- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Házimozi haladó szinten
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Vezetékes FEJhallgatók
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- Milyen cserélhető objektíves gépet?
Hirdetés
-
Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
ph A Kereskedelmi Minisztérium egyelőre csak felméri a helyzetet, egyelőre nem látni, hogy tudnak-e bármit is tenni.
-
Megjelenési dátumot kapott a Star Wars: Hunters
gp A tervek szerint június elején végre befut a teljes kiadás mobilokra/tabletekre és Nintendo Switch-re.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
Addig a technika olyan túl sokat nem fog haladni, az infrastruktúra meg pláne.
Hogy mi? 10 év alatt nem fog túl sokat haladni? Akkor nézzük meg, hogy mennyit haladt az elmúlt 10 évben. Na annál csak többet fog. Szóval nem irreális egyáltalán a 2030.
A Tesla meg azért tud nyereséges lenni, mert maga gyártja az akksikat. A mammutok ott szenvednek, hogy nem gyártanak, hanem azt hitték, hogy majd ezt is megoldják beszállítókkal. A VW-t is az LG Chem csicskáztatja, ami tök vicces, hogy egyrészt nem tud eleget szállítani, másrészt meg nem engedi nekik, hogy saját gyárat építsenek (WTF?).
Amúgy bármelyik nagy autógyártó képes autót tervezni, megtették már pár ezer alkalommal, most is meg tudnák, de most más modell kell, a hosszú beszállítói lánc rendszer elavult.[ Szerkesztve ]
Aki él és nem boldog, az téved!
-
nagyúr
válasz stickermajom #895 üzenetére
Nem tudom, hogy te milyen akksikat láttál 10 éve, de a mostaniak minimum dupláját tudják kapacitásban és tizedét árban. Szerintem ez kb. olyan szintű drasztikus fejlődés, amire nem sok példa van a történelemben. Az infrastruktúra ennél még drasztikusabban fejlődött, mind a töltőpontok száma, mind a töltés sebessége terén. Én nem látom, hogy miért ne mehetne ez tovább a következő 10 évben is. Nem látok a jövőbe, de ha tippelnem kellene, akkor addigra 20-30 dollár/kwh akksi árak, dupla kapacitásal, és a mostaninál 20-30x több töltőpont a minimum...
Aki él és nem boldog, az téved!
-
nagyúr
válasz stickermajom #905 üzenetére
Mármint milyen véges nyersanyagra gondolsz? Egyrészt van lítium bőven, másrészt meg le is lehet váltani mással, ha mégse. (Az olaj is elfogyott már vagy 20 éve, legelább is a hetvenes évek óta az volt mindenhol, hogy még 30 évre van elég, aztán most 50 év múltán is 30 évre van még...)
Kobaltból meg egyre kevesebb kell bele, a Tesla is ezen ügyködik, hogy ne is kelljen, de alig használ már. Például ez is drasztikusat fejlődött a 10 évvel ezelőttihez képest...[ Szerkesztve ]
Aki él és nem boldog, az téved!
-
nagyúr
-
nagyúr
válasz Donki Hóte #916 üzenetére
A 3 év alatt 30%, az 10 év alatt több, mint dupla, csak szólok.
Szerintem ennél drasztikusabbat ne várjunk, elég drasztikus ez már így is...Aki él és nem boldog, az téved!
-
nagyúr
Az energiasűrűség nyilván nem fogja elérni a benzinét soha, de azért nem ilyen fekete-fehér a dolog. Például a benzin energiasűrűsége se fogja elérni sose a plutóniumét, mégse akarunk atomhajtású autót. Az üzemanyagtartály mérete egy dolog, de ott van az egész hajtáslánc mérete/súlya is. Azért egy villanymotor töredéke egy dízelmotornak méretben és súlyban is, aztán nincs váltó, kipufogó stb., szóval van ott még mozgástér bőven.
Ha sikerülne megduplázni a súly/kwh arányt, és az ára is még feleződik a mostanitól, (ami szvsz egyáltalán nem lehetetlen, sőt) már elég is lenne, hogy lenyomja a belsőégésűt. Ha tud valós 500 km-t (20-80% merítés között), a mostani ár feléért, akkor árban már versenyképes, fenntartásban meg sokkal jobb.Aki él és nem boldog, az téved!
-
nagyúr
válasz stickermajom #926 üzenetére
De miért nem látszik?
Ha csak a Tesláét nézzük, akkor ennél több is látszik. Aztán ott vannak még a szilárdtest akkuk meg még jópár fejlesztés megy párhuzamosan. Kizárt, hogy bármelyik is bejönne? Amibe ennyi pénzt ölnek, abból lesz valami.
Mint a csíkszélesség a chipgyártásnál. Már sokadik olyan méretnél tartanak, ami már elméletileg sem volt lehetséges, aztán mindig kiderül, hogy mégis (asszem a 130 nm-re hallottam először ezt 2000 körül...)Aki él és nem boldog, az téved!
-
nagyúr
Direkt csinálod ezt amúgy? Szólj, mert akkor nem zavarlak tovább...
Hány kilós egy V6-os 3.2-es hajtáslánc? Tehát számoljuk bele a motort a váltót, a kipufogót, egyéb sallangokat. Mindjárt nem 180 kiló lesz az.
Persze még így is kevesebb, mint az akkupakk, de pont arról beszéltem, hogy most még nem, de 10 éven belül meg de. Ha lefelezed a 750 kilós akkupakkot akkor is sokkal nehezebb? Ugye, hogy ugye? Ha még az árát is lefelezed, akkor meg még ugye, hogy ugyébb.
Most nem versenyképes a villanyos, de már nincs messze tőle egyáltalán. 10 év múlva nincs olyan isten, hogy jobban megérje egy belsőégésű...Aki él és nem boldog, az téved!
-
nagyúr
válasz nevemfel #936 üzenetére
Pozitívabb hozzáállást vártam azért egy alapvetően tech topicban kocka népektől a technológiai fejlődéssel kapcsolatban
Ha megnézzük, hogy a technológia fejlődése milyen szinten felgyorsult, akkor szerintem elképzelhetetlen, hogy ne legyen további fejlődés. Én inkább további gyorsulásra számítok, nem leállásra.
A történelmet végignézve, hogy először évezredenként történt valami előrelépés, aztán párszáz évente, aztán hogyan gyorsult be a XIX-XX. századra, és most a XXI. elejére még jobban, akkor nekem valahogy nem az jön le, hogy itt a vége, már nincs tovább, hanem inkább az, hogy tovább gyorsul, és hogy mi lesz itt 10-20 év múlva, el sem tudjuk képzelni. Például ha 1980-ban azt mondják, hogy a zsebedben hordasz majd egy olyan számítógépet, ami gyorsabb, mint az akkor a világ összes számítógépe együtt, és nem kell hozzá egy atomerőmű, hanem akksiról elmegy két napot és még filmet is nézhetsz rajta, akkor nem sokan adtak volna egy huncut fillért sem, hogy ez így lesz, aztán lámcsak...Aki él és nem boldog, az téved!
-
nagyúr
válasz Donki Hóte #941 üzenetére
Sokféle fejlődés van. A repülés is nagyon sokat fejlődött, még ha sebességben nem is. Hatékonyságban ég és föld. Megnézed pl. hogy mennyibe került egy repülőjegy tetszőleges járatra 1980-ban és most, akkor azért valami csak történt
Aki él és nem boldog, az téved!
-
nagyúr
válasz Donki Hóte #944 üzenetére
De emlegetem, mert 1980-ban sem volt rajta ÁFA, szóval így még inkább összehasonlítható.
A felhasznált anyagok, a hajtóművek hatékonysága, a személyzet létszáma, a földi karbantartás egyszerűsége stb. mind mind hozzájárul ehhez, de ez mind része a fejlődésnek, és így lett tizede a költség. Ha ez nem fejlődés, akkor nem tudom, hogy mi az.
Például ha a Tesla kihozna egy Model3-at, ami pont ugyanolyan hatótávú, méretű, minőségű stb, de 10000 $-os áron haszonnal tudná adni, akkor az nem lenne fejlődés? Hát már hogy a gyufába ne lenne...[ Szerkesztve ]
Aki él és nem boldog, az téved!
-
nagyúr
válasz nevemfel #961 üzenetére
Ezt hogy érted? Hasonlíts össze egy mostani Leafet egy akkorival. Döcögős fejlődés? Első leaf 24 Kwh akksi, 110 LE, 135 km hatótáv, a mostani meg 60 Kwh, 217 LE, és 300+ km hatótáv, és még olcsóbb is. Most tényleg, mi lenne az a fejlődés, ami elég lenne 10 év alatt? A belsőégésű mikor produkált 10 év alatt ekkora fejlődést?
Aki él és nem boldog, az téved!
-
nagyúr
válasz arnyekxxx #973 üzenetére
Vagy megfordítva, minden új termék fejlődése 10 év után leáll, mint a cövek? Ezt láttuk eddig is? Oh wait...
Gyakorlatilag az elektromos autózás most tart a T-modell szintjén, nagyon-nagyon az elején tartunk, nem hiszem, hogy már vége is lenne.Aki él és nem boldog, az téved!
-
nagyúr
válasz arnyekxxx #976 üzenetére
És másféle akksi nem is lehetséges, mint a li-ion? Kész, vége, soha többé nem lesz jobb akksink? Mi az a szint, aminél olcsóbb nem lehet már a tömegtermelés miatt? Még el sem kezdődött a tömegtermelés. Majd ha legalább 10% lesz az elektromos autók aránya, akkor fog elkezdődni a tömegtermelés...
Aki él és nem boldog, az téved!
-
nagyúr
Ne üljbe semmiképp 100 évesbe, ha csak nem vagy oldtimer rajongó. Mindenképp olyan autóba ülj, amilyenbe szeretnél
Engem is pont ezek tartanak vissza, amit felsoroltál. De pont ezek javulnak folyamatosan, egyre gyorsuló tendenciát mutatva, és még csak most kezd belelendülni. Szvsz a VW id3 következő generációja lesz majd az, amit már ezen szempontok alapján is érdemesebb lesz megvenni, mint egy belsőégésűt, addig nem. Viszont vannak más szempontok is, szóval örüljünk, hogy vannak, akik a mostaniakat is megveszik...Aki él és nem boldog, az téved!
-
nagyúr
válasz arnyekxxx #980 üzenetére
Nem. Gépüzemeltetési költségeket hasonlítottam össze. Ebbe beletartozik, hogy menniért lehet megvenni egy új gépet, mennyiért lehet karbantartani, mennyi személyzetet kell fizetni, mennyi üzemanyagot fogyaszt, stb. Egy tengerentúli nem fapados árat nézz meg 1980-ban, mondjuk egy NewYork-Tokio vonalon és ma (természetesen inflációval módosítva). Lehet, hogy még alá is becsültem azt a tizedet...
Aki él és nem boldog, az téved!
-
nagyúr
válasz arnyekxxx #984 üzenetére
Technológiai szempontból a történelem során eddig mindig folyamatos volt a fejlődés, mindig lett jobb, szóval azzal érvelni, hogy most másként lesz, eléggé harmatos, legalábbis valami magyarázat kellene rá, hogy miért nem így lesz most kivételesen.
Olyan eset természetesen lehetséges, hogy becsapódik egy nagy meteor, és eltörli a civilizációt, de maradjunk a realitások talaján.Biztos vagy benne, hogy li-ion aksit kizárólag autókban használnak?
Természetesen máshol is használnak, de hogy autóipari mennyiséghez képest tömeggyártásról lehessen beszélni igen, biztos vagyok benne.[ Szerkesztve ]
Aki él és nem boldog, az téved!
-
nagyúr
válasz stickermajom #998 üzenetére
Árkategóriáról beszéltem. De, találsz 10+ milliós dízelt. 30 milliósat is találsz. Annak még nagyobb az értékvesztése.
Csak azért írtam arra választ, mert ha van valami, ahol most határozott előnye van a villanynak, az pont a kicsi értékvesztés, szóval ezzel érvelni ellene nem túl bölcs...[ Szerkesztve ]
Aki él és nem boldog, az téved!
-
nagyúr
válasz stickermajom #1001 üzenetére
Miért nincs értelme? Kolléga írt egy példát, hogy egy 10+ milliós elektromos autó mennyit vesztett az értékéből. Pont egy 10+ milliós dízelhez van értelme hasonlítani, nem egy kempingbiciklihez. Nyilván egy újkorában 3 milliós autónak nem lesz akkora értékvesztése, még ha nullára írják, akkor sem...
Aki él és nem boldog, az téved!
-
nagyúr
válasz plömplöm #1004 üzenetére
Hasonló értékű autóra van értelme kiszámolni. Hiszen érték vesztést számolunk, még a nevében is benne van. Vagy akkor én meg 1983-ban vettem 3 forintért egy vizespoharat, most ér vagy 120-at. Ezt űbereld a 3 és fél millás autóddal akkor
Aki él és nem boldog, az téved!
-
nagyúr
válasz stickermajom #1006 üzenetére
Rendben, bár értéket szerintem értékkel érdemes hasonlítani, de legyen akkor kategória.
Mennyibe került egy ugyanilyen kategóriájú dízel autó új korában és mennyit ér most?
Vigyázz, tényleg ugyanaz a kategória legyen, és szigurúan ugynaz a felszereltség, extralista, presztizs stb. Egy fapados Dácsia nem ér, BMW kell, vagy minimum Audi.
Ugye hogy ugye? Akkor is nagyobb az értékvesztés, ha ugyanazt a kategóriát nézzük. Én nem vitatom, hogy drága a villany és kicsi a hatótáv meg nincs hol tölteni meg ezer ellenérvet fel lehet hozni, de az értékvesztés pont nincs a hátrányok közöt...Aki él és nem boldog, az téved!
-
nagyúr
válasz plömplöm #1010 üzenetére
Most nem keresek neked a hahun 70 ezer km-el semmit, keress magad, de valszeg gyosabb átírni a km órát (nyilván meg is tették... )
Egy villanyautó 400k km-el is 80-85%-os állapotban van, a dízel csak ha kicseréled a DPF-et meg a kettőstömegűt, meg az olajat/szűrőket sokszor, meg a nagynyomású szivattyút meg az automata váltót, és már rá is költötted még egyszer az új árát. 70 eznél nyilván nem lesz még semmi baja annak sem...Aki él és nem boldog, az téved!
-
nagyúr
válasz arnyekxxx #1021 üzenetére
Természetesen nem mindegyikre. Mint ahogy arra a dízelre sem, amiben 5000 km után megdöglik a DPF szűrő, mert csak a 2 km-re lévő oviba viszik vele a gyereket. Mindenre lehet találni példát, ha nagyon akarsz, de azért nagy általánosságban el lehet mondani, hogy a villanyos amortizációja lényegesen lassabban megy végbe, mint egy belsőégésűé. Villanymotor gyakorlatilag örök élet, fékek alig kopnak, akksi is sokkal tovább bírja, mint amivel az elején riogattak, szóval ja, tulajdonképpen eléggé érvényes.
[ Szerkesztve ]
Aki él és nem boldog, az téved!
-
nagyúr
válasz bambano #1028 üzenetére
A vezérlése bonyolultabb? Ez már tényleg a nap vicce... Biztos bonyolultabb vezérelni egy akksicsomagot, mint 4-6 injektort meg DPF-et meg szelepvezérlést meg anyámkínját. Nem is szoktak ezek elromlani. Oh wait
Biztos ezért van, hogy naponta találkozni olyannal, hogy egy elektromos autónak az határozta meg az élettartamát, hogy elromlott a vezérlése (én még ilyenről nem hallottam, de biztos volt már ilyen...), de olyanról még nem hallotttunk, hogy a nagynyomású szivattyú meg az injektorok megadták magukat. LOLTöbb komolyságot, ha kérhetném...
Aki él és nem boldog, az téved!
-
nagyúr
válasz arnyekxxx #1032 üzenetére
Mi értelme ennek? Ha nem veszed a fáradtságot, hogy akár csak belegondolj a számokba, hogy mekkora egy telefon akksi, és mekkora egy villanyautóé, mennyit kell gyártani az egyikhez, és mennyit a másikhoz, akkor miért kommentelsz?
Csak kíváncsiságból, szerinted mennyivel több akksit gyártanak telefonokhoz/laptopokhoz stb-hez, mint a mostani 1-2%-nyi villanyautóhoz?Aki él és nem boldog, az téved!
-
nagyúr
válasz arnyekxxx #1035 üzenetére
Na jó, akkor számoljunk, kijön-e az 5x-ös szám.
2019-ben durván eladtak 400 millió telefont, laptopból kb. 150 milliót. Egy átlag telefon akksi 0,05 kg, egy laptopé 0,3 kg, az mindösszesen 65 millió kg.
Tisztán elektromos autóból eladtak kb. másfél milliót, számoljunk 300 kg-os átlaggal (amivel durván alálőttem, de hogy ezen ne legyen vita....), az 450 millió kg. Tehát már most túl vagyunk az 5x-ös mennyiségen, kb. 7x-es, ha felmegy a villanyautó eladás 10%-ra, vagyis megtízszereződik, akkor lesz 70x-es. És akkor még csak 10%-nál tartunk. A plug-in hibrideket meg a sima hibrideket bele se számoltam, szóval a valóság ennél még durvább. Szerinted egy 70x-es növekedés nem nagy növekedés? Nem fogja befolyásolni az árat, ha 70x annyit gyártanak valamiből? Kifejtenéd?Aki él és nem boldog, az téved!
-
nagyúr
válasz arnyekxxx #1037 üzenetére
De megértettem. Csak nem jól számolsz. Nem gyártottak eddig elképzelhetetlenül sokat, csak egy csekélyke mennyiséget. A villanyautók húzták le eddig is az árát, nem a telefonok, gyakorlatilag elhanyagolható mennyiség kell a telefonokba, szóra sem érdemes. A mostanit kell megszázszorozni 10 éves távlatban, ez bizony árcsökkentő hatású lesz. Ezen felül jönnek még a gyártástechnológiai és egyéb fejlesztések, amik tovább csökkentik az árát.
Az autó karosszéria gyártást se most kell kitalálni meg felfuttatni, elég sokat legyártottak már, a Tesla mégis tudott újat mutatni, hogy hány alkatrészből kell állni egy kasztninak és mennyi pénzből lehet legyártani egyet. Az autógyár építésből is történt már pár ezer, aztán kiderült, hogy lehet azt gyorsabban és olcsóbban is csinálni. A mammutok épp keresik az állukat miatta, de még nem találták meg, hová esett le...A bloomberg grafikon meg nagyon aranyos, érdemes mellé tenni más grafikonjaikat is, pl. mit jósoltak a 3D TV, a VR, a 8K stb. eladásoknak
Aki él és nem boldog, az téved!
-
nagyúr
Mondjuk ez a súly is egy picit túl van lihegve, mert pl, egy Tesla model 3 1611 - 1847 kg akkumérettől függően, egy WV passat szedán meg mennyi is? Benzines 1500 kg körül, dízel 1600 kg?
Vagy a Model S 2200 kg, egy S merci meg szintén?
[ Szerkesztve ]
Aki él és nem boldog, az téved!
-
nagyúr
válasz Feketelaszlo #1050 üzenetére
Azért Európában is a Golf-Passat között van valahol az átlag, Indiában meg a Golf is nagy, USA-ban meg a Passat is kicsi. Ilyen ez.
Aki él és nem boldog, az téved!
-
nagyúr
Nem mondom, hogy rossz a logika, csak épp egy pillanatnyi helyzettel számol, és nem veszi figyelembe, hogy eléggé a megújulók felé tolódik el az energiamérleg, már most is jobb a villanyos környezetvédelmi szempontból Európában, de ez csak javulni fog, erre a gazdasági és a politikai szándék is elég határozottan megvan, és még Kínában is dolgoznak rajta.
Amúgy most építik az ITER-t, ki tudja, 20-30 év múlva még az is lehet, hogy nagyon sok nagyon olcsó áramunk lesz szennyezés mentesen...Való igaz, hogy nem szeretne senki kobaltbányát a közelben, de olajkutat meg kilyukadó tartályhajót se nagyon...
Aki él és nem boldog, az téved!
-
nagyúr
Ne haragudj, de ez így elég sületlenség. Most komolyan azzal számolsz, hogy a napenergia nem megújuló, mert évmilliárdok múlva kihuny a nap? Most ezt komolyan le bírtad írni?
Az, hogy zöldült volna az meg egész egyszerűen igaz, egy tény.
Vannak még széntüzelésű erőművek, de drasztikusan csökken a jelentőségük, még a Német ideiglenes növekedéssel együtt is.
Ráadásul a lakásépítések energiahatékonysága is nagyon sokat javul, ami bár lassú folyamat, de többet hoz, mint a közlekedés elektromosítása. Hamarosan már csak passzívházak épülhetnek Európában, ami nagyon sok CO2-t fog megtakarítani...Aki él és nem boldog, az téved!
-
nagyúr
Nem azért tény, mert zöldnek hívjuk, hanem mert ez történik, egy tény, ez a valóság.
Nem is értem, miért vitatkozunk ezen, elég egyértelmű ahhoz, hogy ne kelljen.
A passzívház meg nem 20-30 év, hanem 2021-től érvényes úgy tudom. Legalább egy ici-picit nézz már utána valaminek, mielőtt blőd hülyeségekkel belekötsz...
[ Szerkesztve ]
Aki él és nem boldog, az téved!
-
nagyúr
Párezer lakást felhúztál? Osztán azt hogyan sikerült? Ha a pár mondjuk csak kettő, és 40 éve csinálod (tehát 20 évesen kezdted és most vagy 60), akkor durván heti egy sikerült. Le a kalappal!... Se karácsony, se nyaralás már 40 éve, és még bírod! Nem sokan mondhatják el ezt magukról a világon, becsléseim szerint veled együtt lehet vagy egy
[ Szerkesztve ]
Aki él és nem boldog, az téved!
-
nagyúr
válasz bambano #1083 üzenetére
Milyen bajokra gondolsz? Már ami nem "valószínűleg így is maradt", hanem amiről tudsz, hogy így is maradt? Elolvastad a linkelt tesztet, vagy bármelyiket, vagy csak a szokásos troll szint? Én elolvastam, és nem írnak szoftverhibáról. Pont azért késett ennyit, hogy kijavítsák, amit meg nem tudtak, azt majd később bele teszik (semmi fontos, kényelmi extra csak).
Aki él és nem boldog, az téved!
-
nagyúr
válasz bambano #1085 üzenetére
Idéznéd a szoftverhibás részt a tesztből? Léccilécci, ctrl-c ctrl-v elég lesz. Csak hogy tudjam, mit mutassak a reporvosnak a következő látásvizsgálatkor.
Igen, a fejlesztést elcseszték, nem kicsit, nagyon, de pont azért késett ennyit, mert ennyi kellett, hogy megoldják. A jelek szerint megoldották.
Mennyiben támasztja alá azt a légből kapott megállapításodat, hogy "valószínűleg így is maradt", hogy kirúgták a felelőst? Szvsz pont azt támasztja alá, hogy ő elcseszte, kerestek helyette valaki mást, aki meg megoldotta.[ Szerkesztve ]
Aki él és nem boldog, az téved!
-
nagyúr
válasz bambano #1088 üzenetére
Ja hogy nem tudod idézni. Rendben.
Azt írtad, hogy azon kívül, hogy a szoftverével több baj volt, mint egy átlagos w10 patch kedden és ez valószínűleg így is maradt?
A tesztek pont azt erősítik, hogy ez nem van így, mindegyik dícséri a szoftveres megoldásokat. Egy "hibát" említenek, amit én is írtam a 1084-ben, ami a világ kb. összes többi autójában benne sincs, hogy a szélvédőre vetíti majd a navi nyilait, oda, ahol az út van, amire kanyarodnál. Ezt a szoftverével több baj volt, mint egy átlagos w10 patch kedden és ez valószínűleg így is maradt? kategóriába sorolni legalábbis erős trollkodásnak érzem.
Ez pont nem szoftverhiba, hanem egy funkció, ami most nincs benne, de majd benne lesz, ha úgy érzik. Az autó működik szoftverhiba nélkül, sőt, elég jónak tűnik, elég sokat fogunk látni belőle az utakon a következő pár évben.A személyeskedésre nem reagálnék.
[ Szerkesztve ]
Aki él és nem boldog, az téved!
-
nagyúr
válasz bambano #1090 üzenetére
Ja, hogy nem érted, mi a különbség a szoftverhiba és egy be nem került funkció között?
Így már világos.
A fék meg az elektromos autókon ilyen, szokni kell, a totalcaros teszter meg még nem szokta meg. Nyilván amikor először fékezett ABS-es autóban, akor is meglepődött, hogy visszarugdos a fékpedál. Nem baj, majd megszokja.
De egyébként ez tényleg gáz, a Mazda például meg tudta csinálni rendesebben, de ez se nagyon fér bele a "szoftverhiba" kategóriába...Aki él és nem boldog, az téved!
-
nagyúr
válasz plömplöm #1092 üzenetére
Mert te hogy ülsz? Nem trollkodok, tényleg érdekel.
Videot láttam csak róla, ahol mutatták az ülést, de a kárpit anyagán kívül nem volt rá panasz, ránézésre nagyjából olyan, mint másik félmilliárd ülés az utakon....
Az hogy Passathoz hasonlítják tényleg vicc, de inkább csak a csomagtér miatt, az utastér majdnem akkora, a Golfnál jóval tágasabb. De amúgy meg Golf kategóriába sorolja a gyártó is, nincs azzal baj.[ Szerkesztve ]
Aki él és nem boldog, az téved!
Új hozzászólás Aktív témák
- AKCIÓ Új Dobozos Macbook Pro dokkoló új ára 70.000 forint
- ThinkPad Hybrid USB -C USB -A Dock 40AF Új ára 80.000 Forint Ingyen szállítás
- Xiaomi Redmi Note 9s 128/6 GB 34.9E !!!
- Új Hp Pavilion 15-eh Fémházas Szuper Laptop 15,6" -30% AMD Ryzen 7 5700U 8Mag 16/1TB FHD MATT
- ATI RADEON RX 480 -8 gb DDR5 256 bit videokártya