5 éves autókat nem lökik ám le a tajgetoszról, meg az Epica se lett dízelolajba fürösztve és elégetve, hanem használja tovább az, aki valami még öregebbet passzolt el.
Persze ettől nem kell mindent lecserélni lépten nyomon, nem fenntartható ez már rég.Cowspiracy megvan? Érdekes környezetvédelmi kitérő.
-- end of transmission --
-
SaNyEe
aktív tag
válasz stickermajom #1076 üzenetére
Ha ezt egy tanyáról vagy a falu sarkáról írod, és még nem volt nálad 1-2 hétig elektromos autó úgy megértem.
Sétálj egyet a nagykörúton vagy a hungárián aztán térjünk vissza arra, hogy nincs hozadéka és/vagy használtál egy elektromos autót tartósabban.
Lehet úgy is gondolkodni, hogy x@rjuk tele egymás tüdejét, mert az elmúlt 100 évben is így volt, csakhogy az nem visz előre.
Szerk: Igen tudom van kibocsátása, még mielőtt billentyűzetet ragadsz, leírtam korábban, nem akarom magam ismételni.[ Szerkesztve ]
-- end of transmission --
-
félisten
válasz stickermajom #1071 üzenetére
-
nagyúr
válasz stickermajom #1098 üzenetére
Így van. A hőszivattyú tényleg gáz, hogy nem alap, abból lekoppinthatnák a Tesláét...
Újonnan sajna még támogatással se lesz 7 milla, de használtan pár év múlva simán.
De majd a Mk2 lesz ebből a tuti vétel 5 év múlva. Addig lesz rendes akksi is és olcsóbb is lesz.
Aki él és nem boldog, az téved!
Új hozzászólás Aktív témák
- AKCIÓ Új Dobozos Macbook Pro dokkoló új ára 70.000 forint
- ThinkPad Hybrid USB -C USB -A Dock 40AF Új ára 80.000 Forint Ingyen szállítás
- Xiaomi Redmi Note 9s 128/6 GB 34.9E !!!
- Új Hp Pavilion 15-eh Fémházas Szuper Laptop 15,6" -30% AMD Ryzen 7 5700U 8Mag 16/1TB FHD MATT
- ATI RADEON RX 480 -8 gb DDR5 256 bit videokártya