Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Dr. Akula

    nagyúr

    válasz h_143570 #5 üzenetére

    Ez nagyon szép, de attól hogy szabványosan lesz lassú a Radeon a Geforcehoz képest, miért lesz nekünk jó?

  • Dr. Akula

    nagyúr

    válasz h_143570 #8 üzenetére

    Még az x16-ot se használják ki, alig gyengébb x8-on egy videokártya. Ezért én még a jelenlegi 3.0-ban is látok tartalékot bőven, hiába növelik az áteresztőképességét, ha egyszerűen nem akar átmenni rajta semmi. :) Lehet hogy előbb fogja egy jó SSD igényelni, mint a videokártya (feltéve hogy maradnak az x4-nél, és nem akarnak több sávot összefogni).

    "Azt, hogy ez gaming eseten miert nem mutatkozik meg azt meghagynam az osszeeskuves elmelet gyartoknak."
    Valószínűleg a Vega olyasmit gyorsíthat csak, ami 1-2 tesztprogramban jó csak, a valós alkalmazásokban (főleg játékok) nem szerepelnek. Így van egy jó magas számértékük, amivel villoghatnak az Nvidia előtt, csak épp meztelen a király. :) Nem hiszek az összeesküvésekben, mindig a legegyszerűbb magyarázat a legjobb.

  • Dr. Akula

    nagyúr

    válasz h_143570 #16 üzenetére

    Most a DX11 korlátaira fogják, holnap másra, tegnap megint másra. :) Kifogás az mindig van, csak teljesítmény nem. A júzert meg csak az érdekli hány fps-t tud GTA-ban. Én is akkor untam meg a baszakodást Radeonnal, amikor GTA4 alatt 3 generációt elfogyasztva egyre kevesebb fps-t hoztak az egyre újabb csúcskártyák, a végén már -noretrictions nélkül el se indult 800x600 fölött. Crossfireben. Szerintem most is csak ezt a hagyományt látjuk, nincs itt semmi összeesküvés.

    A PhysX nem is baj ha visszajön, van a fizikán (is) mit javítani a mai játékokban. De raytrace helyett lehetne a nagyobb poligonszámra gyúrni, hogy ne kockákra húzott textúrákon csillanjon meg az a raytracelt árnyék, mert az nagyon kiábrándító. Ha meg választani kell, inkább a ratracet dobjuk, csak részletesebb modellek legyenek végre. Majd ráérünk azt megraytracelni ha lesz is hozzá kraft.

  • Dr. Akula

    nagyúr

    válasz h_143570 #29 üzenetére

    "A GTA4-nel meg nem lep meg a lassulas CF-ben."

    Engem azért meglepett, mert minél régebbi Radeonnal használtam, annál jobban ment, CF-ben is! Ha már egyszer tudták azt jól is, miért kellett "elfelejteni"?

    "Mar az NV sem tud tovabb teljesitmenyt novelni igy maradnak exclusive effektek es eye candy."

    Azért rá tudnának feküdni az SLI-re, vagy eleve többmagos kártyákat kiadni, ha a prociknál meg tudták oldani, itt is meg lehet, csak akarni kéne. A DX12-es iránytól se várok sokat, az egy dolog hogy a fejlesztők leprogramozhatják a CF/SLI-t (vagy akárhogy hívják épp az aktuális multiGPU-t), de valszeg ahogy eddig is, ezután is lusták lesznek, és amit nem old meg helyettük a driver, azt ők is elsumákolják. Főleg hogy a csúcstechnika nem a legnagyobb piac, a fejlesztők meg csak az átlagra mennek, annál több csak akkor jön ki a grafikából, ha azt valami automatizmus biztosítja. A driveres módszer (DX11 és előtte) legalább működött, mégha szarul is, de a semminél azért jobb volt.

  • Dr. Akula

    nagyúr

    válasz h_143570 #32 üzenetére

    Hát ezt mondom én is, hogy ha a fejlesztőre bízzák a lehetőséget, hogy ingyen dolgozhat, akkor nem fog élni vele. Míg ha automatikusan skálázódik, akkor látunk belőle viszont valami nyereséget.

    "Mindig az lett mondva ha van lehetoseged akkor egy erosebb kartyat vegyel 2 gyengebb helyett."

    De ha már a legerősebbnél tartasz, és még az is kevés (4K), akkor csak ez marad.

    A PCIE buszt meg se próbálják kihasználni, x16 helyett az x8 is bőven elég, de mint nemrég lett linkelve, x4-en se gáz a helyzet. Ez biztos nem korlátoz semmit, mert akkor az x16 is 100%-on pörögne.

    "Nem tudnak nagyon rafekudni, mert nem a szamolasi kapacitas a keves"

    Akkor nem adna folyamatos képet 4K-ban egy SLI 1080, míg a szóló 1080 szaggat. :)

  • Dr. Akula

    nagyúr

    válasz h_143570 #35 üzenetére

    "Es akkor kapunk egy rakat GameWorks-ot tartalmazo jatekot."

    Felőlem Pénztáros Lőrincet is tartalmazhat ha attól gyorsabb lesz.

    "Az automatikus skalazas pedig olyan szepen hangzik, csak egy 10 eve bekonzervalodott piacon nem nagyon volt ra lehetoseg."

    A DX12 nincs 10 éves, amikor specifikálták, akkor kellett volna jól. Ez olyan optimista hozzáállás mint a magyar törvények, amik szintén arra építenek hogy majd mindenki jól betartja és milyen jó lesz, mintha nem ismerné senki az évezredes magyar mentalitást, hogy mindenki azonnal azt számolgatja hogy lehet megúszni, kibújni alóla. És a következő törvény is ilyen lesz, aztán mindig meglepődnek hogy jé, hát erre nem gondoltunk hogy aki csak teheti kibújik alóla (főleg adózás, ugye) Na most itt is ilyesmit látok, rábízták a programozókra hogy lekódolják az SLI-t, az meg röhög a markába hogy dehogy fog ő ezzel szenvedni, mikor alig pár embert érint. Míg automatikus skálázódásnál ugye megcsinálná a gép, nem kellene senkinek plussz munkát belefektetni.

    "Maradni maradna de tovabbra is lutri, hogy a jatek motor kepese megoldani a problemat illetve, hogy milyen skalazodassal."

    Ha egy Titan V kevés hozzá, akkor milyen alternatíva van még a több fps-re SLI-n kívül? Leszámítva hogy várunk 20 évet amikor egy IGP is tudni fogja. :)

    "A PCIe vel nem az a gond, hogy lassu hanem az hogy lombha. Emiat kerulik a hasznalatat. Kamion vs gyors sport auto hosszu egyenes szakaszon egy gyorsulasi versenyen."

    Jó, de még lassan se próbálják meg kihasználni. Ha ennyire ki lehet hagyni a buliból, akkor gyorsítani se fontos. Ha azt látnám hogy próbálkozik, 100%-on pörög és még így is kevés, akkor azt mondanám hogy oké, de egy üres földutat felesleges felfejleszteni autópályának. :) Jó, persze ingyen jöhet, de csak azért hogy ezután 3x annyi és aszfaltozott sáv álljon üresen, nem nagy biznisz. Mármint játék szempontjából, most az ipari alkalmazások nyilván más tészta.

    "Az NV ezert hasznal SLI hidat a PCIe helyett."

    Azt igazából nemtom minek használja még, valszeg Voodoo örökség, és egyszerűbb volt megtartani mint fejleszteni helyette valami más megoldást. Ha jól tudom a Radeonok már nem is használnak CF hidat, PCIE buszon kommunikálnak. Nyilván az Nvidia is tudna ilyet ha akarna.

    "Jol optimlaizalt jatekmotor GameWorks-el megtamogatva.
    Fentebb mar leirtam, hogy mi a gond ezen a fronton.
    "

    És ugyanez GameWorks nélkül, de mindenféle SLI támogatás nélkül jobb lenne?

  • Dr. Akula

    nagyúr

    válasz h_143570 #38 üzenetére

    "Ha szereted azt, hogy csak egy ceg termekei futnak jol programok, akik meg is kerik az arat..."

    Jobban szeretem annál mintha egyik cég termékei SE futnának jól. Mert itt az alternatíva a semmi. Az a semmi amit a programozónak kéne leprogramozni, de nem fogja, tehát GARANTÁLTAN nem lesz SLI/CF.

    "Nem a DX12-vel illetve a Vulkan-al van a gond, hanem a DX11 es korabbi verziok egyideju tamogatasaval a jatek motorokban. Illetve, hogy 10 evig szivtunk 2-4 magos processzorokkal."

    De, nekem pont azzal van gondom, ugyanis a 12-ben bízzák a programozó jókedvére az SLI leprogramozását, amit nyilván nem fog megtenni. Ha neked felkínálják a melóban hogy ingyen túlórázhatsz, fogod vállalni?

    "Az NV 9xx es 10xx sorozata notoriusan nem szereti a DX12-ot"

    Az miből derül ki hogy nem szeretné? Abban is veri a Radeont.

    "Az profeszionalis felhasznalasi terulet cel hardver es szoftverrel, ott mar meg fogjak fizetni a programozot."

    Ettől nekem több fps-em lesz a GTA-ban?

    "Mert mire felporog addigra jopar ms eltelik, ha meg ebbe a CPU es GPU is 2 iranyu kommunikaciot folytat akkor isten hozott <60 FPS. 100 FPS eseten 10 ms van mindenre, mig 144-nel 7 se nagyon. Ebbol a PCIe egyszeruen tul sokat vinne el foloslegesen."

    Elhiszem, de mivel meg se próbálják, és mint látjuk meg tudják oldani a PCIE busz terhelése nélkül, akkor megint ott tartunk hogy minek gyorsítani, ha úgyse használják. Jön a PCIE 4.0, tök gyors lesz meg minden, aztán továbbra se küld át a programozó semmi adatot a buszon, tehát volt értelme... :) Nem emiatt gyorsabb az Nvidia, nem ezzel fogja utolérni az AMD.

    "Visszont gaming eseten nem hoz annyit, hogy szamitson, ezert hasznal a CF PCIe-t mert mind1.."

    De gondolom az Nvidiának is pont ugyanannyit számít, tehát ők is használhatnák a PCIE-t, de mégis SLI hidaznak. Valszeg az "ami nem romlott el azt nem kell megjavítani" elvet követve nem nyúlnak ahhoz amihez nem muszáj.

    "A GW nem add SLI tamogatas"

    Akkor miért hoztad fel az SLI-re? Ezek szerint nem előfeltétele a működésének.

  • Dr. Akula

    nagyúr

    válasz h_143570 #40 üzenetére

    Motort bármikor lehet újat írni, viszont DirectX-et, Vulcant, akármilyen API-t nem írhat csak úgy egy kft. Illetve igen, csak épp sose lesz belőle szabvány. Most a DX11 >> DX12-nél valami olyan van, mintha a C++ kód helyett ASM-et kéne írni. Elméletileg gyorsabb _lehet_, ha nagyon penge májerek írják, de többnyire nem azok fogják. Valamint több macera, és mivel a játékokat (is) profitorientált cégek készítik, nem fognak azzal foglalkozni hogy szép legyen a kód, mert nem a dicsőségre hajtanak, nem scene demót készítenek, hanem a pénzre. Amit minél kevesebb munkával a legjobb megkeresni. Ha rájuk bízzák az SLI támogatást, akkor kb. el is lehet azt felejteni. Egy új Windowsnál se írnak mindent újra, sokminden ctrl+c, ctrl+v, mert úgy egyszerűbb, gyorsabb, meg nem mondta senki hogy azt is újra kéne írni, tehát marad. Csak amit nagyon muszáj. ezért van az hogy felfedeznek valami súlyos sérülékenységet, aztán kiderül hogy már az XP-ben is megvolt. Ja, hát ctrl+c, ctrl+v-vel jött át a többibe is.

    "Native DX12 es nativ Vulkan talan meg fogja teremtetni ra az elmeleti lehetoseget mar ha lesz hardver."
    Hát ez az hogy csak az elméletit. Egy elméleti +100% sokkal kevesebbet ér mint egy gyakorlati +10%.

    "A jatek fejlesztok kertek mind a Vulkan-t mind DX12-ot. A DX11 es elodei korlatai miat."
    Ezt tudom, de nem biztos hogy a legjobb megoldást kapták. Lehet hogy a szabványkészítőknek egyszerűbb volt azt mondani hogy itt van nesztek, szopjatok mostantól ti vele, de a programozók is azt fogják mondani hogy mi ugyan nem fogunk, akkor nem lesz és kész, úgyse érint mindenkit, cserébe hamarabb kész a kód, hamarabb beugrik a lóvé a zsebbe.

    "Abbol, hogy a 9xx es 10xx sorozat a DX12 bekapcsolasa eseten drasztikusan belassul a DX11-hez kepest. Van par kivetel pl az uj Tomb Raider."
    Lehet, de nem mindegy melyik honnan indult. Többnyire az Nvidia drasztikusan belassulva is több fps-t produkál mint az AMD alig belassulva. A vásárlókat meg csak a végeredmény, az fps érdekli, nem az hogy ezt milyen elegáns úton érik el.

    "Ha szeretnel rendes fizikat es ray tracinget meg SLI/CF-et akkor remeled, hogy minnel elobb mainstream legyen."
    Erre mondtam azt hogy ingyen jöhet. :) Ingyen bármi jöhet. Viszont a raytracing sztem kicsit korai, most a 4K korában vissza kell venni fullHD-ra hogy ne diavetítés legyen, és még így is azt mondják hogy csökkenteni kéne a poligonszámot, holott pont hogy részletesebb modellek kellenének. Hiszen nem mindegy hogy az a raytrace tükröződés min fog megjelenni, egy minecraft kockafejen, vagy valami emberihez hasonlón. Minecraftba felesleges a raytrace. Ha meg választani kell hogy raytrace vagy több poligon, akkor inkább az utóbbi.

    "Consumer gaming eseten az SLI Bridge elonye elhanyagolhato, profeszionalis teruleten pedig elege komoly elony"
    Akkor az AMD minek hagyott fel a CF-el? Nekik is biztos ugyanolyan jó lenne.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák