Új hozzászólás Aktív témák
-
neo81
senior tag
válasz Runner_fxr #3453 üzenetére
Szia!
Akkor pl. ez a fajta is vállalhatatlan minőségű: [link] -
Gömbike
senior tag
Akkor ő nem pedelec kerékpárt szeretne, csak valami gáz karos ..........valamit.
Saját tapasztalatom: A derekam tropa lett a sírkő megmunkálásától, ezért vettem egy belépő szintnek számító Neuzer zagon női kerékpárt.
Ja. Költenem kellett rá több mint 150-et, mire normális használható VÁROSI pedelec lett belőle, de még mindig a belépő szintnél vagyunk.
pl. a küllők minősége, abroncs minősége, stb. Kicsi pénzért csak az alja jár.
Akinek két bekezdésnél több van a memóriában, az látja a szomorú jelent.
-
Kroni1
veterán
Ez akkor jelent problémát, mikor piroslámpánál szeretnék a fékezéssel egyidőben visszaváltani is, h ne a legmagasabb fokozatban induljak majd újra..
Gondolom Bosch/Shimano és egyéb gyári rendszerű bringákon mind van fékszenzor nem? Nem értem ebből miért hagyta ki a gyártó, mikor a Bafang is tudja ezt a funkciót... (de értem sajnos, spórolás)
[ Szerkesztve ]
-
ttrap
tag
Akkor neked nem is fékszenzor, hanem váltószenzor kellene, ami a váltás ideje alatt megszakítja a motor működést. Ehhez jó lenne tudni, hogy konkrétan milyen motor is van a járgányban. A Bafang Max és Ultra rendszereknél elvileg van a motor csatlakozó dobozában váltószenzor csatlakozás. Bafang Maxdrive manual részlet.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Az új Shimano EP8 (DU-EP800) rendszer: [link]
[ Szerkesztve ]
-
StLui
veterán
válasz Runner_fxr #3464 üzenetére
6000 eur lett az új Commencal MP Essential, 2200 pluszt sajnáltam volna, jó döntés volt kezdésnek a 2019-es változat 3800-ért, ráadásul a 2021-es változatból a Team teszik, az meg 7000 (mármint csak a kinézetet figyelve)
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
Runner_fxr
Ármester
3800-at megért az biztos. Én viszont amennyire vártam az új Meridákat az új motorral, akkora csalódás lett. Semmit nem változtattak a vázon, pont ugyan az mint a 2020-as, csak megkapta az új motort és az akkut. Az új motor felfogatása ugyan az mint az E8000/E7000-nek, így végül is nem voltak rákényszerítve, de azért nagyon ráfért volna egy geo frissítés. Rövidek a vázak sajnos. Az biztos, hogy az új E-Enduro-m nem Merida lesz.
-
big-J
őstag
válasz Runner_fxr #3464 üzenetére
More ground clearance: Shimano have approved the new motor for 160 mm cranks. That will give you up to 5 mm more ground clearance when pedalling.
Jo tudni, hogy ismet elotte voltam a fejleszteseknek a 140mm-es trial karokkal. En eppen hogy vakon eszre veszem a kulonbseget a 170mm-hez kepest. Boven jo a leheto legkisebb, ha 160 a minimum, bar en nem vennem eszre, hogy kisebb.
Ez a zotyoges hang valami brutalis a videokban, ilyent meg sehol nem hallottam. Valami cnc szakit eleg lett volna megkerdeni, egy feszito rugo vagy hullamos alatet kellett volna a szabadonfuto ele...
[ Szerkesztve ]
-
StLui
veterán
válasz Dr.FantastiK #3469 üzenetére
Azt azért nem mondanám, hogy szarabbak
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
axlfsi
veterán
Ott a pont! A sok-sok előnye mellett, sajnos egy nagy hátránya azért van a Bafangnak; méghozzá a nyomatékszenzor hiánya.
De a jó hír, hogy szokható és tanulható a használata, ami némi rutint igényel, de pár nap után, már fel sem tűnik.Mondom: én ezt a problémát úgy abszolválom, hogy amikor tudom, hogy meg fogok állni (pl. piros lámpa) akkor előtte közvetlenül (még haladásban) felváltok, hogy induláskor ne akarja a 750W120nm széttépni a láncot. Egy kis gyakorlás és mar rutinból, ösztönösen megy.
HA és amennyiben ez barmilyen okból kifolyólag mégsem jönne össze - van ilyen - hát uram bocsá', lekapcsolok a motorral nullába és magam erejéből indulok el (ha félted a rendszert a terheléstől).
[ Szerkesztve ]
˜”*°•.˜”*°• 𝟚𝟘+ é𝕧𝕖 𝕒 𝕜ö𝕫ö𝕤𝕤é𝕘 𝕥𝕒𝕘𝕛𝕒 •°*”˜.•°*”˜
-
Kroni1
veterán
Lehet egy nyomatékszenzor is jó megoldás lenne, de mint tudjuk a bafang motorok egy része az csak speedsenzoros. Viszont fék és váltószenzor gondolom nem véletlen van az utólagos szettjeikhez, ezért gondoltam hátha ehhez is felrakható.
ttrap: Ja, amugy ez a motor van a bringámban...
[ Szerkesztve ]
-
Wollie
tag
Sziasztok! Decathlon st-100 vagy st-500 bringát szeretnék napi kb. 15 km megtétélere. Ajánlanátok erre a célra?
Zújonc
-
Wollie
tag
Szia! Igen arra gondoltam. Esetleg még elnézek a 3. Kerületben van használt e-bikeokat árusító üzlet (orangebike azt hiszem). De az 1 hónap gari és a 5k-6k ár miatt inkább a rockriderekkel szemezgetnek.
Zújonc
-
baluka
tag
válasz Runner_fxr #3466 üzenetére
E-enduro kategóriában ütős újdonság minden földi jóval:
Link az egyes modellekre:
Kicsit furcsa a motorbeépítés szöge,ilyesmit eddig csak a Specinél és a Rocky Mountainnél láttam, de azok nem Shimano motorosak, sem E8000, sem EP8 (eddig) motort nem láttam még így beépítve..
-
StLui
veterán
Ha a T-bike -tól rendeled, és tagja vagy az enduro csoportnak, valóban engednek 5%-ot, de akkor is Andorra-ból jön a csomag viszont ez mindkettőre igaz, sőt esetleg a szállítási díjra is van esély (100 eur)
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
StLui
veterán
Azt hiszem Bognár Tamás írta róla, hogy ez inkább a bikeparkozásnak kedvez, nem egy mindenes geo, szemben pont a Meridával (valaki FB-on érdeklődött a két bringáról) Kiváncsi vagyok mekkora csoda lesz az új vázanyag.
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
baluka
tag
Itt szépen összegyűjtötték az eddig megjelent EP8-as motorral szerelt gépeket, persze a teljesség igénye nélkül, de van miből szemezgetni...
-
baluka
tag
Még egy adag, némi átfedéssel:
-
szitaati
aktív tag
"Mondom: én ezt a problémát úgy abszolválom, hogy amikor tudom, hogy meg fogok állni (pl. piros lámpa) akkor előtte közvetlenül (még haladásban) felváltok, hogy induláskor ne akarja a 750W120nm széttépni a láncot. Egy kis gyakorlás és mar rutinból, ösztönösen megy."
Mielőtt feltettem volna a Bafangot a bringára, előtte is pont így csináltam: sokkal könnyebb elindulni alacsonyabb fokozatban és utána akár kettőt felváltani azonnal.
Őt az zavarja, hogy mikor gurul a lámpához és már fékkel lassít, aközben nem tud visszaváltani, mert ha teker, a motor is elkezd tekerni. Ezen nem segít a váltószenzor sajnos. Nem mintha tudná bárhova csatlakoztatni.
Meg kellene nézni, hogy a motor kivezetésénél van-e lehetőség a kijelzőhöz menő kábel cseréjére (ha le lehet húzni a kábelt, akkor lehet, hogy csak rá kell rakni egy 1T4 kábelt és már ott is van a két fékszezor-csatlakozó... ...hátha.).
Azért számomra döbbenetes, hogy egy gyári bringán lespórolják ezt a fícsört.
"Lebegőpontos regiszterek vagyunk az átmeneti tárolók bizonytalan mágneses mezején"
-
ttrap
tag
válasz szitaati #3487 üzenetére
"Őt az zavarja, hogy mikor gurul a lámpához és már fékkel lassít, aközben nem tud visszaváltani, mert ha teker, a motor is elkezd tekerni. Ezen nem segít a váltószenzor sajnos."
Pont ezen segít. Éppen az a váltószenzor funkciója, hogy amikor érzékeli a váltóbovden elmozdulását, akkor kb. fél másodpercre leállítja a motort. -
Kroni1
veterán
Igen, szerintem is segítene némileg a váltószenzor, ha visszaváltok és utána fékezek akkor az már teljesen jó lenne nekem.
Én is megnéztem a manualt, opcionálisan csatlakoztatható erre a motorra váltószenzor, meg is kérdeztem az eladót, megkérdezi a gyártótól, és megcsinálja ha meg lehet. A Bafang úgy gondolta, hogy nem fontos ez a fícsőr, ezért alapból nem adják hozzá, és a gyártó sem erőlködött pluszban megvenni. Még azt mondom hosszabb túrákon nem is lenne zavaró, de sok lámpás megállós úton már jobb lenne legalább az egyik szenzor.
Mondjuk most már 1-2 hét után azt mondom kezdem megszokni, hogy először visszaváltok és utána fékezek, tehát nem akkora tragédia. Legalább már nem dolgozik a motor a fékek ellen, nem koptatom feleslegesen a betéteket és az akksit is kímélem. Persze ha megoldható a szenzor akkor azért megcsináltatom!
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Igen, elég pofás darab. Már én is néztem. A geo is eléggé friss, nekem tetszik, de azért várom az első konkrét tesztet erről a bicajról. A karbon-fém ötvözetű váz is érdekes, erre is kíváncsi vagyok.
Nekem is egyből a Speci jutott eszembe róla, a motor beépítési szöge és az akku beépítése is eléggé hajaz a Levo-ra, Kenevo-ra, nincs ezzel baj, a legjobbtól másolni nem szégyen. Főleg ha a végeredmény is jól sikerül.
Őszintén szólva nekem eddig az új Shimano motorral 2db bicaj tetszik, az egyik ez a Kellys, a másik pedig a Commencal Meta power/sx. A többi felejthető, nem érzem azt rajtuk, hogy bármelyikért is adnék ennyi pénzt. Amit még nagyon várok, az az új YT Decoy, illetve az Orbea Wild FS továbbra is nagyon bejön, bár az Bosch rendszerű, lehet abból is jön egy frissítés 21-re.
StLui: Nekem a Merida hatalmas csalódás. 2016 óta ugyan azzal a geoval vannak a piacon, ami akkor jó volt, de ma már vannak jobbak. Nagyon vártam valami újítást 21-re, de nem nagyon erőltették meg magukat, gyakorlatilag ugyan azt a vázat adják most is amit tavaly, csak fogadja a nagyobb akkut, ez nekem nem elég motiváció, hogy ennyi pénzt adjak egy Merida E-Enduro-ért. Szerintem a laposabb fejcsőszög és a hosszabb első háromszög nem csak a parkozáshoz jön jól, mert amellett, hogy agresszívebbek lefelé, egy hosszabb túrán is jobban el tudsz nyújtózkodni a bringán. A rövid váz fárasztóbb hosszú távon. A rövidebb váz a csiki csuki kanyarokban lehet előny, meg esetleg egy kezdő montisnak biztonságosabb, mert könnyebben tudja irányítani, minden egyéb helyzetben inkább hátrány egy Enduro-n.
Még nem tudom mit fogok venni, elkapkodni nem fogom, de az biztos, hogy valami modern Enduro geo lesz a befutó, nem egy rövid vázas gép. A Merida akkor lenne jó, ha az L-es vázuk hossza lenne az M-es nyeregvázcsövével és fejcsövével.[ Szerkesztve ]
-
Wollie
tag
Úgy látom vissza olvassa ezekkel az e-st100 e-st500 As kerékpárokkal nem nagyon foglalkoztok. Ennyire gázok ezek? Ha valaki tudja elárulná nekem mi a különbség a 100 és az 500 as között? Erőben úgy látom mind a kettő ugyanaz esetleg akkumulátorba más?
Zújonc
-
StLui
veterán
válasz Dr.FantastiK #3495 üzenetére
Mint akármelyik másik?
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
neo81
senior tag
Sziasztok!
Ma vettem egy Elektromos rásegítésű kerékpárt.Akkumulátorának típusa: Lithium (Litium-Ion)
A bolt, ahonnan vettem, ott azt mondták, hogy az első akkutöltést már megcsinálták rajta.
Azt szeretném megtudni, annak érdekében, hogy az akkuját minél tovább tudjam használni, hogyan, milyen időközönként ajánlatos tölteni, és pl. téli időszakban, ha 3-4 hónapig egyáltalán nem használom, akkor is mikor kellene tölteni?
Köszi![ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- HP ProDesk 400 G5 Mini PC, I5-9500T, 8GB DDR4, 256GB NVMe SSD, WIN 10, WIFI, SZÁMLA, GARANCIA
- Apple Iphone 13 PRO MAX/Sierra Blue/256GB/KÁRTYAFÜGGETLEN/AKKU 88%/Patika állapot
- Csere-Beszámítás! Gamer PC! I3 10105F / GTX 1070Ti 8GB / 16GB DDR4 / 512GB SSD
- SAMSUNG FLIP3 8GB/128GB FEKETE, ÜZLETBŐL, GARANCIÁVAL
- SAMSUNG Z FLIP4 8GB/128GB GOLD (Fóliás, mindene ÚJ), 2025.DEC-ig GARANCIÁS, ÜZLETBŐL, BESZÁMITÁS
- LENOVO Thinkpad L14 GEN 3 / i5-1245U / 16GB RAM / NVME SSD 240 GB / FullHD / Win 11 Pro TÖBB DARAB!
- KERESEK: Synology DS224 v DS223
- Phoenix Contact ipari hálózati switch, nem konfigurálható, Portok száma: 8x 10/100 Mbit/s RJ45, DIN-
- Kingston A400 240GB SATA3 2,5" SSD
- Phoenix Contact ipari hálózati switch, nem konfigurálható, Portok száma: 8x 10/100 MBit/s RJ45,
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest