- Beszáll a kézikonzolok világába a PC-s házairól elhíresült az Antec
- Olcsó és visszafogottan elegáns kompakt AIO jön az ID-Cooling berkeiből
- Q, mint Quiet: új változat született a Chieftec Apexből
- Megérkezett a legújabb és eddigi legátfogóbb 3DMark teszt
- Szinte bankkkártya méretű a LattePanda x86-os SBC-je
Hirdetés
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Beszáll a kézikonzolok világába a PC-s házairól elhíresült az Antec
ph Csak éppen nem saját fejlesztésű dizájnnal, hanem korábbi koncepció átnevezésével.
-
NVIDIA: a következő nagy dolog az AI-generálta videó
it Az NVIDIA vezérigazgatója szerint még nagyobb keresletet hoznak majd a chipjeik iránt az AI által generált videók. Pedig nagy baj nincs, legutóbb így is 200 milliárd dollárral nőtt a cég piaci értéke a kedvező tőzsdei hangulat miatt.
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz bambano #28298 üzenetére
Mondjuk az fontosch, de ahhoz meg nem TV kell
@F.E.K. : Kőbe vésve nálunk sincs, de ez a hivatalos És nem arról van szó, hog 16.45-kor nincs bent senki, hanem masszív fél hetes zaklatás
@koby11h : "Azt elfelejtettem mondani, hogy portable is van belőle, meg online-filmek.me vagy jobbmintatv.hu semmit nem kér..."
Jobb is. A portable mondjuk még OK, ha normális helyről van, de az online filmnézős oldalak sok esetben egyéb okosságot is tartalmaznak Jobb, ha nem használja.Mondjuk ha már el kell menni valahova szállodába, akkor a franc akar filmet nézni, inkább a várost, ahol van az ember
Mutogatni való hater díszpinty
-
F.E.K..
senior tag
válasz koby11h #28300 üzenetére
Hát, csúsztatni azt én nem szoktam, ha van túlóra azt kifizetik. Persze ha nagyon "lángol" valami core rendszer, akkor munka üzemmód be, és kikalapáljuk bármikor (takarítottam telefonról hajnalban, szabadság alatt levelező rendszerből fertőzést, mert ugye nem állhatunk le patch-elni... Azóta kapunk végre leállási ablakot legalább), de a legtöbb cucc úgyis automatizálva fut, a státusz jelentéseket meg ráér az ember reggel átfutni.
Ha meg fejlesztés van, az úgyis alapos tesztelés után megy csak produktívba, az is a normál munkaidőben élesedik.
@hcl: szerencsére ha engem zaklatnak munkaidő után, akkor ott már nagy baj van, igazán ritkán történik meg.
De akkor van, hogy reggelig gép előtt vagyok...Akkor tulajdonképpen mázlista vagyok?
[ Szerkesztve ]
Legyen olyan szép és vidám napod amilyet csak szeretnél!
-
válasz E.Kaufmann #28303 üzenetére
Én csak akkor nézek ilyesmit, ha van társaság, meg nincs egyéb teendő.
Az meg mostanában van elég@BiP : Ja bocs
[ Szerkesztve ]
Mutogatni való hater díszpinty
-
Ferrari fan
tag
Így kell
Én le se merem írni a munakidőmet, mert meg fogtok kövezni
9-15 hétköznap és ha bármit intézni kellene alatta pl posta stb. akkor simán megoldható, túlóra sok nincs, jah és full HO van Ügyfélszolgálat vagyok egy személyben+ a főnököm, akia fejlesztő a cég saját programjait felügyelve, telepítve. -
net84
őstag
válasz F.E.K.. #28299 üzenetére
khm... szerződésben munkaidő? Az milllen élet?
Emlékeim szerint a heti munkaidőm a legnagyobb megkötés a szerződésben. A tól-ig helyén szerepel a "kötetlen" szócska. ...és kőbe vésett törzsidő sincs.
Tény, azt sem kérdezik meg, hogy előző nap meddig kalapáltuk a rendszert, hogy reggel hibamentesen indult minden telephely.
Az állami szektor volt ennek a szöges ellentétje (najó, néha engedték lecsúsztatni a túlórát, amikor égett a ház és mindenképp kellett valaki munkaidőn kívül). 8:00-16:00 munkaidővel és teljesen mindegy mi van, 16:00-kor az élet megáll... Aztán másnap reggel lehetett folytatni. Ilyen hozzáállással képzeljetek el egy szerver frissítést: 8:05-kor ráböktem a csomagok leszedésére és telepítésére, 11:32-kor végzett a frissítések felpakolásával és szívfájdalom nélkül kattintottam a restart-ra 2 pillanattal később. AD vezérlőt negyedévente rántottam ki a kollégák alól, de a közös dokumentum tárat is sikerült nem egyszer kilőnöm.
Hiába vagyok most kötetlenbe, fele annyit nem csörög a telefonom (sem munkaidőben, sem azon kívül), mint az állami 8-16-os időszakomban.[ Szerkesztve ]
Read only...
-
válasz Ferrari fan #28307 üzenetére
Kimászkálni mi is amikor csak akarunk És heti pár nap HO.
@net84 : DC reboot errefelé nem okoz macerát... Legalábbis elég sokszor login gondokat veszünk észre DC hiba esetén, szólunk a szerveres bandának, újrarúgják, és azok a userek, akik nem tudtak bejelentkezni, be tudnak, bármi más meg meg se rezdül.
[ Szerkesztve ]
Mutogatni való hater díszpinty
-
net84
őstag
A jelenlegi infrastruktúrával megoldható sok minden a teljes leállítás nélkül nálunk is.
De az állami spórolós alvégen az egy szerver - egy rendszerrel mind felett elv működött. Így frissítés-restart esetén sok minden megállt. Ez az a hely, ahol egy gigás hálókártya cseréért fél évig kell kilincselni (persze kértem X vagy Y chippel, kaptam egy harmadik félét) és nem baj, ha egy 6-8 éves 10/100 PCI kártyán lóg az intézmény gerinchálója - mondjuk ez legalább stabilan ment.Read only...
-
Ja, de akkor nem a DC restartja miatt, hanem mert a DC-n volt miden is A virtualizáció jó dolog
"nem baj, ha egy 6-8 éves 10/100 PCI kártyán lóg az intézmény gerinchálója" - amíg meg nem áll Meg addig is lehet panaszkodni, hogy lassú
Itt most volt olyan user, aki kiverte a balhét, hogy miért nem kap nagyobb ****** -t. Elmagyaráztuk neki, hogy a pénzügyön balhézzon, hogy miért nem hagyják jóvá neki
Mutogatni való hater díszpinty
-
koby11h
aktív tag
-
Lenry
félisten
válasz koby11h #28312 üzenetére
pont a múlt héten talált meg egymás után 3 kolléga is, hogy nem lehetne ezt meg azt meg amazt?
mindenkinek ugyanazt mondtam: én nagyon szívesen elköltöm a cég összes pénzét, de ott az ügyvezető irodája, előbb vele hagyassák jóvá a beszerzést. rögtön nem volt annyira fontos...Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
koby11h
aktív tag
Pontosan, én is mindig a gazdasági igazgatóhoz és a tulajdonoshoz küldöm őket!
Érdekelt-e, amikor 3 éve az utolsó katódsugárcsöves monitort is lecserélte az ügyfél? Hát persze! Mert nem mindegy mit cipelek! Nekem már 13 éve is LCD volt (amire vissza tudok emlékezni) és 4-5 éve egy 75 Hz-es IPS-t használok.
Érdekelt-e, amikor az utolsó HDD-s gépet lecserélte az ügyfél SSD-re? Naná! Hisz nem mindegy mire telepítek és min frissítek! Persze nekem már 2013 óra SSD volt a gépemben, de mi ugye nem az ügyfél gépeit használjuk
És persze nem mi döntünk az IT beruházásokról sem, sajnos! A javaslatainkkal pedig sokszor kitörlik a ..."C3PO egyetlen igazi hibája, hogy választékosan fejezte ki magát a sok bugris között..."
-
-
Szia, kolleganőnek átállt a billentyűzete németre, hogyan tudjuk vissza?
Szia, a jobb alsó sarokban... de mondj egy gépnevet, átveszem és visszanyomom.
Ja, hogy ő külső céges, csak ide van delegálva.
Figyu, akkor miért nem az ő supportjukat zaklatod?Mutogatni való hater díszpinty
-
net84
őstag
Neeem is DC-t írtam (AD vezérlő) . Red Hat alapokon nyugvó all-in szemét (egyedi, cél-OS). Külön szépsége volt, hogy csak webes admin felületről értem el a szolgáltatásokat (hivatalosan a root jelszót sem ismerhettük - az a fejlesztők kiváltsága volt) és ott hiába mutatta RUNNING-ba, időnként STOPPED volt. Fejlesztői megoldás: ha anomáliát látok, állítsam le az adott szolgáltatást és par perc múlva indítsam újra...
"amíg meg nem áll Meg addig is lehet panaszkodni, hogy lassú " - az utódom eleinte tanúsított elveszettségéből feltételezve, a mai napig az ketyeg bent. De ugye állami szektorban az új ember csak azt követően kezdhet, ha az előző távozott. A hálókártya problémára hagytam neki egy feladatjegyet: "belső ágon a hálókártyát cserélni kell a szerverben, az új gigabites kártya nem támogatott, csomagtelepítés kell, root jelszó kell, fejlesztők elérhetősége..."
"Itt most volt olyan user, aki kiverte a balhét, hogy miért nem kap nagyobb ****** -t. Elmagyaráztuk neki, hogy a pénzügyön balhézzon, hogy miért nem hagyják jóvá neki "- ...és amikor az IT nem hagyja jóvá, de elmegy a vezetésnek sírni és mószerolni... aszívemcsücskekolléga díj nyertese!
Read only...
-
-
Mutogatni való hater díszpinty
-
Top cat
őstag
Eltévesztetted a topikot.
Nő volt és 4.5 millió. Hogy lehetnek ennyire hülyék az emberek?
-
-
-
Diabolis
tag
Munkaidő nálunk is csak a szerződésben létezik. Próbaidő végén feldobtam a főnöknek, hogy én nem nagyon akarok reggel nyolc és délután négy körül indulni/végezni, mivel az nekem plusz fél óra menetidő a Budára menő forgalom miatt. Amúgy is, nyáron délután négykor dolgozzon a fene.
Főnök annyit mondott, munka el legyen végezve, hibajegyeim ne járjanak le, és nagyon nem érdekli. Ellenben ha meló van, akkor meló van. Volt már reggel hatos indulás, és másnap reggel fél hatkor hazaérés
De mára pl a terv, hogy reggel öt körül indulok, kettőkor pedig már házat nézni megyünk.Ha beülsz a volán mögé, és azt érzed otthon vagy, ne gondolkodj, vedd meg! De ha leparkoltál vele és nem nézel vissza rá, rossz autót vettél.
-
válasz Diabolis #28327 üzenetére
Help chain, support chain?
Mert nekünk is az a mondás, hogy nem nagyon foglalkoznak vele, hogy ki merre van, csak valaki legyen ott helyben a hivatalos munkaidőnkben.
Ez meg megvan, mert páran korábban jönnek, korábban mennek, páran meg később.
Azért viszont így jogosan vagyunk morcosak, amikor központi csapatok simán off vannak 2 napig, és van, amit csak ezek tudnak mókolni..Mutogatni való hater díszpinty
-
koby11h
aktív tag
Jó annak, aki nem egyedül van
Amikor aláírtuk a szerződést, akkor az egyik ügyfél kérése pl. az volt, hogy 8-17-ig helyszíni jelenlét. Mondta a főnököm, hogy ok, de az két ember, mert egy ember munkaideje az 8 óra + 30 perc ebédidő. Jaaa akkor neeem!
Egyébként itt is ki van adva, hogy komplett 10 fős osztályok nem mehetnek el ebédelni együtt. Dehogynem... és amikor átmész valamit javítani a kérés után 2 perccel, kiderül, hogy most ment le mindenki a 20 perces ebédidejére, ami végül 29 perc lett...
"C3PO egyetlen igazi hibája, hogy választékosan fejezte ki magát a sok bugris között..."
-
válasz koby11h #28329 üzenetére
Ja, mi elég sokan vagyunk, és így sem vagyunk eleresztve. Mondjuk 3 telephely, ebből 1 a gyár, valaki mindig a másik kettőn van, vagy utazik oda vagy vissza, és telephelyen belül is mindenki rohangál, mások meg HO-ban. Ritkán van tele az iroda.
[ Szerkesztve ]
Mutogatni való hater díszpinty
-
Lenry
félisten
-
-
Oldman2
veterán
válasz TeeBee73 #28337 üzenetére
Ez teljesen megszokott válasz, én anyósommal szívok folyamatosan ezzel (80 éves).
Legutóbb "véletlenül" lefotózta azt, amit előtte egy hónapig folyamatosan jelzett neki a gép (a víruskereső szólt, hogy frissült...).
Imádom, hogy kellett neki egy okostelefon, de a használatát nem hajlandó megtanulni, csak mindig azt hallom, ezt neki még senki nem mutatta meg... nem a frászt, csak nem érdekli az egész.
-
koby11h
aktív tag
-
pn4hvq
senior tag
válasz F.E.K.. #28333 üzenetére
Ezt lehet fokozni, a szitu ugyanez. Este természetesen találkozunk, beszélünk mindenféléről, a hívás maga nem kerül szóba. Másnap felhív azzal, hogy "kerestél"
És magyarázom: igen, te tegnap, visszahívtalak, csak nem vetted fel, este találkoztunk, lehet, hogy a hívás témáját is megbeszéltük (én nem tudom, mert nem derült ki számomra), és amúgy most veszed észre, hogy kerestelek? És ha valami fontos lett volna?"Ha újranősülnék, legényember maradnék"
-
válasz koby11h #28335 üzenetére
Visszahívod?
@Oldman2 : "nem a frászt, csak nem érdekli az egész."
De akkor minek akart olyat?
Nagyanyám legalább felvenni fel tudja a butatelót. Mikor valaki lezárta neki, akkor problémázott, hogy nem működik.@pn4vhq : Ismered azt a mesét, amikor a hercegnő a lánykérésen nemet mond? És utána a herceg boldogan él, motorozik... sörözik... horgászik... k*vázik
Mutogatni való hater díszpinty
-
fatpingvin
őstag
válasz TeeBee73 #28337 üzenetére
ez a halálom.
egy ponton hozzászoktam hogy erre a standard válaszom az hogy "akkor biztos nem volt annyira fontos hogy engem szórakoztass vele ha még elolvasni sem vetted a fáradságot" és ráhagyom.
amúgy amikor a microsoft helyrehozhatatlan szociális károkozásáról beszélek, pont az ilyenekre gondolok. a szarjukkal hozzászoktatták az embereket hogy a felugró ablakok szövegeit még csak véletlenül se olvassák el.
[ Szerkesztve ]
A tipikus munkafolyamat legjobb tesztszimulációja a tipikus munkafolyamat. A "napi anti-corporate hsz"-ok felelőse :)
-
válasz fatpingvin #28343 üzenetére
Ennyi!
Meg hogy minden azonnal működik, de amikor nem működik, akkor esélyed sincs megtudni, mi baja. Ez a másik, amitől falnak megyek.Mondjuk mostanában elkezdtem azt, hogy "ha nem kapok választ ... -ig, akkor törlöm a leadott gépedről az összes cuccot" meg ilyesmik. Részemről user informálva lett, meló halad.
@koby11h : Részvét
Mutogatni való hater díszpinty
-
fatpingvin
őstag
szerencsére nekem nem kényszer ez a dolog, de annak a pár embernek akivel hajlandó vagyok minimálisan foglalkozni ilyen téren szerencsére sikerült a fejébe vernem a következő protokollt:
a hibaüzenetet nem zárod be amíg el nem olvastad háromszor (akkor is ha elsőre is azt hiszed hogy felfogtad) ÉS ebből nem kaptál választ a fel nem tett kérdésedre. ha ez nem adott megoldást akkor jövök csak én, ilyenkor:
egér-billentyűzet elenged és pontosan elmondod hogy mi vezetett oda hogy a gép működését rendellenesként könyveld el.
ha elkezded antropomorfizálni/megszemélyesíteni a gépet (olyan kedve van, nem akarja, etc) akkor ott hagylak azzal hogy ezt egy pszichiáterrel beszéld meg aki hajlandó számítógépekkel foglalkozni (ez csak az én nünükém, nagyon hamar fel lehet ezzel idegesíteni ha valaki egy számítógépről úgy beszél mintha egy önálló tudattal rendelkező entitás lenne nem pedig egy determinisztikus gép)
ha kérdezek valamit az általában eldöntendő kérdés és nem várok igen-nem válasznál többet, ha mégis akkor viszont röviden tömören lényegretörően, a fantáziának való szereposztás nélkül kérem a választ (azaz ha nem emlékszel valamire pontosan hogy mit csináltál akkor ne találj ki fedősztorit csak mondd azt hogy nem emlékszel pontosan)
ha valamire visszakérdezek hogy biztosan jól emlékszel-e akkor gyakorlatilag garantálhatóan nem emlékszel jól ugyanis amit elmondasz az ellentmond a tényeknek, és ilyen kérdésekben gondolom mondanom sem kell hogy a júzer kérdéseit is szkeptikusan kezelem.
hosszú hónapok komoly küzdelme volt, de a legszebb a dologban hogy az érintettek is kezdik belátni hogy ez nem az én random power trip-em hanem tényleg azt a célt szolgálja hogy gyorsan és hatékonyan, egymás idejének és egyéb erőforrásainak (pl működni hajlandó agysejtek) pazarlása nélkül jussunk el a probléma megoldásáig.A tipikus munkafolyamat legjobb tesztszimulációja a tipikus munkafolyamat. A "napi anti-corporate hsz"-ok felelőse :)
-
válasz fatpingvin #28346 üzenetére
Ne menj user supportosnak, az fontos e szerver supportban is bőven elég hülye lesz
"akkor ott hagylak azzal hogy ezt egy pszichiáterrel beszéld meg aki hajlandó számítógépekkel foglalkozni "
Dr. Susan Calvin?"ha valaki egy számítógépről úgy beszél mintha egy önálló tudattal rendelkező entitás lenne nem pedig egy determinisztikus gép"
Ne kezdj Windows-szalEnnél csak anyám jobb ő semmiről nem panaszkodik, csak megyek hozzá, kiderül, hogy ez-az beszart, én meg nem vittem semmit a javításhoz.
Mutogatni való hater díszpinty
-
koby11h
aktív tag
válasz fatpingvin #28346 üzenetére
Ja, a user support, mint főállás szerintem is felejtős Első héten kikészítenének a hozzáállásukkal...
Nekem ezzel telik a napom Barkochbázok és nyomozok, hogy mi történhetett valójában és ki a "gyilkos" aki megölte a gépet Ki próbálta kiszedni a nyomtatóból a begyűrt papírt és hol lehet ami már kijött, hogy lássam mennyit kell még keresni...
Ma is volt egy tök jó eset:
User kapott adathalász emailt, 5 percig tartott, több keresztkérdéssel, amíg eljutottunk oda, hogy igen!
1, megnyitotta
2, nem olvasta végig
3, rákattintott a linkre
4, beírta az email címét
5, és itt jő a csoda, mivel nem tudta az email jelszavát, így inkább kilépett és küldött róla egy ticket-etEzt persze 5 perc volt kiszedni belőle, utána már gyors jelszóváltás, mail forward és login próbálkozások ellenőrzése, de szerencsére tényleg semmi. Én persze 5 percig izzadtam, pedig én voltam a "vallató"...
"C3PO egyetlen igazi hibája, hogy választékosan fejezte ki magát a sok bugris között..."
-
net84
őstag
válasz koby11h #28348 üzenetére
Mail esete:
- megnyitottad a mellékletet?
(tehát már tudjuk, hogy megnyitottad, de esélyt kapsz bevallani)
- nem
- egyszer sem?
(mivel elsőre nem csinált semmit, biztos, ami biztos, újra próbálkoztál, esélyt kapsz, hogy beismerd)
- nem
- pedig sikerült megnyitni a mellékletet, többször is
- de nem nyitódott meg
- akkor mégis megnyitottad…Az volt a mázlija, hogy amikor megláttam a 2db virtuális optikai meghajtót felmountolva az order.img-vel, akkor kitéptem hálókártyából a kábelt.
Nyomtatós zsibbasztó tegnap:
- nem tudok nyomtatni, ránéznél? Tegnap még ment.
- persze, melyik hálóra és hogyan vagy csatlakozva?
- yx wifire
- és tegnap ment? Biztos?
- persze, mindig oda csatlakozok.
Mielőtt bármit csináltam volna, megnyitottam a hálózati kapcsolatokat, hova is csatlakozik. Éppen akkor vált a wifi vz-ről xy-ra. De ekkor feltűnik, felül a felirat: …vpn kapcsolódva. Wtf? Belső hálól? Milyen vpn-re?
Kiderült, hetek-hónapok óta úgy dolgozik a cégben, hogy csatlakozik a belső hálóhoz, majd vpn csatlakozást is indít szintén a belső rendszerbe. Mert mi mondtuk, hogy a távoli asztalhoz kell… csak az “otthonról” szócska már nem marad meg a tudatban.
Azt hiszem, a heti győztes megvan, lehet a havi is…de erre még nagy a tülekedés.Ha pedig nincs gondunk, szívassuk magunk:
Szintén nyomtatási hibát jelentettek. Hol nyomtat, hol nem, néha csak fél nappal később köpi ki a papírt. Nézem, keresem, nem látom a hálózati nyomtatót a hálón. Már épp kérném le a beállított adatait, amikor látom, vagyis nem látom a link-et sem a nyomtatón, sem a helyi switch-en. Kábel kihúz és homlokra nagyot csap… Megint bekeveredett egy gyári 4 eres tyúkbél a kábelek közé. Ezzel meg hol jó, hol nem (de inkább utóbbi) bármi hálózati eszköz. Új kábel, világosság, link és máris ontja a papírt a gép. Valami kínai göncökhöz adták anno, mi meg ahelyett, hogy egyből kidobtuk volna, bekevertük a jó kábelek közé. Lassan elfogynak .Read only...
-
"Kiderült, hetek-hónapok óta úgy dolgozik a cégben, hogy csatlakozik a belső hálóhoz, majd vpn csatlakozást is indít"
Ebből mennyi volt nálunk, mert HO-hoz kellett...
De az is magas, hogy a céges wifi mindenhol ugyanaz. Pesten menni fog a gépe? Nemb*zmeg.
Hálókábelről nem is hallottak. Minden asztalon van. Be nem dugná, rinyál, hogy rossz a wifi.Ilyen 4 eres spór-100mbites kábelt nemrég kaptam egy régi routerhez Röhögtem
Mutogatni való hater díszpinty
Új hozzászólás Aktív témák
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- btz: Internet fejlesztés országosan!
- E-roller topik
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Az Apple szerint ejteni kell az USA trösztellenes perét
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Politika
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- További aktív témák...
- Gigabyte GA-H81M-DS2 rev:2.1 LGA 1150 alaplap
- IPhone SE2 2020 64GB megkímélt akku 86%
- Asus P8H67 LGA 1155 alaplap
- Bomba ár! Fujitsu LifeBook E754 - i7-4712MQ I 8GB I 128SSD I 15,6" I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
- Bomba ár! Fujitsu LifeBook E754 - i5-4GEN I 8GB I 128SSD I 15,6" FHD I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen