- Kábeleket és csövezést rejtő "kirakatház" a GameMax logójával
- Felvarrták az Arctic rackmount rendszerekhez szánt CPU-hűtőjének ráncait
- Háromféle kivitelben, és nem kis kapacitásokkal jönnek a Micron 6550 ION SSD-i
- Már a Samsung sem szolgálja ki modern AI lapkákkal Kínát
- Havazáshoz igazított kiadás kap a Steam Deck OLED
Új hozzászólás Aktív témák
-
BélaBá
újonc
Kérdezném ki tudja hogy a 2015 utáni suzuki akkumulátorok melyik technológiát rejtenek. Adatok szerint EFB lenne de inkább én felitatott
elektrolit. gyanakszom. Képet mellékelem. Tip. Exide start-stop 60Ah 540A ind. nincs AGM, EFB, vagy másra utaló jel.A generátor valószínű szabájzott töltésű lehet mert változó de nem megyen 15 V fölé a fed.komp. és mérés szerint sem. Ezért gondolom 14.4 V-os lehet.
Köszönöm. -
ddsteel
aktív tag
Köszi, mindenkinek, FB fórumon is azt mondták, AGM, csomagtérben van, szóval tuti. Jó, hogy nem kell recond, mert ha jól tudom, a kis akksi lekötése hibridgari-vesztéssel jár, de így akkor erre nincs is szökség és ez jó. Más: ha 10 év múlva esetleg tönkremegy, mehet helyette EFB akksi? Tudom,10 évente nem nagy tétel, de azért 50E a gyári akksi, meg persze lehet, hogy nem 10 év a 10 év. Indítóáramra nincs szükség, de ha jól tudom, az EFB ilyen átmenet, és bírja az emeltebb töltést, mit javasoltok?
-
BélaBá
Nem érkezett meg a kép.[ Szerkesztve ]
-
BélaBá
újonc
[kép] bocsánat de még nem ismerem a hozzászólás fortélyait igaz kB 2 éve olvasgatom a komm.eket nagyon sok értelmes embertől és hozzászólásból tanultam.
Talán most sikerült.[ Szerkesztve ]
-
-
BélaBá
újonc
Köszönöm, nem nyugtattál meg, de nem is vagyok ideges miatta!!!!
Szerencsém van hogy pont veled futottam össze a blogon belül, aktív is vagy és a régebbi hozzá szólásaid alapján is látható hogy értesz ehhez a területhez. Azért ide írom a választ, hogy ha más suzuki vitarás.. vagy hasonló de nem egyértelműen beazonositható akkumulátorral találkozik figyeljen oda. Kérdésem a következő... ha AGM tip. akkor a blogból tanultak szerint ha üresj.kapocsfesz 13 V 100% feltöltött ha 12.6--12.8 V között már csak 75 % ha 12.4--12.6V akkor csak 50 % elvileg itt már szulfásodozni kezd?
Mivel a kocsi generátora ezt a típusú akkumulátort szerintem nem tudja teljesen feltölteni, ezért az akkumulátor élettartam szempontjából szükséges időközönként ellenőrizni és ha kell utántölteni.
Nos tudom ez lehet hogy egy másik topikba illik mert kocsi típus függő a jelenség.
Két töltővel töltöttem eddig (mivel nem tudtam az akkumulátor milyen gyártás technológiahoz tartozik) CTEK start-stop és CTEK MXS 5.0 típusokkal. A töltők tökéletesen tudták a rájuk előirt ciklusokat a megfelelő feszültség színtekkel. Az automatikus hőfok kompenzálást is beleértve.
Bocsánat de be kell fejeznem. A viszont Írásra. -
DigitXT
nagyúr
válasz adriankoooo #6910 üzenetére
Mennyit szabad esnie a feszültségnek egy hónap alatt
Ez attól függ mekkora az akku, és mekkora a kocsi készenléti fogyasztása. -
molnarpeter
nagyúr
Magasabb töltő feszültséget- áramot és mélyebb merítést viselnek el az AGM és EFB akkuk. Az AGM strapabíróbb, az EFB olcsóbb. Az autó akkor tölt, amikor tud, illetve amikor hatékonyan tudja megoldani, így köztes állapotban van általában az akku, hogy pl fékezéskor legyen hová tölteni, aztán vissza is meríti
[ Szerkesztve ]
-
sparta2
tag
Sziasztok!
Csak érdekességképp írom, hogy egy másfél éves Ford Focus (Start/Stopp) EFB-s akkumulátora nyugalmi állapotban soha nem volt 12,2-12,3 V felett és 1000 km megtétele után egy nappal sem volt több benne. 3 hét téli állás után pedig 11,6-11,7 V volt a kapocsfeszültség. Ezzel együtt pöccre indult, csak nem állt le magától a következő 60-80 km alatt. A lenti táblázat szerint halottnak kellene lennie. -
-
válasz olasz61 #6917 üzenetére
Nézzük a példádat.
Varta Silver Dynamic
Ebből szerintem nem derül ki, hogy milyen fajta, mert "Silver"-ből találtam AGM-t is. Szinte biztos vagyok benne, hogy nem ezeket kellene nézni. A Varta ajánlása a "Blue"-tól fölfelé.
Ha nekem kellene választani akkor EFB, vagy AGM-t néznék. Mivel ezek nem olyan olcsók, így már a gyári is szóba jöhet.
Végül a Ford fórumon igazi tapasztalatokat is kaphatsz. Rossz választás esetén kb. 1 év élettartam is kijöhet.
Kérdezz meg mást is, főleg akinek van Ford-ja. -
Inhouse
őstag
A Ca nem akkora dobás, a sima mezítlábasok is azok már, elvétve van nem Ca ötvözésű. Ráadásul ezekből is inkább a Ca-Ca a divat. Egyébként ezek nem erősebbek a normálnál. A magasabb hőmérsékleten bekövetkező párolgással szemben ellenállóbbak, illetve kisebb az önkisülésük és ennyi.
Egyébként majd minden gyártó kitalál már egy 3 betűs rövidítést, a JP-Akku a Gold akkujaira SMF (Strong Frame Technology)-t ír.Üdv Inhouse
-
-
troll81
addikt
sziasztok valaki épített e ilyenből bármit is? [link]
-
SZIGMA
aktív tag
válasz troll81 #6925 üzenetére
Szia!
Nem lenne olcsóbb egy kimondottan autóhifi kondenzátor? Azon van szabályzóelektronika is.
Arról nem is beszélve, hogy azok csak 1-2 F értékűek, 3000 F-nál már problémás lehet a töltés-kisütés.(1db ilyen szuperkondi árából kijönne egy másik akku egy kondival, bár a generátor még kérdéses, hogy bírná.)
Ez egy fórum.Segítség,kritika,trollok, minden előfordulhat.Fogadd el, ez ilyen!
-
-
troll81
addikt
válasz Inhouse #6928 üzenetére
nem semmi hangnyomas... csak zenei átlag tegnap mértük 145 db... ma holnap bontom átalakul 150 felett szeretnék zenélni
Ennyi pénzből lehetne egy másik akku is az erősítők mellett, nem? Esetleg még egy generátor... persze lehetne csak ne lenne 30 kg egy aku 30 kg egy erősitő meg a subok meg a láda meg a többi -
Inhouse
őstag
válasz troll81 #6931 üzenetére
Azt azért te is tudod, hogy ez így nem kerek. Sem a fülednek nem jó, sőt igazából a szerveidnek sem, sem nem látod a tükörben a mögötted jövőt, de még ki tudja mi mindent zavar. Menet közben egy ilyen nem normális. Hangnyomás versenyen pár s-ig nyomják az álló autóban, adott határig bentről fülvédőben, afelett csak kívülről.
Ha nem vagy még halláskárosodott, majd leszel. Ami a te dolgod lenne valamennyire, de egy ilyen körülmények között vezetett autóval a közlekedésben az már más tészta.
Mondjuk a 6kW is elég fura azért...12,6V*400A az kb. 5kW, ami még mindig elképesztően feleslegesen sok, akármennyire is szereted. 400A egy dízel autó indítózási áramának az első főtengely átfordulásig tartó csúcsa pár tizedmásodpercre.Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
válasz troll81 #6933 üzenetére
Felelősen barmi használható barhol
Hát ez az... ne legyenek kétségeid, hogy ez nem az. Nekem is volt anno dübögős autóm, egész jó volt, hangos is volt, az is sok volt. Jártunk hangnyomás versenyre is, meg kiállításra is, még versenyeztünk is, meg díjat is nyertünk egy barátommal...aztán kinőttük. Bár sehol nem voltunk a kW-októl. Lett családunk, felelősségérzetünk...de ilyen túlzásokba még akkoriban sem estünk. Sajnálom, hogy így csinálod, nem értek egyet.Üdv Inhouse
-
-
Inhouse
őstag
válasz troll81 #6935 üzenetére
Na, akkor meg ne túlozz, 6kW, meg 150dB menet közben az minden, csak nem zenei...
Egy barátom vett anno 2db Mac Absolute 300-at, valami hozzávaló erősítővel. Betettük az autójába egy zenére méretezett dupla ládába. Másnap jött, hogy vegyük ki az egyiket, mert folyik a füle, szarul van és fáj a feje. A ládát kettévágtuk, azóta van egy jó kis hangszóróm és őrzöm.
A másik meg berakatott a szomszéd városban 2db 30cm-es Cerwin Vega-t, mire hazaért alig tudott kiszállni a kocsiból nem állt a lábán. Ő is kiszereltette másnap. Nem játék ez.
Ja, kérdeztük, hogy miért nem hallgatjátok halkabban? Azt nem lehet, amikor fel lehet tekerni, úgysem állod meg.[ Szerkesztve ]
Üdv Inhouse
-
csiga8
senior tag
-
troll81
addikt
válasz Inhouse #6936 üzenetére
Nem jelenleg 0.5 ohmra kotve zenélek ekkor tudom kihasználni az erősítőt 30 hz 1 ohm egy db 5kw erősítő mozgatja. Ha Keves lenne akkor van ra egy d8 s is attol h ezt tudja az auto nem kell hülyének lenni. A felhasználón múlik minden. Sima 2 db 15 colos zenei mely hangszóró van bent 203 literben. 35 38 hz portal. Miert sok ha rendeltetesszeruen hasznalom
[ Szerkesztve ]
-
troll81
addikt
válasz Inhouse #6940 üzenetére
Szerintem felesleges anno 600 RMS körül jó kb a 2 farad. Itt már min.50 től ajánlottak.de sokan ezeket a kis cellakbol épített pacokat használják... Utana járás nehézkes... Én csak zenét hallgatok
Itt az spl teljesítmény e.
1 Ohm RMS Power @ 12.0V1 x 5100W (THD <1%)2 Ohm RMS Power @ 14.4V1 x 4100W (THD <1%)1 Ohm RMS Power @ 14.4V1 x 7400W (THD <1%)
[ Szerkesztve ]
-
tornas
őstag
válasz troll81 #6944 üzenetére
Ezt csak úgy itt hagynám: [link] . Kisfiadra is való tekintettel én a helyedben használnám azt a fülvédőt 90 dB felett. És ezt csak a füledet menti meg... Óvatosan azzal a nagy hangerővel, mert erek pattanhatnak el bárhol a vibráció miatt és az aneurizma sem kizárt. Egyébként milyen muzsikával próbálod le ilyenkor? Vagy többféle műfaj (komolyzene, rock stb.) is terítékre kerül?
[ Szerkesztve ]
"Az oroszlánbőr alól is kilátszik a szamárnak a füle."
-
Inhouse
őstag
válasz troll81 #6946 üzenetére
Nem. Nem vállalható. Legalább a gyerek mellett ne bömböltesd.
A 150dB az egy repülőgép sugárhajtóműve 30 méterről és többször hangosabb, mint egy pisztolylövés 1m-en belül. Ezek mind mocskos hangosak. Csak amíg egy lövésnél cseng a füled pár percig és utána regenerálódsz (ha nem szakadt ki a dobhártyád), addig a folyamatos ilyen hangos zene szépen megeszi a hallórendszered. De 150dB-nél már mindened rezeg, minden mást is, a szerveid is. Minél lejjebb mész a frekivel annál rosszabb, egyre közelebb lesz a belső szerveid ritmusához. Mégis csak gáz ez így...nem is értelek...Üdv Inhouse
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- SONY WH-1000XM3 vezeték nélküli, zajszűrős fejhallgató - HIBÁTLAN ÁLLAPOT
- XFX Radeon Speedster SWFT 319 RX 6800 - BONTATLAN - ALZA GARANCIA
- Bomba ár! Lenovo X1 Yoga 3rd - i5-8GEN I 8GB I 256GB SSD I 14" 2K Touch I W11 I CAM I Garancia!
- Bomba ár! Lenovo X1 Carbon G3: i7-G5 I 8GB I 256GB SSD I 14" QHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T450s - i5-5GEN I 8GB I 128GB SSD I 14" HD+ I Cam I W10 I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest