Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • wikings2

    őstag

    válasz Alteran-IT #1650 üzenetére

    A youtube is megy szóval legalább nirvánára tudok eret vágni miközben játszanék az egyetlen szabadnapomon :C

    Talán én is Pest vagyok... Pest a pestiségem. Pest,hogy rég Pesten lakok, s nem lettem pesti mégsem.

  • Alteran-IT

    őstag

    válasz wikings2 #1651 üzenetére

    Igen azt néztem, bizonyos oldalak bejönnek (google, youtube, telekom stb.), de egyes oldalak egyáltalán nem, holott VPN-en keresztül (pl. Tor Browser, de az is nehezen csatlakozott) el lehet érni őket (ncore.cc, upc.hu, mega.nz stb.), szóval biztos megint náluk van valami, de kezd elegem lenni belőlük. Se egy filmet, se semmit nem lehet leszedni és akkor 2015-öt írunk, egy vicckategória az egész.

    [ Szerkesztve ]

  • wikings2

    őstag

    válasz Alteran-IT #1653 üzenetére

    kopkopkop alulról :D

    Talán én is Pest vagyok... Pest a pestiségem. Pest,hogy rég Pesten lakok, s nem lettem pesti mégsem.

  • tomee987

    tag

    válasz Alteran-IT #1652 üzenetére

    Facebook-on ezt írták:

    "Elnézést kérünk a kellemetlenség miatt!
    Külföldi internetszolgáltató partnerüknél bekövetkezett rendkívüli karbantartása miatt akadozott az internetelérés hálózatunkon. A karbantartás befejeződött.
    Köszönjük türelmét!"

    Ami igaz is, mert tényleg a külföldi oldalakkal volt gond. Gondolom a Google-el már van BIX-en keresztüli saját bérelt adatvonaluk így azzal azért nem volt gond. De a Facebook, twitter, speedtest...stb. gyakorlatilag állt. Míg a magyar szerverről üzemelő honlapok hibátlanul mentek.
    Egyébként biztos hallottál róla, hogy ma délelőtt kb. 5 órán át Hollóházától Bodrogkeresztúrig, beleértve Újhelyt és Patakot is a T teljes mobil és vezetékes infrastruktúrája (kivéve sat tv) állt. Ezt csak úgy érdekességképp írtam, hogy brutál gáz egyébként, hogy 2015-ben nincs olyan szolgáltató aki 100%-os rendelkezésre állást tudna biztosítani az év 365 napján. (irónai mérce az egekben :) )

  • Alteran-IT

    őstag

    válasz tomee987 #1655 üzenetére

    Igen én is ezt kaptam válaszként és hagyjuk már, ennek a szolgáltatónak mindig van valami kínja, mikor tényleg szolgáltatni kellene. Kifogásokat én is tudok találni ahelyett hogy megoldanék egy problémát, csak az a baj velem, hogy én megoldom a problémákat ahelyett hogy kifogásokat találnék ki.
    Egyébként remélem tudod mi az az irónia? Mert ez már nem az, hanem egy kész vicc. 2015-öt írunk, ott van egy rakás még nem használt technológia a háttérben csak azért, mert a rohadt mocskos zsid. pénzvilág embereinek (más ne vegye magára, csak azok a mocskos tőkés amerikába menekülő trilliárdos senkik) jelenleg így jó, nem kell semmi pénzt befektetni, hogy normális hálózatot építsenek ki és kicsit áttérve a most kialakuló háborúra ott van az a rohadt olaj is, amiért a tudjuk kik képesek voltak kirobbantani egy háborút, mert az olajban van még bőven pénz, viszont a napfénnyel és vízzel működő gépekben már egyáltalán nincs.
    Szóval nekem ez az én bajom, ott van egy rakás új megoldás, de nem, addig míg jó meg nem szidják őket elegen addig úgy gondolják nem kell semmit tenni, csak szedni be a pénzt és szarni rá és emiatt fog már megint kirobbani egy háború aztán majd megint hallgathatjuk a nyavalygásokat évekig meg állítgathatjuk a drága és felesleges emlékműveket.
    Szóval igen, kész vicc, hogy 2015-ben még mindig itt tart ez a szánalmas ország meg a sok hülye öltönyös majom, akik elpetárdáznak ott most is az iszlám állammal, ahelyett hogy dobnának rá egy hidrogénbombát azt mennének a fenébe.
    Ja és akkor a legkisebb senki szolgáltatón is (PR-Telecom) látszik ugyan ez, a hülyeséget csinálják egymás után.

    Ami a Telekomot illeti hallottam róla, állítólag valami balfaszok megint elvágtak egy optikai gerinckábelt valahol Szerencsnél, ezért állt le itt a szolgáltatás náluk, de az a vicces, hogy leginkább az üzleti szolgáltatások álltak le, lakossági még volt net esetén is, de az is olyan volt amilyen, legalább is ezt hallottam.
    Ja és ebben is az a vicces, hogy nem igaz, hogy annyira ostobák és felelőtlenek az emberek, hogy nem képesek odafigyelni a saját, vagy egymás munkájára, vagy esetleg odaszólni a másiknak, hogy figyelj már te majom, ott van nekünk a gerinc, ne vágjátok már el, á nem, aztán meg nyavajognak az előfizetőknek, hogy ezért meg azért nincs és ez nem számít bele az éves rendelkezésre állásba.
    Hát így a hülye is tud szolgáltatni, mondjuk igaz is, valamiért vezetőségi szinten mindig is barmok voltak, ráadásul pénzéhes barmok.

    [ Szerkesztve ]

  • Alteran-IT

    őstag

    Elnézést a kifakadásért, de már nem bírtam magamba tartani, mert a mai nap is olyan volt hogy ... ráadásul még megnéztem azokat a rohadt híreket is és komolyan mondom ... sok majmot halomra kellene lőni, még a golyót se sajnálnám beléjük, csak szűnnének meg végleg.

    tomee987: Nem neked írtam azokat a részeket, csak ilyenkor mindig áttérek a politikára is, elnézést utólag is.

  • tomee987

    tag

    válasz Alteran-IT #1657 üzenetére

    Biztos lehetsz benne, hogy nem az fog megcsinálni egy hálózati vagy műszaki hibát, aki épp a Facebook oldalt kezeli és válaszolgat, neki ez a feladata még hiba alatt is.
    Az ilyet úgy bírom :) Ha nincs tájékoztatás az a baj, ha van tájékoztatás az a baj...
    Semmi sem jó. Ja de, tudom az lenne a jó ha sehol, soha nem lenne egy másodperc hiba se. Mindenhol világbéke lenne stb. De ilyen nem lesz, soha, sehol a világon, ébredj fel! Murphy is megmondta anno..

  • Alteran-IT

    őstag

    válasz tomee987 #1659 üzenetére

    Igen tudom, hogy nem az fogja megcsinálni, nem is várom el tőle/tőlük, bár azért a sablon szöveget néha lehetne cserélni, annyira talán nem megerőltető.
    Azt nem mondtam, hogy ha van az a baj, ha nincs az :D Bár ha normálisan megcsinálnának végre valamit, akkor nem kellene kifogásokat keresni és tájékoztatni az előfizetőket, hogy "jaj bocsánat, de most azért nincs net, mert hülyék vagyunk ehhez".
    Ugye tudod, hogy ha elégedett lennél mindennel, akkor soha a büdös életben nem javulna semminek se a színvonala mert minek? Ha neked az is megfelel, hogy a fejedre szarnak azért a pénzért, akkor minek változtatnának rajta? Ők is jól járnak, Te is jól jársz, mindenki boldog, csak éppen 2015 van és színvonal sehol.
    Ja Murphy, persze ... ameddig a pénz diktál és az öltönyös pénzéhes idióta majmok uralkodnak, addig biztos nem lesz sehol világbéke és semmi se fog örökké működni, mert akkor ki venne újat és miért? Valaminek hajtania kell a "gazdaságot", amire feltétlenül szükség van, bár mivel függőségi rendszert alakítottak ki, így már igen.
    Csak annyit mondok, hogy volt az a pénz, amiért egyesek is azt mondták amit és ma már szállóigévé vált.

    Egyébként gondolom hallottál a tervezett elévülésről meg ilyesmi, ha nem lenne ilyesmi, akkor sok probléma nem lenne, max a tőkés embereknek lenne problémájuk, de azokat ott kellene kivégezni, ahol épp vannak.
    Ameddig a pénz diktál, addig a fejlődés mindig akadályozva lesz valamilyen szinten. Most is mi fejlődik egyedül? A szórakozást szolgáló eszközök és a virtuális világ (telefonok, tabletek, facebook stb. hogy sok zombi legyen, akik füttyszóra ugranak), de normális kutatások és fejlesztések egyáltalán nincsenek, legalább is olyanok nem, amik ténylegesen előrevinnék az emberiséget, de hát minek is, ha a sok hülye elél így is.

  • Mikeee89

    senior tag

    Hello! PR delta analóg tévécsomagunk van (Sátoraljaújhely). Jelenleg régi tévénk van, de már megrendeltem egy lcd tévét (dvb c képes Samsung 40h6400). Mit kell tennem, ahhoz, hogy nézhessem a digitális csomagot?

  • Alteran-IT

    őstag

    válasz Mikeee89 #1662 üzenetére

    Hello!

    Azon kívül, hogy átállítod a TV-t digitális vételre semmi dolgod nincs, mert ugye analóg mellé jár a digitális is, vagy már fordítva, mert a PR-nél már nem is lehet előfizetni analógra, csak digitálisra és azok mellé jár az analóg, legalább is a PR deltával bezárólag (prémium programcsomag), mert a többi kiegészítőt nem adják analógon, csak digitálison.

  • Alteran-IT

    őstag

    Nincs mit! :)

    Másik: Kezd elegem lenne ebből a trágya szolgáltatóból, mert már megint szar a net. Először is elmegy a net, majd fogja magát és újraindul a modem, majd egy 10 percig nem kap konfigurációt, aztán miután csatlakozott 5 percig nincs net, aztán pedig megint szar a külföldi elérés és egy csomó oldal megint nem jön be, ilyen nincs egy normális szolgáltatónál, csak ennél a szarnál.

  • Alteran-IT

    őstag

    válasz Alteran-IT #1666 üzenetére

    Érdekes mód, de bix-en is csak náluk látszik kiesés, ebből is látszik, hogy milyen egy trágya szolgáltató, kíváncsi vagyok hogy most mit találnak ki kifogásnak.

  • Con Troll

    senior tag

    válasz Alteran-IT #1667 üzenetére

    A teljes szolgaltatasi teruleten 00:00-01:00 kozott elore bejelentett karbantartas volt.

  • tomee987

    tag

    válasz Con Troll #1668 üzenetére

    Csak tudod fikázódni meg írogatni neki könnyebb, mint előre tájékozódni, de ő olyan tökéletes (-nek vallja magát). ;)
    Minden szolgáltató ÁSZF-jében egyébként fel vannak tűntetve a rendszeres karbantartási időablakok (jogszabály írja elő). Ez a PR ÁSZF-jében is benne van. Minden hónap első és harmadik kedd 0:01-6:00 között. Jéé, hónap első keddje van.

    [ Szerkesztve ]

  • Alteran-IT

    őstag

    válasz Con Troll #1668 üzenetére

    Az előre bejelentett annyit jelent náluk, hogy félórával hamarabb bejelentik facebook-on, hogy mi most gondolunk egyet és játszadozunk az interneteléréssel.

    (#1669) tomee987: Képzeld el (ha el tudod), hogy nem, nem képzelem annak magam, viszont akkor se ilyen idióta módon szolgáltatnék. Speciel nem érdekelnek a karbantartások se, mert ha áldoznának rá egy kis összeget, akkor olyankor is meg lehetne oldani, hogy legyen internet (alternatív vonal, tartalék eszköz stb.).
    De igaz mit is várok, igazi magyar színvonal ami egyenlő a nullával.

    [ Szerkesztve ]

  • tomee987

    tag

    válasz Alteran-IT #1670 üzenetére

    Végülis igen, áram is van karbantartás alatt, meg TV rádió adás is adókarbantarás alatt... Igen, ez így működik az egyébként olcsó lakossági szolgáltatásoknál, persze, szerinted.
    ÁSZF-ben meg van hirdetve évek óta, tehát ez nem a gondolnak egyet és karbantartás elv. De Facebookra minek rakják fel előtte 1 héttel, egyesek (így Te is) még így is fröcsögnek, hát mi lenne ha 1 héttel korábban lenne fent? 1000-szer elfelejtenéd és akkor az lenne a bajod. De egyébként kiváncsi lennék, hogy azonkívül, hogy a billentyűzetet vered non-stop, mivel járultál hozzá az ország javulásához, mert dumálni, szítkozódni azt mindenki tud, ahhoz nem kell tehetség. Na meg, hogy dolgozol e esetleg valahol (és ezzel is hozzájárulsz az ország és a munkaadód javulásához) vagy épp az állam pénzén vagy ilyen okos. Na de mindegy én itt lezártam, befejeztem, mert nem megyek át személyeskedésbe, úgyis mindenre van válaszod, mint a mai politikusok 99%-ának (ezért is tartunk ott ahol).

  • Alteran-IT

    őstag

    válasz tomee987 #1671 üzenetére

    Az áram az megint más, évente ha egyszer van karbantartás, vagy max kétszer, de nem havonta többször.
    Mihez képest olcsó kérlek szépen? Mondjuk Neked igen, azért a 4000 forintért, csak azt kellemesen elfelejtetted, hogy míg Te csak 4000 forintot fizetsz érte, addig más 8-12 ezer forintot ami nem kis pénz egy ilyen kis szar lakossági szolgáltatásért.
    Igazából ha hiszed ha nem, én az ilyen dolgokat valamennyire fejben tartom és akkor nem kezdek neki ezzel a tanyanettel felfele tölteni gigás fájlt, hogy megszakadjon a feltöltés, de Te biztos jobban tudod, hogy én mit és hogy csinálok, azért ilyen jó a színvonal, mert mindenki jobban tudja, hogy a másik mit csinál, mondanám a szálka a szemben mondást, de felesleges.
    Őszintén? Mivel járuljak hozzá? Hogy nonstop hülye legyek mint mások, menjek el az öltönyös majmokra szavazni aztán dicsekedjek a másik hülyének, hogy én is a fideszre szavaztam és elbasztam mások életét?
    Vagy a napi 8-9 óra robotolásra gondolsz és a "boldog" gondnélküli életre? Tudod inkább azt kérdezném, hogy Te mivel járulsz hozzá, de én sem akarok személyeskedni.

  • moon73

    csendes tag

    Sziasztok!
    Tegnap beüzemelte nálunk sávszél bővítéssel a TC 7200.20 kábelmodemet, a pr telekom, 15 Mbitre bővítettünk, 6-ról.
    Az a probémám, hogy a TC 7200.20 nem enged belépni a kézikönyvben megadott módon, vagyis üres felhasználónév és "admin" jelszó párossal.
    Amennyiben resetelek, akkor utána enged belépni és megváltoztatni a jelszót, de mire feláll a net kiléptet és már megint nem működik sem az alap, sem a beállított jelszó, olybá tűnik, mintha a net csatlakozási adatok lekérése közben a jelszót is távolról felülírná valami frissítéssel!
    Ez nagyon nem tetsz, mert nem tudok belépni a tűzfal módjába és megnézni, módosítani a beállításokat, illetve módosítani a gyárilag definiált wifi ssid-t és pass-t sem.
    Na meg szeretném letiltani rajt a wifit, mert van egy linksys router mögötte tomato felülettel, az választotta el az otthoni hálózatot a nettől, amíg még motorola modem volt használatban.
    A fent említett jelszó probléma modemhiba, vagy mi lehet a gond?

  • Alteran-IT

    őstag

    válasz moon73 #1673 üzenetére

    Szia!

    Milyen kézikönyvet néztél? Mert ami a PR oldalán van, azon az van írva, hogy a szerződésben található felhasználónév és jelszó párossal kell belépni, aminek valahol ott kell lennie a szerződésben.
    Sajnos csak azzal lehet belépni úgy, hogy lehessen módosítani is valamit úgy hogy az a beállítás meg is maradjon, gondolom a router is megkapja a beállításokat egy szervertől, úgy mint ahogy a netet állítják be és a beállítás csak úgy frissül, ha a megfelelő felhasználónév és jelszó párossal lépsz be.

  • bucihost

    senior tag

    válasz Alteran-IT #1674 üzenetére

    Erre csak annyi, hogy nekem a szerződésbe is elfelejtették beírni.... :D ügyfélszolgálaton kellett elkérnem :))

  • Alteran-IT

    őstag

    válasz bucihost #1675 üzenetére

    Én már meg sem lepődök rajtuk.

    Mikor nem volt net írtam nekik (nagyon boldog voltam, mivel pont dolgom volt), erre ma kijöttek ellenőrizni a dolgokat, de ami szép az egészben, hogy mielőtt ideértek "visszavették/igényelték" (most nem találok jobb szót hirtelen) az IP-t fentről (ugye központilag küldték ki őket időpontra és így tudták, mikor mit kell csinálni) és elment a net, mondván, hogy a saját eszköz hibás.
    Azt gondolom nem tudták, hogy épp távoli asztaloztam és egészen addig volt net, míg ki nem küldték őket (engem akkor dobott le, erre rákérdeztem otthon mi van, mondták kint van a PR, mondom jó), de á nem, elromlott a router ... azért rendesen hülyének nézik az embert.
    Ráadásul megújításkor nem is adott másik címet, klónozni kellett a MAC címet, hogy kapjak IP-t. Az eszem megáll tőlük komolyan mondom.
    Egyébként a szerelőkkel nem volt semmi baj, csak ezzel a tetű céggel van probléma, de nem is kevés.

    [ Szerkesztve ]

  • moon73

    csendes tag

    Sziasztok!
    Sikerült végére járni a dolognak, de nem volt könnyű.
    Először lefutottam a kötelező felesleges köröket, vagyis tegnap felhívtam a központi ügyfélszolgálatot, de a hölgy csak annyit tudott mondani, hogy az ő infói szerint üres felhasználónév és "admin" a jelszó, persze ezzel nem ment, ezért annyit tudott, tanácsolni, hogy írjak a helpdeskre.
    Írtam is, de választ azóta sem kaptam, de elejébe mentem a dolgoknak, mivel épp ügyfélfogadási nap volt, így bementem az ügyfélszolgálati pontra.

    Az ügyfélszolgálatos hölgynek elmondom mi a gondom bajom, hogy nem enged be a router az admin felületre, hogy beállítsam a tűzfalat. Nem értette mire gondolok, mondta amit a szerelők is beszereléskor, hogy a modem alján található matricán vannak a belépési adatok. Mondtam neki, hogy ezt már néztem, ezen a matricán csak a wifi belépési usernév és jelszó van, ami a wifi csatlakozást teszi lehetővé, de köze nincs a router konfigurációhoz.
    Ezután röviden a következő érveket hozta fel:
    -Mindenki csak ezt a jelszót kapja meg, a wifi csatlakozás jelszót, más jelszóról ők itt a kirendeltségen nem tudnak, és mivel így is megy a szolgáltatás, nekem nincs szükségem egyéb jelszóra, nyilván amire gondolok az esetleg szervízhez kell, és ha nem kaptam jelszót hozzá, akkor az azért lehetett, mert nincs közöm/jogom/kompetenciám oda belépni, ő ennyit tud mondani.
    -Erre mondtam neki, menjünk fel a pr telekom honlapra, ott a TC7200 kézikönyve, ott van benne a router login ablak és odaírva, hogy a belépni a szerződésen megadott jelszó és felhasználónévvel lehet.
    Hümmögött, hogy nem érti, aztán újra még próbált lebeszélni, hogy ők tíz éve vannak itt, de ilyet még senki nem kért.
    Mondom neki, hogy ezek új modemek, ezek kérik, tűzfal is van bennük, azt be kell állítani.
    Kötötte az ebet a karóhoz, hogy nekem ez nem kell, ilyen nincs is, ők nem tudnak róla, és megkérdezte egy arra járó kollégát is, aki szintén nem tudott róla, senki másnak nem adtak ki ilyen jelszót.
    Mondom ez elég nagy baj, mert akkor nem biztonságos a hálózat, ha nem lehet belépni ellenőrizni a biztonsági beállításokat, és személyre szabni.
    Mondom, hát akkor jól van, azt tudom még kompromisszumos megoldásnak, hogy akkor ezt így vigyék el, és adják vissza a régi motorola modemünket, mert a sávszélt az is tudja és akkor minden helyreáll, de én ezzel nem tudok így netezni, mert ilyesformán nem tartom biztonságosnak.
    Erre mondta, hogy felhívj az informatikai részleget, és kb. két perc alatt megvolt a belépési felhasználónév és jelszó. De azért hozzátette még, hogy őtőlük ilyet soha senki nem kért, pedig errefelé már több tucat ilyen modemet beszereltek.
    Magával a szolgáltatással egyébként meg vagyok teljesen elégedve, mert több éve gond nélkül megy a szolgáltatás, (az új is problémamentesen hasít és régin is nagyon ritkán volt fennakadás, de ha volt is gyorsan elhárították), csak ezeket a felesleges köröket ne kéne futni a technikai részleteket nem ismerő, ránézésre inkább szakácskönyvben járatos ügyfélszolgálatos nénikkel, akik pár körön keresztül megpróbálnak lekoptatni és alapszinten sem tudnak hozzászólni a hálózat működéséhez.

  • Mikeee89

    senior tag

    Nálunk is egy anyukám korú erősen 50-es hölgy van az üfsz-on. Angol kiejtése már van a csatornák nevét tudta szépen mondogatni, de szerintem annyit ért az egészhez, mint én a horgoláshoz... :) Érdemes lenne tényleg hozzáértőket odatenni, nem olyat akinek fingja sincs az egészről...

    [ Szerkesztve ]

  • bucihost

    senior tag

    válasz Mikeee89 #1678 üzenetére

    lehet, hogy hozzá értőket kellene oda tenni. De gondolom örülhetnek, ha abban a székben a minimálbért megkapják....

  • wikings2

    őstag

    válasz Mikeee89 #1678 üzenetére

    Ez a koncepció ott bukik meg, hogy a hozzáértőnek egyrészről az 5. idióta kérdés után amit abból a székből amúgy se tud megoldani fellforna az agyvize, másrészről meg a földi-hozzánemértő-halandók 90%-a nem értené miről beszél és a végén amúgy is az lenne a vége hogy "küldünk egy szerelőt akkor", no és erre a nem éppen kompetens kollegák akik ott ülnek bőven megfelelnek. :K Persze én is örülnék neki ha lenne más módja is, és azt vettem észre hogy főként azokat zavar nagyon 1-1 kimaradás akár 5 perces is akik online munkát végeznek esetleg játszanak, és pont nekik akik értenek hozzá nincs megfelelő segítségnyújtás csak a pleb, no de ez úgy néz ki 2015 ben hogy ennek a "pár" embernek a nyávogása nem jelent nekik akkora problémát hogy változtassanak a szisztémán.

    [ Szerkesztve ]

    Talán én is Pest vagyok... Pest a pestiségem. Pest,hogy rég Pesten lakok, s nem lettem pesti mégsem.

  • Alteran-IT

    őstag

    Nem kell azért annyira hozzáértő embert alkalmazni, de jó lenne ha tényleg olyan ül ott, aki azért ért is hozzá valamennyire és akkor már akár nagyobb jogokat is kaphatna és a problémamegoldás is egyszerűbb lenne.
    Tegnap modemet cseréltünk a helyi ügyfélszolgálati ponton, minden rendben is volt állítólag, papír és aláírás is megvolt, viszont csak otthon derült ki, hogy a modem nem volt beregisztrálva és az ügyfélszolgálat pedig már bezárt, miért is ne, de szerintem direkt csinálják.
    Az a szerencse, hogy telefonon keresztül el tudtam intézni a modem regisztrációt, mert különben hétfőig várhattam volna az ügyfélszolgálatra, illetve a szerelőkre, de nem is mondom mi lett volna akkor hétfőn ...

  • zolka95

    őstag

    Tegnap délután 4-5 óra körül nagyon lassú volt a net.
    ~1,5mbps sebességet mértem 20 helyett
    feltöltési sebességre hibát írt a speedtest. Facebook oldalukat megbírtam nézni, nem írtak karbantartást erre a napra.

    Ma megint ez volt kb ugyanilyen időpontban.
    De nem ez a pláne.
    Gyári visszaállítást csináltam a telefonon. Újraindulásnál be kell jelentkezni a google accal aztán letölti azokat az appokat, amik fent voltak.

    Na mikor újraindult a telefon - pontosan akkor - vettem észre a gépen, hogy megint lassú a net.
    Belépni sem tudtam, nem hogy leszedni az appokat.

    Mivel így nem tudtam használni a telefont ezért el kellett mennem haverhoz, hogy le tudjam szinkronizálni a telót. (ő Thome-os)

    Kib*szottul felidegesített.
    Ilyenkor legszívesebben anyáznék nekik a facebookon, de szerencséjükre mire tudtam volna addigra lenyugodtam.
    Annyira kedvem lenne kib@szni velük valahogy, lejáratni őket facen vagy valami, mert most nagyon felment bennem a pumpa

    Figyeltél rám? Vagy azt a piros ruhás nőt nézted?

  • Alteran-IT

    őstag

    válasz zolka95 #1682 üzenetére

    Múltkor én is így voltam, csak én éppen már telefonáltam, mondom úgy lebaszom őket hogy a lábukon nem állnak meg, de hangra úgy vettem észre, hogy egy rendes ember vette fel a telefont a másik oldalon, akit talán már lebaszott más és mielőtt elkezdtem volna anyázni eszembe jutott, hogy nem ő tehet róla, hogy ilyen mocskos tetű pénzéhes emberek vezetik ezt a szar céget, ezért átváltottam normális hangnemre.
    Miskolcra kellene felmenni és ráborítani a vezetőkre az asztalt, mert addig nem tanulnak belőle, míg baj nem éri őket.

    De lényeg, hogy mikor szar, akkor jelentsed valamilyen formában, írj nekik e-mail-t (amit akár már aznap elolvasnak, csak van hogy két hónap a válasz), vagy pedig telefonálj be, lényeg hogy legyen nyoma, mert egyébként azt hiszik, hogy azért nem panaszkodnak az emberek, mert valami varázslatosan jó szolgáltatást biztosítanak és akkor úgy gondolják, hogy folyamatosan vehetnek lefele a színvonalból, elvégre ameddig nem szólnak, addig nincs baj, legalább is ezt hiszik.

    Amúgy ne szívj azzal a 20-assal, mondjuk nem tudom, milyen csomagod van és mennyit fizetsz, de elméletileg ugyan azért a pénzért most jobbat kaphatsz, mi is azért váltottunk csomagot, elvégre minek fizessen az ember a szarért x összeget, ha ugyan azért a pénzért jóval többet kaphat (persze a szarból)?
    Ráadásul akkor már kapsz egy ED3.0 modemet (Cisco, vagy Wifi esetén TC), ami több csatornát kezel és akkor lehet hogy megoldódik a belassulási probléma, már ha az volt a gond, hogy az a csatorna amin vagy az megtelt, mert más lehasználja, bár akkor át kellett volna hogy kerülj egy másik csatornára, már ha valami normális CMTS-el rendelkeznek, bár kinézem belőlük, hogy olyat használnak, ami a legolcsóbb, vagy amit más szolgálató leselejtezett, lényeg hogy én egy hibabejelentést mindenféleképpen megpróbálnék ilyenkor, már csak azért is, hogy az adminisztráción is legyen dolguk.

  • zolka95

    őstag

    válasz Alteran-IT #1683 üzenetére

    Ez mi?

    Ugyanannyiért jobbat? Fel is néztem az oldalukra.
    Zagyvarékason lakom szóval szépen kiválasztottam ezt a települést. Analóg csomagban vagyunk.
    Az oldalon rákattintok arra, hogy Televízió > Analóg csomagok. Na mit ír ki? :D
    Kedves Ügyfelünk! Analóg csomagjainkat ezen a településen már nem értékesítjük, kérjük válasszon PR-DIGITAL programcsomagjaink közül
    A számlán is azt írja, hogy PR-Delta. Ez még a régi analóg tv csomagnak a neve.
    Akkor én most hol élek? :DD

    A Middle csomagot lehet használni Zagyvarékason, szóval az kéne nekem.
    Ehhez a digitális tv-hez nem nagyon értek, mert ugye még nem volt ilyenem. :D
    Ehhez kérnék tanácsokat!
    Azt írja: médiaeszközre (set-top box vagy DVB-C tuneres kártyafogadóval ellátott készülék esetén CA Modul + kártya) lesz szükség.
    Hát nekem nincs ilyenem. Ha a set-top box mellett döntök, akkor érdemesebb vennem egy sajátot, nem?
    Mert a modememnek is van bérleti díja és gondolom ennek is lesz. + Egy ismerősömnek (ő t-home-os) a szolgáltatótól kapott set-top boxa van, amin van usb aljzat, de több fajta kódolású videó fájlt nem játszik le, szóval ezért lenne nekem előnyösebb egy saját.
    Vagy ez hülyeség? Segítsetek!

    [ Szerkesztve ]

    Figyeltél rám? Vagy azt a piros ruhás nőt nézted?

  • Alteran-IT

    őstag

    válasz zolka95 #1684 üzenetére

    A PR-Delta csak idézőjelesen szűnt meg. Ugye az csak az analóg csomagnak volt a neve és azt lehetett megvenni és amellé kaptad a digitálisat, ha tudtad fogni, most viszont már csak digitálist lehet venni (PR-DIGITAL) és amellé kapod meg az analógot (PR-Delta), tehát a box az nem muszáj még, majd csak 1-2 év múlva, mikor az analóg végleg megszűnik, mert mindenki szerint a digitális adásé a jövő.

    De amúgy egy box az ingyen jár, azzal majd tudod fogni a digitálisat, persze egy TV-n, a többivel meg még nem kell foglalkozni, csak ha kiegészítő csomagod van.
    Mi is PR-Delta + 20/3 + Telefon-ról váltottunk Middle-re és ugyan úgy van analóg, tehát nem kell parázni. Mondjuk merték volna elvenni, meg is nézhették volna magukat.
    Amúgy meg most is van digitálisod, csak éppen nem tudod fogni megfelelő eszköz hiányában. :D
    Ha esetleg van újfajta TV-d (LCD, LED stb.), akkor azzal elméletileg tudod fogni egy kis konfigurálás után, persze csak azt a csomagot, ami a PR-Delta-val megegyezik, az meg ha jól tudom, akkor a Prémium programcsomag.

    Az meg hogy érdemes-e sajátot venni az attól függ, ha alap kódolatlan csatornákra fizetsz csak elő, akkor talán érdemes, viszont ha rádsóznak még valamilyen csomagot, ami kódolt, akkor azt a saját készülékedbe nem nagyon fogják tudni felvinni, max ha van benne modul hely és akkor adnak egy kártyát, amiért viszont bérleti díjat kell fizetni, tehát ebben az esetben jobban jársz, ha a PR-es box-ért fizetsz bérleti díjat, ha meg nem lesz kódolt plusz csatorna, akkor a saját eszköz jó ötlet, csak ha tönkre megy, akkor neked kell újat venni, ha meg a szolgálatói szar megy tönkre, akkor ők "ingyé" kicserélik.
    De a csomag megrendelése után ezt a box-os dolgot még el tudod dönteni, mert egy box-ot ingyen kapsz a csomaghoz és azzal tudod próbálgatni, hogy milyen formátumú fájlokat játszik le és ha nem jó, akkor majd a többi TV-hez sajátot veszel, persze először érdemes megérdeklődni, hogy azok közül is melyiket érdemes.

    Egyébként nem tudom, hogy valaki észrevette-e, hogy a szolgálató jelenlegi karácsonyi ajánlatai ugyan olyanok, mint amik eddig voltak :DDD
    Aki nem tudott az eddigi ajánlatokról, az még el is hiszi. Kíváncsi vagyok, hogy lesz-e valami más ajánlat és nem csak új borítót kapnak, bár ha lesz, akkor nem értem, hogy először miért nem az ajánlatok változtak és aztán tették volna ki a borítót/kezdőoldali képet, ebből is látszik, hogy mekkora egy idióták.

    [ Szerkesztve ]

  • Mikeee89

    senior tag

    A tévém (samsung ue40h6400) a beállítások/támogatás/öndiagnisztikánál azt írja a jelinformációnál, hogy a jelerősség 50, a jelminőség 100 dvb-c esetén. PR a szolgálatató, szinte minden csatornánál ennyi a jelerősség a és a jelminőség. 3 napja van meg a tv. Ma elég ködös, rossz idő van, délelőtt több csatornánál is láttam kép szétesést néhányszor. Tegnap nem volt ilyen, lehet az időjárás is beleszól.

    Jók ezek az értékek? Nektek milyen az érték?

  • Alteran-IT

    őstag

    válasz Mikeee89 #1686 üzenetére

    Igazából nem túl jók, főleg nem a PR-nél.
    Itt (Su.) általában a jelszint 100, a minőség pedig 90%, de ma az is ugrál 70-90% között és néha szét is esik a kép, bár most ritkábban és csatornánként változó (box-os adatok, de a TV-nél is ugyan így ugrál és esik szét a kép ha gond van).
    Az időjárásnak meg egy normálisan kiépített hálózat esetében nem lenne szabad így befolyásolni az adást, tehát megint a PR a hibás, mint mindig, az a szerencséjük, hogy én nem nagyon nézek TV-t, különben már hozzájuk vágtam volna a box-ot.
    Én utána járnék egy kicsit, illetve megnézném, hogy a kábelmodemnél milyenek a jelszintek, mert ha tényleg rossz ott a jelszint, akkor az nem csak a TV adáson, hanem a netnél a csatornák értékeinél is meglátszik.
    Bár lehet, hogy csak időjárás probléma, de lehet az is, hogy rossz az osztás a TV hálózaton, illetve a TV előtt nincs szűrő, ami szintén számít, mert a szűrő leválasztja a feltöltési sávot a TV-s ágon, bár ez is szűrőtől függ, hogy mit és mennyire szűr.

    [ Szerkesztve ]

  • tomee987

    tag

    válasz Mikeee89 #1686 üzenetére

    Én megpróbálok Neked normálisan válaszolni, nem pedig azzal a nézettel, hogy minden szar és hozzájuk kell vágni a set-top boxot, mert én vagyok a kemény, billentyűhuszár menőgyerek otthonról. :DDD

    Szóval nekem is Samsung TV-m van CA modullal és az 50%-os jelerősség az sajnos elég kevés (nekem 90 felett van).
    Egyértelműen a jelerősség kevés, tehát a hálózattal és a jelminőségével nincs gond. Ez akkor szokott lenni, ha mondjuk sok felé van elosztva a jel (4-5 TV + net ág), vagy valahol hibás az elosztó (a gagyi kínai osztókat nem bírja a digitális) vagy épp a kábel.
    Általában a sáv teteje az érzékeny, tehát ha megnézed a http://www.pr.hu/doc/Digitalis_frekvenciatablazat.pdf linken a frekvencia táblázatot, akkor a 754 MHz feletti csatornákon lehet nagyobb a gondod. Az, hogy van-e visszirány szűrű vagy nincs semmit nem befolyásol, ugyanis, pont a TV-k szórják meg a hálózatot zavarral, de azok nem a TV-t zavarják hanem épp az internetet.
    Jelentsd be hibára és kimennek végigmérik az ágakat. Ha a vételi pontokat ők építették ki akkor ingyen javítják, viszont ha Te csináltad akkor megvan az ÁSZF szerint, hogy mennyibe kerül a "szabványosítás".
    A jövő évi ÁSZF-et elnézve a 754 MHz felett jövőre már analóg csatornák lesznek itt Újhelyen, tehát a digitálist lejjebb viszik, ha minden igaz 550 MHz körülre, az jóval zavartűrőbb lesz a gyengébb jelre is, de azért ott is van egy határ ahonnan már problémás lehet.

  • Alteran-IT

    őstag

    válasz tomee987 #1688 üzenetére

    Hidd el, hogy általában amit mondok azt meg is csinálom, apropó mit is mondtál hol laksz? Postázok oda is egy box-ot :DDD
    Viccet félre téve, mondtam már Neked Mr. Pozitív, hogy nem lehet mindennek mindig a jó oldalát nézni és nem lehetsz sose mindennel elégedett, mert akkor romlani fog mindig a minőség. Amúgy már tényleg érdekel, hogy hol lehet kapni olyan rózsaszín szemüveget, már fontolóra vettem, hogy én is szerzek egyet :D

    Egyébként a szűrős dologhoz annyit írnék, hogy bár a szűrő az internetes részt védi a TV-től jövő zajtól, de érdekes mód valamennyire stabilabbá is teszi a TV-s ágat, vagy csak lehet nekem van olyan szűrőm, mert múltkor miután a box elé tettem egyet (elég gyakran ingadozott a jel) azután jobb lett a jelszint a box-on és a modemen is.
    Amúgy szinte biztos, hogy ott a hálózattal van a probléma, mert ha a PR-nél van a probléma, akkor az általában időszakos és nem folyamatos (bár páran épp fordítva nyilatkoznának), de egyébként többféleképpen is le lehet ellenőrizni mint pl. a padláson bejövő kábelből egy toldással le egy kábel direktbe a TV-hez és ha minden rendeben, akkor az osztásokkal, illetve a kábelezéssel van a probléma, ha pedig ugyan olyan a jelszint, akkor a probléma a házon kívül lesz a PR hálózatán.
    A bejelentéses dologra meg csak annyit, hogy ha a hálózat saját, akkor szép kis árakat felszámíthatnak a "szabványosításért", gondolok itt a kiszállási díjra (4000 forint), az anyag költségre (ez attól függ, mennyit használnak) és egyéb dolgokra, ilyenkor általában jobban jár az ember, ha saját maga megcsinálja normálisan, karbantartani úgy is ritkán kell, mert nem amortizálódik le olyan hamar a hálózat.
    Persze ha az ember nem akar bajlódni vele, akkor egyszerűbb kihívni őket, legalább ingyen javítják majd, ha probléma van, ráadásul van még egy jó oldala, ha szerencsés az ember, de azt nem túl szerencsés leírni.

    [ Szerkesztve ]

  • tomee987

    tag

    válasz Alteran-IT #1689 üzenetére

    A hülyeségre inkább nem reagálok, de a mindennek a rossz oldalát nézem dolog elég beteges és jóra sehol nem vezet.
    Mivel voltam ügyfélszolgálatos 4 évig, ezért tudom nagyon jól, hogy az ilyen típusú emberekből bár (hál' Istennek) nagyon-nagyon kevés van, de pont az ilyenekre fog jó magasról tenni minden szolgáltató és cég ügyfélszolgálata, panaszkezelési részlege stb. (mert akármilyen fura, de nekik is van egy belső "feketelistájuk" a "kedves" ügyfelekről). Úgyhogy ezzel pont az ellenkezőjét éred el mindenhol, mint amit valójában szeretnél meg hiszel.

    A "szabványosítást" meg okosan kell csinálni és akkor sokat lehet spórolni.
    Én anno a netbekötéskor lebontottam a saját kábeleimet és amikor jöttek szerelni, akkor mondtam, hogy kéne +1 TV vételi hely is. Kiszállási díj nélkül megcsinálták azt hiszem mindennel együtt 4000 Ft-ért. Azóta nincs vele gond, kimértek mindent, profi elosztók és kábelek vannak és persze a legfontosabb, hogy örök garancia. Úgyhogy fabrikálni semmiképp sem éri meg házilag. Keresni kell egy olyan alkalmat, hogy mikor amúgy is mennek ki a szerelők, akkor kérni a "szabványosítást" és több 1000 Ft-okat meg lehet spórolni a kiszállási díjjal. A vételi hely kiépítésnek pedig fix díja van, nem kell külön fizetni az elosztókért, kábelekért. Benne van az árban.

  • Alteran-IT

    őstag

    válasz tomee987 #1690 üzenetére

    Na látod, ami szerinted nem jó, az hülyeség, vagy éppen beteges, én is lehetnék ezen nézőpont szerint, de mivel nem egyforma mindenki (hála az égnek) ezért nem vallom ezt a nézetet, mert ennyi erővel a túlzott pozitív nézetet is nevezhetnénk betegesnek.
    Azt egyébként tudom, hogy van feketelista és ha jól emlékszem, akkor ezzel kapcsolatban meg is mondtam a magamét egy levélben, azóta a beérkezéstől számítva szinte mindig 1 nap alatt elolvassák a levelet amit kapnak, sőt valamikor még válaszolnak is rögtön.
    Egyébként ha probléma lenne ezzel kapcsolatban, akkor még mindig ott van a fogyasztóvédelem és a többi elégedetlen ügyfél, akikkel összefogva szépen alájuk lehet pörkölni, na de erről ennyit, főleg hogy a szolgáltatónak az a feladata, hogy úgy szolgáltasson, ahogy ígéri és hogy ne lehessen rá panaszkodni, náluk meg pont fordítva van.

    Van benne igazság, na de Neked akkor bekötés volt mint írtad, abban az esetben könnyű eljátszani, ilyenkor már nem nagyon, kivéve mint ahogy írtad, hogy +1 vételi hely kiépítése és akkor már meg lehet olyankor beszélni a szerelőkkel (ha olyanok), hogy rendbe kellene szedni az egészet, főleg ha alapból rossz a jel.
    Házilag meg akkor éri meg csak fabrikálni, hogy ha ért is hozzá az ember és akkor már rendel minőségi elosztókat és kábeleket és onnantól kezdve szerintem már nem is lesz probléma vele, hacsak nem történik valami előreláthatatlan probléma (pl. villámcsapás, vagy nagy feszültségű kábel ér egy elosztóhoz/erősítőhöz és az végig megy a kábeleken, erre volt is már példa, csak talán nem náluk).
    Amúgy ami a szerelési anyagokat illeti, tényleg nem rosszak. Úgy tudom, hogy a Teletronik-al van valami egyezségük/szerződésük, ami meg is látszik, ugyanis mindig Teletronik-os kábeleket, elosztókat, csatlakozókat és szűrőket használnak, amik tényleg nem teljesítenek rosszul, úgy hogy nem is panaszkodom.
    Az is igaz, hogy van egy fix összeg kiépítésnél, itt is mikor plusz egy végpont kellett, akkor valami 4-4500 forint volt kiszállással együtt, bár kétlem, hogy ha 1 km kábelt kellene ilyenkor elhasználni, akkor is annyi maradna az összeg. :DDD
    De ugye gondolom úgy számolták ki ezt az árat, hogy mindenképp jól járjanak vele, elvégre egy új végpont kiépítésekkor a legtöbb esetben nem kell sok eszközt használni (max egy elosztó, egy szűrő meg 20-30 méter kábel, amit nagy mennyiségben szinte bagóért vesznek).

  • tomee987

    tag

    válasz Alteran-IT #1691 üzenetére

    Nem akarlak elkeseríteni, de amikor még ügyfélszolgálatos voltam, a hatóság, fogyasztóvédelem és társai már akkor találtak megoldást az ilyesfajta mindenbe belekötő emberekbe, mint sajnos Te is vagy.
    Bár gondolom erről nem tudsz, de ha mondjuk írsz egy levelet telekommunikációs cégek esetén az NMHH-nak, vonat, busz, közlekedés esetén az NKH-nak stb. stb. Akkor addig el sem kezdik az ügyed vizsgálatát, amíg a vizsgálati díjat előre be nem fizeted nekik (erről kapsz egy tájékoztató levelet). :) Ez akkoriban amikor én ebben dolgoztam, ügyenként 3000 Ft volt. Ha beérkezett hozzájuk az összeg, akkor megkezdik a vizsgálatot. Ha jogos volt a panasz, kifogás, akkor a vizsgálati díjat visszaadják, elutasítás illetve egyéb esetben a vizsgálati díj természetesen az övék marad, azt a panaszkodó úgymond elbukta (meg is érdemli).

    Egyébként szerintem érdemes kivárni az új csatornakiosztást, mert egyértelműen látszik az ÁSZF-ből, hogy lejjebb viszik a digitális streameket, így ha annyira nem gyenge a jel (bár az 50% nem túl biztató) akkor 500-600 MHz-en lehet már simán elfog menni az akadás nélkül, ami egyébként a 750 MHz felett meg-meg akadt. De ha a jelenlegi 300 MHz-es streameken is akad, akkor nem ússza meg a belső hálózat rendbetételét, sőt ha sok (4-5) vételi hely van, akkor az erősítőt sem.

    [ Szerkesztve ]

  • Alteran-IT

    őstag

    válasz tomee987 #1692 üzenetére

    Igazán elmondhatnád már, hogy hol is voltál ügyfélszolgálatos :D
    Egyébként tudom, hogy a legtöbb esetben így megy, ezért van már ki a f... sok embernek. Na meg az ügyfélnek/vásárlónak mindig igaza van (főleg panaszkodás terén), gondolom ismered ezt a mondást :)
    De elhiheted nekem, ha normálisan szolgáltatna a PR, akkor az ég világon semmi bajom nem lenne velük, mert egyébként nem vagyok az a kötekedős és unatkozós típus, akinek ha nincs más dolga éppen, akkor a szolgáltatót ócsárolja (tudom pont fordítva látszik, de hát ennyi probléma van velük). Tegnap pl. megint csinált olyat a net, hogy a feltöltés visszaesett a béka segge alá (nem volt más forgalom), még az a szerencse, hogy nem töltöttem fel semmit se drive-ra, se pedig mega-ra, mert akkor szokás szerint megszakadt volna és kezdhettem volna elölről.
    De egyébként a legjobb az, hogy olyan "jók" ezek az internetcsomagok, hogy ha teljesen használom a letöltést, akkor a feltöltés 3/4-e már elmegy egyéb kommunikációra, nem tudom, hogy abból is miért nem lehet többet adni, legalább is kínált sávszélességben, a garantált maradhatna ugyan annyi, így legalább ha valamit gyorsan fel kellene tölteni, akkor fel is lehetne és nem kellene órákig foglalni a sávszélt, meg szarakodni vele.

    Ha 50%-os, akkor mindegy, hogy hol vannak a csatornák.
    Egyébként ha jó az osztás és kevés a csillapítás, akkor még 4-5 vételi helynél sincs szükség erősítőre, persze ez függ attól is, hogy a bejövő jel milyen, mert már ott is lehetnek gondok (pl. rossz szintezés, vagy nagy terhelés esetén).

    [ Szerkesztve ]

  • Mikeee89

    senior tag

    válasz Alteran-IT #1687 üzenetére

    A netem t-home a tv csak pr. A magasabb frekvenciákon fura de jobb a jelerősség. Alacsonyabban van gáz, valami zavarhatja a hálózatot. Na majd hívunk szerelőt azt átnézik. 4 fele van osztva egy bejövő van. Bekötéskor 1 tévénk volt csak (2002 körül). Azt ők kötötték be a többi osztás szerintem saját meló.

    [ Szerkesztve ]

  • Alteran-IT

    őstag

    válasz Mikeee89 #1694 üzenetére

    Akkor gondolom a PR-nél is csak 1 TV van számon tartva, viszont így egyszerűbb lesz a dolog. Szólni kell nekik, hogy még 3 végpontra szükség van és mielőtt kijönnének, azelőtt a saját osztásokat le kell szedni osztóval és kábellel együtt és akkor ők majd húznak ki új kábelt és tesznek majd oda új osztókat és onnantól kezdve semmi probléma nem lesz.
    De biztonság esetére előtte az ügyfélszolgálati ponton érdemes megérdeklődni, hogy mennyi van nyilvántartva és hogy mennyit kell még kiépíteni.

  • tomee987

    tag

    válasz Alteran-IT #1693 üzenetére

    Szerintem már említettem a korábbiakban, hogy a MÁV telefonos és e-mail-es ügyfélszolgálatán nyomtam le 4 évet.
    Te abban nagyon tévedsz, hogy a hatóságok mindig az ügyfélnek adnak igazat :D Bizony nem egy olyan telefonban fröcsögő utassal (ügyféllel) találkoztam aki "na nem érdekel, megyek a hatósághoz" típusú volt és 1-2 hónap múlva megkapta a szép hosszú levelet amin a lényeg az volt, hogy panasza e l u t a s í t v a. Jókat röhögtem akkor rajtuk.

    Ezeket amiket leírsz szinte biztos, hogy az időnként leeső US SNR értékek okozzák. Én a helyedbe betelefonálnék és kérném, hogy nézzék vissza távfelügyeleti rendszerben az értékeket (egy DOCSIS modem ezeket mind küldi a diagnosztikai rendszernek), mert biztos, hogy van "zuhanásod". Azt meg ugye sok minden okozhatja, még akár egy hibás közvilágítási lámpa, vagy egy szakszerűtlen bekötés vagy belső hálózat a környékeden, begerjed egy eszköz stb. Ha már látnak zuhanást az értékben akkor pedig küldenek majd szerelőt, bár ha csak időnként jelentkezik akkor nem egyszerű ezt kiszűrni.

    A jelszint nagyon sok mindentől függ, még attól is, hogy milyen messze vagy az erősítőtől. Nekem szerencsém van, mert 1-el lejjebb lévő oszlopon van az erősítő, így 3 TV + 1 net ágat simán elbír hibátlanul házerősítő nélkül.

  • Alteran-IT

    őstag

    válasz tomee987 #1696 üzenetére

    Erre nem emlékszem, csak arra, hogy egy a MÁV-ra panaszkodó emberrel hasonlítottál össze, de ha írtad, akkor tényleg elnézést.
    Nem tévedek, ha nem a magyar hatóságokat nézzük, mert azok idióták, milyen már az is, hogy az kap nem tudom hány évnyi börtönbüntetést, aki a borába fagyállót tett és amiatt meghalt egy betörő/tolvaj. Hát neki szíve joga azt tenni a borába, amit akar, nem ő tehet róla, hogy az az idióta bejárt bort lopni, azt utána meg meghalt, na de hagyjuk is a témát.
    Ezért mondom mindig, hogy ebben az országban idióták ülnek a vezető pozíciókban, pénzük hiába van, eszük az nincs, max lopáshoz.

    Én is gondoltam rá, csak az a baj, hogy ezt nem tudom ellenőrizni, mert pont azt nem mutatja a modem, a PR-t meg ezzel is zaklatni... szerintem kitalálod, hogy mit gondolnának :D Bár megérdemelnék, ha már ilyen hálózatot raktak össze.
    Amúgy a közvilágításról jutott eszembe, hogy itt a környéken havonta pár alkalommal előfordulnak energiaingadozások, van hogy hetente 3-4 alkalommal is volt. 2-3 hete mikor hazaértem, akkor is ingadozott, aztán abbamaradt, bekapcsoltam a gépet, mondom ha már nincs gond, akkor csinálom a dolgom, erre 10 perccel rá megint elmegy az áram, gép, modem újraindul (szerintem a PR is tudja igazolni, mivel a modem beregisztrálása, tftp fájl lekérése logolva van), ezt eljátszotta még vagy kétszer, azután már fogtam és írtam nekik egy szép kis panaszlevelet, mert elegem lett abból, hogy az ember fizet nekik karbantartási meg minden egyéb díjat és akkor egy ilyen szar szolgáltatást kap cserébe.
    Ki is jöttek, ellenőriztek mindent, mérőműszereket is elhelyeztek az oszlopokon, közben mondták is, hogy mostanában elég sok az ezzel kapcsolatos probléma a környéken, ezt öröm volt hallani.
    Azóta nem nagyon vettem észre problémát, főleg hogy csak 2-3 órától vagyok itthon, de lehetnek olyan kis áramingadozások, amik okozhatják a problémát, csak éppen én nem látom őket, na de most mit tudok vele csinálni? Ha a PR-nek mondom, az rákeni az ÉMÁSZ-ra, az meg vissza és ez megy, míg végül el nem felejtik és az ég világon semmit se csinálnak.
    Gondolom most már érted, hogy miért vagyok ilyen elégedetlen mindennel.

    Ezt is tudom, sajnos a koax hálózatnak és a DOCSIS-nak ez az egyik hátránya, ezért is örülnék annak, ha elkezdenének itt is optikázni passzív osztással, mert akkor csak a végpontokon kellenének aktív eszközök és stabilabb szolgáltatást tudnának adni, de erre még várhatok.
    Egyébként ha jól figyeltem, akkor vagy két oszlopnyira van lejjebb egy erősítő attól az elosztótól, amin vagyok (1-2 osztó van még közte) és kettővel feljebb megint van egy, de az kisebb.
    A jelek egyébként annyira nem rosszak (legalább is tudtommal), TV-nél is 90% folyamatosan ha csak nincs valami probléma, modemnél a DS szintek 0-2 között vannak, az SNR értékek 40-45 között vannak általában, a 2 US (PL) általában 41-45 között van, de volt amikor már 51-52 felett is voltak, ilyenkor volt is egy kis probléma.

  • zolka95

    őstag

    Továbbra is belassul az internet 16:00-17:00 óra körül. Egy ismerősömnél is ugyanez van, nála is ebben az időben.Írtam nekik facebookon, mert az ingyen van. Reménykedtem, hogy nem sablon üzenetet kapok. De!
    Hívjam fel őket.
    Oké, ma felhívtam, elmondtam mi a probléma.
    A csávó azt mondta "aktív a modemem" Van kapcsolat stb. Áramtalanítsan a modemet pár percre aztán kapcsoljam vissza úgy, hogy közvetlenül ezt dugjam a pc-be, ne a routeren keresztül.
    Megcsináltam. Most annyiban másabb, hogy már a windows azt jelzi nincs kapcsolat. Visszadugtam a routerre és ugyanígy nincs kapcsolat.

    Mi a francért lassul be?
    Szó szerint pontban délután 4-kor. Pár perccel múlt 4, mikor belassult a net.
    A múltkor is ugyanekkor.

    Azt mondta ha nem szűnik meg a hiba akkor hívjam őket újra.
    Na és ha ki jönnek mit csinálnak?
    Mert én kurvára nem tudom elképzelni, hogy nálam van a hiba, főleg úgy, hogy pontos időközönként megy el a net és nem csak nálam.

    [ Szerkesztve ]

    Figyeltél rám? Vagy azt a piros ruhás nőt nézted?

  • cafat

    tag

    Sziasztok! Jelenleg 1 tv és 1 internet leágazásom van. TV-t szeretném még egy helyre elvezetni.
    Jelengeg egy kettes splitter van. Ez helyett tegyek egy 3-as splittert vagy a mostani 2-es elosztó után egy másik 2-eset?

  • Alteran-IT

    őstag

    válasz zolka95 #1698 üzenetére

    Az biztos, hogy a hiba náluk, de hogy mi azt nekik kellene kideríteni. Lehet egy hibás erősítő, vagy a CMTS, de az is lehet hogy kicsit szűk lett a gerinc és ilyenkor túlzott használatban van, na igen, nem csak pakolgatni kellene az előfizetőket a hálózatra ész nélkül, hanem néha bővíteni is.
    Pont olyankor kell felhívni őket, mikor probléma van, illetve írni kell a központi e-mail címükre, hogy nézzenek utána. Természetesen ha el is akarsz érni valamit, akkor a hangnemet kedv szerint válaszd meg :)
    Azt viszont mindenféleképpen mondani kell nekik, hogy a hiba nem csak nálad van és ne küldjenek ki hozzád senkit, max akkor, mikor probléma van, mert szeretnék 4 ezer forintokat beszedni ilyen esetekkel.

    (#1699) cafat:
    Ha hármas osztót tennél be, akkor nagyobb lenne a csillapítás minden ágon és ezáltal gyengülne a jel is és az meglátszana a TV-n és az interneten is. Inkább a TV-s ágat oszd még szét 2 felé ahogy egy 2-es splitterrel, ahogy leírtad. Ha most nincs szűrő a TV-s ágon, akkor érdemes egyet majd betenni a splitter elé.

Új hozzászólás Aktív témák