Hirdetés

Aktív témák

  • nobeige

    tag

    válasz DM-Fan #18042 üzenetére

    A 2:2 meg a 3:2 a film mode deinterlacingre vonatkozik az említett tesztekben. (Legalábbis abban a sorban szerepel a táblázatban.)
    Vagyis, hogy a forrás interlaced jelében felismeri-e, hogy a két (illetve NTSC esetén a három majd utána kettő) egymás után adott félkép melyik eredeti képkockához tartozik. Ha jó a felismerés, akkor szépen összefésüli a félképet, ha nem, akkor bizonyos apró hibák léphetnek fel.

    Ricegés ügyileg egy adalék:
    Az én tévémen nagyon jól látható a különbség, ha egy 24 kockás anyagot PS3-ról, vagy a tv saját médiajátszójáról nézek. A PS3 úgy néz ki, hogy 720p 24 kockás anyagot AVCHD formátumban csak 60Hz-en hajlandó kiadni. A kép ilyenkor egészen másként riceg (sokkal, de sokkal finomabban, egészen kicsit ugrik meg, viszont ha ugyanazt a jelenetet a médiajátszó adja le, akkor ugyanaz a jelenet nagyrészt teljesen folyamatos, de néha (nem periodikusan) megugrik. Pont az itt is említett The Fall c. filmmel kísérleteztem.
    Ebben a filmben számos olyan jelenet van (pl. a sivatagiak), amikor nagyon nagy a kép mélységélessége, és amikor a kamera svenkel, akkor a hátteret alkotó sziklás hegyek mozgása teljesen eltér a két lejátszás esetén.
    Hozzáteszem, szerintem egyik sem ideális - viszont nem tudom őket összehasonlítani a moziban vetített képpel...

    Egészen érdekes írásokat találtam a neten ezügyben - volt benne szó az emberi látás mechanizmusaitól kezdve a sample and hold megjelenítőkig meg a moziban vetített filmek esetén a 48 ill. 72 Hz felvillanások közötti töredék pillanatnyi sötét jótékony hatásáról a mozgásérzékelésre. Azt nem állítom, hogy mindent értenék belőlük, sőt...
    Ajánlott keresés: szakkád ill. saccadic masking, saccade

Aktív témák