Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Noukoum

    veterán

    válasz Somatom #28 üzenetére

    “ Most közel 4 milló autó van Magyarországon. Mi lesz, ha ebből mondjuk egymillió elektromos lesz?”

    Jelenleg nincs 20ezer elektromos autó Magyarországon, szerinted mikorra lesz 1millió?
    Könyörgöm annyi baromság terjed a köztudatban, legalább itt ne terjesszétek őket..

    „Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

  • Noukoum

    veterán

    válasz Somatom #61 üzenetére

    Most is jól megtámogatták, jelentősen meg is nőtt a számuk.. Vagy várj..
    Olajár.. Nyilván akkor lesz pénze a magyarnak elektromos autóra..
    Nyugodj meg, 5éve is ezt mondta a nagy anti e-autó tábor hogy ha holnaptól minden autó elektromos lenne Magyarországon, akkor összeomolna a hálózat..
    Szerinted reális érv 2020-ban az hogy ha 1 millió elektromos autó lesz Magyarországon akkor nem fogja bírni a hálózát? Komolyan?

    „Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

  • Noukoum

    veterán

    válasz Somatom #65 üzenetére

    Senkit nem érdekel hogy a csóró magyarnak nem telik 7milliós i3-ra, hanem csak egy 20 éves bmw-re. Mindenki kitudja számolni hogy kiadja-e a matek, és ne te döntsd már el hogy másnak megéri-e anyagilag. És nem beszéltem az érzelmi döntésről.

    „Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

  • Noukoum

    veterán

    válasz Avicularia #76 üzenetére

    Egy dolgot nem árt tisztázni. Nem lesz a villanyautóval olcsóbb az autózás, csak környezetkímélőbb.

    „Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

  • Noukoum

    veterán

    válasz Avicularia #86 üzenetére

    Majd otthon a villanyszámládon meglátod :)

    „Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

  • Noukoum

    veterán

    válasz Füleske #118 üzenetére

    Lehet spórolni akart.

    „Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

  • Noukoum

    veterán

    válasz arnyekxxx #249 üzenetére

    Nem fantasztikusan jó megoldás, de az a folyamat is szennyez mikor a benzin valahogy a kútba kerül. Valahogy ez sokszor nem kerül elő, mintha az ott teremne.
    Annyi a különbség hogy az elektromos autó azzal az energiával már nem szennyezi a várost, és az hogy megújuló energiával is tud működni. Egy belsőégésű ezekre sosem lesz képes, ezt kell megérteni mert ez a legfontosabb.
    A szénerőművek pedig még sokáig fognak üzemelni, óriási beruházás lenne átállni ezt mindenki tudja. Atomerőmű 2020-ban nem népszerű, nem emészti meg könnyen a nép érthető okok miatt. Majd talán a jövőben változik.

    „Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

  • Noukoum

    veterán

    válasz arnyekxxx #259 üzenetére

    Biztos óriási beruházás egy 8milliós benzin helyett egy 8 milliós villanyt venni...
    Azért nem népszerű a villanyautó mert sokaknak nem érdeke a terjedése.. Na meg ott a sok birka akik nem csak elhiszik a sok baromságot hanem terjesztik is.

    Igen tudjuk szar a villany mert: nem tudod 1nap alatt háromszor megtenni budapest-münchent egyseggel, mert 3 napig kell tölteni ahhoz hogy 5percet menjél, mert nem lehet vele 180km/h sebességgel menni magyar autópályán, mert nem füstölhetsz vele a szomszéd gyerekének orra alá, mert az akkumulátorod 3 év után kukázhatod, mert baleset esetén felrobban az akkumulátor, mert 3 óráig tölt míg a benzin 3 perc alatt megtankol, mert télen klímával már 10km-t se tudsz megtenni, mert -20fokban nem fog elindulni, mert nem hallod az idegesítő motorhangot amit az átlagautókban van, na meg a villanyautó sokkal szennyezőbb mint dízel, hiszen az passzátom termeli a gázolajat, és mert nincs 300ezerért új belőle hogy vegyem így meg..

    Amit kihagytam azt megtalálhatjátok a totalcar fészbúk oldalának kommentszekciójában, sokkal magyarosabb stílusban. Most hogy kiderült hogy tényleg szar a villany, remélem befejezitek.. Megérteni sosem fogjátok, mert ezt elsőre sikerül megérteni akinek megy :)

    „Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

  • Noukoum

    veterán

    válasz Tikakukac #284 üzenetére

    Tekintettel arra hogy amennyit gyártanak azt rögtön el is adják, nem hiszem hogy drága lenne.. Meg biztos azért vesznek itthon benzintemető helyett bevásárlókocsit mert “drága”. Hidd el a villanyautósok jelentős része is sz@rik a környezetre, azért használja mert kiadja a matek és mert szereti használni. Az hogy zöld, az csak másodlagos.
    Az meg hogy szerinted nem környezetkímélőbb az elektromos autó a belső égésűnél az meg a saját dolgod, véleménye mindenkinek lehet csak a tények mást mutatnak.

    „Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

  • Noukoum

    veterán

    válasz Vesa #345 üzenetére

    Rengeteg tanulmányt olvastam, ahogy sokan mások és hozzáértő személyek személyes véleménye is ezt igazolja amit nekem mondtak.

    De ha csak a józan paraszti eszedet használod már rájössz a dologra. A kőolajat ki kell termelni (rengeteg energia, környezetszennyezés), el kell szállítani (rengeteg energia, a környezet szempontjából veszélyes), és még utána felhasználja az autód (ami környezetszennyezés.)

    Villanyautó a jövőben: napelem megtermeli az energiát, az autó felhasználja. Minimális környezetszennyezés mert az autó és az akkumulátor is újrahasznosítható.
    (Igen, 50év múlva újra fogják hasznosítani az akkumulátorokat, azt az energia mennyiséget és környezeti terhet ami a gázolajjal/benzinnel jár mikor fogják újrahasznosítani? SOHA

    Számokat pedig mindenki megtalálja a neten, sokat kell megnézni mert rengeteg az elfogult anyag.
    És biztosan ezért is hiszi sok ember hogy a benzin, dízel még most zöldebb: Szokásos módon x kilométerre nézik az autó élettartamát (150e kilóméter élettartam egy új autónak, jól van....), nem veszik számításba hogy van megújuló energia (kizárólag szénerőművel számolnak, 100%-ban), valahogy elfelejtik hogy a benzin nem a benzinkúton terem , ez az a hiba ami majdnem mindenhol ott van. Ott van az audis mérnök aki borzasztó hosszan beszél a témáról, csak ezt az apró tényt kihagyja... Aztán a sok birka meg folyamatosan érvel vele, mert ugye ő szakértő :) És még sorolhatnám.

    Mondom mindenkinek azt javaslom hogy gondolja át, mennyi elpazarolt energia és környezeti teher mire a benzinkútra eljut az üzemanyag. Ha ezután is azt gondoljuk hogy a dízel a jövő, meg az elektromos jobban szennyez hát nem tudom. Persze tudom a föld is lapos..

    „Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

  • Noukoum

    veterán

    válasz arnyekxxx #380 üzenetére

    “a jövőben a Nap mindig akkor fog megfelelő erővel sütni amikor épp tölteni akarom majd az autót?”

    Igen képzeld fog sütni a nap, fog fújni a szél sőt még az atomerőmű is fog termelni energiát..

    ”ez fontos, meg kell találni azokat az adatokat ami a mi álláspontunkat támasztja alá, más adatok nem jól, azok elfogultak.”

    Magyarul nincsenek érveid csak muszáj valamit írni nehogy megmutatkozzon hogy mennyire nem értesz hozzá. Csak tudnám miért vagy itt. Én hülye még le is írom a birka magyarnak hogy mik a szokásos buktatók, de totál felesleges.

    ”de, csak a helyén kezelik”

    Mit kezelnek helyén? Mondtam hogy 100%-ban szénerőművekre nézi rengeteg tanulmány, olvasni sem tudsz? (nem csodálom)

    “nem felejtik el, egyébként az akkumulátor sem az aksifán terem és a villanyhálózat sem úgy fejlődik, hogy esővizzel locsolgatják az oszlopokat.”

    Tényleg nem az aksifán terem? Nem mondod? És ezzel most mit is akartál mondani? Vagy csak írni kellett valamit.. már megint. A villanyhálózat pedig úgy fejlődik ahogy a benzinkutak épülnek, és ahogy kézzel termelik ki a kőolajat.. Mert ahhoz biztos semmi nem kell, pontosan :) Óriási beruházás, környezeti teher de nem 10 évre szól.. Cserébe jobb autózás, zöld autózás, és tiszta város jár.. Áh hagyjuk inkább dögöljön meg az ember a dízel alatt, azaz! Na meg a szárazföldi közlekedés csak néhány százaléka a világ! Co2 összkibocsátásának, mit számít az..

    Kiragadsz egy szövegből 5 mondatrészletet (mert többre még reagálni sem tudsz) és még az arra adott válaszaid is marhaságok. Van értelme az életnek? Annak biztosan nincs hogy válaszoljak, úgyhogy te se tedd. Terjeszd a hülyeségeidet, örülj mert a rendszer megengedi.

    „Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

  • Noukoum

    veterán

    válasz Donki Hóte #399 üzenetére

    “Közben számolgattam kicsit villanyautó költségeket.”

    Na nézzük azt a fránya matekot.

    “Az i3 hivatalosan 12,9 kWh energát használ fel 100 km távolság megtételéhez. Ez azt jelenti, hogy 2000 km megtételéhez szüksége van 258 kWh energiára. Ha kb. 70 %-os hatásfokkal számolunk, akkor mondjuk 360 kWh energiát kell betölteni a kicsikébe. Ez a 37 Ft/kWh áramdíjjal számolva 13 300 Ft költséget jelent.”

    Tehát 600ft / 100km. Ez egy benzines újabb autónál 8l-es átlagfogyasztással és 370ft-os benzinárral (ami év végére valószínűleg lesz 400ft is) 3000ft / 100km.

    Ha a 2000 km-t egy dízelautóval tenné meg a poszt írója (havi 2000 km, vagyis évi 24 000 km már a dízel autók vadászterülete), akkor 6 l/100 km fogyasztással számolva 120 liter gázolajat használna fel. Ennek az ára 48 000 Ft, tehát látszólag látszólag megvan a havi 30 eFt feletti különbség.“
    6literes fogyasztás az talán gyári adat lehet, ha vezettél mai autót akkor tudod hogy nem reális dízelnél sem.
    Kis benzines autóval számolva évi 24000km 720e huf, 10 év alatt 7,2m huf. Villannyal ugyanez 144e huf, 10 év alatt 1,44m huf.

    Ezek után valaki még értetlenkedik, hogy kiadja-e a matek? :)

    Csakhogy nem lehet figyelmen kívül hagyni az autók értékvesztését sem. 3 év alatt nagyjából minden autó 30 %-ot veszít az értékéből. Ez a 3 évesen 7 millió Ft-ért vett i3 esetében 2,1 millió Ft.“

    Ugye tisztában vagy a magyar használtpiacon lévő elektromos autó árakkal? Mert akkor tudnám hogy a villany SOKKAL jobban tartja az árát, mint a benzin. Ezzel is illik számolni ha már matek..

    Tehát összességében ha veszel egy 7milliós elektromos autót akkor az üzemanyag miatt 10 év múlva neked 8,5 milliós autód lesz. Benzinnel 7milliós autónál lesz 14 milliós autód.
    És akkor nem számoltam hogy szervízre tizedét sem fogod elkölteni, nem számoltam hogy napelemmel töltöm otthon az autót, nem számoltam hogy havi 50ezres parkolási költséget spórolok meg, és nem számoltam ha eladnám az autót akkor többet kapnék a villanyért mint a benzinért, sokkal többet.

    Na ezt hívják mateknak. Persze lehet jönni hogy az azonos árú benzines autó mennyivel jobb lesz, inkább úgy mondanám hogy mindkettőnek van előnye hátránya. És lehet jönni hogy benzines autót már 3millióért veszel, igen olyan felszereltséggel és képességekkel ami meg sem közelíti pl ezt az i3-at.

    És nem számoltam azt sem hogy benzinnel nem vagyunk zöldek. Ami akkor is a villany mellé adná a voksot ha nem adná ki a matek. De kiadja.

    [ Szerkesztve ]

    „Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

  • Noukoum

    veterán

    válasz dabadab #472 üzenetére

    Ajánlom elolvasni a teljes hozzászólást, és értelmezni mert leírtam hogy ez miért nem helyes :)

    „Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

  • Noukoum

    veterán

    válasz dabadab #476 üzenetére

    Az nem működik hogy egy 11 milliós autót hasonlítasz össze egy 5 millióssal. Nem egy kategória, mint autó.

    „Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

  • Noukoum

    veterán

    válasz #32839680 #671 üzenetére

    Nem az elektromos autók lesznek jelentősen olcsóbbak, hanem a belső égésűek ára lesz nagyobb. Ami jelenleg is tart lásd autóárak.

    „Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

  • Noukoum

    veterán

    válasz #32839680 #674 üzenetére

    De már megint a sok baromság komolyan. Aki 5 milláért venne autót az nyilván nem fog 12 millióért autót venni ha nem telik rá. Ez komolyan felvetődik benned, ne viccelj már.
    A valóság az hogy ha hasonló kategóriát, hasonló teljesítményt és hasonló felszereltséget nézünk akkor egyáltalán nincs akkor különbség mint amit ti próbáltok felvázolni. Összelehet-e hasonlítani egy adott gyártó legolcsóbb autójának fapados vagy jobb modelljét egy 12milliós fapados vagy jobb elektromos autóval ami olyan teljesítménnyel, felszereltséggel rendelkezik amit a 5 milliós autódban esélyed sincs kérni? Persze összelehet. Ahogy a trabantot a ferrarival. 4 kereke van mindkettőnek, gurul gurul nem? Nem.
    Csak ha azonos kategóriát nézel már akkor 6 milliónál indul a buli , de inkább 7-8 modelltől függően. Ezek még a fapad modellek, amik mind teljesítményben mind felszereltségben elmaradnak a 11-12 milliós villanyautóktól. Tehát ha kérjük azokat az extrákat a korrektség kedvéért akkor rögtön 8-9 milliónál járunk. Az már csak 3 millió, hoppá. Ja és erre még rájön az állami támogatás ami itthon 2,5 millió forint, mennyi az annyi? Nyilván ha valaki túlmegy a limiten akkor vagy 500ezret vagy semmit nem kap, annak valamivel rosszabb a matek.

    És erre jön hogy csendesebb az autó, hogy “fillérekből” autózol (üzemanyagár, kötelező szervíz a töredéke összességében, parkolási költség, különböző kedvezmények) a villanymotorból fakadó gyorsulás, hogy otthon tudsz tölteni és a legfontosabb hogy zöld vagy.

    És persze kilehet úgy is számolni hogy nagyobb legyen a különbség vételárban. De 99%-ban úgy hogyha nem hasonló kategóriát, teljesítményt, és felszereltséget nézünk. Úgy nyilván lehet azt mondani hogy hát a benzin 5 milla a villany meg 12. Van értelme? Nincs.

    Magyarországot néztem, nem Németországot mert a bejegyzés sem arról szólt hogy németben kiadja-e a matek és nem is vagyok tisztában az ottani szervíz árazásával. De valószínűleg ott is megéri bőven.

    „Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

  • Noukoum

    veterán

    válasz Coyot #676 üzenetére

    Ez a baj. A két golf között nem annyi a különbség hogy az egyikben villanymotor van, a másik meg benzin. Hanem a teljesítmény összehasonlíthatatlan, villany automataváltó természetesen, a villany pedig állva fűthető, hűthető kérhető-e ilyen a golfba ha igen mennyiért? Amúgy a volkswagen oldalán az újabb golf 7,8 milliótól indul... csak megjegyzem. Elkezdtem pimpelni, automataváltó dízelben (benzinben nincs) 9,4 millió.. tovább nem is mentem. Én valahogy nem látom ezt az óriási árkülönbözetet amiről itt mindenki beszél.
    Megnéztem a peugeot-ot csak a kedvedért, az a gt akármi elvileg pont az mint a villany (magyarul csak neve van), Tehát 7,7m vs 12,2m (támogatást kihagytad gondolom nem véletlen) Kétszer annyi? 7.7m-nak a kétszerese nálam 14,4m. Tehát van 4,5m különbség. Évente még az az ember aki a legkevésbé tudja kihasználni a villanyautó előnyeit jelenleg. (Ingyen parkol, csak otthon tölt, nem napelemről, keveset megy.) még az is minimum de tényleg nagyon minimum 300ezret megspórol évente. 10 év = 3m, 15év 4,5m ahhoz hogy kiadja a matek nagyjából eddig kell használni. Az ilyen mondjuk biztos nem a matek miatt vesz villanyautót elsősorban. És jó fej voltam mert azt számoltam hogy 15 év alatt semmi nem romlik el rajta (lol, tehát nyugodtan számolhattam volna többet is)
    Na de ha kihasználjuk a villanyautó előnyeit (sokat megyünk, fizetős parkolót használunk) akkor simán kijön az évi 1m forint is. És akkor kérded hogy kiadja a matek? Nyilván ez nagyon egyénfüggő, de aki tud számolni annak azonnal kiadja... Persze aki ezzel a motorral 6liter átlagot számol városban az habzó szájjal mondaná... Nem. Az nem még nem látott autót. 8l simán, de inkább több.
    És ugye nem kell mondanom hogy akinek számít a matek az valószínűleg nem vesz 11m felett villanyautót néhány extra miatt nem fog kidobni 2m-ot a kukába. Legalábbis én ezt látom, aki villanyt vesz annak minden forint számít nem “pocsékol”.
    Tehát még mindig ott tartunk hogy kiadja a matek.

    Feketelaszlo: számológép, évi 30e km + 50ezer parkolási költség / hó
    villany 600ft / 100km, belsőégésű 3000ft / 1000km

    Nem számoltam hogy töredéke a kötelező szervíz, nem számoltam hogy a belső égésűn mennyi minden elromolhat gari után, nem számoltam hogy napelemmel “ingyen töltesz” (1-2 évvel később térül meg a napelem, utána még 10 évig használod és ingyen autózol :) )
    És nem számoltam hogy Zöld vagy.
    morgyi:

    “Amiből elérhető mindkét fajta az a golf és e-golf. Összehasonlítom őket pontról pontra ha lesz időm. ”

    nem kell mert megtettem helyetted, tudtam hogy nem néztél utána mert akkor nem írtad volna.

    “Az állami támogatást meg hagyjuk már, Pár nap alatt elfogyott ês még többen is jelentkeztek mint a keretösszeg.”

    Mindenki igénybe vette aki akarta, te valószínűleg nem de ennek oka van.

    Te meg azt feltételezed hogy akinek van pénze az hülye és szórja. De mikor oviba szaladgálóst kell venni a bömös mellé anyunak a 2x annyiba kerülő elektromos kisautó nem indul jó helyzetből. Akinek sok pénze van az általában azért van mert nem szórja feleslegesen
    Inkább vennék 12 millióért valami nagy csapatszállítót, kicsit jobban védi a családot mint egy e-golf, vagy e-niro, vagy zoe.
    Az öko harcosok meg finanszírozzák meg nyugodtan zsebből a károsanyag kibocsájtás csökkenését. Ha már az állam annyira nem hajlandó a régi szar ikarusok cseréjével”

    Bla bla bla, ekkora demagóg szöveget. Itthon is tömegével vesszük a drága benzines dízel autókat, nem 3 millióért hanem 8ért meg 16 ért. Használt autóról nem is beszélve. Tudtam én hogy azért sírsz mert nincs rá pénzed, nyugi 1000-ből 999 társad ugyanezért csinálja. Tudnám minek vagy akkor itt, én sem sírok ferraris csoportban hogy nincs belőle otthon 12...

    [ Szerkesztve ]

    „Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

  • Noukoum

    veterán

    válasz dabadab #683 üzenetére

    Hogy honnan szedik? Szerinted? A nagy szakmai autóshírekből, ahol olyat írnak ami népszerű téma.. Aztán mondják amit ott olvasnak, és nem értik mikor mondja nekik az ember hogy figyelj már ez egész egyszerűen nem igaz.

    A norvégok meg zsiványak, náluk már szinte csak villany van de nézd meg miből élnek.. Tudják hogy a villany a jövő, és az a jobb egyértelműen, nyilván nem szivatják magukat. Meg ott muszáj váltani kb, mert annyira drága a belsőégésű..

    „Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

  • Noukoum

    veterán

    válasz ncc1701 #685 üzenetére

    A villanyautózás egyik legnagyobb előnye, nyilván nem tudja az aki még csak kívülről látott villanyautót. Nekem konkrétan legalább fél óra lenne a tankolás / alkalom. (Kerülőt kell tenni, nyilván nincs akkor ott dolgom, nincs hely, sor van, beszélgetek) ehelyett otthon bedugom este reggel tölt. Ez szerintem nem összehasonlítható.

    „Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

  • Noukoum

    veterán

    válasz #32839680 #691 üzenetére

    ”Mindenki jelentkezett érte, többen mint amennyi a betervezett összeg volt. Amúgy beszéltél mindenkivel hogy még idén esetleg nem igényelte volna?”

    Mindenki megigényelte akinek kellett, aki nem tette így járt. Így működik a világ. Örülhetünk hogy vírushelyzetben ennyit kaptunk a kormányunktól. Majd lesz biztos több, téged úgysem izgat akkor meg nem mindegy :)

    “Miaz amúgy hogy az e-golf automata váltós? Tudtommal váltó sincs benne... ”
    Az e-golfban nincs manuális váltó, a belsőégésű újabb golfban pedig extra az automata. Gondoltam hogy csak szavakba tudsz belekötni, ha már a tényekbe nem megy.

    ”Az hogy az akksiról meg tud fűteni, mert az az energiaforrása az autónak nem pedig az üzemanyag égetés kva nagy feature...
    Technológiából adódó alap dolgokat hozol fel nagyon komoly extraként...”


    Kva nagy feature, mégsem tudja az autók 95%-a... a usert csak az érdekli hogy fűtött / hűtött autóba ül be, ez olyan extra amit nem lehet megfizetni... és nem kell érte benzint égetni, vagy ugye 20percig a kocsiban ülni reggel este mire lehűl / felmelegszik. Tudom a fűtött garázs mindenre megoldás, de valahol még garázs sincs. És ez is csak otthonról való elindulásnál segít, máshol nem.
    “Ez nem pénz kérdése, másrészt kösz hogy helyettem próbálod számolgatni. De még mindig ott van hogy 12 millióért szerintem nem éri meg matchboxot venni. De kinek mi persze...”

    Szíved joga eldönteni hogy neked mi éri meg. Valószínűleg benzinesből sem veszel 8-13 millióért “matchboxot”, szóval nem is érint a kérdés.
    Ráadásul megkérded mennyit töltök éjszaka villannyal.. Tehát nem is vagy benne a témába. Akkor mi a fenéért írsz butaságokat, ráadásul itt?
    És nem helyetted számolok, egész egyszerűen nevetséges ami itt megy.

    „Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

  • Noukoum

    veterán

    válasz arnyekxxx #700 üzenetére

    Tehát nincs benne, és gondolom nem is kérhető. :)

    Alatta lévő hszre is reagálva, saját helyzetemet mondtam. Nincs a város közepén benzinkút, ha tankolni akarok kerülőt kell tenni. Az legalább 10-15perc plusz út ha a munkába járást nézem. (Amúgy a fene fog munkába járáskor tankolni, mikor indul az ember alig várja hogy oda érjen max a szokásos rutinhelyekre ugrik be, hazafele meg siet haza de nézzük úgy a korrektség kedvéért) És akkor ugye rájön maga a “tankolás” ami simán 10-15 perc ha nem kell várni üres helyre. Ez a baj a tankolással, hogy nem lehet otthon csinálni normálisan.

    [ Szerkesztve ]

    „Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

  • Noukoum

    veterán

    válasz dabadab #708 üzenetére

    Manuális váltó, teljesítményben nem egy kategória, még lehet a felszereltség sem azonos (hiába van ugyanott), állami támogatás.

    És erre rájön a villany minden előnye. De írtam fentebb hogy 7.7m vs 12.2m verziókról, hogy még ott is kiadja a matek.

    „Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

  • Noukoum

    veterán

    válasz pn4hvq #713 üzenetére

    Ha csak panel van és nem tudod megoldani a töltést munkahelyen / családi háznál akkor egyelőre nem a te autód a villany Magyarországon. Meglehet próbálni, de nagy az esély a szívásra. Inkább vegyél plug in hidridet, ha zöld akarsz lenni.
    Ha mindenképp villanyt szeretnél garantáltan szívás nélkül akkor nézz vissza évente, hogy mennyit változik a helyzet. És tegyél félre családi házra minden fillért, hidd el megéri :)

    Aki megakarta igényelni a támogatást az megtette. Aki nem tette meg az megszívta, vagy beletörődik vagy vár. Ennyi. És igen csak 3 millió... Olyan soknak tűnik mi? 30e km városban jelenleg 900e forint per év.. Az nem sok gondolom..

    „Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

  • Noukoum

    veterán

    válasz pn4hvq #718 üzenetére

    Nem nem írtad. Azt írtad hogy "csak" 3 millió. És mondom igen csak 3 millió. Gondolom azért írtad mert az sok pénz. Nyilván az. DE a szomorú valóság hogy az emberek képtelenek beismerni saját maguknak hogy mennyit költenek el az autójukra évente. (illetve mennyi minden másra de ezt hagyjuk) És ezt nem rád értem. Ez olyan mint a hitel. Drága a telefon ha egyben le kell tenni 400ezret, de ha két évig havonta kell 24ezret fizetni az már nem is sok ugye :)

    „Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

  • Noukoum

    veterán

    válasz dabadab #729 üzenetére

    Kutyának nem kell manuális váltó. Nem véletlen extra az automata.

    Nem csak a lóerő a fontos. A villanyautó megy mint a golyó, technológiából adódóan. Ahhoz hogy felvegye vele a versenyt a belső égésű ahhoz erő kell méghozzá sok erő.

    Elhiszem hogy azonos a specifikáció, de nem az már mondtam... Ne nézd hülyének az embert. Fent megvizsgáltam a 4,5m különbséget, és még mindig sírtok a matekon? Komolyan kabaré. Mindig meglepődök mennyire rossz a helyzet.
    Írd le még egyszer hogy 6m a különbség, hátha egyszer igaz lesz.
    (Btw az új golfról mély csend van, mert extrázva 11m lenne minimum.. Ja hogy ott nincs ekkora különbség, arról nem szóltok. Inkább kiragadok egy példát és azzal érveltek.. nice)

    „Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

  • Noukoum

    veterán

    válasz virkir #736 üzenetére

    Mindezt megcsinálod egy 8 milliós autóban mert te a benzinben hiszel :D De mondhattam volna bármilyen összeget. Egyre jobb hsz-ek vannak.

    „Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

  • Noukoum

    veterán

    válasz Coyot #740 üzenetére

    Akkor nem egy országban élünk. Nálunk mindenhol a villany az első. Mire a benzines elindul, addigra a villanyost már nem is látod erős túlzással. Nehezen hiszem el hogy nálatok a villanyautók máshogy működnek.
    virkir: Igen és? Nem tudom mi köze van ennek ahhoz amit írtam.

    dabadab:
    ”Nyilván ezért van itt Európában az autók túlnyomó többségében az.
    De egyébként egy kb. félmilliós plusz tétel az automata, nem oszt, nem szoroz.”

    Azért van mert az az alap, illetve azért mert a legtöbb automata váltó a mai napig hulladék. Nem csak vezetés szempontjából (ebben sokat javultak) hanem éllettartamban. Igen félmilliós tétel, szóval nem mindegy hogy 7 millió vagy 7,5 millió. És mutattam hogy az új golf esetében 1,5m a felár, ami szintén nem kevés.

    Értem. Az, de nem az.
    Ja, nem, mégsem értem.”

    De vicces vagy várj. Addig nem lesz hasonló sem azonos a specifikáció amíg manuális váltós árat nézel, meg olyan motort ami teljesítményben közelében sincs a villanynak.

    Jó árat ír a peugeot, csak te látod rosszul. Igen még mindig gyengébb felszereltséget nézed, igen még mindig :) Ovi.

    Feketelaszlo: A számítás szerintem korrekt, csakhogy ezeket a céges autókat arra veszik hogy akár több száz km-t megtudj tenni töltés nélkül, vagy nagyon rövid töltéssel és erre jelenleg sem megfelelő aksi (kevés autó van nagyobb hatótávval) sem töltőhálózat sincs itthon. Én nem próbálom megmagyarázni hogy az elektromos autó évszázad üzlete. Ez is pénzbe kerül. Csak éppen töredékébe. Jelenleg. Persze sosem lesz befektetés, ahogy “egyik autó sem”. Mindneki azt vesz amit akar (még), lehet örülni hogy van választék. És mindenki kitudja számolni magának hogy az adott helyzetben megéri-e és ha igen mennyire. Én azt nem szeretem mikor itt egyesek elferdítik a tényeket. Teljesen mindegy milyen okból teszik, ez nagyon nem korrekt.
    Amíg ennyi a villany ára itthon, addig esélye sincs a benzinnek dízelnek az a helyzet. 5-600 forintba kerül 100km otthoni töltéssel a normál (vagy egyesek szerint matchbox, bevásárlókocsi) méretű autóknál. Ugye mondanom sem kell mennyi benzinesnél meg dízelnél a valós fogyasztás? Sajnos nem kétszer ennyi..
    Majd ha megemelik 3-4szeresére a villany árát akkor lehet számolni újra, addig felesleges.

    Donki Hóte: Nagyon jó amit írsz, régen minden jobb volt. Vagy nem? Miért fáj az neked hogy valaki megvesz egy új autót és kap benne egy funkciót? Ráadásul tök mindegy hogy benzin dízel villany, az autó akkor is X millió lesz, hiába írod hogy villanytopik. Gondolom te nem használsz semmilyen kényelmi funkciót, mert minden felesleges luxus.

    Állj! Mi az hogy a barátnőd perceket várt villamosmegállónál? Miért várt ott, hiszen gyalog ment nem? Nem bírt ennyit gyalogolni?

    [ Szerkesztve ]

    „Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

  • Noukoum

    veterán

    válasz -vitya- #769 üzenetére

    Tök jó hogy linkeled ezeket az utakat, de aki kíváncsi volt a villanyautózás jelenlegi képességeire az szerintem már látta őket. Ezzel csak bevonzod a trollokat, akik megmondják hogy a töredékébe kerülő dízellel is megtesznek 1000km-t egyseggel, szóval szar a villany. A “csóró” magyaroknak már a 10 milliós villanyautó is megfizethetetlen, nem hogy egy tesla. És tesla ide vagy oda aki egy seggel megakar tenni 1000km-t annak még mindig jobb a dízel. Már kérdés hogy ilyen marhaságot szerencsére kevés ember csinál. (Relatív)

    „Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

  • Noukoum

    veterán

    válasz Coyot #776 üzenetére

    Ne kezdjük előröl, neked 6 milla mert azt akarod hinni. A Föld lapos, én azt hiszem szóval az.

    Nem akarják beleerőltetni, a tesla tényleg képes hatékony hosszútávú utak megtételére, átlag villanyautó pedig nem. De az a szerencse hogy az emberek többsége nem megy 500-1000km-et naponta :)

    „Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

  • Noukoum

    veterán

    Na látom jönnek elő a minőségi tesztek, mint a kopasz videója. 1000 sebből vérzik az egész, de a sok birkának ez kell. Ezek után nem hinném hogy bárki komolyan fog titeket venni (már aki nem birka) mikor egy villanytémában amatőr egész életében benzin és dízelből élő személy amatőr tesztjét tartjátok forrásnak... Tök mindegy mi van a videóban, a lényeg a vége hát kétszer jobb a dízel ezt akarja hallani a magyar!!

    Ez a pali mondta azt hogy az egész autó para kamu, mert inkább a hajózás a probléma. Nyilván a hajók fogják a co2-t a városban a kölyköd tüdejébe tolni.. Természetesen a sok birka azonnal elhitte a dolgot. Mert ezt akarta hallani. Hogy szar a villany, éljen a dízel.

    Ez a pali mondta azt a sír új dízel előtt hogy nézd 0km-esen nem is okádja a füstöt, nincs itt gond uraim! Hát persze hogy a sok birka azonnal vette a lapot, a dízel nem is szennyez hát akkor minek az elektromos??

    A nagy audi mérnök előadását nem akarja belinkelni még valaki, aki az alapos számításaiban elfelejtette azt az apró tényt hogy a benzin nem a benzinkúton keletkezik? Hát persze hogy a sok birka bekajálta, és 0-24-ben ezzel érvelt hogy nesze itt egy szakértő számítása...

    Emberek komolyan. Nézzetek már magatokba. Gondolkozzatok. Nem olyan nehéz, de néha azt gondolom sokaknak az....

    „Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

  • Noukoum

    veterán

    válasz virkir #800 üzenetére

    5 másodperc volt megnézni hogy az alap zoé 7 859 000 Ft támogatásokkal itthon. És bizony bármilyen meglepő a 3,9m felett induló új clio fapadja nem olyan felszereltségű mint az alap zoé (ki gondolta volna) tehát mire felpimpeled hasonlóra már bőven 5-6 milliónál jársz. Dehogy jön ki a matek, áh dehogy :W

    „Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

  • Noukoum

    veterán

    válasz 8th #803 üzenetére

    “hogy amíg konkrétan be nem tiltják addig én biztosan dízellel fogok járni. ”

    Ezzel semmi baj nincs, befizeted a havi 50ezer forint adót és nyugodtan használhatod a dízelt. Azt a pénzt pedig lehet zöld energia előállítására fordítani vagy ha szükséges (kétlem) tovább növelni az elektronos autó támogatását. Mindenki jól jár, én is meg te is.
    (Megnyugodhatsz kádár barakkjában még sokáig nem lesz egy ilyen intézkedés, pedig nagyon kéne)

    Az ország legritkábban lakott részén élek és 90%-ban lakott településen kívül használom így ballisztikus ívben rohadtul telibe szarom mennyit szennyez.”

    Stílus maga az ember. De nem kell érdekeljen, mint feljebb említettem. Ha kevés lesz az adó, majd növelik. És remélem más adó is lesz, mert látszik hogy téged egyáltalán nem érdekel semmi csak saját magad.

    Ez van. Akinek ez nem tetszik utaljon át ötmilliót a számlámra és megyek lecserélem valami villanyos fosra. Ja, nem ;]
    mod: és részecskeszűrőm sincs bibibiii... :))

    Senki nem fog azért pénzt utalni neked mert buta vagy.
    Nincs részecskeszűrőd? Ezen ki lepődött meg? Tudom hogy történelemből sem voltál kompetens, de azért elmondom hogy az őseink nem büszkék rád. Nagyon nem. Nem kell meglepődni miért tartunk ott ahol.

    „Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

  • Noukoum

    veterán

    válasz stickermajom #805 üzenetére

    És mindenki megigényelte aki akarta. Tudod mennyi új villanyautót adnak el egy évben itthon? Kevesebbet mint gondolnád. Ráadásul amiket itt írnak egyesek, lehet jobb is ha nincs több. Adóztatni kéne a belsőégésűt, most lenne helye a pénznek amúgy is..

    (Ez nem neked szól elsősorban) Kérlek ne írjatok ennyi marhaságot, mert lassan tényleg write only módban kell javítanom titeket. Nézzetek utána a dolgoknak, és utána írjatok. Ha meg trollkodni utálkozni akartok, akkor inkább ne is írjatok. Elhiszem hogy bektek a dízel a minden majd erre is lesz jó megoldás. Köszönöm.
    Sajnálom a normális tanárokat, piszkosul nincs könnyű dolguk.

    [ Szerkesztve ]

    „Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

  • Noukoum

    veterán

    válasz Coyot #810 üzenetére

    3 hsz-t írtál csak azért mert szerinted rossz az hogy write only módban javítom ki mások tévedéseit, az nem zavar hogy 3 hsz-szel offoltál teljesen feleslegesen? Mint láthatod amúgy befejeztem aki megakarta érteni megértette, aki nem így járt.

    Bejegyzés írójának pedig minden tiszteletem, mert ennyi rosszindulatú troll hsz után még szeretne a jövőben villanyautóról írni, én nagyon támogatom. Ha csak egy emberben megfordul emiatt az a gondolat hogy villanyautóra cserélje a hagyományost már megérte.
    Mert ugye “nem hiszem hogy ennyitől bármi megváltozna” mondta 7,7 milliárd ember. Már az is rengeteget számít ha terjesszük az információt, így mindenkihez eljut legalább a gondolata. Magyarországon a környezetvédelem egy nagyon alulértékelt téma (mely nagyban köszönhető az előző rendszerben létrehozott társadalomnak..), többség sajnos egyáltalán nincs tisztában vele hogy mekkora bajban vagyunk...

    „Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

  • Noukoum

    veterán

    válasz E.Kaufmann #833 üzenetére

    Hagyd biztosan témában van mikor egy szögegyszerű technikáról ilyet kérdez. :)

    „Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

  • Noukoum

    veterán

    válasz Donki Hóte #846 üzenetére

    ”Jó gondolat, ha a villanyautó versenyképtelen, akkor adóztassuk meg a konkurenciát, mindjárt versenyképes lesz :W

    Rosszul látod a dolgokat. Nem azért lesz adóztatva a belsőégésű hogy a villany versenyképes legyen. Azért lesz mert nagyon szennyez. Ha te nem villannyal hanem vízzel, levegővel vagy hidrogénnel fogod hajtani az autódat azon sem lesz adó. Ezt a baromságot meg már megint honnan szedted hogy a villanyautó versenyképtelen? Válság előtt nem tudtak elég villanyautót gyártani hosszú évekig. Mert nincs elég akkumulátor.
    Szóval miért is versenyképtelen a villanyautó?

    “Csak éppen az a rossz hírem, hogy már jelenleg is agyonadóztatják a belsőégésű motoros autókat, mert pl. 100 km-re való (6 liter) benzin és a gázolaj árában kb. 720 Ft jövedéki adó, kb. 510 Ft ÁFA és kb. 50 Ft egyéb illeték és adójellegű sarc van.”
    Csak éppen az a rossz hírem hogy a jövedéki adó éves összege nem fedezi azt amit piciny országunk légszennyezettség miatt elkölt.. Magyarul mínuszba megyünk. És ebből kéne zöldülni is elvileg. Mert a Föld pusztul, pistike meg x évvel hal meg előbb pesten emiatt, de ez ugye senkit nem érdekel..

    “Ez már önmagában kb. annyi, mint amennyit a villanyautósok mindösszesen fizetnek 100 km-re eső villanyáramért :(
    Elfogadom, hogy legyen valamennyi versenyelőnye az új technikának (hiszen minden új technikát támogatni kell), de hogy a régit még jobban adóztassák, mint eddig, annak már közgazdaságilag sincs értelme (mert inflációt gerjesztene).”

    Felhozol egy előnyt a villany mellett. Cserébe a villanyos egy csomó kompromisszumot köt. Felhozhatnál egy benzines előnyt is, mert az is megköt egy csomó kompromisszumot. Csak a villany sokkal zöldebb mint a benzin, ez a nagy különbség.

    Azért kéne a régit adóztatni hogy terjedjen a villanyautó. Ha látják a gyártót hogy a kutyának nem kell a benzines akkor sokkal több pénzt ölnének a villanyautó fejlesztésére. És akkor lenne több villanyautó, ami mindenkinek az érdeke (kivéve az olajbiznisznek).
    Sajnos nem sajnos be kell avatkoznia az államnak ahhoz hogy az emberek változtassanak. Itthon még csak kedvezményeket adnak a villanyautósoknak (zöldrendszám, olcsó áram, kedvezmények, támogatás, összességében olcsóbb autózás)
    Ha 50 év múlva az összes autó villanyos lenne tudod mi változna? Nem lenne zöldrendszám, nem lenne ennyire olcsó áram, nem lennének kedvezmények, nem lenne támogatás, és összességében ugyannyiba kerülne az autózás mint egy benzin dízellel. Na de akkor mi változna? Globálisan negyedannyi szennyezés az autókból, lokálisan (a városokban) pedig zéró.
    Kevesebb co2, városokban tisztább levegő, tényleg szörnyű ez a villanyos jövő... Inkább fulladjunk meg a dízelben, a Föld meg kit érdekel, meg sem érem mire élhetetlen lesz... ugye?
    És nekem édesmindegy hogy az új belsőégésű autót adóztatja meg az állam, vagy minden tulajdonos fizet, vagy csak az üzemanyagárat adóztatja jobban. Mindegyik esetben lenne olyan aki jobban szívna mint más, és egyik sem lenne korrekt.. Akkor legyen mindhárom :)

    „Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

  • Noukoum

    veterán

    válasz Donki Hóte #861 üzenetére

    “Már bocsánat, a pici kutyát nem érdekli, hogy mennyit költ az ország összességében a légszennyezés miatt, ha annak csak egy tört része keletkezik az autózásból. Nehogy az autósokkal fizettesd már ki az összes ágazat károsanyag kibocsátásának az árát :U
    Nem csak az autósokkal akarom, hanem mindenkivel aki fogyaszt. Co2 adónak hívják. Az hogy ebből az autósok jelentős részt vállalnának az egyértelmű. Az a “tört rész” pedig globális szinten értendő, lokális szinten (értsd városban) a zöme az.. De látom hogy ez téged egyáltalán nem zavar.

    “Egyébként lenne ötletem, hogy hol lehetne még egy kis pénzt beszedni, pl. ki kellene vetni a jövedéki adót a repülőgépek üzemanyagára, a kerozinra, valamit ÁFÁ-t kellene kivetni a repülőjegyekre (mert bármennyire is hihetetlen, ezek az adók nem terhelik a légiközlekedést :O )”

    Áh nagyszerű, jövedéki adót a repülőgépek üzemanyagára. Még jó hogy mindenkinek van otthon egy, így ezt könnyedén meglehet valósítani..
    Szóval kivételesen jó amit írsz, ez is egy nagyon fontos dolog lenne azonban sokkal bonyolultabb a megvalósítás mint az autóknál. Gondolom akik ebből élnek, azok nem annyira örülnének ezeknek az intézkedéseknek de te neked biztosan van valami ötleted hogyan kiviteleznéd..

    A cikkre.. Nagyon gáz, bele se mennék mert 1000 sebből vérzik.

    Az ötlet viszont jó. Ne együnk húst, mert környezetszennyező. Na igen ám de hogyan fogod elmondani ezt sok milliárd embernek mikor nincs rá értelmes alternatíva és akik ezen szocializálódtak x éven át. Persze van alternatíva, legyél vegán vagy vegetáriánus. Aha. Én is láttam már nagyon sok remek képet és videót ezzel kapcsolatban a probléma ott kezdődik hogyha hasonlóan ízletes ételeket akarsz enni akkor az a sokszorosába kerül és soha nem lesz olyan íze mint a húsnak.. Jelenleg természetesen. Mert oké hogy a cikk felhozza mert védeni kell a szegény ártatlan autógyártókat, de megoldást azt baszik kínálni..
    Arról nem is beszélve hogy mekkora hagyománya van az belsőégésű autózásnak és mekkora hagyománya van a húsfogyasztásnak..

    Textilipar... Dettó ugyanez, a probléma adott és a megoldás? Ja az sehol. Nyilvánvalóan az a megoldás hogy vegyünk kevesebb ruhát. És szerinted ki fog abból pénzt csinálni ha az emberek holnaptól kevesebb ruhát vesznek? Persze lehetnének drágábbak a ruhák, és jobb minőségűek és az emberek hordhatnák sok sok éven át őket. És szerinted ebben a kapitalista világban mennyire reális ez?

    Teljesen más azt kérni az emberektől hogy holnaptól ne vegyenek ruhát, ne egyenek húst, és járjanak gyalog (mert ugye a villanyautó sem zöld, a gyalogláshoz képest) mint az hogy azt kéred az emberektől hogy üljenek át a benzinből a villanyba.
    A problémákat mindenki ismeri (sajnos nem), megoldásokra kíváncsi mindenki.. És nehogy már probléma legyen hogy azt éves néhány százalék globális co2 szennyezéssel foglalkozom, nem annyira elhanyagolható. Mindezt egy villanyos írás alatt. És akkor még megszóltok hogy write only módban írok, hogy a fenébe írhatnék másképp mikor ti dízel benzin fanok egyszerű hazugságokkal jöttök, és nem csak itt hanem a való életben is. Az összest tévhitet hallottam már, nem csak a neten hanem élőben másoktól. És amikor mondom nekik hogy az nem tejesen úgy van ám, akkor nem értik hogy xy miért mondott nekik marhaságot. Ja meg az a népszerű autókkal foglalkozó híroldal miért írta ezt meg azt...
    Véleménye mindenkinek lehet, de hazugságot és hülyeséget terjeszteni nem szép dolog.

    „Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

  • Noukoum

    veterán

    válasz stickermajom #905 üzenetére

    Bmw i3
    e-golf
    id-3

    Nincs a töltőhálózatban jelentős fejlődés, végülis konkrétan a semmiből lett az ami most van..

    „Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

  • Noukoum

    veterán

    válasz stickermajom #910 üzenetére

    Hiába kérdezed, úgysem fogom megmondani. Már megtettem volna, ha itt publikus lenne a profilomon is megjelenne.
    Ugyanis teljesen mindegy hogy valaki benzinnel dízellel villannyal hibriddel biciklivel gyalog jár, a tények attól még tények maradnak. És nekem nem szokásom a tényeket a szubjektív véleményemmel keverni, mint itt sokaknak.

    Mert már megint kaptuk egy számot (20-30%) hasraütésszerűen, aztán kiderül hogy tényleg van ahol ennyi a fejlődés, ott ahol a legkevesebbet fejlődőtt az aksi méret. (Pl tesla ahol már indulásnál “nagy” volt.)
    Ugyanis a standard az a duplázódás, vagy annál több. De legalább kilőttünk még egy marhaságot hogy miért szar a villanyautó.(Mondjuk ahhoz meg is kéne érteni a dolgokat, khm)

    „Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

  • Noukoum

    veterán

    válasz stickermajom #915 üzenetére

    Biztosan én vagyok szubjektív, mikor itt büfögtök össze vissza mint a tipikus benzinvérűek. Értelmes érv nélkül természetesen. Tudom hogy nehéz olyannal beszélgetni aki picit benne van a témában, az átlagjózskát sokkal könnyebb félrevezetni a tévhitekkel..

    ”szóval inkább ilyen 20-30% kapacitásnövekedésről beszélnék magabiztosan.”

    Akkor ezt biztosan nem te írtad :)
    Ott linkeltem, nem jött forrás link? Neked is ez volt az utolsó válaszom, nem az a baj hogy nem értesz hozzá hanem azt hiszed hogy igen.
    Akit érdekel a téma inkább menjen facebook csoportokba, ott kiszűrik a trollokat.

    „Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

  • Noukoum

    veterán

    válasz moha21 #942 üzenetére

    Lehet hogy akarunk (?) kérdés mennyire reális ez?
    A villanyautózásnak pont ez a szépsége, ez nem csak a jövő hanem a jelen is.

    „Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

  • Noukoum

    veterán

    válasz moha21 #950 üzenetére

    Ezzel teljes mértékben egyetértek, sőt ez nem is volt kérdés. Mint ahogy írtam már korábban, aki hosszabb távokra megy (mondjuk egyszerre 400-500 km) annak tulajdonképpen egy tesla vagy hasonló kategóriás autón kívűl nem jó a villanyautó mert rengeteg időt veszít. Arról nem is beszélve hogy ha valaki egyseggel szokott megtenni 700km-t (szívatva saját magát és másokat) annak tulajdonképpen egyik villanyautó sem jó.
    Természetesen a jelenről beszélek, és amit nem szabad elfelejteni: Ez már csak jobb lesz. Egyre olcsóbban egyre nagyobb hatótávokat kap az ember, egyre több villanyautót adunk el tehát egyre több lesz fent a használtpiacon, egyre jobb lesz a töltőhálózat, gyorsabb lesz a töltés. Aztán jönni fog új akku technológia, amivel végre elérjük a minden magyar számára kötelező 1000km-s hatótávot. (Már előre mosolygok, biztos lesznek olyanok akik aztmondják hogy szar mert nem tud 1500km-t :D )
    És persze nincs 300ezerért használt villanyautó, nameg panelből sem lehet autót tölteni, és itthon még a töltőhálózat is lehetne sokkal jobb. De a technológia adott lásd Tesla. Aki szerint ezek után a villany zsákutca az szimplán hülye már bocsánat. Érdekes módon a villanyellenesek zöme szerint a hidrogén a jövő, úgy hogy igazából az egész még csak egy nagy elmélet és amit tudunk az sem túl csábító..
    Az viszont kétségtelen, hogy a villanyautó sokkal zöldebb mint a benzin/dízel. Most. Nem x év múlva, most. Tanulmányokkal nagyon óvatosan, érdemes részletesen átolvasni őket, és elgondolkodni rajtuk mielőtt összegzünk mert rengeteg a “buktató”.
    És arról nem is beszéltem hogy mondjuk a magyar autóvezetők hány százaléka megy rendszeresen ilyen hosszú távokra. Gyanítom elég alacsony a szám.

    „Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

  • Noukoum

    veterán

    válasz moha21 #957 üzenetére

    Nem tudom milyen videóról van szó. Remélem nem arról az audis mérnökről aki elfelejti hogy a dízel nem a kúton terem..

    És mi van? Ki beszél jelen időben a jövőről? Példát hozzál, ne pedig a levegőbe beszélj kérlek.

    „Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

  • Noukoum

    veterán

    Inkább veszek egy ezres swiftet 200k-ért, 100k-ért megcsináltatom és ahelyett hogy vettem volna egy új tesla modell s-t, különbségből életem végéig járok vele. Na ennyit a szar tesláról meg a szutyok villanyról.
    Környezetvédelem hagyjuk már, Trámp is megmondta hogy kamu az egész. Ennyi.

    „Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

  • Noukoum

    veterán

    válasz pilóta #1029 üzenetére

    Komolyságot itt ne keress.
    Biztosan szervizigényesebb egy villanyautó, mikor a 8-10 éves modellek konkrétan szervizben nem jártak a kötelezőn kívűl. (Ja amúgy hazudok, a kilincset ki kellett cserélni meg ha már ott voltál kicserélték az ablaktörlőt is hogy legyen valami a papíron).

    „Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

  • Noukoum

    veterán

    válasz moha21 #1053 üzenetére

    Továbbra sem láttam egyetlen egy tanulmányt sem ahol legalább megközelítené a villanyos kibocsátását.
    Persze lehet úgy formálni egy tanulmányt, hogy az a saját (és más) érdekét szolgálja.
    Csak néhány példa, mert látom ezek itt nem ismert dolgok.

    Egy autót nem 150e km-ig használunk. Gyakori hiba, teljes mértékben baromság. Jóindulattal 300e km /átlagautó, és akkor keveset mondtam.

    0 százalék megújuló energiával számolunk. Milyen jól hangzik, nem? Ez ráadásul a jövőben csak jobb lesz. Tehát minden egyes évvel zöldebb a villany. Ezt hívják fejlődésnek.

    Elfelejtjük hogy a benzin sem a kúton terem. Nagyon gyakori, nyilván “csak véletlen”. Az a folyamat amivel neked a benzined lesz a kúton, az annyi co2 kibocsátásával jár amivel a villanyos elmegy sok száz kilométert. Jelenleg. Nem 30 év múlva, hanem most. Természetesen ez is évről évre javul.

    Az sem árt ha egy méretosztályt nézünk, mert összelehet hasonlítani egy swiftet egy tesla modex x-szel csak minek.
    És mondjuk az olajcseréről sem szabad megfeledkezni, arról nem is beszélve hogy mennyivel szervizigényesebb egy benzin/dízel autó. Na meg maradjunk a valóságnál, értem én hogy nagyon jól néz ki a 3,2literes katalógusadat, és persze tudom hogy a passat termeli a gázolajat de akkor is.

    Ha ezeket az apró ám annál fontosabb szűrőket betartjuk akkor az fog kijönni hogy jelenleg egy átlagos elektromos és benzin /dízel autónál 20-40ezer kilométer alatt hozza vissza azt a co2 többletet amelyet a gyártás során az akkumulátor miatt kibocsátottunk. (Tényleg még az aksi is fejlődhet, ezt nem is mondtam.) Ezután a villany már abszolút co2 mentes, míg a benzin/dízel tovább szennyez..

    Gondolkodjunk már könyörgöm, ennyire nehéz?

    „Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

  • Noukoum

    veterán

    válasz Neck #1166 üzenetére

    Vehetett volna benzin, dízel autót is ugyanerre.

    „Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

  • Noukoum

    veterán

    válasz Ribi #1173 üzenetére

    ?
    Valójában erre csak egy nagy kérdőjelet lehet írni, te elolvastad hogy mire válaszoltam? Nem gondolnám mert akkor nem írnál ilyet. Tudod mennyire gáz mikor kiakarsz oktatni valakit, és nem jön össze? Nagyon..

    Egy kis magyarázat (sajnos látom hogy szükséges). Nem fog azért lemondani senki a második autóról mert a matyar szerint lehet gyalogolni is. Ha nem villanyt vesz (vagy használ, teljesen mindegy mert látom az értelmezés nem az erősséged) akkor benzint vagy dízelt fog.

    [ Szerkesztve ]

    „Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

  • Noukoum

    veterán

    válasz Neck #1179 üzenetére

    A plugin hibrid szerintem sokkal kevesebb embernek éri meg mint a villanyautó.

    „Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

Új hozzászólás Aktív témák