Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Ironizer #823 üzenetére

    Ezt nagyon szépen levezetted, csak, hogy nem teljesen állja meg a helyét. :) Azt javaslom, hogy próbáld ki! Nem, rohadtul nem mindegy, hogy a plusz tömeg a bringán van vagy a pilótán. Ugyan ez a vita megy amikor a könnyebb bringa szóba kerül, minek a könnyebb bringa inkább fogyok, aha, ja. Teljesen más irányítani, fékezni egy 22 kilós bringát, mint egy 12 kilóst. Amúgy részben igaz, nyilván az sem mindegy, hogy hány kiló aki rajta ül, a fékezés szempontjából. Meg persze a felhasználás is számít.

    De akkor mondok mást, ha csak az én felhasználási stílusomon múlna, akkor, hogyan lehet az, hogy a normál hajtású, 13 kilós Bergamont AM össztelósomon semmi gondom nem volt a Deore fékkel? Na nem azt mondom, hogy egy kicsit több fékerőt nem tudtam volna elképzelni, de alapvetően biztonságosan megállított mindenhol, sima gyantás betéttel és 180-as tárcsákkal, pedig finomabban akkor sem mentem vele mint a mostanival. Aztán amikor megvettem az első komolyabb pedelec össztelósom, a 29"-es Bergamont E-Contrailt, azon koppra ugyan az a Deore fék, ugyan azokkal a 180-as tárcsákkal lószart sem értek, egy komolyabb erdei csapatásnál, pár nagyobb fékezés és visított, meg lószart sem fogott, inkább csak lassított, az első tárcsa meg egy pillanat alatt megégett. Az első fékbetétet a 13 kilós bringában még 1400km terep után se kellett kicserélni, a 22 kilós pedelec-en 300-400km alatt kopott el csontra az alap gyantás betét elöl. Akkor most miről is beszélünk?

Új hozzászólás Aktív témák