Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • DigitXT

    félisten

    válasz Kernel #2633 üzenetére

    Ha rejtett fogyasztó szívja le, az egészen más téma.
    Valójában összetett a probléma. Adott egy gyengélkedő akku, ami nem
    tartja a töltést (=>12,3V rögtön) és nem is igazán "veszi fel". Legalábbis
    a CTEK-kel feltöltve is másodpercek (!!!) alatt végigszalad a "lemerülttől"
    a majdnem készig. Ott picit elszüttyög de azzal se sokat, s csak azért,
    mert AGM, amit ugye 14,7-re tolna... A Lidl/Aldi töltő rögtön kiírta, hogy
    "kész" van, hiszen felszaladt a fesz 14,4V-ra... Semmit nem tolt bele.:(

    Megmértem az utólagos fedkompot... A manuáljában írtaknak megfelelő
    a készenléti fogyasztása, nem "abnormális" (4-12 mA között írják jónak).
    Összesen 11,3 mA folyik, ebben benne van a gyári fedkomp fogyasztása,
    ami minimális lehet (egy órát járat + a napi számláló 100m értékét tartja).

    Teljesen feltöltött akkuval amúgy a xenon se rántja le 13,8V-ra, hanem 14
    megvan akkor is, ellenben nélküle még magasabbra szökik a fesz. Sajna
    már tényleg túltöltés kategóriába (14,4-ről indul, ki tudja hol áll meg: 15?)
    Ahogy írta Brogyi, balgaság lenne elfüstölni a fesszabot terhelés nélkül...
    Szerk: viszont terheléssel meg nem jön ki akkora fesz, innen jön a 13,8V.

    Azt hiszem, ennek a 11,3 mA-nek nem kéne leszívnia, szóval ez van.:F
    Értelemszerűen, ha akksit cserélek, akkor fesszabot is kéne, addig meg
    inkább "rátöltögetek" (ha már beépítettem a gyorscsatlakozót fixre).:R
    A gyengélkedés ellenére az indítózással nincs nagy gond: az a lényeg...
    Szerk: találtam is ilyen tesztet, hogy a CCA lassabban degradálódik...:)

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák