- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Vezetékes FÜLhallgatók
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Házimozi haladó szinten
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- GoPro Topic
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Androidos tablet topic
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
Hirdetés
-
Érkezőben a Poco M6 4G
ma 5G-s és 4G-s Pro modell már van, hamarosan lesz Poco M6 4G-s alapváltozat is.
-
Igencsak szerény méretekkel rendelkezik az Aetina Xe HPG architektúrás VGA-ja
ph Az 50 wattos modellt beágyazott rendszerekbe, MI-vel kapcsolatos munkafolyamatokhoz és edge applikációkhoz szánták.
-
VR játék lesz az Alien: Rogue Incursion
gp Az év végén érkező program PC-re, Meta Quest 3-ra és PlayStation VR2-re érkezik a tervek szerint.
Új hozzászólás Aktív témák
-
arabus
addikt
-
félisten
Szerintem felesleges lenne erőltetni az IGP-t ilyen passzív kártyák mellett. Adnának egy normális fogyasztással magasabb órajelekkel IGP nélkül egy procit és mellé csomagolhatnának egy ilyen passzív kártyát, akkor is 2x előrébb tartanánk , mint most az IGP-k.
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
arabus
addikt
Az a nagyobb teljesitmény ahova ezt szánják kb.
senkit nem érdekel és nem vesznek 50w tdp-vel
rendelkezö kártyát mikor van 30-as is.
Ugy fogják vinni mint a cukrot.
Jo ideje vár a piac egy ilyen termékre.
A te 1 db-od meg hidd el nem érdekli öket.Xeon Platinum 8468,Ryzen 7500F,Gigabyte B650M K,Xeon Phi,i9 7960X,i9 7920X,Xeon w2135,Gskill royal 4400,Gskill Trident Z,Pico 4,Red Devil 7900XTX,Asrock W790 WS,Fury Pro RDIMM 6000,Z590,Intel Cryo,Intel 11900F,Ryzen 5600,Radeon 7600,Radeon 6800...
-
félisten
+1
Kazuár gémer gépnek sokkal jobban megéri egy 4 szálas Penya + egy belépő VGA, mintsem egy drága APU. Nem mondom, én is kedvelem az APU-kat, de akik fanyalognak, hogy minekezaxar, meg ecsém'IGP!!!, azoknak csak annyit üzennék, hogy ébresztő!Mythbusting #2: az IGP-kről és a belépő szintű VGA-król
+
Tomshardware Radeon RX 550 2GB ReviewBocs, ha már volt.
[ Szerkesztve ]
"Csak egy dologtól félek. Ha meghalok, az asszony eladja a gépeimet annyiért, amennyit bevallottam neki." KERESEM: Lian Li PC-C50, Silverstone Milo ML03 ..............................................................................................
-
félisten
Mondjuk az általam linkelt tesztnél azért nem a minden "High" módszert használták.
Battlefield is Low grafikára volt állítva. Szerintem ha nem így tesztelték volna, akkor gyorsabb lenne , mint az 1030 talán.Számomra így is meglepetés volt az 1030 teljesítménye. Lehet Driver szinten gyúrt rá NV, nem tudom.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Raymond
félisten
"a valódi órajele az 1050-esekhez hasonlóan 1700 fölé menjen"
Ez szinte biztos, a 1050-esknel is majdnem mindit power limit van ami miatt az 1700-as kozepen megallnak, itt a kevesebb shader miatt ez nem valoszinu es addig megy ami a chip birja.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
A 30W es 60W nem hinnem hogy limitacio, inkabb a "max ennyi lesz kb" kategoria. Limitacio PCIe-nel csak 25W es 75W letezik. A 1050 es a 105Ti eseteben is ezert van hogy a kevesebb shader-el rendelkezo 1050 picit jobban boost-ol - mindketto a 75W PCIe limitig megy, de a kevesebb shadernel ez magasabb orajelen erheto el.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
félisten
Az a borda a Gainward-on elég fapadosnak tűnik, de működik, és ez a lényeg.
Ahogy nézem, az RX 550 legtöbbször elveri a 1030-at, utóbbi viszont a passzív bordával is hűvösebb a Radeon-nál, még terhelés alatt is. Nagyon jó kis HTPC / casual gamer kártya lesz ebből, kár hogy a LP 1050-esek nem kaptak passzív bordát.
Szvsz ha a GeForce-ra 128bit-es sávszelet terveztek volna, gyorsabb lehetne kb. 20%-kal... kár érte.
[ Szerkesztve ]
"Csak egy dologtól félek. Ha meghalok, az asszony eladja a gépeimet annyiért, amennyit bevallottam neki." KERESEM: Lian Li PC-C50, Silverstone Milo ML03 ..............................................................................................
-
Raymond
félisten
Tenyleg erdekelne hogy 8 vagy 16, a logika es az eredmenyek azt mondjak hogy 16, de hogy akkor miert 8 van gyari adatnak megadva? Egy fillrate teszt megmutatna, de ezt egyelore senki nem csinalta. Vagy siman az NV is kiirhatna valahova, hely van a szervereiken
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
Az egyetlen tampont eddig az amit Abu irt lejebb hogy "Nem tudta átugrani az egyik OEM forrásnál a kártya a 10 gigapixel/s-ot." ami viszont egyertelmuen 8-at jelent. A chip jelolese (300) szinten 8-ra utal es hiaba gondoltam en is ugyanugy hogy a legegyszerubb a GP107 felezese, meg mindig ott az az aprosag amit itt-ott emlegettek es a ket verzio hirenek alapja lehetett hogy a chip egyebkent 512 shadert tartalmaz. Abban az esetben megcsinalhattak azt hogy nem csak a shader-ek lettek letiltva 384-re hanem egy ROP blokk is. Nehez megmondani, mert elmeletileg minek meg egy valtozat, viszont a legaljan es kulonosen a 30-as szerianal mindig is nagy kavaras volt a modellekkel es hogy mi van egyaltalan ket ugyanazon a neven forgalmazott kartyaban.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Elvileg eléggé az, mert 8-as verziójú blokkja erre az egységre nincs az NV-nek. Csak 4-es és 16-os (4-es a Tegra K1-es Pascalba és 16-os az összes GeForce-ba). Akkora gondot az átlagos teljesítményre az egész nem jelent, de a minimumhoz közeli teljesítmény többször katasztrófa lesz.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Raymond
félisten
"Ugyanakkor a BF1 meg nem."
Mert ott a motor as shader teljesitmenyen all es bukik.
Szerk. - Picit bovebben - a 1050Ti kb. ugyanolyan gyors mint a 380X a legtobb jatekban, de van par ahol a 380X meg mindig alonyben van. Ezek azok ahol a tobb GFlops megmutatkozik, az egyik ilyen a BF1.
[ Szerkesztve ]
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
namaste
tag
- Nem minden pixelt fog fedni háromszög
A kép rajzolás képbuffer törléssel kezdődik: egységes háttérszínű az összes pixel (pl. kék ég), Z-buffer inicializálás, ez egyszerű felülírás, nem kell ROP hozzá. Amely pixelre nem kerül háromszög, az marad háttérszínű.- Lesz olyan pixel, amit több háromszög is fed
Ha a kirajzolandó háromszög pixele
- takarja a már kirajzoltat, akkor felülírja, vagy ha átlátszó akkor színkeverés történik,
- takarásban van, akkor nem lesz új ROP művelet.- MSAA
A pixel és subpixel fedettséget ellenőrizni kell, erre hardver a raszterizálóban van, tehát a raszterizáló is többet dolgozik N-szer, mintha N-szer több pixel lenne, a pixel shadert csak egyszer futtatja, az eredményt a ROP a fedettség szerint maximum N helyre írja ki.- Biztosított-e, hogy a raszterizáló minden háromszögön csak egyszer megy keresztül?
Szerintem igen.- Mikor történik a ROP művelet?
Miután lefut a pixel shader, minél hamarabb. Biztos vannak várakozási sorok, pufferek, ahol az elkészült pixelek sorakoznak, ha a ROP elfoglalt lenne.- postprocess
Vagy pixel shaderrel, vagy compute shaderrel oldják meg. A pixel shaderhez kell egy teljes képernyős háromszög, raszterizálás, pixel shader, ROP-ok. -
namaste
tag
köd, füst, stb
Ezeket textúrával, pontokkal, apró háromszögekkel is meg lehet valósítani.Persze, a ROP-ok mélység vizsgálatot is végeznek, az is ROP művelet.
MSAA
Szerintem igen. Ez sehol sincs így konkrétan leírva, ill. csak annyi, hogy az MSAA a raszterizálásnál, a fedettségvizsgálatnál kezdődik. De mi lenne, ha nem így lenne? A raszterizáló képes órajelenként 16 pixelt megvizsgálni, ha az MSAA be van kapcsolva, akkor még N-szer annyi subpixelt is. Szerintem nem.Minden megoldható, de ahhoz tárolók kellenének, vagy cache, vagy memóriába kiírni. De hát ezt csinálja a ROP is, kiírja a képbufferbe, csak sokkal kevesebb helyet foglal, mert felülírja a takarásban lévőket.
Postprocess
Ha compute shaderrel oldják meg, akkor nem.Szóval még mindig azt mondom, hogy a ROP-ok legfeljebb annyi pixelt dolgoznak fel, amennyit a raszterizáló előállít.
-
namaste
tag
Van olyan, mikor egy pixel shader több adatot ír ki, Multiple Render Targets, deferred shading esetén használják. Ilyenkor több ROP művelet van, mint raszterizáció.
Tudnál olyan példát mondani, ahol nincs grafikus primitív (pont, vonal, háromszög), nincs raszterizálás, de van pixel shader és ROP művelet?
Az a kérdés, milyen gyakran használják az INT8-tól eltérő képformátumokat színkeveréssel. A GTX 1060 több ROP egysége inkább kivétel, mint szabály.
Ha a GT 1030 egy felezett GTX 1050 Ti, akkor van 1 GPC órajelenként 16 pixelre képes raszterizálóval és két darab órajelenként 8 pixel sebességű ROP blokk.
Új hozzászólás Aktív témák
- Garmin Forerunner 255 Music - nem csak futóknak
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- EA Sports WRC '23
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Autós topik
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Filmvilág
- BestBuy ruhás topik
- További aktív témák...