- Kábeleket és csövezést rejtő "kirakatház" a GameMax logójával
- Felvarrták az Arctic rackmount rendszerekhez szánt CPU-hűtőjének ráncait
- Háromféle kivitelben, és nem kis kapacitásokkal jönnek a Micron 6550 ION SSD-i
- Már a Samsung sem szolgálja ki modern AI lapkákkal Kínát
- Havazáshoz igazított kiadás kap a Steam Deck OLED
Új hozzászólás Aktív témák
-
csiga8
senior tag
Érdekességképp
Octavia2 1.9 PDTD akkuja. Még nincs 5 éves, kéne hozzá majdnem 2 hónap.
Kíváncsiságképp rámértem, 37Ah és 695 Ah van még benne. Szerintem nem rossz eredmény.
( csepptöltőn van, ha sokat áll az autó)Jelenleg 4 dízel járgány van a családban, beújítottam egy új - tartalék- akkura .
Ez is Exide. Feltöltés után ezt dobta:
Ami feltünt, - az edényzet különbözőségét leszámítva- hogy mintha könnyebb lenne a régihez képest, ezért megmértem :
régi: (19,2 kg)
új: (18,6 kg)
A felirata szerint a régi Carbon boost, az új Carbon boost 2.0. Gondolom a súlycsökkentés az élettartamra lesz hatással, elvégre fogyasztói társadalom vagyunk...
Meglátjuk mit bír.
[ Szerkesztve ]
-
Egy kis apró észrevétel a fényképek alapján. Az új/régi 760EN-re képes. Tehát ez a 100%.
- A régi esetében ez: (695/765)*100=91%
- Az újnál pedig: (790/760)*100=104%
Itt is két ötletem van. Rossz paramétert adtál meg, vagy a műszer nem képes 100% feletti értéket kijelezni.
Igazából most utolsó szó jogán azt mondanám, hogy a műszer algoritmusa más, de akkor is a matek az matek. -
csiga8
senior tag
Köszi az észrevételt, igazad van.
Lehet más akkura van állítva - amivel utoljára "játszottam" - aztán mértem mást is, és szerintem úgy maradt a beállítás.A lényegen nem változtat, a mért adat ugyanaz marad, csak a számított adat lesz más.
( SOH) Az SOH nekem még 100% fölött sosem volt, és a SOC sem volt még 98% fölött. Most melóhelyen vagyok - sajnos :( - de majd ha hazamentem, megnézem mire volt állítva.[ Szerkesztve ]
-
Inhouse
őstag
válasz Amerigo57 #7896 üzenetére
Csinálj egy jó bikakábelt, venni sajnos nem igazán lehet jót. Ha nem a sivatagban, vagy az északi sarkon autózol, akkor talán találsz valakit, amikor nagy ritkán ilyen bajba kerülsz, aki segít a saját autójáról bikázni. Érdemes olyan hosszú vezetékkel készíteni, hogy ne okozzon gondot, ha nem tudsz a másikkal szembe állni.
Ez a cucc pont akkor lesz merült, vagy veszíti el a kapacitását, amikor 5 év múlva egyszer pont kéne. Amúgy trendi és ha megnyugtat, akkor vedd meg.Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
-
Zoli bácsi
őstag
válasz Inhouse #7907 üzenetére
Durva. Ami feltűnt.....34 éve van jogsim, pár akkut vásároltam már. De régen is volt valami kupak mindig a sarukon, de legalább a pozitívon, ami megakadályozott ilyen malőröket. Mostanában meg elég komoly védelem van a sarun. Gyártóknak is érdekük rátenni. Csodálkozom hogy nincs rajt ilyen.
Másik amin csodálkozom, hogy csak nézik....Nem kellene azonnal megszüntetni a zárlatot..? Nekem az lenne a logikus.... -
Ciccuka
veterán
Cicák támogatása: www.fos.hu/1176
-
Inhouse
őstag
válasz Zoli bácsi #7908 üzenetére
Természetesen van rajta kupak, ezek valamiért levették, aztán meg elbénázták. Viszont amikor már így izzik, akkor simán lehet, hogy már nem egyszerű szétszedni, összehegednek.
Egy volt szomszédom fémszíjú karórában szerelte az akkut, a villáskulcs hozzáért a plusz saruhoz, a másik vége az óraszíjhoz, az meg vagy a negatív saruhoz, vagy a testhez valahol. Ordított, ahogy a bőrébe égett, alig bírta elrángatni a kezét. Nem bírta levenni, vízzel lehűtötte, aztán le kellett vágni róla.Üdv Inhouse
-
draco31
veterán
Hello!
Van nekem egy hasonló cuccom. Eredetileg azt hiszem 15Ah-s akku volt benne, most egy 7-es van. De már lassan a végét járja. A benne lévő kis elektronika sem a gyári már, volt benne egy nagy ismeretlen méretű ellenállás, de az egyszer csak szénné égett. Beleraktam valamit, azóta megy, vagyis 6 éve így. 2106-os lada igényli néha, meg esetleg más szomszéd, ha olyan a kedvem is, hogy odaadom.
Szóval csere érett lesz lassan.
Érdemes megvenni egy ilyet ismét, vagy inkább egy zsebbikát? Kb évente 1x kell a szivargyújtó csatlakozó rajta, és talán 2x volt vele bicikli kerék felfújva.ASUS S14 S410U /\/\ Xiaomi Redmi Note 12 pro 5G /\/\ Switch Lite /\/\ Amazfit T-Rex Pro /\/\ Blitzwolf BW-FYE15 /\/\
-
Inhouse
őstag
válasz draco31 #7911 üzenetére
Ezeknek a cuccoknak is az akku a rákfenéje. Pár év és vége, utána gazdasági totálkár. Nálunk volt egy ilyen bukta, százszámra kellett őket felszámolni, mert álltó helyükben már használhatatlan lett az akkujuk. A tétel feléhez már a töltő is másfajta volt, már abból is kispórolták az anyagot. Az akku is valószínűleg így járt. Küldött a gyártó kárpótlásként némi pótakkut, annak is rossz volt a jelentős része.
A benne levő "elektronika" a töltőáramkör, nem engedi túltölteni. Illetve, ha gyenge az akku, akkor tölteni sem. Ha csak indítás rásegítésre kellene, akkor ebből a készülékből elég lenne az akku és a 2 kábel. Ja, az is szép, a csipesz vasból van, a vezeték meg ki tudja, de azon is spóroltak, a egyik felében még annál is vékonyabb vezetővel szerelték. A szigetelés az jó vastag, csak hát ez nem gyújtókábel.
Gyakorlatilag ez nem tud közvetlenül indítani. Arra való, hogy a merült autó akkujára csiptetve, amíg kiegyenlítődnek a feszültségek (pár perc), talán pumpál bele annyit, hogy elindulhat a motor.
A lámpája izzós, felejtős.
A kompresszor az a gagyi piacos kerregős semmi, egy kerékpár gumit is kínszenvedés vele felfújni. A lábpumpát használva már bent vacsorázok, amikor ez még kint kerreg. Ráadásul spiáter öntvény anyagokból van, kopik, törik.Ennél egy LiIon-os rásegítő biztosan erősebb, közben kisebb is.
[ Szerkesztve ]
Üdv Inhouse
-
draco31
veterán
válasz Inhouse #7912 üzenetére
Nekem ami van, annak réz a csipesze, kábele sem vékonyka. De mivel félig halott az elektronika, és akku is kellene bele normális, ami magában 10e, így lehet inkább nem erre költenék már.
Nekünk amikor az akku már nem forgatja meg a motort, ezt a nagy izét rácsíptetve rögtön indítható. Lehet ez egy jobb széria volt.
Akkor valószínű zsebbika felé fogok elmenni.ASUS S14 S410U /\/\ Xiaomi Redmi Note 12 pro 5G /\/\ Switch Lite /\/\ Amazfit T-Rex Pro /\/\ Blitzwolf BW-FYE15 /\/\
-
Inhouse
őstag
válasz draco31 #7913 üzenetére
Azért egy mágnest tegyél már rá arra a "réz" színű csipeszre! A kábel vastag, csak a vezető vékonyka és indokolatlanul vastag a szigetelése. Olyan, mint a mostani bikakábelek.
A töltő elektronika pár alkatrész, egy relét húz egy tranzisztor, ha a zéneren eső feszültség nyitja. Ez meg akkor van, ha fel van töltve az akku.[ Szerkesztve ]
Üdv Inhouse
-
-
Inhouse
őstag
válasz tibcsiworld #7916 üzenetére
A csipeszből megy a vezeték a töltő felé. Minél közelebb a + csipeszhez elvágod és oda raksz egy lengő biztosítékot. Mindegy, hogy üvegbiztosíték, vagy késes.
Pl. egy ilyetÜdv Inhouse
-
tibcsiworld
aktív tag
válasz Amerigo57 #7896 üzenetére
Ennyiért már autóaksi is van!
Kérdés, hogy a benne levő Li aksi mennyire szereti ha teljes töltöttségen van tárolva. (mert üresen ugye nem sok haszna van) Amennyiben nem bírja tovább sokszorosan, mint egy aksi, semmi értelme.
Inkább 4-5 évesen aksicsere, ha érzed, hogy gyengélkedik.
-
Inhouse
őstag
válasz tibcsiworld #7919 üzenetére
Inkább 4-5 évesen aksicsere, ha érzed, hogy gyengélkedik.
Hát igen, ez így van. Vagy valaki előre tudja, hogy ő majd rendszeresen lemeríti az akkut, mert feledékeny...de akkor, hogyan lesz biztosítva, hogy a bikázó töltött lesz?Üdv Inhouse
-
tibcsiworld
aktív tag
válasz Inhouse #7905 üzenetére
A bikakábelről annyit mondott nekem egy autóvillamossági szaki 2 éve egy kempingben, hogy ha modern autóm van (kb. 2005 utáni), semmi esetre sem bikázzak más autót. Ha meg nagyobb az autó (ott egy furgont tologattak, ahol próbáltunk segíteni), mint az enyém, akkor meg szigorúan tilos.
Nem tudom milyen alkatrészt mondott ami elromolhat, de azt mondta, hogy könnyen előfordulhat, hogy mindkét autó ottmarad.
Köszi a hivatkozást.
Nah ja. Gondolom a bikázót azért nem kell mindig tölteni. Off, de van xiaomi power bankom, ami 1 évre eltűnt. Nem merült sokat. Viszont nem volt max töltöttségen, és soha nem is tárolom maxon, mert csak lakáson belül kell. (azaz melegen) Viszont a bikázót általában télen kell használni
hidegben, és ott ha az nem maxon van, haszontalan. Kérdés, hogy mennyi ideig marad használható. Tippelem, hogy 3 év után max 70-80%-on lesz majd a cucc. 5 év után kuka. (mert utána gyorsul az aksi degradálódása) Pont ennyit bír egy aksi,ami pont ennyibe kerül. Ergo ha valaki nem autónepper, ez a cucc, emmit nem ér, de legalább drága! -
Inhouse
őstag
válasz tibcsiworld #7921 üzenetére
A generátor fesszabályzójára gondolhatott, ha járó motornál történik. Ha merült akkuról van szó, akkor nem lesz gond. Ahogy beindult a másik, le kell kapni az egyik csipeszt. Ha zárlat van, pl. az önindítónál, abból már lehet baj. Amit biztosan nem szabad egy modernebb autónál, az a tologatás.
A bikázásnak is lehet 2 fajtája. Az egyik a sietős, ehhez kell a komoly kábel és csipesz. Összekötni a 2 akkut és mehet. A másik a kiegyenlítő töltés, amikor van egy kis idő és addig töltődik a merült akku.
Az első egy indításképtelen állapotú akkunál is működik, a második csak egy jó állapotú, de merült akkunál.
A bikázás a merült akkunak mindenképpen egy pofon, mert ugyan rövid ideig, nagy áramok folynak. Ez töltés irányban nem lehet akkora, mint kisütés irányban. Illetve már eleve a lemerült állapot, ami mélykisütést jelent, már önmagában nem tesz jót.[ Szerkesztve ]
Üdv Inhouse
-
titán
válasz tibcsiworld #7921 üzenetére
Gyakorlatilag amiben létezik bármiféle vezérlő elektronika, azokról nem ajánlott bikázni. A 2003-as corsamban is van egy motorvezérlő és egy adagolóvezérlő. Volt, hogy kértek meg bikázásra, nemet mondtam. Azt felajánlottam, hogy meghúzom.
[ Szerkesztve ]
-
Inhouse
őstag
Ezek a szenzorok az akkut ellenőrzik, a beletöltött és kivett mennyiséget, hogy kalkulálják az élettartamot. Egy indítózásnyi árammal több, vagy kevesebb... Mindegy neki szerintem, hogy merre veszik ki. Maga a szenzor egy sönt ellenállás, az elektronika az átfolyó áram hatására ezen eső feszültséget figyeli. Semmi extrém nem történik egy bikázás közben vele.
De ha biztosra akar menni az ilyen autós sofőr, akkor ne járassa közben.Üdv Inhouse
-
troll81
addikt
sziasztok valakinek tapasztalata OPTIMATE OPTIMATE 7 Select 12V (TM250), 10A, 9-stufiges Ladegerät ezzel a töltövel?
-
embe
nagyúr
válasz tibcsiworld #7916 üzenetére
Egyszerű: Meg kell vágni a piros kábelt a csipesz közelében, és beleforrasztani a lengőbiztosíték házat. Nekem ... egy 10A-es bizti van benne...talán...vagy kisebb.... Elfejtettem, megint meg nincs kedvem kimenni a garázsba, hideg van.
Filléres dolog, csak annyi hogy bukod a garit. Feltéve ha megtudod úgy csinálni, hogyha visszaállítod nem veszik észre.
Valamikor nekiállok, és közelebb teszem a csipeszhez a biztit.[ Szerkesztve ]
-
troll81
addikt
Sziasztok a Global ch 611 átalakításara adtam magam.
Ilyet tennék bele[link] ezzel akkor meg van oldva a troid hiba -
embe
nagyúr
válasz tibcsiworld #7933 üzenetére
Egy sima pillanatforrasztóval oldottam meg, és szigeteltem zsúgorcsővel.
-
tibcsiworld
aktív tag
Az aksim (Bosh s4 72Ah) 5 éves! Csere érett? 1 éjszaka ennyit csökken a feszültség.
Azt is látni, hogy töltés közben is csökken annyit, hogy újra tölt. Ez talán 1 hete van, amióta először volt hajnali mínusz. Előtte bírta a fesz 3-4 napot. (12,50V-nál már töltöm) Az autó most pihen (pont azóta, hogy mínuszok vannak) mert sajna karanténban vagyok. Tehát nem tudom, hogy indulna e.
Rendelhetem a köv. aksit?embe
köszi. arra gondoltam. azt még tudom kezelni.
[ Szerkesztve ]
-
Inhouse
őstag
válasz tibcsiworld #7935 üzenetére
Ez az akku az autóban van, saruk rajta? Lehet, hogy valami fogyaszt...
Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
-
titán
válasz tibcsiworld #7937 üzenetére
Ha reggelre 12.7 voltot mértél, az nagyon jó, mert teljesen feltöltött akkumulátort jelent. Ez esetben valami szívja az akkudat.
[ Szerkesztve ]
-
tibcsiworld
aktív tag
válasz Inhouse #7938 üzenetére
Ami azt illeti, 3-4 napig benne volt. A kulcsot nem találtam, de annyira nem kellett az autó (karantén), hogy el is felejtettem kihúzni. De nem volt gyújtáson. Ami a vicc, hogy 1 éve szívja valami az akkut, ezért is töltöttem 3 naponta, de amint bejöttek a mínuszok, bedurvult.
Édesapám tanácsára tegnap este levettem az akkusarut, ma reggel visszatettem, és (5 perce néztem), az akku 12,70V-on áll most is. (az akkusaru visszatételekor leesett 12,6V-ra)
Pár éve mintha már lett volna ilyenem. Passz.
Lauda:
igen, nagyon úgy néz ki, de hogy mi lehet, ami pár évente jön elő, ... Még jó, hogy van ez a bluetoothos cucc az akkun, amit a Ti tanácsotokra vettem. -
embe
nagyúr
válasz tibcsiworld #7940 üzenetére
Tudsz adni egy linket ehhez a "bluetoothos cucc" -hoz?
-
tibcsiworld
aktív tag
Köszi kérésed. Miattad visszaolvastam 2019decemberére. Hmm. Akkor vettem, Brogyi ajánlotta:
BM2 Battery Monitor Analyzer Tester Bluetooth
Életem legjobb vására volt!
Lauda, Inhouse:
Ennek a visszaolvasásnak köszönhetően rájöttem, hogy 2019. decemberében ugyanez volt a gondom, akkor a tanácsotokra vettem le az akkusarut, és megszűnt a gond.
Tehát az akkum kb 6-7 éves.
Illetve az autó ugyanazt a hibát produkálta. -
embe
nagyúr
válasz tibcsiworld #7942 üzenetére
-
Inhouse
őstag
válasz tibcsiworld #7940 üzenetére
A legtöbb autóban a gyújtáskapcsoló bal szélső állása nem ugyanaz akkor ha ráadod a gyújtást és leveszed (pl. megérkeztél és leállítod), vagy ha csak simán beledugod a kulcsot. Az első esetben életben marad egy érintkező, csak ha kihúzod a kulcsot, akkor múlik el, kattan is egyet. Ne hagyd benne a kulcsot sosem! Nem ajánlottam ezt véletlenül 6-7éve is?
Üdv Inhouse
-
d@vee
őstag
Sziasztok. Adott egy autó, az akksi 1 éves benne, hetente 2-3 alkalommal járok az autóval 20-30km-es távokat. Most lassan egy hete áll az autó épp, így az lenne a kérdésem, hogy érdemes lenne-e csepptöltőt venni hozzá? Illetve van itthol egy Dunlop charger-trainer (sosem volt kibontva), valami 4-5 ezer környéki összeg rémlik, jó az valamire vagy kuka?
[ Szerkesztve ]
Ja
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- XFX Radeon Speedster SWFT 319 RX 6800 - BONTATLAN - ALZA GARANCIA
- Bomba ár! Lenovo X1 Yoga 3rd - i5-8GEN I 8GB I 256GB SSD I 14" 2K Touch I W11 I CAM I Garancia!
- Bomba ár! Lenovo X1 Carbon G3: i7-G5 I 8GB I 256GB SSD I 14" QHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T450s - i5-5GEN I 8GB I 128GB SSD I 14" HD+ I Cam I W10 I Garancia!
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T14s - i5-10G I 8GB I 256GB SSD I 14" FHD Touch I Cam I W11 I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest