Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #65675776

    törölt tag

    válasz Thrawn #39 üzenetére

    2133MHz felett ahogy nézem a Kaveri sem skálázódik.
    Minden esetre érdekesen számolnak százalékot arrafelé. Utolsó táblázatban hatalmas baromság van emiatt:

    "2400 Mhz Advantage over 2133 Mhz 98,09%"

    Ezt miből deriválták ki? Minimumban van 1fps, ami testvérek között is 3,3%. Maximumban 5fps, ami 10,87%. Áltaban meg még csökkent is az fps 1,94%-kal. A 98,09% úgy adódik, hogy 2400MHz-en ennyi az fps a 2133MHz-hez viszonyítva. Nem növekmény.

    2133MHz előnye átlag fps-ben az 1866MHz-hez viszonyítva 8,67%, miközben a memóriasávszélesség 14,3%-kal emelkedett. Mondjuk még mindig jobb, mint amit a Trinity mutatott, de azért még messze nem az igazi.

    Az egész iromány egyetlen konklúziót mutat: 2133MHz feletti RAM-oknak még mindig nincs értelme alapórajelen használt rendszereknél. De az 1866 és 2133 közötti különbség sem indokolja a jelentősen drágább RAM beszerzését.

    Plusz egy darab alkalmazást tartalmazó vizsgálatot nagyon nem neveznék tesztnek. Arról nem is beszélve, hogy még csak arra sem képesek, hogy rendesen leírják a MHz-et.

    dezz: Hiába egyenjogúak, ha az IGP felé feleslegesen hosszan jut el az információ. Egy dVGA esetén a GPU gyakorlatilag közvetlenül kapcsolódik az IMC-hez, míg Kaverinél nem. Ráadásul Kaverinél mindig is ottt lesz az egyenjogú konkurens CPU, ami bármikor elvehet tőle sávszélt, vagy megszakítást. A megosztott címtér meg ezen nem sokat segít.

    ukornel: A konzolok SoC-ja nem igazán összevethető még a Kaverivel sem, mert az egyensúly teljesen más irányba van eltolva. Mind a két új konzol esetén az IGP a domináns, szinte minden annak van alárendelve. A CPU szinte csak arra van, hogy szervezzen a háttérben. A memóriamodell is eltér emiatt.

    Amit írtál a Knights Landinggel, az érdekes kérdés. Az valóban tudna mit kezdeni a nagyobb sávszéllel, ahogy egy hasonló AMD APU is. Viszont utóbbi esetén csak akkor éreznéd ezt az előnyt ha G34-be lene tokozva, ott meglenne a négy csatorna. Itt ugyanis már az is számítana, hogy órajelciklusonként hány memóriaparancs adható ki. A mostani asztali AMD IMC-k esetén ez maximum kettő, G34-ben lehetne négy is. Asztali szinten a különbség pár százalék, egy ilyen APU sokkal inkább profitálna belőle.

    Ami miatt asztalra ilyen APU nem várható az a rendszerarchitektúra. Az asztali alkalmazások az erős CPU-kra azért támaszkodnak, a nyolc Jaguar mag kevés lenne nekik, főleg ha a mai szinten marad a többszáló feldolgozás (azaz kb szinte sehol). Egyszerűen nem tudnák kiszolgálni játékok alatt az IGP-t. Szóval cooprocesszorként lehetne létjogosultsága. Kellemetlen, hogy asztali vonalon nincs olyan FX sem, amiben lenne két aktív HT link, ami ehhez szükséges. A Kaveriben meg ugye a korábbi Fusion APU-khoz hasonlóan nincs is HT. Az egész okfejtés alapvetően persze a játékokra van kihegyezve, ha valaki bányászásra akarná használni a gépét, akkor jó lehetne egy ilyen APU. Otthoni feladatok többi részére nemigazán.

    De a lényeg igazából az, hogy a most adott lehetőséggel a programozók hogy tudnak élni, ha akarnak egyáltalán. Az admirális által linkelt iromány akkor lett volna igazán érdekes ha mondjuk Mantle-lel is lemérték volna a BF4-et. Gyanítom, hogy azon esetben jelentősen nagyobb lett volna a gyorsulás a közvetlenebb hw elérés miatt. Erre majd esetleg viszatérhetünk ha megérkezik a Mantle patch. Esetleg a Thief megjelenésekor.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák