Hirdetés
-
Hamarosan indul a SERUM korai hozzáférése PC-n
gp A belső nézetes túlélőjáték premierje május végétől lesz elérhető.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
ma Részletes képek, specifikációk és euróban megadott ár is van a legendás modell újraélesztett verziójához.
Új hozzászólás Aktív témák
-
BatchMan
senior tag
Hát ez az. Minek lenne egy analóg rendszer 20kHz sávhatárolt. Úgy gondoljuk, hogy a fülünk a 20kHz feletti hangokat nem tudja érzékelni. Így elmélet szerint nem tudsz megkülönböztetni egy 11kHz-es fűrészt a sinustól. Mégis hallod, hogy egy magas hangot hegedű, vagy fuvola játszotta.
Más kérdés, hogy egy zongora csúcs magas "C" hangja 4186 Hz, és 11kHz-es hangot felharmónikusként hallasz csak zenében.Fourier azon tétele, hogy sinusok összegéből össze lehet állítani bármilyen hangot, egyrészt végtelen sorra vonatkozik, másrészt nem biztos, hogy visszafelé is csak ez az egyetlen járható út, azaz minden hang sinusok sorából áll.
-
BatchMan
senior tag
Egy csöves specifikációban találtam: Frekvencia átvitel: 2Hz-250kHz +/-0,1 dB. Túl szép lenne, de 20kHz-nél látványosan nincs vágva.
Más kérdés, hogy egy LP mire képes, mint forrás, és hol találsz olyan hangfalat, ami azt vissza is adja. -
bambano
titán
engem ez a "referencia ripper windowsos körökben" félmondat ütött szíven honnan a bánatból kéne tudnom, mi van windowsos körökben?
(#260) dabadab: "Egyebkent tovabbra is tartom azt az allaspontomat, hogy ha interpolalni kell, akkor ott valami mar nagyon el van rontva, az kivul esik a normalis mukodesen.": te egyáltalán nem emlékszel a túlmintavételezéses cd lejátszókra? digitális aluláteresztő szűrőt csináltak túlmintavételezéssel (ami az általad hőn utált interpoláció marketing neve). oversampling, hátha így jobban eszedbe jut.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
nekem van a régi szép időkből aad-s cd-n ugyanaz a hang, mint fekete lemezen. ott, szerintem, nincs különböző master.
egyébként meg nem teljesen mindegy, hogy miért rosszabb a cd? azért, mert a technológia rossz, vagy azért, mert nem kapsz rendes lemezt hozzá? szerintem de.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
narumon
őstag
Az a másik fele, a 16/44-ből csak annyit hallasz még jobb master esetén is, hogy bizony karcos, érdes hangja van, lehetetlen hosszú távon hallgatni. Nem véletlenül próbálják a CD szerelmesek is analóg irányba vinni a CD hangját (a jobb DAC, futómű, stb irány szinte mindig erre mutat), de igen mint írtam a legnagyobb gond a master. (És sajnos HDTracks és társais is előfordul ugyanaz a szar master csak 24bit-ben szar
https://www.facebook.com/Naruvideo
-
narumon
őstag
"Egy durva, hosszú távon hallgathatatlan hang lehet a felvétel, vagy a rossz lejátszó hibája - de nem a 16/44.1 technológiáé"
Lehet, én nem megyek bele ilyen szinten a részletekbe, nekem az számít amit hallok. és 16/44.1-ben 1000-ből 2 szól jól. Mondjuk ugyanaz a lemez 24bit/96khz vagy SACD-n lényegesen hallgathatóbb. Eltűnik belőle a karcosság, a fülsértő magas hangok, az egész sokkal jobban megtelik élettel, akár ugyanazon a lejátszón hallgatva is (persze ez még semmit nem jelent).
Persze nagyon nehéz összehasonlítani mert friss zenéknél a 16/44 változatra ugyanaz a szar master megy mint CD vagy mp3 vagy iTunes-ra megy, a vinylre - esetleg SACD-re meg másik master így eleve nem nagyon lehet összehasonlítani. Ha mégis lehet mert valami rejtélyes oknál fogva a kiadó úgy döntött ne bakterolják el a kisebb változatokat sem, akkor meg számomra szembeötlő (vagy fülbemászó) a különbség.https://www.facebook.com/Naruvideo
-
Callisto
őstag
Lehet benne valami. Azt nem néztük, hogy digitálisan lebutítjuk 16 bitre a 24-est. Ugyanakkor sok zene szerezhető be ugyanarról a masterről digitálisan készített, ám különböző formátumban (16/44,1 és 24/96) és nagyon hallom a különbséget köztük. Az előző egyik hsz-emben már említett tulajdonságokban.
Mindenestre jó ötlet amit mondasz. Ezt is ki kéne próbálnom, hogy biztosan állíthassam van különbség és nem más nyersanyagok vagy infók alapján tudom, hogy ugyanaz a forrása különböző felbontásoknak.
(Igaz a legtöbbjükről biztosan tudható, hogy ugyanaz volt a forrásanyaguk és emiatt hiszem, hogy amit hallok az nem csak akkor létezik, amikor más a forrás master.)[ Szerkesztve ]
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee
-
Callisto
őstag
Jajj csak ezt a kóklert ne linkelgessétek. Lehet én értelmeztem rosszul pl. ezt a cikket is. Ha igen javítsatok, de számomra úgy hangzik keveri a mintavételezési frekvenciát a hangfrekvencával és összehozza a mintavételfrekit a hallással.
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee
-
llax
senior tag
A négyszögjel pontossága sokat nem számít. Ha egy 1kHz-es négyszöget átengedsz egy 20kHz-es aluláteresztő szűrőn, már láthatóan torzul a jelalak. Ha ugyanezt egy 10kHz feletti jellel teszed, már csak egy szinuszod marad., de a hallásod is közel így viselkedik, ezért ez nem nagy gond. Annyiban különbözik a hallás, hogy ott nincs hard limit (mint ADC-nél a Shannon-tétel miatt), a felharmonikusok valamilyen szintű észlelésére képes az ember akár 20kHz felett is (ezért képes különbséget észlelni még kicsivel 10kHz felett is két jelentősen különböző jelalak között).
Ráadásul egy olyan frekvencián (ez legyen valami felharmonikusa), amelynek a mintavételi frekvencia nem sokszorosa (2x -es ide kevés) AD-DA konverzió és kapcsolódó szűrések után csak egy, a mintavételezési frekvenciához fázisban kötött szinuszt kapsz, tehát időben is eltolódik az alapharmonikushoz képest, 44.1kHz-es mintavételezésnél mindez még bőven a hallható tartományon belül történik. Ami lehet pl. egy hangszer hangjának egyik felharmonikusa. Onnantól az a hangszer a konverziók után már nem ugyanaz a hangszer...
(#487) bambano :
...és a felharmonikusokat is időben és fázisban helyesen az alaphanghoz képest... Legfeljebb amplitúdóban lesz kevésbé pontos, de az szerintem kisebb hiba.
[ Szerkesztve ]
-
llax
senior tag
Nem hallod meg. A max. átviteli frekvencia fele felett már csak amplitúdóban hallhatsz különbséget. Ha a két jel oszcilloszkóp ernyőjén alakjában (lényegében) nem különbözik, hiszen az alakot meghatározó felharmonikusokat a szűrésnél már elveszítetted, akkor a hangsugárzón sem fognak különbözni, így a füledig el sem juthat a különbség.
-
llax
senior tag
Egy hangszer felismerhetősége és hangjának élethű visszaadása között van némi különbség. Fel lehet ismerni a hangszereket egy szovjet Sokol rádión is, pedig ott 3-4kHz felett már semmi nem jön át (már csak a KH adás miatt sem). Az egyszerű oka, hogy egy hangszer hangjának a jelalak mellett még van néhány jellemzője, illetve a pár száz Hz - 1-2kHz közötti alaphangon megszólaló hangszereknél még a felharmonikusokból is kapsz valamennyit (de közel sem mindent, amit élőben hallanál)...
Más a helyzet, ha egy drágán megvásárolt audio lánc hangsugárzóiból szeretnéd úgy hallani egy hangszer hangját, mint ha az melletted szólna - élőben. Egy jobb audio rendszer analóg részei ezt képesek átvinni, még a hangsugárzók is elfogadhatóan megközelíteni, egy ilyen láncban a 16bit/44,1kHz lesz a legszűkebb keresztmetszet.
-
-
DarkByte
addikt
Természetesen tudtam a RIAA korrektorról csak nem írtam le. De teljesen jogos. Szóval úgy értettem hogy RIAA korrektoron keresztül rádugni egy mikrohifi-re vagy rágudni erre az erősítőre két értelmesebb hangfallal gondolom azért nem egy kategória. (persze, közelében sincs bárminek ami 1-2 nullával nagyobb végösszeggel bír, értem én)
Igen, ez is teljesen jogos hogy vinyl rip-ek vannak neten is. Ezért is gondolkodom még a dolgon erősen, alapvetően a lehetőségekről szeretek tájékozódni.
Annyira rosszat egyébként nem írnak a U-Turn-ről [link] Egyébként Kickstarter projekt volt pár éve [link] Az ilyenekbe mindig szívesebben ölök egyébként pénzt, valahol jól esik hogy egy feltörekvő projektet támogatok. A drágábbik modellhez már Audio-Technica hangszedő jár.
[ Szerkesztve ]
-
llax
senior tag
Az előző hsz.-em fogadd válaszomként az első 2 bekezdésedre.
Utolsóra:
Indirekt hajtás fordulatszám visszacsatolással... Mikrovezérlővel megvalósítva a beavatkozás sebessége is kézben tartható, azaz nincs durva "rángatás". Persze vannak akik ezt már szentségtörésnek tartják, akkor is, ha a jelúthoz semmi köze nincs... -
#40553216
törölt tag
Nyilván nem hátrány, különben nem lenne eleve nehezebb az audiofil vinyl lemez. Amúgy mi baj lehet azzal, ha nehéz? Bizonyos hangszereknél is van olyan rész, ami jobb, ha nem vesz részt a hang rezgésének keltésében. Pl. az orgonálnál a klaviatúra és annak háza, az összekötő mechanika, a regiszterek csúszkalécei vagy a szélládák maguk nem a rezgésükkel segítenek, sőt, azzal kifejezetten rontanának.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen