- Teszten a SteelSeries Apex Pro Gen 3 billentyűzet
- Új taggal bővült a Cooler Master Hyper szériás CPU-hűtőinek családfája
- Kábeleket és csövezést rejtő "kirakatház" a GameMax logójával
- Felvarrták az Arctic rackmount rendszerekhez szánt CPU-hűtőjének ráncait
- Háromféle kivitelben, és nem kis kapacitásokkal jönnek a Micron 6550 ION SSD-i
- Apple asztali gépek
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Asztrofotózás
- Hivatalosan is elkészült az NVIDIA App
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- OLED TV topic
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Gaming notebook topik
- Milyen TV-t vegyek?
- Már a Samsung sem szolgálja ki modern AI lapkákkal Kínát
Új hozzászólás Aktív témák
-
addikt
válasz orion1025 #139 üzenetére
látszik, hogy még nem próbáltál ilyet, és úgy alkotsz véleményt.
minden szinten ad hozzá a kerékpározás élményéhez az elektromos.
azoknak, akik mindenhol felmennek, azok ott most gyorsabban mennek majd fel
azok, akik majdnem mindenhol mennek fel, azok most majd mindenhol felmennek
akik meg eddig nem mentek fel sehol, azok egyre több helyen mennek fel vele.
ugyan ez az analógia igaz a távolságra, időre, bármire.
sok olyan emberrel találkoztam már, akik a tiedhez száz százalékosan hasonló véleményt adtak fel egy-egy napos teszt után, szóval tudom miről beszélek.
csak azok maradnak meg ezen a véleményen, akik csakazértis ezen a véleményen akarnak maradni.“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
#79335424
törölt tag
válasz Devid_81 #150 üzenetére
Abban nem vagyok biztos, hogy ezzel maradéktalanul jót teszünk a környezetünknek. Amíg elenyésző volt az autók száma, addig a füstgáz probléma is mellékes volt. Most még az elektromos autókat lehet ingyen tölteni. De, milyen környezeti hatásai lesznek a megemelkedő elektromos energiaigény kiszolgálásának? Autónként többszáz KW -os nagyságrendről van szó. Esetleg kell majd még pár atomerőmű? Hááát... Aztán ott vannak a tárolóegységek tömeges gyártásának, cseréjének a környezeti hatásai is.
[ Szerkesztve ]
-
f27
senior tag
válasz #79335424 #152 üzenetére
Ne így gondolkodj,inkább abban gondolkodj,ha lesz elektromos autót lesz hozzá a tetődön egy 5kW-os naperőműved is.
Vagyis mindenki kb meg akarja majd oldani az ingyenes töltést házilag.
Aztán már rég van jobb akkuink is,csak elvannak titkolva,mivel minden akku verzióról le kell tépni rólunk pár bőrt.
Jelenleg is van piacon olyan akku amit 10 perc alatt lehet tölteni,és sokkal nagyobb tároló kapacitása van mint hinnék sokan.
Jelenleg még a polimerről,és a lion akkuról kell lehúzni pár réteg vajatNekem van itthon egy kazal elektromos bringám,és a tetőt egy 2Kw-os naperőmű,ergo már most ingyen töltögetem,és még a műhelyt is ebből fűtöm napközbe.
-
félisten
-
Devid_81
félisten
válasz Kolondrum #154 üzenetére
Ezt az utat teszem meg minden nap egy toltessel.
Tulajdonkeppen 5 bol 3 bar marad is az akkuban.
Szinten melohelyen toltom, otthonra a toltot csak hetvegen viszem, mert soha nem tudni mit hoz a hetvege, merre kell menjek, es azert hetfo reggel vissza is kell jojjek melozni...
-
Devid_81
félisten
válasz #79335424 #152 üzenetére
Mint ahogy f27 meg irta, nezd a fenyesebb oldalat a dolgoknak.
Termeszetesen beszelhetnenk az elhasznalt akkuk kornyezetszennyezeserol, vagy a megnovo energia igenyek kiszolgalasol is.
Viszont valamelyest az utobbi az autok/motorok/biciklik nelkul is novekedik, ha szeretnenk ha nem a fejlodo technikaval, es foleg azzal, hogy mennyi mindenunk arammal megy mar....
-
#79335424
törölt tag
Ne így gondolkodj! A tömeges elterjedéshez tömeges felületre lenne szükség a napenergia cellákhoz. Egy több emeletes panelban lakók autóinak számát szorozd fel a táplálásukhoz szükséges napcella felülettel, és oszd el a ház tetejének kihasználható felületével! És akkor még nem számoltunk a töltés szempontjából kedvezőtlen időjárással.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
De a motor nyújtotta élményt semmi nem kárpótolja, ergo fizetem a benzint. Amikor a 15km 13 perc. Be meg onnan haza szeretek járni.
DE kipróbálnám a dolgot, még tán rászoknék a bicajra, mert tekerni csak tekerném. Olcsóbb lenne az fix, havi olyan 10k benzint elégetek melóba, az meg nem tudom mennyi lenne hamar visszajönne, főleg ha melóba töltöm, amit nem hagynék ki.
MEnnyibe fáj amit mondasz?
[ Szerkesztve ]
2db APC BE-700GR szünetmentes tápegység eladó.
-
-
f27
senior tag
válasz Kolondrum #159 üzenetére
De hogy nem.
Ha egy ilyenre ülsz és megérzed azt amit ezek tudnak nyújtani,rá jössz hogy a benzines motorodnak 1300 köbösnek kell lennie hogy a nyomaték meg legyen amit a villany bringák tudnak a felső szinten100km/h ra képes 140Nm nyomatékkal.
és ez még vízi bicikli ahoz képest amilyen motorok még vannak a piacon[ Szerkesztve ]
-
f27
senior tag
válasz Kolondrum #162 üzenetére
A fenti bringámba csak 5200W-nyi motor lapul,de tud jókat ugrani.
Vannak 8-10-de akár 16Kw-os motorok is,bár én gazdaságilag nem látom értelmét,mivel akkuval is etetni kell.
Hosszú kísérletezgetés alapján döntöttem ennél a motornál,mivel 3Kw-nál több akkut nem tudok beépíteni ebbe a váz testbe,és a váz méreteit nem akarom bővíteni mert ez így esztétikus,ahhoz meg ez a motor bőven elegendő.
nagyobb sebességre biztos nincs szükség terepen,sőőt...,,
Ez a teljesítmény mindenhol elvitt és fel is vitt olyan emelkedőn ahol én már 4 kéz láb másztam volna10cm a váz szélesége.
A compi is saját tervezésez egy másik típus.
[ Szerkesztve ]
-
f27
senior tag
válasz #79335424 #164 üzenetére
Nem olyan scifi ez mint gondolnád,sok embert ismerek akinek hibrid autója van és már most napelemekkel töltik otthon fel a megtuningolt akkuikat.
Ha lesz elektromos járműved akkor elgondolkodtató lesz az is hogy 2-3ezer forintot befektes egy naperőműbe is.
Lehet egy bringánál még nem,de autónál kb biztos. -
#79335424
törölt tag
Én is ismerek olyan embereket, akiknek van erre lehetőségük, de óriási hiba lenne rájuk alapozni egy tömeges elterjedésre vonatkozó hatástanulmányt. További probléma, hogy az autók többnyire éjszaka parkolnak otthon, amikor nem süt a nap. Tehát, a nappal megtermelt energiát vagy tárolni kéne, vagy visszatölteni a hálózatba, hogy azt más helyen fel lehessen használni, majd éjszaka visszakapni. Mindkettő komoly probléma tömeges nagyságrendnél.
[ Szerkesztve ]
-
#79335424
törölt tag
-
#79335424
törölt tag
válasz Devid_81 #173 üzenetére
A hálózat fejlesztésébe az energiaforrás is beletartozik. Az szted mi lenne? Láttál már napelem telepeket? Nézd meg alattuk a talajt! Honnan vennének el ehhez kellő mennyiségű felületet? Erdőtől? Termőföldtől? Tengertől? Ekkora méretben hogyan tárolnák az energiát?
[ Szerkesztve ]
-
f27
senior tag
-
Runner_fxr
Ármester
válasz #79335424 #152 üzenetére
Nyilván az elektromosság sem ingyen van, az akkumulátorok előállítása, illetve az elhasználódottak tárolása, esetleg újra hasznosítása sem megy káros anyagok kibocsátása nélkül. Viszont azt azért be kéne látni, hogy a benzin és gázolaj pöfögtetése világviszonylatban egy zsákutca, legalább is ami a környezetre gyakorolt hatását illeti. Mindenki tapasztalja, hogy iszonyatosan felgyorsult tempóban megy tönkre a föld. Ha ez így megy tovább 40-50 éven belül itt nem lehet egy slukk levegőt.
Az elektromos közlekedés mindenképpen jót tenne a légkörnek. Persze sok egyéb tenni való is van, de szerintem azokat a megoldásokat kéne szorgalmazni amik kecsegtetőbbek a környezet szempontjából. Sajnos az akkumulátorok fejlődése megrekedt egy szinten, és ez meggátolja az elektromos járművek tömeges elterjedését. Ez egy kulcs kérdés lesz a jövőben, hogy az akkumulátorok fejlődése milyen irányt vesz.Devid_81, f4lcon: Értelmes embereknek lehet érvelni, hülyéknek nem. Aki értelmes érvek helyett csak képtelen hazudozásokra képes, az soha nem lesz vitapartner. Minden értelmes ember tudja, hogy egy 20%-os emelkedőn egy BMX áttétellel még Lance Armstrong fénykorában sem tekert volna fel, mert fizikai képtelenség!
Ilyen embernek mit akarsz te megmagyarázni? -
#79335424
törölt tag
válasz Runner_fxr #179 üzenetére
Sajnos, az ilyen intézkedések nem a megoldást jelentik, legfeljebb elodázzák az igazi probléma kezelését. A megoldás ettől sokkal drámaibb, mert az igazi probléma az ember nevű parazita túlzott elterjedése. Az emberi törvények szembe mennek a természet törvényeivel.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
Feldobtam itthon, hogy veszek egy ilyen ketyerét, valami nagyot, nem gagyit. Motor vagy ez. Hát mondom akkor eldőlt.
Somatom! Ez pont nem a "közös kassza" része, erre nagyon ügyelek, azért nincs MÉG motorkám. Igazából az volt a gond vele, hogy emelet, szobában aludna, az piszkos, helyet foglal. Maga a közös kassza sem létezik, nekem senki nem nyúl bele a tárcámba, ott kimerül minden ezen a téren, hogy néha nagy bevásárolunk. Sokak szerint ez beteg dolog.
[ Szerkesztve ]
2db APC BE-700GR szünetmentes tápegység eladó.
-
félisten
válasz Runner_fxr #184 üzenetére
Az igazat megvallva a gond: Fel kell hozni emeletre, foglalja a helyet és egy rendes annyiba kerül mint a motorka amit hamarosan beújítok. Meg ennyit nem adok érte, ilyenért ami nem is vonz annyira. Olyan 300K lenne a limit amit áldoznék rá és menjen el 30-60km-t olyan 30-al és ne kellejen felhozni, de ugye ezt megölte a lakhely. Hiába van tároló lent, az nem életbiztosítás. Ahol korábban laktam ott kisebb táv, fűtött garázs esete állt fent, jó lett volna.
A kör bezárult. Ha valahol látok ki fogom azért próbálni.
Meg a motor sok oldalú és nem csak melóba járok, mindenhova két kerékkel, de főleg az élmény miatt, ahhoz több kell mint egy pár száz wattos elektromos motor. Ahogy ketyeg a benzinmotor meg minden. A feeling, öltözet, sebesség stb.[ Szerkesztve ]
2db APC BE-700GR szünetmentes tápegység eladó.
-
#79335424
törölt tag
válasz Kolondrum #185 üzenetére
A mi dilinket is lenézik a privátok. Legalább mi tiszteljük más dilijét! Ezt a mounten bike -ozást "a mi nyelvünkön" feeling -ben valahova az enduro és a trial közé tenném. Sztem símán el lehet benne szállni. De, mi másban vagyunk elszállva, ezért pusztán rövid távú közlekedési eszközként nekünk bőven elég lenne egy szerényebb árfekvésű példány is. Sőt, talán még egy KIT is. Nemrég volt alkalmam kipróbálni egy állítólag komoly pedelecet. Élmény volt a tekerés egy síma bringához képest. Viszont, gyári tesztbringa volt, úgyhogy 25 -nél vége volt a mókának. Ezt nagyon kevésnek éreztem, mivel sokkal nagyobb tempóhoz vagyok szokva két keréken. A másik, ami nem tetszett, hogy a tesztelő srác szerint az akku elfogyása után nem lehet bicikli üzemmódra váltani, ezért nehezebb tekerni, mint egy rásegítés nélküli bringát.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Kolondrum #185 üzenetére
Egy normális pedelec bringa 20 kiló körül van. Ezt simán fel lehet vinni az emeletre, én is napi szinten viszem fel le a bringáim. Soha nem tartanék egy bringát a szabad ég alatt, de még csak fűtetlen helyen sem, mert nagyon nem tesz neki jót, nem csak a lopás a probléma. Mellesleg a motort sem sokkal bonyolultabb ellopni, mint elvágni egy kerékpár zárat.
Ha csak közlekedési eszközként tekintesz a két kerekűre, meg élveznéd a tempót is, akkor valóban motorban kell gondolkozni. Vagy veszel egy nagy teljesítményű ebike-ot, de az meg sokkal drágább lesz mint egy robogó. Lehet nem jött át a cikkből, vagy nem olvastad elég figyelmesen, de a pedelec bringa is sportszer! Azt tekerni kell, nem a motorok, robogók teljes kiváltására szolgál.
A pedelec bringa is sokoldalú, például elmehetsz vele olyan helyekre ahova motorral nem tudnál. Pláne ha mtb-ról beszélünk. Tehát a 2 dolgot semmiképp se keverjük, mármint, motor és kerékpár, akkor se ha rásegítéses.Somatom:Ezt nem teljesen értem, hogy nem lehet bicikli üzemmódra váltani. Ha lemerül az akku akkor a rásegítő motor nélkül is lehet tekerni a pedelec-et, akár agymotoros, akár középmotoros, csak kicsit nehezebb hajtani, mivel nehezebb súlyra mint a hagyományos bringa. Attól, hogy lemerül az akku még nem tiltja le, nem fékezi le a hajtást. A 25-ös korlátozást meg sok esetben ki lehet iktatni.
[ Szerkesztve ]
-
#79335424
törölt tag
válasz Runner_fxr #187 üzenetére
"Középmotoros" bringa volt. Nálam nem merült le, ezért személyes tapasztalatom nincs. De a srác nem hantás, és tapasztalt bringás. Azt mondta, hogy nem lehet "szabadonfutósra" kapcsolni a hajtást, a pedállal mindenképpen hajtjuk az elektromos rásegítés erőátvitelét is. Ezért nehezebb tekerni, nem a súly miatt. Elvileg holnap este találkozom vele, és akkor rákérdezek bringa a konkrét típusára.
[ Szerkesztve ]
-
#79335424
törölt tag
-
Runner_fxr
Ármester
válasz #79335424 #188 üzenetére
Tisztában vagyok a működésével, elég régóta foglalkozom a témával. Meg úgy általánosan a kerékpárokkal is.
Fentebb azt írtad, hogy azt mondta a srác, nem lehet bicikli üzemmódra váltani. Na én erre mondtam, hogy nem értem, mert ez így nem igaz. Nem kell megvárni, hogy lemerüljön, simán kikapcsolod a rásegítést és már is érezheted milyen rásegítés nélkül tekerni.
Egyébként így már érthető, hogy mit mondott a srác, valóban a pedálozással megforgatsz a középmotorban egy két fogaskereket, de azért ennek nem túl nagy az ellenállása. Simán tekerhető. A fő hátráltató tényező a súlya, illetve az, hogy elöl nincs első váltó (bár van amelyiken van), tehát az áttételezés miatt sem könnyű hajtani ha emelkedő van. Rásegítés nélkül a középmotor áttételezése egy kb 40-es lánctányérnak felel meg, ami emelkedőn sok lehet ha nem megy a motor. Az agymotoros annyiból jobb, hogy minden esetben lehet első váltót használni, de a plusz súlya miatt azt sem lesz könnyű emelkedőre feltekerni, rásegítés nélkül.
De ez edzettség függvénye is, ezért nehéz erre általános választ adni, én enyhe emelkedőn eltekerem rásegítés nélkül is, viszont már nem tegnap kezdtem kerékpározni, biztos van akinek nem menne így. Ha legközelebb kipróbálod, kapcsold ki a rásegítést és tekerd egy kicsit úgy. 5Egyébként 50-60km-es hatótávval mindenképpen számolhatsz.[ Szerkesztve ]
-
f27
senior tag
válasz gyenesmartin #176 üzenetére
3540-nes egyedire tekercseltetve.
5200W bir igy leadni.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Sokféle képen lehet használni az elektromos rásegítésű kerékpárokat. Nos, aki szerint ez nem sport, az nézze meg ezt a videót! Számomra ezt jelenti a pedelec.
-
Runner_fxr
Ármester
Ez is egy érdekes cucc: [link]
-
f27
senior tag
válasz Runner_fxr #193 üzenetére
Es itt azert mar adjak az ivet neki rendesen
Elektromosan megmasztak a hegyet vele,majd kikapcsolt motorral legurultak itt ott 55km/h sebesseggel -
Clever0
senior tag
válasz Runner_fxr #193 üzenetére
Lenyűgöző teljesítmény, de én nem engedném a kerékpározást ilyen romok közelében. Eléggé leamortizálták a környezetet.
-
jocomen
aktív tag
Valami Rohloff agyváltós megoldás, középre szerelve, bordás-szíj hajtással, esetleg ?
Sajnos nem vagyok célcsoport, csak ha már ínyenckedünk, na.
Mintha Hondának lenne ilyenje.[ Szerkesztve ]
-
6030D
Ármester
válasz Runner_fxr #193 üzenetére
1,3-as guminyomás.... vazze.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Runner_fxr
Ármester
Ez még azért vállalható, persze kell hozzá a megfelelő technikai tudás.
Clever0: Ha az ösvényen maradnak lefelé, semmi problémát nem látok ebben. Magyarországon túl van lihegve ez a kérdés.
jocomen: Esetleg a Pinion, talán ez a legjobb. Lehet kombinálni hátsó agymotorral is: [link]
Viszont ez nagyon zsebbenyúlós, már maga a Pinion is egy vagyon.6030D: Szerintem az plusz-os gumiméret mellett van, 2,35 vagy 2,5 szélesség mellé az 1,3-as nyomás még tubeless-el is kevés.
-
joysefke
veterán
válasz Runner_fxr #193 üzenetére
Huhh azok a kanyarvételek, van ahol mindkét kerék egyszerre csúszik...
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- T14 Gen1 14" FHD IPS Ryzen 5 PRO 4650U 16GB 256GB NVMe ujjlolv gar
- Nintendo Switch RP2040-tiny Picofly 2.74fw CFW chip készlet eladó!
- Új 4K Atom Gamer PC Ryzen 5 7600X/RTX 3090 24Gb/500Gb M2 SSD/16-32Gb DDR5 6000Mhz/850W 2-3 Év Gar
- PlayStation 4 Pro CUH-7116B - 2db kontroller - 5db játék
- Új, bontatlan Macbook Air Retina M2 13" 2022 Gray, 8GB RAM/256GB SSD/magyar bill./apple garacia
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest