- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Autós kamerák
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Gaming notebook topik
- Milyen videókártyát?
- Házimozi haladó szinten
- Milyen TV-t vegyek?
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
Hirdetés
-
Új Beats fej- és fülhallgatók jelentek meg
ma Frissítette a Solo termékcsaládot az Apple házi audiomárkája.
-
Az Apple iPadOS-t is megrendszabályozza az EU
it Az EB közölte: az Apple iPad táblagépekre írt iPadOS rendszere is kapuőrnek számít, az üzleti felhasználókra gyakorolt fontossága miatt.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
Új hozzászólás Aktív témák
-
stickermajom
addikt
-
Coyot
őstag
A Tesla a Panasonic-tól veszi az akksikat és ha jól rémlik úgy összergúgták a port, hogy a kínai gyárnak már nem ad a pana akksit.
Azért tudják beszivatni a VW-t többek között, mert a lítiumlelőhelyek nagy része kínai kézben van - de ebben most nem vagyok 100%osan biztos de ha lesz időm utánanézek.
[ Szerkesztve ]
Má' nem
-
nevemfel
senior tag
Akkor nézzük meg, hogy mennyit haladt az elmúlt 10 évben.
A lítium akkuk hűtést-fűtést kaptak, hogy jobban tudják tárolni az energiát. Szóval nem sokat. Ez a fajta töltéstárolás elérte a korlátait, és nincs a horizonton versenyképes alternatíva.
A lítiumakksi gyárak kapacitásai végesek, mert a felhasznált nyersanyagokból is kevás van, és nagyobb szükség lesz rájuk az okostelókban, meg más hordozható elektronikus ketyerében.
Szóval az egész zöldálom, miszerint majd minden autó lítiumakksis lesz, és napelem lesz minden ház tetején, és majd azzal töltik őket, holtvágánynak tűnik.
[ Szerkesztve ]
Forget your troubles, c'mon get happy
-
stickermajom
addikt
3000mAh körüli 18650-et már 2010-ben is láttam, szóval inkább ilyen 20-30% kapacitásnövekedésről beszélnék magabiztosan.
Szóval ja, az átütő technológiai fejlődés még várat magára az akkuk terén, nem véletlenül kutatja mindenki gőzerővel."Nem látok a jövőbe, de ha tippelnem kellene, akkor addigra 20-30 dollár/kwh akksi árak"
Ez egy rendkívül véges nyersanyagra alapuló technológiánál elég optimista tipp. -
stickermajom
addikt
-
bambano
titán
jaja, hiszen ha nulla gyorstöltőd van a bázisévben, következő évre lesz 3, akkor az végtelen bővülés. ha ezekután a báziséved 3, következő évre lesz 6, az 100%, elsöprő növekedés még mindig.
ha jól olvasom a neted, akkor az i3 mostani verziója 42.2KWh-s akkupakkal érkezik. [link] eszerint ennyi energia kevesebb, mint 4 liter benzinben van. 4 liter benzin nagyjából 3 kiló.az akkupakk tömegéről sajnos csak 2012-es adatot találtam, 94Wh/kg. A teslában 750 kilós akkupakk van... az i3 42KWh-ja is lehet vagy 450 kilós.
tehát nyugodtan ki lehet jelenteni, hogy az akkumulátorok előtt még jelentős fejlődési lehetőség van. az, hogy brutális százalékokat javulnak, csak annyit jelent, hogy gagyi a viszonyítási alap.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
veterán
Nem tudom, hogy te milyen akksikat láttál 10 éve, de a mostaniak minimum dupláját tudják kapacitásban és tizedét árban.
Hát ha ennyire nem is javult a helyzet, de tény, hogy csökkennek az akku árak és nő a kapacitás.
Szinte napra pontosan 3 éve kb. ugyanannyiért vettem 3400 mAh kapacitású 18650-es akkukat, mint amennyiért ma 4000 mAh kapacitású 21700-as akkukat kapok (21700-as akkuk vannak a Teslákban).
3 éves rendelés 18650-es akkukból
Szóval 3 év alatt volt egy 30 %-os javulás az ár/kapacitás arányban, meg csökkent valamelyest a feltöltéshez szükséges idő is, de ennél sokkal drasztikusabb javulásra lenne szükség.
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
bambano
titán
"Hogy vége, az akku technológia elérte a csúcsát, nincs hová tovább?": ezt így nem mondom, de azt igen, hogy hiába kezdenek el most egyre többet költeni akksi kutatásra, lassulni fog a fejlődés, és eljutnak arra a szintre, ahol már nem lesz annyi pénz, amitől érdemben javulni fog a cucc. gazdaságtalanná válik a fejlesztés. én nem hiszek benne, hogy a mostani szintről még robbanásszerű előrelépés lesz.
vagyis a belsőégésű motor energiasűrűségben mindig verni fogja a villanyt, és azt is gondolom, hogy nem kevéssel.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
stickermajom
addikt
"Ha sikerülne megduplázni a súly/kwh arányt, és az ára is még feleződik a mostanitól, (ami szvsz egyáltalán nem lehetetlen, sőt) már elég is lenne, hogy lenyomja a belsőégésűt. "
Viszont egyelőre nem látszik, hogy a Li-ion technológia képes lesz erre. Ami persze nem gond, de épp ezért tűnik erősnek az a 2030-as határidő, amiből a beszélgetés kiindult.
-
bambano
titán
hát ja, például a v6-os 3.2-es motor lehet vagy 180 kiló, ehhez képest a 750 kilós akkupakkal induló elektromos hajtáslánc töredék... az i3-ban is lehet vagy 450 kiló az akkupakk, sajnos nem találtam konkrét számot, csak fajlagos kapacitást és felszoroztam.
oh wait.
minden további nélkül tud ma is 500 kilométert, ha beleraktál egy másfél tonnás akkupakkot a szekérbe. jaaa, hogy másfél tonna több, mint egy benzines középkategóriás autó tömege 5 emberrel + csomagokkal? hát igen, töredéke.
jól láthatóan bele kellett hergelni az embereket a belsőégésűek elleni hisztériába + rommá adóztatni azokat, hogy a villanyosokra bárki rá is nézzen.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
persze, számoljuk.
legyen mondjuk a motor, meg a vele egybeépített váltó 180 kiló. ehhez jön még a kipufogórendszer, katalizátorok, lehet vagy 30 kiló.
a differenciálművet, féltengelyeket, stb. nem számolom, mert az a villanyautóban is van.tehát nagyságrendileg 210 kiló cucc van egy füstös hajtásában, ami a villanyban nincs, cserébe a villanyosban csak az akksi 450-750 kiló, a motorokat most gavallér módon elhanyagoltam.
így van 240-540 kiló tömegelőnye a füstösnek.
10 év múlva azért fogja jobban megérni a villany, mert mesterségesen, szabályozókkal ki fogják kényszeríteni. de mindegy, mert a régi autóm 10 év múlva veterán lesz, a mostani meg elég fiatal lesz ahhoz, hogy simán járjak vele. a kulombot meg hajkurásszák a hipszter nemnormálisok.
szerk: és ezt lehet még fokozni, mert ha azt a passzátot vesszük, amivel a nepperék hazajöttek, akkor az könnyebb motor, nagyobb tömegelőny, miközben úgy van sokszáz kiló előnye a tömegnél, hogy nem 130-180 kilométeres hatótávja van, hanem 1000+.
[ Szerkesztve ]
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
nevemfel
senior tag
Persze még így is kevesebb, mint az akkupakk, de pont arról beszéltem, hogy most még nem, de 10 éven belül meg de.
És 2015-ben mindenki repülő autókkal fog járni. Miért ne? Hiszen filmet is forgattak róla, és a repülés is fejlődik töretlenül. Pont úgy, és olyan gyorsan, ahogyan azt politikusok, és a Hollywoodi értelmiség akarják.
Forget your troubles, c'mon get happy
-
veterán
Aztán ott vannak még a szilárdtest akkuk meg még jópár fejlesztés megy párhuzamosan. Kizárt, hogy bármelyik is bejönne?
Az egyik olvtárs aláírásában olvastam, hogy a tegnap elmúlt, a holnap még nem jött el, arra lehet építeni, ami ma van.
Ez bizony teljesen igaz, mert lehet hogy pozitív fejleményként a gőzerővel folyó fejlesztések célt érnek, de negatív fejleményként pl. az is bekövetkezhet, hogy valamelyik fontos fém egyszerűen eltűnik a piacról.
Lehet, hogy Trömp tata addig baxogtatja Kínát, amíg azok inkább precíziós ballisztikus rakétákat építenek a ritkaföldfémeik felhasználásával és nem adják el a Teslának. Mindjárt a tízszeresére drágul az akku és kenhetjük a hajunkra a fejlesztéseinket
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
nevemfel
senior tag
Kobaltból meg egyre kevesebb kell bele, a Tesla is ezen ügyködik, hogy ne is kelljen, de alig használ már. Például ez is drasztikusat fejlődött a 10 évvel ezelőttihez képest...
A Tesla valószínűleg LFP (LiFePo4) akksit fog használni a Model 3-ban, ez az az "új" akksi, amibe nem kell kobalt. A hátránya, hogy az energiasűrűsége alacsonyabb, mint a NCA (LiNiCoAlO2). Szóval nincs kobalt, viszont ez az akksi valószínűleg vagy nehezebb lesz, vagy kisebb lesz a tárkapacitása.
A jövőt én sem látom, de egyre több technológiai akadályt vélek felfedezni ahhoz, hogy bízzak abban, hogy a fejlődés töretlen lesz.
Ami az alternatív akkutechnológiákat illeti, a lítiumakku a hetvenes években lett kikísérletezve, az első, boltokban kapható lítium akkus eszköz 1991-ben jelent meg a piacon. Negyven év eltelt, és most értük oda, ahol állunk. Egyelőre semmi ilyesmit nem látni más technológiákkal. Sokféléről érkezik hír, de konkrét alkalmazás nem látható.
[ Szerkesztve ]
Forget your troubles, c'mon get happy
-
veterán
Minden dolog addig fejlődik, ameddig van benne fejlődési potenciál.
Hogy a nickneved kapcsán említsem, ha a repülés úgy fejlődött volna 1980 után, mint ahogyan 1950 és 1980 között fejlődött, akkor ma 60 perc alatt repülne át egy repülő Londonból New Yorkba.
Ezzel szemben visszafejlődés van, az 80-as évek 3 órás repülőútjával szemben ma a leggyorsabb repülő 5 óra alatt ér át.
Könnyen lehet, hogy a ma ismert akkutechnológiában már nincs érdemi fejlesztési potenciál, amíg nem találnak egy új technológiát, addig csak a nyűglődés van.
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
moha21
addikt
Miért ne akarnánk? Ha meg tudnánk valósítani gazdaságosan és biztonságosan nem merülne fel több kérdés. Vagy mégis, talán az, hogy hogyan utazunk x fenyevet
Nem az az igazi férfi aki minden nőt meghódít, hanem aki ismeri a nagyfeszültségű földkábelek szigetelésének technikáját.
-
veterán
-
senior tag
Sajnos a pozitív hozzáállásnak mindig keresztbe tesz, amikor az ember megpróbál tájékozódni. Itt van pl. ez a cikk, - hát, hogy is mondjam -, nem igazán tüzeli fel az ember várakozásait...
''The third planet is incapable of supporting life. Our scientists have said there's far too much oxygen in their atmosphere.''
-
moha21
addikt
-
moha21
addikt
Igen a fejlődés vitathatatlan. Szép is lenne visszafelé menne. De ha a jelent nézem, akkor csak a videóban elhangzattokkal tudok egyetérteni.
Celhardver kell minden felhasználásra és tudatos használó, ezzel a politika szemben megy általában.Nem az az igazi férfi aki minden nőt meghódít, hanem aki ismeri a nagyfeszültségű földkábelek szigetelésének technikáját.
-
nevemfel
senior tag
Amikor az első Leaf piacra került, akkor még én is lelkes voltam. Azóta azt látom, hogy a technológia egyre döcögősebben tud fejlődést produkálni, viszont az egészre egyre jobban rátelepedik a politika és a média. Szkeptikus vagyok. Lehet, tévedek.
Forget your troubles, c'mon get happy
-
Eugene Roe
őstag
Azért az ottó motorból 30 év alatt harckocsi lett, újabb 30 év alatt modern értelemben vett versenyautó lett.
A repülőből 20 év alatt vadászgép, újabb 20 év alatt stratégiai bombázó, újabb 20 év alatt holdra szállás lett.
Ehhez képest a modern elektromos autózás a hipi szupi 21. században ha nem is csigatempóban halad, de egyáltalán nem gyors.
[ Szerkesztve ]
It'll hurt... a lot, but you'll be better - you say?!
-
arnyekxxx
veterán
Vagy megfordítva, minden új termék fejlődése 10 év után leáll, mint a cövek?
Miféle 10 év? A li-ion aksikat nem 10 éve kezdék el fejleszteni. Olcsóbb lehet még egy szintig a tömegtermelés miatt (de egy határ alá semminek nem megy az ára mert az alapanyag és a gyártás pénzbe kerül) de a jobbságnak a fizika/kémia határt szab[ Szerkesztve ]
-
-
Snoop-y
veterán
-
arnyekxxx
veterán
sok minden lehetséges, de azzal érvelni egy vitában, hogy "de lehet hogy lesz jobb" szerintem eléggé harmatos
Majd ha legalább 10% lesz az elektromos autók aránya, akkor fog elkezdődni a tömegtermelés...
Biztos vagy benne, hogy li-ion aksit kizárólag autókban használnak?[ Szerkesztve ]
-
veterán
Az ár akkoriban is attól függött, hogy mikor veszed meg a jegyet és mikor akarsz repülni.
1980-ban Londonból New Yorkba simán lehetett 600 - 700 (akkori) fontért repülni, Szingapúrba meg 1100 - 1200 fontért.
Ha nem hiszed, akkor itt van egy korabeli menetrend, ami alul tartalmazza az árakat.
Ma ennek kb. a feléért lehet repülni, de nem is érsz át 3 óra alatt Londonból New Yorkba
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
plömplöm
őstag
miért egy dízelre számoljam ki? 2008-ban vettem egy autót 3ésél milláért, tavaly, amikor kiütötték alólam, akkor 1.2millát fizetett az ellenfél biztosítója, ez, várj csak, 11 év alatt 2.3 milla értékvesztés? és mentem vele kb 230ezer km-t. a 11 év komplett huf/km lett kb 50huf, értékvesztéssel, tankolással, mindennel. jaés tudott olyat, hogy egy tankkal bp-murter
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
-
stickermajom
addikt
-
plömplöm
őstag
űbereljem? sztem a poharad, bár lehet belőle közlekedőedényt csinálni, de krva kényelmetlen lenne egy a-ból b-be eljutáshoz
de segítek: ha találsz pld a hahu-n egy 2013-as pld suberbet, amiben 70ezer km van, akkor add a linket. ha valamiben ennyi idő alatt kétszer ennyi a km, ami valószínűsíthető, akkor az értékvesztése perkm a fele lesz. ne ragadj le a perév számon, gondolj bele, hogy üzemeltetési költség lenne a szám, amit keresünk, és ezt leginkább megtett km alapján lehet számolgatni.
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
-
plömplöm
őstag
kerestem már, nem találtam. ha találtam volna, linkeltem volna.
azóta születtek újabb hozzászólások, már látom, hogy túlságosan földhözragadt vagyok én ehhez, nem való nekem más, mint az excelem, amiben vezetem a valós költségeimet, az "ingyenes" tankolást egyelőre meghagyom azoknak, akiknek ilyen racionalitási problémái nincsenek. jaés megkérdezem majd a fiaimat, hogy mekkora törést okozott az életükben, hogy nem volt előreklimatizálva az autó, amibe oly' sokszor voltak kénytelenek beülni szegények
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
-
bambano
titán
hát persze, merugye a teslán se fog a 750 kilós plusz tömeg, az akkupakk által generált rezgések nem nyírják ki a kasztnit, stb. stb.
400Mm-nél, ha rendes üzemanyagot tankoltál, még nemigen kell dpf-et meg szivattyút cserélni.
de persze legyen igazad, 400Mm-t mennyi idő alatt teszel meg egy villannyal? 15 év? az a 20 misi, amit nem költöttél villanyra, ha vettél egy benzinest, mennyit kamatozott 15 év alatt a bankban?Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
arnyekxxx
veterán
-
Noukoum
veterán
Komolyságot itt ne keress.
Biztosan szervizigényesebb egy villanyautó, mikor a 8-10 éves modellek konkrétan szervizben nem jártak a kötelezőn kívűl. (Ja amúgy hazudok, a kilincset ki kellett cserélni meg ha már ott voltál kicserélték az ablaktörlőt is hogy legyen valami a papíron).„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
Új hozzászólás Aktív témák
- Apple AirPods Pro (2. generáció) - csiszolt almaságok
- Gyúrósok ide!
- Futás, futópályák
- sziku69: Szólánc.
- Ukrajnai háború
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Mobil flották
- Samsung Univerzum: Így ismerhető meg a Galaxy AI bármilyen telefonon
- Vicces képek
- További aktív témák...