- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Házimozi haladó szinten
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Vezetékes FEJhallgatók
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Milyen cserélhető objektíves gépet?
- ZIDOO médialejátszók
Hirdetés
-
Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
ph A Kereskedelmi Minisztérium egyelőre csak felméri a helyzetet, egyelőre nem látni, hogy tudnak-e bármit is tenni.
-
Megjelenési dátumot kapott a Star Wars: Hunters
gp A tervek szerint június elején végre befut a teljes kiadás mobilokra/tabletekre és Nintendo Switch-re.
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
bkercso
nagyúr
Meg ugye a németeknek van pénze elektromos autózni, ők viszont Fukusima után leállították az atomerőműveiket. A szénerőművek miatt náluk - ha jól emlékszem - pont nem környezetkímélő az elektromos autózás, csak lokális szinten: nem a városban szennyez.
Mire azonban lesz fúziós erőmű (~40 év), a mai akkugondok már meg lesznek oldva és a villanyutó is elterjedt, kitapasztalt, olcsó technika lesz várhatóan. Szóval egy hosszútávú építkezés részeként is kell nézni őket.
[ Szerkesztve ]
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
-
-vitya-
őstag
már 2017-ben 56kg CO2 / 1 kWh akkugyártási kibocsájtással számoltak, pl itt is akár
Szóval már rég nem olyan forró az a kása
Ez folyamatosan javuló tendenciát mutat...-=Витя=-
-
dabadab
titán
Csak 2017-ben kb. 250 ezer tonna akkumulátort építettek be elektromos autókba (fél millió köbméter), és jelenleg nem igazán tudható, hogy mihez lehetne velük kezdeni, ha egyszer kiszolgálják az idejüket
Dehogynem, simán lehetne őket reciklálni.
Egyébként azért érdemes hozzátenni a számokhoz, hogy pl. a Tesla S 85 kWh-s, 540 kg-os akkujában van összesen kb. 7 kg lítium.
DRM is theft
-
-vitya-
őstag
98-99% reciklálható a mai akkupakkoknak
[ Szerkesztve ]
-=Витя=-
-
bambano
titán
a hagyományos járművek hagyományos akkumulátoraira olyan szinten kiépült az újrafelhasználási ipar, hogy ha akksit cseréltetek a kocsiban, azért gyakorlatilag megverekszenek a boltosok. az alapján, amit én láttam, az ólom-kén akkumulátorok összegyűjtése és reciklálásra való elszállítása jó üzlet, csak abból a boltból, ahol legutóbb akksit cseréltem, csak aznap, amikor ott voltam, 8 tonnányi akksit vittek el újrafeldolgozásra.
ebből én azt tudom extrapolálni, hogy ugyanez meglesz a villanyos/hibrid akksikra is. komolyan hiszek benne, hogy az akksik miatt nincs okunk hosszú távon aggódni.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bkercso
nagyúr
Az első törés, amikor a teljesítmény növekvőből konstanssá válik, a második meg, amikor csökkenni kezd. Ld. szaggatottal a teljesítményt!
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
BSOD
senior tag
Jó eséllyel meg lehet mókolni egy akkupakk elektronikáját (szoftvert, logot) is, de kétlem, hogy jelen pillanatban egy nepper képes lenne erre, arról nem beszélve, hogy sok értelme sincs, mert az aktuális állapotot nem lehet módosítani (kiolvasott feszültség/kapacitás).
Elég egy teljes ciklust megcsinálni és valós, meghamisíthatatlan értékekhez jutsz.
Nekem is volt olyan ocz-m, amit flasheléssel kellet javítani. Azóta is működik...Keresek SILICON GRAPHICS octane-hoz vpro grafikus rendszert.
-
dabadab
titán
Pl. egyéb lokális szennyezést még okoz: ez is lebegésben tartja a városi port, gyárt fékport, gumiport, porlasztja az aszfaltot
Viszont ez nagyságrendekkel kisebb probléma, mint a kipufogógáz, ráaduás pl. fékport nem nagyon gyárt.
Végül ott az üzemanyag, az elektromos áram. Amivel természetesen az a baj, hogy továbbra is nagyrészt fosszilis erőművekből származik
Az EU-ból hirtelen 2016-os adat jött szembe, aszerint a termelésben 43%-ot adtak a fosszilisek, szóval ez már nem igaz.
Szóval, én egyelőre nem vagyok biztos abban, hogy az eljövendő generációk egyszer még megköszönik nekünk az elektromos autók felfuttatását.
Eddig annyit sikerült elmondanod, hogy az elektromos autók sok területen határozott javulást hoznak, másokon meg kis javulást - ezek után elég elsietettnek tűnik az, hogy akkor ez valami katasztrófa lesz.
DRM is theft
-
dabadab
titán
Az autók messze nem csak CO2-t eregetnek ki magukból. Ha csak az lenne, akkor tök érdektelen lenne ez az egész villanyautós dolog. De az igazán súlyos probléma nem a CO2, hanem a NOx, SOx, PMxx meg persze ott a zajterhelés is - ezekről meg valahogy egyetlen szó sem esik a cikkben.
DRM is theft
-
nagyúr
Addig a technika olyan túl sokat nem fog haladni, az infrastruktúra meg pláne.
Hogy mi? 10 év alatt nem fog túl sokat haladni? Akkor nézzük meg, hogy mennyit haladt az elmúlt 10 évben. Na annál csak többet fog. Szóval nem irreális egyáltalán a 2030.
A Tesla meg azért tud nyereséges lenni, mert maga gyártja az akksikat. A mammutok ott szenvednek, hogy nem gyártanak, hanem azt hitték, hogy majd ezt is megoldják beszállítókkal. A VW-t is az LG Chem csicskáztatja, ami tök vicces, hogy egyrészt nem tud eleget szállítani, másrészt meg nem engedi nekik, hogy saját gyárat építsenek (WTF?).
Amúgy bármelyik nagy autógyártó képes autót tervezni, megtették már pár ezer alkalommal, most is meg tudnák, de most más modell kell, a hosszú beszállítói lánc rendszer elavult.[ Szerkesztve ]
Aki él és nem boldog, az téved!
-
8th
addikt
"Az EU-ban 2030-ra minden második eladott autónak elektromosnak kellene lennie, ha nem akarnak büntetést fizetni a gyártók."
Fasza. Az EU döntéshozókat nem nagyon érdekli mi a realitás. Akár a klasszikus Hofi kabaréjelenet amikor is jöttek az elvtársak és megmondták a disznónak mennyit kell fialni.
-
dabadab
titán
Az teljesen jó, csak ezt ne hívjuk környezetvédelemnek. Ez puszta emberi önzés: a jómódú belvárosi polgár szeretne kicsit tovább élni, emiatt a saját környezetszennyezését exportálja szegényebb vagy elmaradottabb régiókba vagy országokba.
Ez így konkrétan nem igaz, egyébként. Hova exportálja a villanyautó a fékport? Sehova.
Meg hát a környezetvédelem valójában az ember környezetének védelmét jelenti. Erről szól.DRM is theft
-
nagyúr
Nem mondom, hogy rossz a logika, csak épp egy pillanatnyi helyzettel számol, és nem veszi figyelembe, hogy eléggé a megújulók felé tolódik el az energiamérleg, már most is jobb a villanyos környezetvédelmi szempontból Európában, de ez csak javulni fog, erre a gazdasági és a politikai szándék is elég határozottan megvan, és még Kínában is dolgoznak rajta.
Amúgy most építik az ITER-t, ki tudja, 20-30 év múlva még az is lehet, hogy nagyon sok nagyon olcsó áramunk lesz szennyezés mentesen...Való igaz, hogy nem szeretne senki kobaltbányát a közelben, de olajkutat meg kilyukadó tartályhajót se nagyon...
Aki él és nem boldog, az téved!
Új hozzászólás Aktív témák
- AKCIÓ Új Dobozos Macbook Pro dokkoló új ára 70.000 forint
- ThinkPad Hybrid USB -C USB -A Dock 40AF Új ára 80.000 Forint Ingyen szállítás
- Xiaomi Redmi Note 9s 128/6 GB 34.9E !!!
- Új Hp Pavilion 15-eh Fémházas Szuper Laptop 15,6" -30% AMD Ryzen 7 5700U 8Mag 16/1TB FHD MATT
- ATI RADEON RX 480 -8 gb DDR5 256 bit videokártya