Hirdetés

2019. augusztus 26., hétfő

Hozzászólások

(#801) big-J válasza Runner_fxr (#800) üzenetére


big-J
(őstag)

Alapveto, es egymassal szemben allo ket dolog, a jo kontroll/ugyesseg kis sebessegnel, es a stabilitas nagy sebessegnel. Amelyik igen jol iranyithato kis sebessegnel(rovid, meredek fejszogu bicikli), az igen ideges lesz nagy sebessegnel. Igy nagy sebessegnel a stabilabb darab kiszamithatobban lesz iranyithato, beleertve ha valami kozbejon.
Amit en utana neztem a fizikanak es tapasztalatoknak, abbol az derult ki, hogy a fekpofak terulete sokkal kevesbe szamit, mint a tarcsak atmeroje, ezert jottek a nagy tarcsak, es a 1-2 ujjas fekek. Hogy erted, hogy elverzett?

[ Szerkesztve ]

(#802) Runner_fxr válasza big-J (#801) üzenetére


Runner_fxr
(őstag)

Erről beszélek, hogy nincs tapasztalatod a kerékpározásban. :) Egy extrém sportra szánt, Enduro vagy DH váznak egyáltalán nincsen meredek fejcsőszöge, hanem inkább lapos, és nem is rövid a tengelytáv. Amiről te beszélsz az az XC kategória, ahol valóban nincs nagy tempó, és ott meredekebbek a fejcsőszögek. Egy Enduro vagy DH bringával elég nagy tempóval jönnek le a hegyről, tehát alapvető követelmény a stabilitás nagy tempónál, de emellett játékos is marad, mivel a váz könnyű, és rövid a láncvilla. Gyakorlatilag egy Cross motor geometriát ad.
Ezek a geo-k, elbírják a 80-100km/h tempót.

Lehet, hogy utánanéztél a fizikának, de én meg tapasztaltam a jelenséget. :)
A fékbetét felülete bizony számít, de az is számít, hogy ne gyantás betétek legyenek, hanem magas fém tartalmú. Az elvérzett alatt azt értettem, hogy felmelegedett egy pillanat alatt és gyengült a fékerő. Megégett a betét és a tárcsa is, utána már nem is tudott olyan fékerőt, kihűlve se.
Egy szabvány össztelós pedelec kb 22kg, feltételezem, hogy a te géped ennek minimum a duplája, ha nem több. Na most ha a 22 kilós bringát már nehezen állította meg pár intenzív fékezés után, akkor gondolom nálad ez a jelenség még inkább előjön. Az tény, hogy én hegyről jöttem le, és úgy melegítettem túl, de a te bringád meg olyan gyors, hogy bőven megkapják a fékek azt a terhelést még sík úton is. A tied már inkább motor mint kerékpár, épp ezért vagy rendes motor fék vagy felső kategóriás Downhill kerékpár fék kéne rá.
Egy 4 dugattyús fék, fémes betéttel, összehasonlíthatatlanul erősebb, és nem lehet könnyen túlmelegíteni.

Egy ilyen gép amit építettél nem gyerekjáték, tulajdonképpen egy nagy motor, ha nem figyelsz minden részletre akkor balesetveszélyes lesz.

[ Szerkesztve ]

(#803) Runner_fxr válasza big-J (#801) üzenetére


Runner_fxr
(őstag)

Mondjuk ez nem régi gép, de 167km/h [link]

(#804) big-J válasza Runner_fxr (#802) üzenetére


big-J
(őstag)

A regi DH-kat hoztad fel, nem az ujakat. A regi DH-knak egesz mas a geometriajuk, mint a maiak, meg az akksit meg mindig nincs ahova tenni.
Igen, van, aki raszereli meg a $6000-os Canyon Sender-re a $2600-os 4 kilos, 6kw-os Tangent ascent-et, meg egy $1000 akksit, es el van mint marci hevesen. En is orulnek egy olyannak. :D

Durvan 40kg lesz, amiutan az akksi doboza elkeszul.
Igen, a femes betetek mar megvannak.

En ugy neztem, hogy akkor ajanlottak komolyat, ha tobb perces lejton mennek, es a vegere elmentek a fekek.
Nekem ha 1 nagy veszfeket kibir, mar jo vagyok, mert amugy utszakaszonkent csak 1 szer fekezek, azt is gyengen, es aztan percekig robogok tovabb, boven van ido lehulni. Az en esetemben nincsen tobb fekezesbol felepulo horol szo, mindig a nullarol kezd. Amikor nagyobb sebessegrol lassitottam, nem vettem eszre, hogy elment volna az ereje, de majd megprobalom durvabban is, mert eleg nyugisan fekeztem.

Az a hegeszto maszk a csavon. :DD

[ Szerkesztve ]

(#805) Runner_fxr válasza big-J (#804) üzenetére


Runner_fxr
(őstag)

A régi DH gépekkel is brutál módon jöttek lefelé. A tényen nem változtat, egy old school alu DH váz is ég és föld minőségre a tiédhez képest. Mind technológiailag és mind irányíthatóságban. Rugózhatunk még ezen, de ezek a tények. :) Abban igazad van, hogy az akku pack elhelyezése már némi fejtörést okozhat, de szerintem megér ez annyit, hogy egy sokkal jobban irányítható, stabilabb gép van a segged alatt. :)

A fékere visszatérve, nyilván más jellegű a két felhasználás, de elég ránézni egy motor fékre, már is megkapod a választ. :)

(#806) big-J válasza Runner_fxr (#805) üzenetére


big-J
(őstag)

Na, ha tenyeid vannak, es nem csak velemenyed, akkor azokra kivancsi vagyok.
Hogy lenne egy regi dh vaz stabilabb, es milyen technologiatol? Attol, hogy rangatja visszafele a lancot, es igy a kereket is, amikor godorbe es rossz talajra mesz? Attol, hogy rovidebb a bicikli es pont idegesebb nagy sebessegnel?
Attol, hogy 7-8kg akksit a hatadon kellene cipelned, es igy megkonnyebben egykerekezne, es ha fekeznel megjobban fejre allnal?

Te nem gondoltad at ezt a temat annyira, mint amennyire gondolod, hogy erted. Az mtb-s reszt lehet erted, de nem olyan egyszeru jo elektromos motorbiciklit epiteni, mint amilyennek gondolod.

[ Szerkesztve ]

(#807) big-J válasza big-J (#806) üzenetére


big-J
(őstag)

Ha hubmotorra gondoltal, akkor a 9 kilos rugozatlan tomeggel a hatso kereken mennyire lenne iranyithato?
Ha komolyabb terepre mennel vele, enne a kulloket, hacsak nem moped felnit fuzenel bele, az pedig a bomberekkel ellentetben bele se ferne a 2" koruli kerekekre tervezett vazba.
Azt vagod, hogy a hubmotorok ugyanakkora teljesitmennyel 1.5-2x nehezebbek, igy mar ugyanolyan sulyu lenne, mint az enyem, csak rosszabb sulyeloszlassal, stabilitassal es dinamikaval. Ezek a jeles technologiak meg nem ugy tunik, hogy karpotolni birnanak erte... :F

Egy ilyen szornyeteg, a nap vegen, nincs egy dolog, amiben jobb lenne.

[ Szerkesztve ]

(#808) Runner_fxr válasza big-J (#806) üzenetére


Runner_fxr
(őstag)

Elhagyta ilyen szó a számat, hogy könnyű elektromos bringát vagy motorkerékpárt építeni? Ilyet nem állítottam, mivel bizony ez egy nagyon nehéz feladat, még tanult, tapasztalt mérnököknek is! Csupán megjegyeztem, hogy az a váz amire építkezel, mtb-os szemmel nézve egy hulladék. Én elhiszem, hogy a kritika zavar, de elég ránézni arra a vázra, és ordít róla, hogy valami aliexpress szintű, átgondolatlan tervezésű valami. Azt aláírom, hogy az elektronikához sokkal jobban értesz mint én, de ez csak egy tényező. Viszont én meg 93 óta montizom, több éves verseny tapasztalatom van, kb 12 éve dolgozom kerékpár szervizesként. Ez a munkám, hogy kerékpárokat javítok és építek. A mai napig űzöm a sportot. Kb minden mtb kategóriából volt már sokféle bringám.

Hogy lenne egy régi DH váz stabilabb? Talán úgy, hogy ezeket a világ legjobb kerékpáros szakemberei tervezték, nem pedig kóklerek, akik meglovagolták ezt az ebike-os őrületet, és összehánytak valamit, csak, hogy el tudják adni az elektromos rendszerüket.
Milyen technológiától? Mire egy csúcs váz sorozatgyártásba kerül, azt megelőzően hosszú tesztelésnek vetik alá, az aktuális top versenyzők segítségével. Létrehozzák a lehető legkönnyebb, legmasszívabb vázat, változó falvastagságú aluminium csövekből, manapság már inkább karbonból vagy hydro formált aluból, ami akár tonnás terheléseket képes elviselni, és nem tekeredik mint egy kolbász. A hegesztési varratok makulátlanok, a kész vázakat egy megfelelő sablonban mm pontosra beállítják. A hátsó felfüggesztés általában fékfüggetlen, tehát nem merevedik be vagy keményedik fel a fékezéstől, és a pedálozásból származó erők sem hintáztatják feleslegesen.

Miért rángatná visszafelé a láncot?

Nem a bicikli rövidebb, hanem a láncvilla! Ettől még a bicikli nem rövid, mert az első háromszög és a lapos fejcsőszög ezt kompenzálja, csak a rövid láncvilla segít abban, hogy a bringa jól kanyarodjon. Persze rengeteget fejlődtek a geo-k, nyilván egy 2003-as csúcs DH váz nem tudja azt a stabilitást és játékosságot adni amit egy 2018-as csúcs váz, de a tiédhez képest még így is űrtechnika pl egy régi Kona Stab primo, Stinky , Santa Cruz v10, Rock Mountain RMX vagy Giant DH.

Mint mondtam az akku elhelyezése valóban problémás, azt tudnám elképzelni, hogy több kisebb méretű akku pakkot felszerelni. De ehhez a részéhez te jobban értesz.

Én elhiszem, hogy egy baromi jó elektromos rendszert építettél, jó áron. Viszont a biciklid féke alulméretezett, a geo meg csapnivaló, irdatlan lapos fejcsőszög, baromi hosszú láncvilla, dögnehéz, rugalmas acél az egész. Egyenesben biztos jó, de amikor kanyarodni kell, na azt inkább hagyjuk. Ráadásul ez egy össztelós mtb kivitel, értelmét sem látom ekkora rugóutaknak, ha nem terep a felhasználás. Arra is kíváncsi lennék, hogy mennyire merev az a hátsó rész, és a forgáspontok. Ezek szintén nagyon sarkalatos pontjai a jó össztelós vázaknak.

Nem a szívem csücske a hubmotor, pont amiatt mert kiszámíthatatlan a viselkedése terepen. Volt ilyen bringám, nem véletlenül tértem át nagyon gyorsan a középmotorosra. Viszont ha a súly nagyjából eloszlik, mert az első háromszög tele van akkuval, a gumik jó ballonosak, és az első villa is valami brutál, dupla vállas, akkor már azért másképp viselkedik az a hátsó agymotor is. A stealth bomber is működik.

Azt vágod, hogy egy régi DH váz nem csak 2"-es gumit fogad? Akár 3.0" is belemegy.

Egyébként úgy rémlik, hogy már anno is mondtam, hogy ez a váz egy fos, ne vedd meg. De csak megvetted, most meg önigazolást keresel, hogy jól döntöttél? Ugyan ezt csinálják a btwin mániások is, hiába mondod el nekik, hogy csodák nincsenek, húgyért szarért nem fogod azt a minőséget kapni, mint egy neves gyártótól sokkkal többért.

[ Szerkesztve ]

(#809) big-J válasza Runner_fxr (#808) üzenetére


big-J
(őstag)

Csupán megjegyeztem, hogy az a váz amire építkezel, mtb-os szemmel nézve egy hulladék.
En meg leirtam miert van, hogy egy regi dh-s vaz, elektromos motorbicikli szemmel nezve egy hulladek.
A stealth bomber is egy hulledek vaz mtb szemmel, arra ink ne hivatkozz. :D

Egy csonak vaz is hulladek vaz mtb szemmel.
Mert nem az, es nem arra valo, es nem akar az lenni. Csak azt ismetelgeted, amit tudunk, hogy van egy elektromos motorbicikli/cruiser vaz, ami nem mtb vaz. Ezt mindenki tudja. Barmilyen ket kereku vaz, ami nem mtb vaz, nem lesz jo mtb.

Na es akkor mi lesz azzal a sok gondos mernokoraval amit beletettek, ha az egeszre raaggatsz 15 kilot, talalomra, a leheto legrosszabb helyekre? Az osszes teszteles amin atesett, hogy jo mtb legyen? Mennyi haszna van abbol egy teljesen mas felhasznalasi teruleten es olyan erohatasok alatt, amire pont a tervezok, abszolut nem gondoltak? Ha terveztek volna, akkor nem kellene pl torque arm ugye, ami pont egy vaz tehermentesito elem.

En azt igazolom, aminek utana jartam, es most mukodik, te pedig egy teljesen mas termekkel hasonlitod ossze, es rugozol rajta, hogy szerinted milyen szar arra a masik felhasznalasra, amikor forditva is ugy lenne.
Igen, platoskocsi vaznak hasznalva nagyon rossz egy kisbusz, elhiszem, de mi ertelme annak amit irsz, ha en kisbuszt akarok?

De ha szerinted jobbat tudsz igy epiteni, nem tart vissza semmi. Majd ird meg a hatotavot, gyorsulast, sebesseget, stabilitast, sulyt, terepre jo marad-e(nem fog). Es hogy sebessegnel tudsz-e egy savot valtanai, es ezt lejtmenetre tervezett geometriaval, hogy teszi sik terepen.

[ Szerkesztve ]

(#810) big-J


big-J
(őstag)

Utanagondolva, a megjegyzesekbol, hogy miert kell nagy rugo vagy egyaltalan rugo hatulra, meg miert olyan fontos a biciklizesre alkalmassaga a vaznak, amiket irsz, azok szinte mind igazak lennenek, ha 1000-1500w-os rendszerre lenne szo.
Szoval jok lennenek amiket irsz, ha egy bbshd-rol beszelnenk, elsonek en is hasznaltat epitettem at, es valoban inkabb a hasznaltat vettem, mint egy ebayes vazat, vagy boltban egy beleposzintut.

Ahogy 2-3kw es 50kph fole mesz, egy egeszen mas vilag.

Megvaltoznak a szuksegletek, mar muszaj direkt erre a celra tervezett vazat venni, kulonben csak szopo lesz. Meg egyenletesnek latszo uton is felelmeid lesznek jo telok nelkul egy sebesseg felett. Ha utolagosan epitett kozepmotorod van, csavarni fogja vazat, es 300km-kent fogja szaggatni a lancot, ha hubmotorod, akkor meg a fent irt problemak miatt lesz teljesen alkalmatlan a vaz, ennek eredmenye a stealth bomber(200-220mm rugout) stilus.

Egy bizonyos szint felett(1.5-2x emberi ero helyett 4x-nel tobb emberi ero), inkabb hatrany, hogy atalakitasz valamit, es nem ujrol kezdesz. Ha vaz nincs pont arra tervezve, pont emiatt, hogy gondosan kimernokoltek emberi felhasznalasra, inkabb hatranyaid szarmaznak. Ilyen szinten egy kinai altal az alkalmazasra tervezett vaz mar boven jobb lesz, mint barmelyik regi dh. Lasd nepszeru bomber klonok. En vegigjartam mar, es sok szazan masok is, es latom melyik utat hanyan vallaljak, milyen eredmenyekkel.
A 4kw folott hajto emberek elenyeszo szama hajt dh bringat, es jo okuk van ra. Ez teny, nezz utana endless-en.

Az pedig, 4x emberi ero folottre van tervezve a vaz, erzodik es meglatszik rajta, mtb-s szemmel vicces dolgok lehetnek rajta, ahogy az mtb vaz is vicces masfajta felhasznalasra.
Ha nem erted melyik tervezesi dontes mi miatt van arra a specifikus felhasznalasra, az nem a vaz sara, hanem a tied.

Ami biciklis korokbol felhasznalhato tudas ezekhez 250-750w-os szinthez, az majdhogynem 100%, 1500w-ig, inkabb 70%, 4kw korul meg jo, ha 40%, folotte meg kevesebb. Ezeket a hianyzo reszeket ugy, hogy nem jartal jobban utana, nem forogsz olyan korokben, nem tudod mit miert csinalnak, mi szokott bevalni es mi nem, egyszeruen nem lehet mashonnan potolni.

[ Szerkesztve ]

(#811) Runner_fxr válasza big-J (#809) üzenetére


Runner_fxr
(őstag)

Nézd, én elhiszem neked, hogy sok mindennek utána jártál, az elektronikához is jól értesz, de a kerékpáros tapasztalatnak nem minden esetben lehet utánajárni, azt tapasztalni kell. :) És mivel egy elektromos motorbiciklit építettél, ami azért inkább kerékpáros alapokon nyugszik, nyilván sok köze van a kerékpárokhoz.

Te választottál egy össztelós vázat, nagy rugóutakkal, szóval ne csodálkozz azon, hogy mtb-hez hasonlítom, mikor alapvetően erre hajaz a felépítés. A stelth bomber mtb-s szemmel sem hulladék, elég csak megnézni a youtube-on található videókat, hogy miket művelnek vele terepen is, most nem kezdem el belinkelni, nyilván már nézted te is. Szemmel láthatóan kiváló irányítása van.
Maga a felépítése is összehasonlíthatatlanul robosztusabb, meggyőzőbb mint a te vázad.

Abban még van is igazság, hogy ha a DH vázat telepakoljuk akkuval, meg kap egy dög nehéz agymotor, akkor bizony az nem az a terhelés amire tervezték, esetleg el is repedhet. Viszont ezek a vázak eléggé túl vannak biztosítva, és ha te csak aszfalton használod, elég valószínű, hogy bírná.

Egyáltalán nem biztos, hogy jobbat tudnék építeni, ilyet sem állítottam, az elektronikai rész építésével igencsak gondban lennék, sok utánaolvasást, tanulást igényelne. De az biztos, hogy alapvetően a biztonságra törekednék, és a kiváló irányíthatóság, jó futómű, nagyon erős fékek, alap kritérium lenne.
Nem bíznám az életem, holmi noname, ránézésre is elavultnak és gagyinak tűnő vázakra.

Az 50km/h feletti sebesség-hez azért még nem kell nagy rugóút, pláne ha aszfalton mész. Az én montimban nincs ekkora rugóút mint a tiédben és 70-80-at megyek vele az erdőben lefelé, viszonylag komolyabb terepen.
Aszfalton 100km/h közeli tempókat mennek bringások merev vázzal, merev villával. Jó nyilván itt elektromos motorbicikliről van szó, jóval nagyobb súllyal, kell azért a teló, de szerintem ez túlzás ami a tiédben van, aszfalt használatra, fontosabb lenne az ideális geo.

Ne vegyél mindent támadásnak, ha nem is volt számodra szimpatikus a kritikám, azért érdemes bizonyos dolgokat átgondolni, első körben a féket.

[ Szerkesztve ]

(#812) big-J válasza Runner_fxr (#811) üzenetére


big-J
(őstag)

Ja irtam, a fekeket letesztelem majd, hogy ne akkor deruljon ki, mit bir 90-rol, amikor surgos.
Utana neztem a regen feknek is, mert az nagy motoroknal iszonayat eros tud lenni, es kozepmotorra is megvalosithato, azt mondtak, nincs ra szukseg 203masok eseten. Majd kiderul.

Mihez kepest jok a bomber klon vazak terepen? A kozepmotoros egyedi vazaokhoz kepest nem, ezt a tulajok is leirjak.

Direkt epitettem bicikli alakura es dual crown nelkulire, arban hasonlo lenne mint egy bomber klon, mert nem akarom, hogy szukseg eseten, elhajtsanak pl. biciklisavrol vagy vonatrol.

A vazban megvan a masszivitas es stabilitas, a menetdinamika, amit kerestem, a feladatra kimondottan alkalmasnak mondom, olyan szempontok miatt, amiket meg tudok indokolni. Innentol nekem mindegy, hogy 200eves inka tervezes-e.
Mindenkinek ez a megoldas? Nem. Nyugodt szivvel adnek el ilyet masoknak? Nem. Biztattam itt valakit, hogy ezt a vazat vegye? Nem.
Az egesz projekt csak nekem egy nagyon specialis igeny sor kieligitesere keszult.

Ha olyan helyen laknek, ahol 100 korul lehet merev vazzal ereszteni, az en vazam is merevebb lenne. :D
Ez itt egy ut amin menni szoktam a sok kozul, csak raboktem valahol.

Egy auto epp elfer. Ha nem mesz le, karnyujta snyira lesz a visszapillantojuk. Eleg szar erzes, szoval inkabb nem maradok rajta, ha tehetem. Ha nem akarsz minden autonal megallni, akkor biza ha jon valaki, akarmennyivel mesz epp, atmegy a tura laza XC-be. :D Ezert nem johet szoba FS nelkuli vaz, remelem igy ertheto. A rugout azert epp akkora, mert minimum 36mm-es rudakat akartam, es rovid utat nehez talalni, ugy hogy vastag legyen.

(#813) lilp


lilp
(tag)

Uraim, abba ne hagyjatok a diskurzust. Imadlak olvasni titeket :)

A motor mar uton van; az akksi kb 2-3 het es kesz. Itthon epittetem..

(#814) big-J válasza lilp (#813) üzenetére


big-J
(őstag)

Jo vagy rossz ertelemben? :DD

Remelem is ihletet kaptal, valami szornyetegre. Hany wattrol beszelunk?

[ Szerkesztve ]

(#815) lilp


lilp
(tag)

Csakis jo, egyertelmu! Nyalasnak tunhet, de nem annak szanom, pusztan tenykent fogd fel. Remelem konzervaljak az agyad es elraktarozzak az orokkevalosagnak, mint az egyik john deep filmben
Brutalis tudasod van. Nyilvan ha tudnek angolul akkor idot energiat nem sajnalva bujnam a netet, de halistennek volt kit kifaggatnom (persze runner, neked is koszonet jar) :)

Hat hallgattam rad, megvettem az 1500wattosat
35mph verziot
Gaz es fekkarok nelkul kertem
Viszont a pas-szal kell kezdeni valamit, mert rasegitesi fokozattol fuggoen 1-3 hajtokar fordulat utan kezd besegiteni a motor..ez nem tul szimpatikus, aztan majd kiderul mennyire valik be..
Vegul 48v42,5ah akksit gyarttatok
Az 52voltrol lebeszelt a srac, mondvan hogy drasztikusan leszivja az akksit, mert ezzel atverjuk a vezerlot, azaz a vezerlo tovabbra is azt gondolja hogy 48Voltrol uzemel..
aztan hogy mi az igazsag, max kifejted :))) de inkabb nem baszakszok ezzel, melosgepbe rakom, nem akarok se kolteni, se baszakodni se idegeskedni miatta.

Egyebkent egy precizen osszerakott akksi/motor ha nincs gyalazva, hany evig mukodhet?

Ugye beszeltuk multkor a toltesi ciklusok szamat, hogy kell kimelni az akkut, stb

Az letezhet, hogy ha pl mondokegyszamot 20-80% kozott hasznalom az akksit, akkor a napi tolteseket nem napi 1 ciklusnak veszi a vezerlo/akksi, hanem mondjuk 2 nap alatt adok 1 ciklust az akksinak?

(#816) lilp


lilp
(tag)

Egyebkent ahhoz kepest, hogy 500w volt tervben es az ultimate bike-os srac is ezt javasolta, eljutottam a 3x-os teljesitmenyu motorig
40ezerbol csinaltam 130ezres koltest :)
Az akksi hatotavjara viszont nagyon kivancsi vagyok..nem fogok napi 150km tekerni, de orulnek, ha vasbeton stabilan elne bennem a tudat, hogy birna a vas alattam..

Kesobbi projektnek viszont agyalgatok valami szornyetegen..

Budapesten a ktm-es sracot ismeritek? Allitolag nem is ktm. Kivancsi lennek milyen cuccokbol all az a verda.
Parszor lattam a sracot, de mindig baszatta rendesen :D

[ Szerkesztve ]

(#817) big-J válasza lilp (#815) üzenetére


big-J
(őstag)

48v42.5ah :Y
Ha a 25mph verziot vetted volna oda el kellett volna az extra par szazalek fesz a sebessegert, igy csak valamennyi erotol esel el, de igy is lesz eleg. Az akksi szivas reszenek itt nem sok ertelme van, mert te valaszod meg a tekercselest, igy a kivant mukodesi fordulatszam tartomanyt is, ahol a leghatekonyabb a motor is.

Ez egy jo jatek, a throttle beallitassal meg tudod nezni, hogy milyen sebessegen, es terhelesen mennyire megy fel a zold, hatekonysagot jelolo iv. Ha jol sejtem a tied ez a 5T, itt 62 kph a max. [link]

A rohadt. hova fog kerulni, cargo feluletre, vagy fel lehet tenni a vazba valahol? 2kwh+. Nekem amiota megvan a 1.7kwh, egyszer eleg volt feltoltenem. :D

Honnan tudod, milyen a pas? Mar megjott? 26"-os lett?

Fekkarok nem fontosak, ha van vagy tudnak ajanlani fekszenzort, az eleg.

A hub motorok alapbol vizalloak, igy por es hasonlo dolgok sem artanak nekik, elegge bomba biztosak. Ha rossz helyen vezeted el a zsinorokat, azoknak lesz legeloszor bajuk. Amikor az eletciklus adatokrol van szo, 100%-nyi cikklus szamit egy ciklusnak. Mindegy, hogy 50-50, es kozben van egy reszleges toltes, vagy mas kombinacio.

Ktm-est nem, viszont:
[link]
Ott a hub motor a gep kozepen, fellogatva, es lanccal elviszi az erot a kerekre. Az igen. :D

[ Szerkesztve ]

(#818) Runner_fxr válasza big-J (#812) üzenetére


Runner_fxr
(őstag)

Ha nekem a 22 kilós bringán felmelegedett a deore fék és csak nyikorgott, de alig fogott, illetve szarrá égtek a tárcsák, akkor elhiheted, hogy a te kétszer ekkora súlyú bringádon vagy motorodon sem lesz valami fantasztikus. Ezeket a fékeket tízen pár kilós kerékpárokhoz tervezték. A fémes betét rengeteget számít, de a deore még akkor is kérdéses. Én még a 22 kilós pedelec-et sem tudnám elképzelni 4 dugattyús fékek nélkül.

Hogy milyenek a bomber klón vázak, azt nem tudom, a stealth bomber az nem rossz gép, ez biztos.

Nyilván te használod, ha jónak érzed, ok. Nekem erős fenntartásaim vannak a kezelhetőségét illetően, de ez az én véleményem. Én sokkal inkább a sportosságra és biztonságra helyezném a hangsúlyt, amikor egy ilyen bivaly gépet építek. De nem akarom ismételni magam. :)

Egyébként mennyibe van már neked ez az egész projekt? Én lehet inkább vennék egy ilyet: [link]

[ Szerkesztve ]

(#819) lilp


lilp
(tag)

Ejjj, ha nem szartam volna bele a gepeszmernoki karrierembe mar kozepiskola elejen..akkor tudnam mi ez az "ovodas kifesto".
Latom meg sejtem is mi mi, de megse tudom ertelmezni.
Ez alapjan milyen rasegitesi fokoztban kellene elindulnom/dongetnem vele? Vagy ennyire azert nem reszletes ez a teljesitmeny gorbe a szakavatott szemeknek se? :) persze ugyis kitapasztalom ha osszeall vegre a mclaren :D

Pas-t probaltam mar egy hajtaspajtas kargon, 250w elso kerek hajtasu motorral. Ott is volt erezheto holtido, de nem lehetett tobb 3/4 hajtokar fordulatnyinal.
Az alapjan rengeteg az az 1-3 hajtokar fordulat, ami kel, hogy beinduljon a sugarhajtomuvem :D

Fekkarokra magnest/meg a kello erzekeloket honnan erdemes beszerezni? Neked mibol all? Leafnal nem talaltam, es en hulye nem is kerdeztem, viszont van a szettben 3 gombos kapcsolo: motorfek, tempomat, tolatas
Szoval akkor a motor leallitast vehetem megoldottnak is a piros gomb megnyomasaval?!

Akksi meret: nezegettem alin a mereteket plusz a magyar srac akivel epittetem is irt hozzavetoleges mereteket
48v35ah asszem 26*13*8cm talan

46cm szeles a vazam
40szeles lehet az akku (ha esnek vagy belemegyek valamibe, nem tud serulni, mert a vaz vedi, plusz a doboz eleve szelesebb mint a vaz.
15cm vastag lehet, ugy nem erne bele a labam (spd)
Magassaga is lehet 40cm siman, szoval van ott hely

Holnap lefotozom..

Ez az agymotor lancos kivezetessel eleg zorall, tegnap lattam ilyet yt-on
Jovore lehet epitek ilyet.

De mutatok en nektek egy nagyon beteg cuccot es egyben varnam a tippeket (ha nem mernoki titok), hogy megis hogy a picsaba meg mi...

https://youtu.be/-C1n6XAypag

Anno evekig egykerekuvel mentem "mindenhova"

El tudnam viselni magam alatt..

[ Szerkesztve ]

(#820) big-J válasza Runner_fxr (#818) üzenetére


big-J
(őstag)

Bomber klonok alatt ezeket a vazakat ertem, sok jot mondanak az eeb-rol:
[link]
Egymas mogott ket tabla 18650 elfer a beljeseben, ami azt jelenti jo penzert 320 cella, ~4kwh sem lehet akadaly. :O
Parositva egy gondozasmentes hub es a vizallo zarhato belso resszel... :B
De van egy millio, vector, nyx, olyan noname ocskavas is amirol a festeket a kormoddel le lehet pattogtatni, meg ugye az eredeti.

Lattam ezt, van freeride e-sm ami ugyanez csak supermoto model. Talaltam boltban elado bemutato darabot, egy eros 20%+ kedvezmennyel(~5500 eur). Pont iden valtottak 30%-al erosebb akksira, azt kellene majd megvarni, hogy hasonlo akcioba keruljon. Igen tetszik ez is.
Amit epitettem, az $2000 alatt van akksi elott, az $840 volt.

[ Szerkesztve ]

(#821) lilp


lilp
(tag)

Ja es igen, maradtam 26"-on.

35mm szeles svalbi maraton+ gumik vannak fenn. Elhasznalom oket, utana veszek vastagabbat a motor miatt.
Atgondoltam hogy nagyobb atmero nagyobb sebesseg, ambar nehezebb gyorsithatosag es nagyobb csavarodas plusz eleve uj gumi..igy maradt 26".

(#822) lilp válasza big-J (#817) üzenetére


lilp
(tag)

"Ha a 25mph verziot vetted volna oda el kellett volna az extra par szazalek fesz a sebessegert, igy csak valamennyi erotol esel el, de igy is lesz eleg."

marmint a 25mph-hoz viszonyitva gyengebb, es a 45mph-hoz kepest pedig erosebb ugye?! Kepes vagyok visszafordittatni a rendelest, hogy kicsereljek erosebbre, ha nem igy van. De igy kell lennie, emiatt vettem csak a lassabbat. A 25-os mar "nagyon lassu lett volna", de meg az is megvaltas lenne..van par cimem, ahova fel kell tolnom a gepet :)))

(#823) Ironizer válasza Runner_fxr (#818) üzenetére


Ironizer
(tag)

"Ezeket a fékeket tízen pár kilós kerékpárokhoz tervezték."

És az hol van leírva, hogy hány kg-s bringásokhoz tervezték őket? Egy pedelec mondjuk 8 kg-val több, mint egy sima mtb, így kvázi azt mondod, hogy ha egy 70kg-s (tegyük fel, hogy ennyire "tervezték") ember helyett ráül egy 78kg-s, akkor már nem lesz elég a fék alá. Ez nyilván nincs így. Vagy ha fogynál 8 kg-t, akkor visszaállnál deore fékre?

Számít a tömeg, de nem ez a ~10%. Én elhiszem neked, hogy a te felhasználási módoddal kevés a deore a pedelec-re, de sztem egy sima mtb-re is kevés lenne. A hangsúly itt a felhasználási módon van, nem a tömegen. Lásd autók, nem véletlen, hogy egy adott típus 1.4-es változatán kis tárcsa van elöl, hátul meg dobfék, addig a 2.5-esen meg nagy tárcsák elöl hátul. Pedig a tömege az 1.4-esnek is ugyanannyi, azt is meg kell állítani biztonságosan. Csak nem mindegy, hogy mekkora sebességről. Ugyanis a fékerő a súllyal lineáris, a sebességgel viszont négyzetesen (!) kell, hogy nőjön, ha ugyanakkora fékutat akarsz.

[ Szerkesztve ]

(#824) Runner_fxr válasza Ironizer (#823) üzenetére


Runner_fxr
(őstag)

Ezt nagyon szépen levezetted, csak, hogy nem teljesen állja meg a helyét. :) Azt javaslom, hogy próbáld ki! Nem, rohadtul nem mindegy, hogy a plusz tömeg a bringán van vagy a pilótán. Ugyan ez a vita megy amikor a könnyebb bringa szóba kerül, minek a könnyebb bringa inkább fogyok, aha, ja. Teljesen más irányítani, fékezni egy 22 kilós bringát, mint egy 12 kilóst. Amúgy részben igaz, nyilván az sem mindegy, hogy hány kiló aki rajta ül, a fékezés szempontjából. Meg persze a felhasználás is számít.

De akkor mondok mást, ha csak az én felhasználási stílusomon múlna, akkor, hogyan lehet az, hogy a normál hajtású, 13 kilós Bergamont AM össztelósomon semmi gondom nem volt a Deore fékkel? Na nem azt mondom, hogy egy kicsit több fékerőt nem tudtam volna elképzelni, de alapvetően biztonságosan megállított mindenhol, sima gyantás betéttel és 180-as tárcsákkal, pedig finomabban akkor sem mentem vele mint a mostanival. Aztán amikor megvettem az első komolyabb pedelec össztelósom, a 29"-es Bergamont E-Contrailt, azon koppra ugyan az a Deore fék, ugyan azokkal a 180-as tárcsákkal lószart sem értek, egy komolyabb erdei csapatásnál, pár nagyobb fékezés és visított, meg lószart sem fogott, inkább csak lassított, az első tárcsa meg egy pillanat alatt megégett. Az első fékbetétet a 13 kilós bringában még 1400km terep után se kellett kicserélni, a 22 kilós pedelec-en 300-400km alatt kopott el csontra az alap gyantás betét elöl. Akkor most miről is beszélünk?

(#825) Ironizer válasza Runner_fxr (#824) üzenetére


Ironizer
(tag)

"Teljesen más irányítani, fékezni egy 22 kilós bringát, mint egy 12 kilós"

Irányítani más, fékezni nem (mármint ha az összsúly marad ugyannyi, azaz a rider 10kg-val könnyeb a nehezebb brigán). Fékezéshez mindenképp ugyanakkora energia kell ugyanakkora össztömeghez, itt semmit nem számít, hogy a bringán van, vagy a bringáson. Irányítás (kanyarodás, ugrás közbeni mozgatás) az más tészta, ott már bejátszik, hogy alattad hogy viselkedik egy tőled független tömeg, de fékezésnél a fékerős szempontjából nincs ilyen, ott az össztömeget kell fékezni, hacsak nem akarsz átrepülni a kormány felett. :)

"De akkor mondok mást, ha csak az én felhasználási stílusomon múlna, akkor, hogyan lehet az, hogy a normál hajtású, 13 kilós Bergamont AM össztelósomon semmi gondom nem volt a Deore fékkel? "

Kismillió oka lehet, ez egy sok változós egyenlet, és ez nem egy kontrollált kísérlet volt, nem tudjuk az összes változót, szóval megmondani ezt nem lehet. De azt nagy bizonyossággal ki lehet jelenteni a fentiekből adódóan, hogy nem a bringa tömege önmagában okozta.

(#826) Runner_fxr válasza Ironizer (#825) üzenetére


Runner_fxr
(őstag)

Most már csak azt várom, hogy Einstein képletét bemásold ide nekem. :D

Fizikából soha nem voltam jó, nem is akarok ezen vitatkozni.
Én gyakorlati tapasztalat alapján mondtam amit mondtam.
Egyébként az irányítás helyett inkább gyorsítást akartam mondani, mert ha jó a vázgeo akkor a nehezebb bringát sem rosszabb irányítani.

Persze biztos, hogy nem mm-re pontosan azon a vonalon mentem a 2 bringával, és a sebesség is lehet, hogy eltért pár km/h-t, csak az a gondom ezzel, hogy a fékerőben a különbség még is ordítóan nagy volt!
Okának lennie kellett, és nem én mentem sokkal durvábban, illetve a testsúlyom sem változhatott többet 1-2kg-nál.

[ Szerkesztve ]

(#827) Ironizer válasza Runner_fxr (#826) üzenetére


Ironizer
(tag)

Amúgy sík úton, nem hegyről lefelé 60km/h-val csapatva is kevésnek érezted?

[ Szerkesztve ]

(#828) big-J válasza lilp (#822) üzenetére


big-J
(őstag)

A legnagyobb nyomatek
25mph 52v alatt lenne,
utana 25mph 48v,
utana 35mph 52v,
utana 35mph 48v,
utana 45 mph 52v,
utana utana 45 mph 48v

A max sebesseg pedig ugyanez vissza, csak a 48 es 52v-t vannak megcserelve.

Fekekhez az a legegyszerubb, ha kiprobalod, nem?
Amugy en nem hiszem, hogy akar a legolcsobb mtb tarcsafek is behalna egy darab nagy fekezestol mondjuk 60-nal tereprol lefele, mert ez normal felhasznalasnak kellene minosuljon. Ha ezt nem birja valami, az tervrzesi selejt kell legyen, mert pont azt nem tudja amire valo. Ha 500m-et ereszkedsz, es lassan elhalvanyodik, az mas teszta.

Amugy ja, a nehezebb bicklik reggelire eszik a fekpofakat, ezt tanusithatom, bar uton kevesebb munkat kapnak, mint erdoben. Olyan 400km resin-esbol mar jonak szamit. En 10esevel veszem oket ali-n. Kb $1.5 darabjuk, szoval nem gond.

[ Szerkesztve ]

(#829) big-J


big-J
(őstag)

Na most csinaltam egy tesztet, 3x 75-rol nullara. Bar az elso utan sikerult megegetni a kezem amikor leelenoriztem :D , a 3madik futam utan 2 perccel mar langyosak voltak a tarcsak igy gyakorlatilag ujbol kezdtem mindig. Ugyanugy mukodtek a vegen is, elobb fogott be a kerek, mint ment el a fekero. Megjegyzem, nekem kis kerekem(26) es nagy tarcsam(203 elol hatul) van, igy viszonylag konnyu dolguk lehet.

(#830) big-J


big-J
(őstag)

Na most csinaltam egy tesztet, 5 percen belul 3x 75-rol nullara. Bar az elso utan sikerult megegetni a kezem amikor leelenoriztem :D , a 3madik futam utan 2 perccel mar langyosak voltak a tarcsak igy gyakorlatilag ujbol kezdtem mindig. Ugyanugy mukodtek a vegen is, elobb fogott be a kerek, mint ment el a fekero. Megjegyzem, nekem kis kerekem(26) es nagy tarcsam(203 elol hatul) van, igy viszonylag konnyu dolguk lehet. Ez a legujabb deore, m6000, resin padokkal. A padokbol szerintem fogyott egy kicsi, de nem deformalodtak. Majd ha elfogynak kerulnek ra a femesek.

[ Szerkesztve ]

(#831) big-J


big-J
(őstag)

Ez igen, csak az utolso mondatot fuztem hozza, erre meg uj hszt csinalt. :F

(#832) Runner_fxr válasza Ironizer (#827) üzenetére


Runner_fxr
(őstag)

Sík úton nem volt probléma, de azért 60-al ritkán mentem sík úton. 45-50-ről lassítva megállított. A gondok hegyről lefelé voltak, amikor nagy tempóról fékeztem egy nagyot, majd jött egy technikás meredek rész, ahol kicsit hosszabban kellett húzni a fékeket. Elkezdet nyüszíteni, a fékkart már majdnem markolatig húztam izomból, és úgy lehetett vele lejönni neccesebb részeken. Emiatt meg kopott a betét mint az állat. A 13 kilós gépen ilyet soha nem csinált, persze hosszabb fékezésnél kicsit puhult, de alapvetően könnyen kezelhető volt és jól fogott. És nem a fékkel volt probléma, több száz shimano féket légtelenítettem már, jól meg volt csinálva.

Egyszerűen nem bírja rendesen megállítani ezek a dög nehéz, 22 kilós vasakat, amikor komolyabb terep használatnak van kitéve. A cannondale-en is ugyan ilyen deore szett volt gyárilag, ugyan olyan fos volt ez is. Megkapta a 4 dugós Zee szettet, össze se lehet hasonlítani, most még tettem bele fémes betétet is, így meg aztán, 1 újjal bárhol.

(#833) Ironizer válasza Runner_fxr (#832) üzenetére


Ironizer
(tag)

Úgy értettem, hogy nem hegyről ÉS nem 60-al.
Na szóval érted, a felhasználás nagyon nem mindegy. Ezért nem lehet így kijelenteni, hogy a deore nem elég a pedelec-re. Mert nem mindegy, hogy használod. Azt most elengedem, hogy a két bringád között miért volt ekkora különbség a fékben, én továbbra sem hiszem, hogy a súly ilyen jelentős különbséget okozna, de igazából nem is lényeges, biztos vagyok benne, hogy nekem a deore is simán elég lesz a pedelec-re (ha veszek, és ha az lesz rajta), mert nem olyan sebességgel fogok lejtőzni, mint te. Mint ahogy a jelenlegi sima mtb-n lévő tektro fékkel is elvagyok, ami gondolom még a deore szintjét sem éri el.

És simán lehet, hogy big-J-nek is bőven elég az ő felhasználására.

(#834) Runner_fxr válasza Ironizer (#833) üzenetére


Runner_fxr
(őstag)

Én azt egy szóval nem állítottam, hogy a felhasználás mindegy. Kényelmes túrázósba elég lesz a deore a pedelec-en. Csak általában nem kényelmes túrázásra veszik az emberek az össztelós montikat. Az tény, hogy én gyorsan jövök lefelé, de ettől még az is tény, hogy a 13 kilós bringámon elég volt, a 22 kilóson meg nem volt elég, a felhasználási terület itt ugyan az volt, csak a kerékpár súlya változott.
És az is tény, hogy a 22 kilós bringából 400km után dobáltam el a resin betéteket, a 13 kilósba meg még 1400km után is bőven 50%-os volt.
Miért mondanám ezt ha nem így lett volna? Mi érdekem fűződik ahhoz, hogy leszóljam a deore féket és egy erősebbet ajánljak? Csak leírtam a tapasztalataim, de felőlem hiszed, nem hiszed, te dolgod.

(#835) lilp


lilp
(tag)

Egyebkent mi arra a magyarazat, hogy pedeleckent hasznalva sokkal nagyobb a hatotav, mint csak gazkarral hasznalva? Ha a nyers matekot nezem: nem tudom mekkora nyomatekot tudok a patáimbol kicsikarni, de sanda gyanum, hogy a kozelebe se erek a motor erejehez. Innentol kezdve miert is szamit annyit az emberi ero?

(#836) Runner_fxr válasza lilp (#835) üzenetére


Runner_fxr
(őstag)

A pedelec-et nem lehet gázkarral működtetni, mindenképpen tekerni kell. Az e-bike-ot lehet.
De nyilván az e-bike-nál is számít ha nem mindent a motor old meg, ezért nő a hatótáv.

[ Szerkesztve ]

(#837) Ironizer válasza lilp (#835) üzenetére


Ironizer
(tag)

Pedelec-kel is csak akkor nagyobb jelentősen a hatótáv, ha minél kisebb rásegítéssel használod. Eco módban pl. a motor a te nyomatékodnak csak az 50%-át adja hozzá pluszban (bosch-nál). Érdemes ezt a könyvet elolvasni, minden benne van, amit kezdőként tudni kell a pedelec-ekről: [link]

[ Szerkesztve ]

(#838) big-J válasza lilp (#835) üzenetére


big-J
(őstag)

Ha 25-30al cammogsz, ahhoz csak 150-250 watt kell. Ha a labaddal csak 50-70at adsz bele, mar az is 25-33%-al noveli a hatotavot.
Ha 45-50el mesz, amit te adsz bele, szazalekosan elenyeszo.

(#839) Runner_fxr válasza lilp (#835) üzenetére


Runner_fxr
(őstag)

A pedelec alapvetően nem azért született meg, hogy nélkülözze az emberi teljesítményt.
Ha motorra vágysz, akkor motort kell venni, vagy építeni egy olyan elektromos szörnyet mint big-J.
A pedelec ugyan úgy sportszer mint a hagyományos bringa, csak megnöveli a teljesítményed. Fáradtság nélkül csak rövid távon lehet vele közlekedni, hosszútávon már ugyan úgy fárasztó mint hagyományossal, csak gyorsabban mentél.

[ Szerkesztve ]

(#840) lilp


lilp
(tag)

Jaja, azzal tisztaban vagyok, hogy csak a sebesseghez ad hozza a motor, de ugyan ugy kellek en is hozza. Csak a szaraz matek alapjan nem ertettem hogy jon ki a dupla hatotav...

a gyari 8 magneses PAS-t hany magnessel celszeru gyarapitani, hogy minel direktebb legyen?

Idezet a leaf hasznalati utasitasbol: "* Be “0” – throttle & pedal assist NOT work.
* Be “1” – throttle works (If install pedal assist, pedal about 3 circels,then can drive motor to work)
* Be “2” – throttle works (If install pedal assist, pedal about 2.5 circels,then can drive motor to work)
* Be “3” – throttle works (If install pedal assist, pedal about 2 circels,then can drive motor to work)
* Be “4” – throttle works (If install pedal assist, pedal about 1.5 circels,then can drive motor to work)
* Be “5” – throttle works (If install pedal assist, pedal about 1 circels,then can drive motor to work)"

Ez nem tunik tul gyorsnak..
Tovabba a cruise mod affele tempomat akar lenni? Ha gyorsan tekerek, ha lassan, akkor is a megadott sebesseget tartja?

(#841) big-J válasza lilp (#840) üzenetére


big-J
(őstag)

Cruise mode (automata) leggyakoribb megvalositasa, hogy ha 5-7mp-n keresztul ugyanakkora gazt adsz, elengedheted, azt a sebesseget fogja tartani.
Manual cruise eseten kell adjanak egy kezelo szervet, amin megnyomsz egy gombot amikor a kivant sebesseget felvetted.

(#842) lilp válasza big-J (#817) üzenetére


lilp
(tag)

Na mostmar aktivak az upp-s legenyek

48v 38.5ah lg 3500mah cellakbol
50a bms-el 4a toltovel 240ezer ft

Merjem veluk csinaltatni inkabb? 130ezerrel olcsobb, mintha itthon csinaltatnam (tesla cellakbol).

Akkor kernek 52v 45-50ah 70a bms koruli akksit upp-tol meg 5-10a toltot es az akksi tema le van tudva evekre?! Es ha veszek kesobb masik projekthez nagyobb motort, akkor lesz akksim is.

Mi a velemenyed?

Par nap alatt itt is lenne az akksi, nem kell 3 hetet varnom a magyar sracra.

(#843) big-J válasza lilp (#842) üzenetére


big-J
(őstag)

Ha kovetkezo biciklire is gondolsz, akkor kell 70a bms es 52. Ha csak 48v-d lesz, igen banni fogod. 48v az abszolut belepo szint, ugyszint az 50a. De akkor haromszog forma kellene legyen.
3500 lg, az mj1 lesz, ami egy modern, jo cella, nem olyan jo mint a legdragabb sanyo ga 3500, de szeret melegedni, meg az elettartamban nem olyan erosek az lg-k. De amennyit te huzol belole oda nem fog szamitani a melegedes.

Ilyen cellak melle kar csak 50a bms-t tenni, ha csak eladasra is gondolsz, mindenki szivja fogja a fogat, hogy van az, hogy a cella 10a-t bir, de a bms miatt csak 4.5a-t lehet kihuzni belole. 4a tolto helyett, mar lehet felesleges az extra penz a nagyobbert. En 3a helyett kertem nagyobbat, de lehet 2a volt az. Bar ha kingpan toltot adnak, mint nekem(szurke zold cimkevel) akkor megeri, mert azt tartjak az egyik legjobbak.

[ Szerkesztve ]

(#844) lilp válasza big-J (#843) üzenetére


lilp
(tag)

"The Cell type LG MJ1 3500 mah cell.
And the Sanyo Ga cell is more expensive than LG3500 cell
Here is the offer to you Customized battery 52V 49AH with LG3500 mah cell and 70A bms 5A charger: 1142USD/PC"

Kerjem sanyoval?!
Veges a penztarcam tartalma is sajnos de 45ah sanyo kb ennyibe kerulhet, mint ez az 50ah lg
Es snda gyanum, hogy ezek mar kolosszalis kapacitasok igy is :D

[ Szerkesztve ]

(#845) big-J válasza lilp (#844) üzenetére


big-J
(őstag)

Ha resegitessel hasznalod, felejtsd el hogy 1.5kwh-nal tobb kell neked. Szerintem egy het utan ugyis gazkart fogsz venni, de igy sem kell 1.8kwh. Ket ev mulva ugyanazt kapod 75% aron, vagy ugyanazon az aron 130%-ot. Az akkutech olyan gyorsan fejlodik, hogy nem eri meg az "egyszer veszek, de a legjobbat" strategia. A "boven eleg jot veszek amire kell, eleg jo aron" kifizetodobb. A helyedbe 52v 35ah fole nem mennek, az mj1 pedig jo, amire neked kell.

[ Szerkesztve ]

(#846) lilp válasza big-J (#845) üzenetére


lilp
(tag)

Meggyoztel..es igy lesz kb hany km hatotavom mekkora sebeseggel? :)

(#847) big-J válasza lilp (#846) üzenetére


big-J
(őstag)

www.kreuzotter.de/english/espeed.htm
Itt a wattoradat leosztod a megadott wattoddal(=sebesseg ha calculate-re nyomsz), kijon a hany orat birna az akksid a sebesseget, aztan felszorzod a kmh-val es kijon, milyen messzire tudsz menni.

En ahogy szamoltam(matek es gyakorlat is), ugy 42-45kmh-val tudok menni 100-110km-t, 1.67kwh-al (600-700w). Ez 100% gazkar.

Te, ha kicsit lassabban mesz, de tobbszor indulsz/allsz meg, kb ugyanannyit fogsz gazkarral, ha tekersz, 25-30%-al tobbet minimum.

[ Szerkesztve ]

(#848) lilp válasza big-J (#847) üzenetére


lilp
(tag)

Teljesen jo.
Na meg is van a kovetkezo projekt: egy sorozos estet osszehozni nektek :)) na meg a teleportalast megalkotni. Ahhoz egesz veletlenul nem ertesz? :D

(#849) big-J válasza lilp (#848) üzenetére


big-J
(őstag)

Inkabb majd segitsd keresni vevot az elozo ebike-omra amikor meghirdetem (bar roller topikban meg da-daztak a moderatorok erte :(( ).

[ Szerkesztve ]

(#850) lilp válasza big-J (#849) üzenetére


lilp
(tag)

Setup?

Copyright © 2000-2019 PROHARDVER Informatikai Kft.