- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- SSD kibeszélő
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Házimozi belépő szinten
- Apple notebookok
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Házimozi haladó szinten
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Vezetékes FEJhallgatók
Hirdetés
-
Már tudjuk, hogy mikor jön az idei Xbox Games Showcase
gp A showt egy külön Direct előadás követi, ami szinte biztosan az idei Call of Duty lelepelzése lesz.
-
Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
ph A Kereskedelmi Minisztérium egyelőre csak felméri a helyzetet, egyelőre nem látni, hogy tudnak-e bármit is tenni.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
válasz arnyekxxx #186 üzenetére
Mert a politikusok időnként hülyék.
A politikusok persze sokszor maguktól is hülyék, de sokszor pont a környezetvédők viszik őket tévútra. Az atomerőművek leállítására vonatkozó német döntés mellett (ami több forrás szerint is több kárt okoz, mint hasznot) meg kell említeni a magyar politikai egyik öntökönlövését, a környezetvédők nyomására felmondott Bős-Nagymaros erőművi szerződést.
A döntés következtében elbuktuk az erőműrendszer kiépítésébe fektetett milliárdokat, elbuktuk az erőmű üzemeltetéséből ránk jutó hatalmas energiamennyiséget és persze elbuktuk a Hágai Bíróságon is pert a (cseh)szlovákok ellen az ügyben.
Ha a Duna Kör nem hecceli fel az embereket az ügyben és a politikusok nem csinálnak a gatyájukba a környezetvédők nyomása miatt, akkor ma annyi áram lenne az országban, hogy senkinek sem jutna eszébe a paksi atomerőmű bővítése.
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
Somatom
veterán
válasz arnyekxxx #190 üzenetére
"A vízerőmű a legzöldebb szuperdolog, megújuló, kibocsátásmentes, maga a megvalósult álom."
Sztem ezt a környezetvédők erősen vitatnák. Ott van az elárasztott terület ökoproblémája, vagy a megnövelt vízfelület párolgásából adódó probléma, stb.Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
dabadab
titán
válasz arnyekxxx #249 üzenetére
azzal van bajom aki szerint ha máshol szennyezek az valami fantasztikusan jó megoldás
Márpedig az. Van egy csomó szennyezés, ami lokális és ha a puszta közepén szennyezünk és tényleg sokkal jobb, mintha egy sűrűn lakott nagyváros belsejében.
Ráadásul ismét felhívnám a figyelmet, hogy a mindenféle összehasonlítások tipikusan csak a CO2-vel foglalkoznak, márpedig egy autó messze nem csak CO2-vel szennyez, márpedig a SOx, NOx, PMxx terén az áramtermelő infrastruktúra sokkal jobban áll, mint az autók.
DRM is theft
-
Noukoum
veterán
válasz arnyekxxx #249 üzenetére
Nem fantasztikusan jó megoldás, de az a folyamat is szennyez mikor a benzin valahogy a kútba kerül. Valahogy ez sokszor nem kerül elő, mintha az ott teremne.
Annyi a különbség hogy az elektromos autó azzal az energiával már nem szennyezi a várost, és az hogy megújuló energiával is tud működni. Egy belsőégésű ezekre sosem lesz képes, ezt kell megérteni mert ez a legfontosabb.
A szénerőművek pedig még sokáig fognak üzemelni, óriási beruházás lenne átállni ezt mindenki tudja. Atomerőmű 2020-ban nem népszerű, nem emészti meg könnyen a nép érthető okok miatt. Majd talán a jövőben változik.„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Elf
aktív tag
válasz arnyekxxx #258 üzenetére
Igazad van. Félre ment a hasonlatom. Mivel kb. senkit nem birságolnak meg erdőben szemeteleésért miközben tele vannak használt wc kagylóval így ezzel az olvasatával nem foglalkoztam a dolognak.
Szerintem aki saxot, esetleg G Astrát vesz erre a célra valami elektoromos helyet miközben simán megtehetné hogy elektromosat vesz... nos az ugyanaz aki kiköpi a rágót a járdára, rádobja a szemetét a telik kukára aztán vagy elfujja a szél vagy nem.
Nekem olcsóbb, egyszerűbb, az hogy másoknak szar meg leszarom!Szóval egy igénytelen seggfej. Így okés?
-
bkercso
nagyúr
válasz arnyekxxx #238 üzenetére
Hát azért nem, ha az új normáknak is meg akarunk felelni, meg a trendeknek, meg tényleg szervízmentes termék a cél, 15 éves élettartammal. Én is ilyen "összedobáson" munkálkodom.
Annyiba jön ki, amennyi a piaci ára.Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
#50192640
törölt tag
válasz arnyekxxx #258 üzenetére
Az szerintem se értelmes, jelenleg keveseknek elérhető a villanyos megoldás. Persze sokkal többet is lehetne tolni az autómegosztásba, esetleg elérhetőbb tartós bérletbe, de ez megint egy másik téma.
Azt kell látni, hogy ne hülyézzük le azt se, aki villanyost vesz, meg nyomjuk az irigykedő kommentokat, de az se háborús bűnös, aki belsőégésűvel jár. Mindkét szitut a megfelelő helyen, megfelelő átgondolással kell kezelni.
-
Noukoum
veterán
válasz arnyekxxx #259 üzenetére
Biztos óriási beruházás egy 8milliós benzin helyett egy 8 milliós villanyt venni...
Azért nem népszerű a villanyautó mert sokaknak nem érdeke a terjedése.. Na meg ott a sok birka akik nem csak elhiszik a sok baromságot hanem terjesztik is.Igen tudjuk szar a villany mert: nem tudod 1nap alatt háromszor megtenni budapest-münchent egyseggel, mert 3 napig kell tölteni ahhoz hogy 5percet menjél, mert nem lehet vele 180km/h sebességgel menni magyar autópályán, mert nem füstölhetsz vele a szomszéd gyerekének orra alá, mert az akkumulátorod 3 év után kukázhatod, mert baleset esetén felrobban az akkumulátor, mert 3 óráig tölt míg a benzin 3 perc alatt megtankol, mert télen klímával már 10km-t se tudsz megtenni, mert -20fokban nem fog elindulni, mert nem hallod az idegesítő motorhangot amit az átlagautókban van, na meg a villanyautó sokkal szennyezőbb mint dízel, hiszen az passzátom termeli a gázolajat, és mert nincs 300ezerért új belőle hogy vegyem így meg..
Amit kihagytam azt megtalálhatjátok a totalcar fészbúk oldalának kommentszekciójában, sokkal magyarosabb stílusban. Most hogy kiderült hogy tényleg szar a villany, remélem befejezitek.. Megérteni sosem fogjátok, mert ezt elsőre sikerül megérteni akinek megy
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
-vitya-
őstag
válasz arnyekxxx #331 üzenetére
Pont afeletti hozzászólásomban volt egy link... Úgy tűnik ez elkerülte a figyelmed.
De látom másról beszélünk: te a teljesen leamortizált, szétégett roncs újrahasznosításáról beszélsz (akkuk kb 0.0001%-a) Én pedig a normál használatban elfáradt akkuk újrahasznosításáról kerestem cikket (akkuk majd 100%-a)
-=Витя=-
-
bkercso
nagyúr
válasz arnyekxxx #339 üzenetére
nem csinálják az újrahasznosítást mert drága.
A gazdaságosság tehát azt jelenti, hogy elég olcsó valami ahhoz, hogy elpazaroljuk mint a bolygónk erőforrását.Vesa #345:
mindkét technológia teljes egészének (tehát mindenre kiterjedő) ökológiai hatásait figyelembe véve
Jelenleg senki nem vesz figyelembe olyan ökológiai hatásokat, amiket nem lehet $-ra átkonvertálni. Ehhez más gazdasági szemlélet kellene; a kapitalistát nem a fenntarthatóságra, hanem a fejlődésre találták ki és hát látszólag csak erre alkalmas.Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
Noukoum
veterán
válasz arnyekxxx #380 üzenetére
“a jövőben a Nap mindig akkor fog megfelelő erővel sütni amikor épp tölteni akarom majd az autót?”
Igen képzeld fog sütni a nap, fog fújni a szél sőt még az atomerőmű is fog termelni energiát..
”ez fontos, meg kell találni azokat az adatokat ami a mi álláspontunkat támasztja alá, más adatok nem jól, azok elfogultak.”
Magyarul nincsenek érveid csak muszáj valamit írni nehogy megmutatkozzon hogy mennyire nem értesz hozzá. Csak tudnám miért vagy itt. Én hülye még le is írom a birka magyarnak hogy mik a szokásos buktatók, de totál felesleges.”de, csak a helyén kezelik”
Mit kezelnek helyén? Mondtam hogy 100%-ban szénerőművekre nézi rengeteg tanulmány, olvasni sem tudsz? (nem csodálom)“nem felejtik el, egyébként az akkumulátor sem az aksifán terem és a villanyhálózat sem úgy fejlődik, hogy esővizzel locsolgatják az oszlopokat.”
Tényleg nem az aksifán terem? Nem mondod? És ezzel most mit is akartál mondani? Vagy csak írni kellett valamit.. már megint. A villanyhálózat pedig úgy fejlődik ahogy a benzinkutak épülnek, és ahogy kézzel termelik ki a kőolajat.. Mert ahhoz biztos semmi nem kell, pontosan Óriási beruházás, környezeti teher de nem 10 évre szól.. Cserébe jobb autózás, zöld autózás, és tiszta város jár.. Áh hagyjuk inkább dögöljön meg az ember a dízel alatt, azaz! Na meg a szárazföldi közlekedés csak néhány százaléka a világ! Co2 összkibocsátásának, mit számít az..
Kiragadsz egy szövegből 5 mondatrészletet (mert többre még reagálni sem tudsz) és még az arra adott válaszaid is marhaságok. Van értelme az életnek? Annak biztosan nincs hogy válaszoljak, úgyhogy te se tedd. Terjeszd a hülyeségeidet, örülj mert a rendszer megengedi.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
stickermajom
addikt
válasz arnyekxxx #414 üzenetére
Köszöni szépen, a helyén van. Csúcsidőben eladja a termelt felesleget elosztói veszteség nélkül, trafókörzeten belül olyan termelőként, aminek a karbantartásáért nem az Elmű felel, csúcsidőn kívül pedig visszaveszi a töredékét. Szóval továbbra sem kell sajnálni őket: ez inkább ilyen jut is, marad is helyzet.
Más kérdés, hogy hosszútávon, ilyen növekedési ütemmel ez persze nem lesz fenntartható rendszer. Mézesmadzag, vagy mifene.
-
bkercso
nagyúr
válasz arnyekxxx #436 üzenetére
Nem feltétlen ugyan annyiért vesz áramot a szolgáltató, mint amennyiért elad. Szerződés kérdése.
Külön óra méri a fogyasztást és a visszatáplálást. Ezért is használunk PFC-ket.Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
-
BSOD
senior tag
válasz arnyekxxx #618 üzenetére
cáfolj számokkal, a személyeskedés nem vitaalap
Nézd. Nekem fenn van a tetőmön 5kWp napelem 2 tájolással egy 3kW-os inverteren. Eddig termeltem 16MWh-nyi áramot, aminek a kb. 20%-át helyben felhasználtam. A rendszer bekerülési költsége ~1,5M Ft volt.Van most egy rakat irreleváns számunk.
Szeretném tudni, hogy TE (vagy ti.. bárki is legyen az) MENNYIT FIZETTÉL azért, hogy a hálózat fenn legyen tartva és én "ingyen" használhassam?
Ez időszak alatt mennyit fizettél volna, ha nekem nincs napelemem?
Ha 0,5GW erőművi kapacitást ki kell építeni azt vajon ki fizeti?
Szeretném továbbá megtudni, hogy az erőművek mennyit fizetnek a hálózatra táplálásért?Keresek SILICON GRAPHICS octane-hoz vpro grafikus rendszert.
-
veterán
válasz arnyekxxx #701 üzenetére
Nos igen, Budapesten, az agglomerációban és a megyei nagyvárosokban (ahol érdemi javulást hozhatnak a levegőminőségben az elektromos autók) a lakosság nagyobb része olyan társasházban él, ahol elég nehezen tudja a töltőkábelt este lelógatni az autóhoz.
Meg persze olyan is van, ahol le tudná lógatni, de ha este lelógatja, akkor reggel már nem találja meg az alsó részét
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
Noukoum
veterán
válasz arnyekxxx #700 üzenetére
Tehát nincs benne, és gondolom nem is kérhető.
Alatta lévő hszre is reagálva, saját helyzetemet mondtam. Nincs a város közepén benzinkút, ha tankolni akarok kerülőt kell tenni. Az legalább 10-15perc plusz út ha a munkába járást nézem. (Amúgy a fene fog munkába járáskor tankolni, mikor indul az ember alig várja hogy oda érjen max a szokásos rutinhelyekre ugrik be, hazafele meg siet haza de nézzük úgy a korrektség kedvéért) És akkor ugye rájön maga a “tankolás” ami simán 10-15 perc ha nem kell várni üres helyre. Ez a baj a tankolással, hogy nem lehet otthon csinálni normálisan.
[ Szerkesztve ]
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
ncc1701
veterán
válasz arnyekxxx #700 üzenetére
Gondolom direkt nem érted, amit írnak, esetleg képzed magad, h hülyeségeket írj. Egyik sem bölcs dölög, mert hülyének fognak nézni.
Vellany autónál nem kell ott lenned, h telóról elindítsd a hűtés-fűtést. Füstösnél ilyen hűtést még sosem hallottam, h lenne, álló fűtés pedig elhanyagolható lehet itthon. -
nagyúr
válasz arnyekxxx #973 üzenetére
Vagy megfordítva, minden új termék fejlődése 10 év után leáll, mint a cövek? Ezt láttuk eddig is? Oh wait...
Gyakorlatilag az elektromos autózás most tart a T-modell szintjén, nagyon-nagyon az elején tartunk, nem hiszem, hogy már vége is lenne.Aki él és nem boldog, az téved!
-
nagyúr
válasz arnyekxxx #976 üzenetére
És másféle akksi nem is lehetséges, mint a li-ion? Kész, vége, soha többé nem lesz jobb akksink? Mi az a szint, aminél olcsóbb nem lehet már a tömegtermelés miatt? Még el sem kezdődött a tömegtermelés. Majd ha legalább 10% lesz az elektromos autók aránya, akkor fog elkezdődni a tömegtermelés...
Aki él és nem boldog, az téved!
-
nagyúr
válasz arnyekxxx #980 üzenetére
Nem. Gépüzemeltetési költségeket hasonlítottam össze. Ebbe beletartozik, hogy menniért lehet megvenni egy új gépet, mennyiért lehet karbantartani, mennyi személyzetet kell fizetni, mennyi üzemanyagot fogyaszt, stb. Egy tengerentúli nem fapados árat nézz meg 1980-ban, mondjuk egy NewYork-Tokio vonalon és ma (természetesen inflációval módosítva). Lehet, hogy még alá is becsültem azt a tizedet...
Aki él és nem boldog, az téved!
-
nagyúr
válasz arnyekxxx #984 üzenetére
Technológiai szempontból a történelem során eddig mindig folyamatos volt a fejlődés, mindig lett jobb, szóval azzal érvelni, hogy most másként lesz, eléggé harmatos, legalábbis valami magyarázat kellene rá, hogy miért nem így lesz most kivételesen.
Olyan eset természetesen lehetséges, hogy becsapódik egy nagy meteor, és eltörli a civilizációt, de maradjunk a realitások talaján.Biztos vagy benne, hogy li-ion aksit kizárólag autókban használnak?
Természetesen máshol is használnak, de hogy autóipari mennyiséghez képest tömeggyártásról lehessen beszélni igen, biztos vagyok benne.[ Szerkesztve ]
Aki él és nem boldog, az téved!
-
nagyúr
válasz arnyekxxx #1021 üzenetére
Természetesen nem mindegyikre. Mint ahogy arra a dízelre sem, amiben 5000 km után megdöglik a DPF szűrő, mert csak a 2 km-re lévő oviba viszik vele a gyereket. Mindenre lehet találni példát, ha nagyon akarsz, de azért nagy általánosságban el lehet mondani, hogy a villanyos amortizációja lényegesen lassabban megy végbe, mint egy belsőégésűé. Villanymotor gyakorlatilag örök élet, fékek alig kopnak, akksi is sokkal tovább bírja, mint amivel az elején riogattak, szóval ja, tulajdonképpen eléggé érvényes.
[ Szerkesztve ]
Aki él és nem boldog, az téved!
-
nagyúr
válasz arnyekxxx #1032 üzenetére
Mi értelme ennek? Ha nem veszed a fáradtságot, hogy akár csak belegondolj a számokba, hogy mekkora egy telefon akksi, és mekkora egy villanyautóé, mennyit kell gyártani az egyikhez, és mennyit a másikhoz, akkor miért kommentelsz?
Csak kíváncsiságból, szerinted mennyivel több akksit gyártanak telefonokhoz/laptopokhoz stb-hez, mint a mostani 1-2%-nyi villanyautóhoz?Aki él és nem boldog, az téved!
Új hozzászólás Aktív témák
- AKCIÓ Új Dobozos Macbook Pro dokkoló új ára 70.000 forint
- ThinkPad Hybrid USB -C USB -A Dock 40AF Új ára 80.000 Forint Ingyen szállítás
- Xiaomi Redmi Note 9s 128/6 GB 34.9E !!!
- Új Hp Pavilion 15-eh Fémházas Szuper Laptop 15,6" -30% AMD Ryzen 7 5700U 8Mag 16/1TB FHD MATT
- ATI RADEON RX 480 -8 gb DDR5 256 bit videokártya