Hirdetés
- Mini PC
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Elengedheti a köztes generációkat az Intel
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Amazon Fire TV stick/box
- Megújult a Glorious GMMK klaviatúracsaládja, és már van benne analóg modell is
- Egérpad topik
- 2,2 kilowattos, platinás tápbestia jött a Seasonic zászlaja alatt
- Apple notebookok
Hirdetés
-
Amazon Fire TV Stick 4K Max 2nd
lo Végre megérkezett, 24 hónap garanciával!Mindenben erősebb, mint a korábbi favorit a Google Chromecast + Google TV 4K....
-
Hosszabb videón az ingyenes játéknak készülő Ballad of Antara
gp A free-to-play akció-RPG PC-re és PlayStation 5-re érkezik, de pontos dátumot még nem kaptunk hozzá.
-
Dedikált Galaxy AI gomb az új táblagépekhez
ma Kiszivárgott a Samsung Galaxy Tab S10+ és Galaxy Tab S10 Ultra kiegészítői közül több, ezek árulkodnak.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Soak
veterán
A mana érték egy játékban sokszor frissül, ergo rengeteg olvasási művelet lesz.
Jah, épp ezért lehetne megoldani egyszerűen, hogy ha belovassuk akkor már a jó értéket jelentítsük meg (egy egyszerű matematikai müvelet és kész), nem lesz semmivel nagyobb terhelés, mert csak akkor írunk ha változás történik.
Továbbá biztosítani kell, hogy ez esetben óránként (vagy akármikor) csak és kizárólag egyszer fusson le, ezt nem teljesen triviális jól megcsinálni.
épp ezért irtam, hogy el kell tárolni egy utolsó frissitést plusz egy mana/h-t és nem is kell frissiteni feltétlenül.
A cron pedig simán futhat akár 30 másodpercenként is.
Alapból nem, de nyilván megoldható.
Továbbá a cron az maga egy daemon, ami pont arra van, hogy megoldja ezt a problémát, minek erre fejleszteni egy másik daemont?
Fejleszteni nem kell, mert már megtették mások, ezért nem nehezebb semmivel mint egy cron job-ot beállítani. Ha már feltételezem a LAMP környezetet akkor miért ne? Sokkal jobban illeszthető a környezetbe és egyszerűbben is konfigolható. ( a futás gyakoriságától kezdve a kiépitett logolásig) .
Persze vannak hátrányai is, meg előnyei is.
DeltaPower : Nem 30sec, hanem 30perc, igaz. Nem a sebesség miatt irtam feltétlenül, csak ha belegondolok, hogy a kérdező valószínűleg mit akar elégni akkor nem vagyok benne biztos, hogy 30percenként érdemes frissiteni. Mi van ha egy felbuffolt embernek 1 perc alatt megtellik? Tudom, hogy kicsit tovább gondoltam mint az alap kérdés, de ha már ugyis megnézzük mennyi a manna az adatbázisban éppenséggel frissitett adatot is vissza adhatunk, akcio után meg a jo adatot beirjuk.
[ Szerkesztve ]
-
Sk8erPeter
nagyúr
"Továbbá biztosítani kell, hogy ez esetben óránként (vagy akármikor) csak és kizárólag egyszer fusson le, ezt nem teljesen triviális jól megcsinálni."
Ezt nem igazán értettem. Miért, mi benne a bonyolult?"fölösleges minden egyes olvasási műveletnél lefuttatni az ellenőrzést, hogy kell-e frissíteni, tekintve, hogy az olvasások száma várhatóan sokkal nagyobb, mint az írásoké. Plusz ez web, itt több szálon történik a dolog, tehát lock-okat is kell alkalmazni, szóval tovább rontod az alkalmazásod teljesítményét."
Az írásra vonatkozó rész még okés, de maga az ellenőrzés miért lenne olyan nagy gond? Eleve az aktuális manna értékét ki kell olvasni, akkor még az utolsó írási művelet dátumát kiolvasni, majd aktuális dátummal összevetni minden, csak nem egy igazán erőforrás-igényes művelet. (Jó, ha nagyon akarom, ilyen alapon az aktuális dátum és idő lekérdezése miatt szükséges OS-szintű rendszerhívás is erőforrás-igényes. )
Hangsúlyozom, itt az ellenőrzéssel kapcsolatos aggályaidra reagáltam elsősorban, nem az írási műveletekre. Bár hozzáteszem, az ilyen szinten egyszerű félóránkénti (!) írás csak elég durva felhasználószámnál jelenthet szerintem gondot, szóval picit úgy érzem, ebben az esetben túl van parázva a dolog. Ha ötpercenkénti írási műveletekről lenne szó, akkor jogos.(#12990) Soak :
hogy a másik oldalhoz is szóljak
"> A cron pedig simán futhat akár 30 másodpercenként is.
Alapból nem, de nyilván megoldható."
Ezt hogy érted? Az adott script futtatása olyan időközönként fut, ahogy konfigurálod... Itt mi az, hogy "alapból"?"> Továbbá a cron az maga egy daemon, ami pont arra van, hogy megoldja ezt a problémát, minek erre fejleszteni egy másik daemont?
Fejleszteni nem kell, mert már megtették mások, ezért nem nehezebb semmivel mint egy cron job-ot beállítani. Ha már feltételezem a LAMP környezetet akkor miért ne? Sokkal jobban illeszthető a környezetbe és egyszerűbben is konfigolható. ( a futás gyakoriságától kezdve a kiépitett logolásig) ."
Másik daemont fejleszteni? Nem világos. Mire? Az időzített feladatok futtatására? Vagy nem vágom.[ Szerkesztve ]
Sk8erPeter
-
oleslie
aktív tag
ok. pontatlan volt a megfogalmazás.
Nem mindenhol tudsz beállítani cronjob -ot.
Az, hogy a cron (vagy ablakOS -en a megfelelője) elérhető e a rendszeren, nem kérdéses. De az, hogy TE, mint felhasználó, hozzáférsz e, már igen.
Valamint: fölösleges bonyolítani az oldalt egy ily módon időzített scripttel, miközben az adatbáziskezelővel kényelmesen, és nem utolsó sorban gyorsabban, kevesebb erőforrást felhasználva meg lehet oldani a feladatot.
Az erőforrásigény téged valószínűleg addig nem fog érdekelni, amíg nem töltesz fel vmilyen hibás scriptet cronra, azzal túlterheled a szervert (láttam már ilyet), amit annak az üzemeltetője úgy old meg, hogy törli a problémás dolgokat, TE pedig old meg ahogy tudod (csináltam már ilyet).[ Szerkesztve ]
Egyszerű életet élek. Ami üres megtöltöm, ami tele van kiűritem
-
lordjancso
senior tag
Részben egyetértek veled akkor, ha a manát "globálisan" láthatóvá teszi a fejlesztő az oldalon. Tehát mondjuk meg lehet nézni a játékosok adatlapját és ott valós mana értéket szeretnél látni (persze itt is meg lehet kerülni a cron-t). Én így képzeltem el a játékát:
A belépett játékos csak a saját manájával van elfoglalva, csak azt látja, semmilyen körülmények között nem tudhatja, hogy mennyi manája van az ellenségnek vagy a többi játékosnak.
Így elég csak belépéskor ellenőrizni, hogy a legutóbbi manahasználat óta mennyi idő telt el, majd megjelenítés előtt megnövelni a mana értékét a kiszámolt mennyiséggel.
Minden manahasználatkor logolod annak az idejét. Minden manamegjelenéskor elvégzed a vizsgálatot, hogy mennyi idő telt el és mennyivel kell megnövelned a manádat (ez jól megírt játéknál ez nagyon egyszerűen kivitelezhető).Ha lehet látni a másik manáját (mondjuk adatlapon keresztül), akkor is elég csak az adott (éppen nézett) játékos manáját vizsgálni és updatelni.
Szerintem ez lenne a leginkább erőforráshatékony megoldás, mert így egy, maximum kettő játékos manáját kell számolgatni. Főleg ha van sok tíz-százezer játékosod.
Persze a cron is jó dolog, abszolút nem vagyok ellene, én is használom napi szinten, de csak akkor, ha valóban indokolt. Ebben az esetben én nem tartanám annak (értsd, nem cron-nal csinálnám a fejlesztő helyében).
Rip and cut and mutilate the innocent, his friends, and again and again and on and on.
-
oleslie
aktív tag
>Ahol nem elérhető a cron, azok a kétpálcás php webhosting megoldások....
Értem, tehát a rendelkezésre állás. Az, hogy a szerver soha nem kerül 100% leterhelt állapotba lóf*sz.
cron legyen, ez a fontosch, különben kétpálcás?
kicsit reklámozom magam.
Több mint 2 év alatt (2,5 HJE) 2x indítottam újra a szervert. Egyszer ram bővítés, másodjára kernel frissítés miatt. A szokásos (web, levelezés, mysql) mellett futnak játékszerverek is. És ennek ellenére soha nem volt gondom. Azért lennék sufnihosting (kétpálcás?), mert TE nem tudsz önállóan beállítani bármilyen elcseszett scriptet, ami esetleg problémát okozna? Nemhiszem
stat[ Szerkesztve ]
Egyszerű életet élek. Ami üres megtöltöm, ami tele van kiűritem
-
Soak
veterán
Nem értem miért vagy igy rápörögve a lock-ra . Ugyan megint csak találgatok, de gondolom a játék nem úgy néz ki jellemzően, hogy 1 embert támad 50.000 . Innentől kezdve (még ha lock-olnánk is, de azzal eddig magyaráztam, nem kell) InnoDB motor row-level lock-nál miért olyan nagy probléma ha lockolunk egy sort? Ha még egyszerre 3-5 ember akarja elérni (nem értem hogy miért updatelné egyszerre 3-5, de ugye találgatunk csak) akkor se lenne dráma.
-
Sk8erPeter
nagyúr
Először is: nyugi, tudtommal egyelőre csak a lehetőségekről és miértekről beszélgetünk, és nem én akarom így vagy úgy megoldani, mert engem nem érint, hanem visszakérdeztem, hogy támaszd alá picit jobban, amit mondtál, mert érdekelt, de a hsz.-ed végére kissé behergelted magad.
"Először is szögezzük le, hogy alapnak veszem, hogy egy játéknál nem oldal újratöltéssel oldjuk meg a kliensoldali frissítéseket, hanem ajax-al."
Őő, ja, de ez nyilvánvaló, szerintem erről nem is érdemes témázni, mivel evidens.Amit viszont én szögeznék le előre a félreértések elkerülése érdekében, mert fontos, hogy alapvetően én is jobbnak látom a cronos megoldást, valszeg én is azzal csinálnám, ha én lennék a fejlesztője, mivel ütemezett feladatra használjunk ütemezőt, végül is pont arra való. Tehát én nem a cron ellen beszélek, hanem érdekes témának láttam megvizsgálni a másik oldal lehetőségeit is, ha már felvetették a többiek, hogy meg lehetne oldani anélkül is, tehát azt is érdemes megbeszélni, hogy mi történne abban az esetben, ha NEM cronnal történne a dolog. Én pedig csak azokra a dolgokra reagálok/kérdezek rá, amik esetleg elsőre teljesen egzakt fogalmazás híján (számomra) kérdésesek lehetnek (vagy legalábbis engem érdekelnek). Oké?
Úghogy az "ezt az egész baromságot pusztán azért, mert valamilyen hülye okból kifolyólag nem vagy hajlandó arra, hogy az ütemezett feladatot a pontosan erre a célra kitalált feladatütemezővel futtasd" (kicsit behergelődött) mondatot nem vettem magamra, mert nem rám vonatkozik.Lock-okra:
Igazából direkt előre kihangsúlyoztam, hogy elsősorban magára az ellenőrzésre kérdeztem rá, nem pedig az írási műveletekkel kapcsolatos aggályaidra, mert mint említettem vala, az még érthető is , de nekem úgy tűnt, hogy a lock-ok emlegetése kapcsán Te rátapadtál kőkeményen az írás-témára. De aztán utána meg simán az ellenőrzés-téma kapcsán is azt emlegetted, hogy a többiek várni fognak az erőforrásokra. Most szűkítsük le a kört simán arra, hogy kiolvasod az értéket ÉS az utsó módosítás dátumát, majd utóbbinál még egy összehasonlítást is végzel az aktuális dátummal, megnézed, amúgy mi a pálya, kéne-e frissíteni. Akkor itt még ne vegyük azt, hogy mi van, ha igen (akkor növelni kéne) - ebben az esetben ugye Te sem arra gondoltál, hogy írási művelet híján drasztikusan csökken a szerver teljesítménye nagy felhasználószám esetén?Egyébként az ütemezett scriptben feltételezem, nem árt ellenőrizni, hogy a júzer épp online-e, mert ha offline, akkor gondolom nem kéne növelni a mannáját, szóval akkor a böngészőből való kilépés esetén küldeni kéne egy requestet a szerver felé, hogy na cső, akkor távoztam, azt meg beírni adatbázisba, hogy most már nincs szükség buzerálásra az adott júzernél.
Mondjuk jobb lenne ismerni jobban egy ilyen játék működését, én ilyeneket nem szoktam tolni (kinek van ilyenre ideje? ), úgy kicsit könnyebb lenne beszélni az elméleti lehetőségekről.===
(#12995) Tele von Zsinór :
na ja, ez az ütemezős dolog jó példa, alapvetően ez így tök jogos. De tényleg jobban kéne ismerni egy ilyen játék működési elvét, mert konkrét implementációt nem tudok, csak sejtéseim vannak róla.Sk8erPeter
-
veterán
Remélem tudtok segítein. Van egy oldal, amiben a tartalomban span-ban, p-ben, divben, th,td,ben lévő szövegeket ki kell cserélem linkre. Ezt hogyan tudom megcsinálni. Most jelenleg preg_replace-t használok de img-ben meg a-ban is cserél aminek következtében szétesik az oldal a hibás html miatt
-
H.O.D.
senior tag
Hogy mit tudok és mit nem, azon most ne témázzunk, nem ez volt a kérdés. Ha egy 15 éves megkérdezi, mi az az OTTO motor, elmondod neki, vagy elküldöd a fenébe, mert nincs jogosítványa?
Tekintsünk el a kódtól, első próbálkozás statikus osztályokat illetően, nyilván nincs kész, de arra
megfelelő volt, hogy megértsem az elvet.Tehát akkor a kérdés: hogyan kell/lehet, oééetve lell-e egy statikus osztályt inicializálni? Nyoévám me, példányosítással, de akkor hogyan? Értelmes fellelhető forrás hiányában arra gondoltam, ez megtörténik az osztály bármely metódusának/elemének használatakor.
__autoload()-dal töltöm be, ha abba teszek egy xy::__construct()-ot, az lehet megoldás?
Köszi előre is!
Where do you want to go today?
-
H.O.D.
senior tag
Kezd világos lenni. Tehát egy statikus osztálynak nincs is __construct metódusa, ez akár hellopisti() is lehet és az "inicializálás" is csak annyiból áll, hogy az osztály értékeinek beállítására ezt a metódust használom és a többi metódus ezzel dolgozik tovább.
A lényeg, amit el akarok érni, egy interface, ahol teszem azt. termék paramétereket akarok lekérni egy id alapján, pl.:
$a = Product::get($id);
vagy használjak "hagyományosat":
$n = new Product;
$a = $n -> get($id);Melyik a jobb megoldás?
Where do you want to go today?
-
Speeedfire
nagyúr
Hogy kell elképzelni ezt az átfordítja a másikra?
Lényegében talán elég lenne csak átírni a shop user model-jét. Ha erre írok egy interface-t akkor elvileg nem is kell minden egyes attributomot átírni igaz?Csak, mert a 2 user táblában még a nevek is máshogy vannak.
Sk8erPeter: Van a yii-ben migrálás, de nem próbáltam még ki ezt a dolgot.Ugye van a saját rendszerem yii-ben és adott egy yii extension. Semmi extra, elég alap szerintem. Viszont nem a 0-ról kell kezdeni a fejlesztést.
Saját user tábla | shop user tábla:
Lényegében a shop user tábláját szeretném valahogy megoldani, hogy a saját rendszerbe mentse őket, úgy hogy közben egy db attributumot se kelljen átírni sehol sem.
Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
-
Speeedfire
nagyúr
Hülye megoldás, csak így tudtam ellenőrizni az elemeket:
if($spec != '') {
$data++;
}A kiírandó html elemeket meg egy változó tettem és csak akkor irattam ki, ha volt legalább normális elem.
Szóval én írtam rosszul, mert egy üres sztring volt végül is.Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
-
Speeedfire
nagyúr
A példa tömb fentebb van.
if($specs) {
$table = '<table>';
$table .= sprintf ('<tr><td colspan="2"><strong>%s</strong></td></tr>',
Shop::t('Product Specifications'));
$data = 0;
foreach($specs as $key => $spec) {
if($spec != '') {
$table .= sprintf('<tr> <td> %s: </td> <td> %s </td> </td>',
$key,
$spec);
$data++;
}
}
$table .= '</table>';
if($data != 0) {
echo $table;
}
}Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
-
Sk8erPeter
nagyúr
Félreértetted, eddig sem tömbindexekről volt szó, arra kérdezett rá, hogy hogyan vizsgálja, hogy "asszociatív tömb értéke" üres-e. Tehát pontosabban az asszociatív tömb kulcsainak/indexeinek értékét szeretné vizsgálgatni, hogy az egyenlő-e az üres stringgel.
Egyébként meg pont ebben az esetben nem látom be, miért is ne lenne jó akár az empty()-t is használni, hacsak nem azért, mert nem fejezi ki pontosan a kódot kutatva, mire is szeretnénk vizsgálgatni (üres string); de működést tekintve jelen esetben az elvártak szerint működne... Ha bármely olyan eset igaz abból, ami az empty() esetekre vonatkozik, akkor nem íratunk ki semmit.
[ Szerkesztve ]
Sk8erPeter
-
Sk8erPeter
nagyúr
Jaja, ez így szebb lehet, habár annyi hátránya mondjuk van, hogy így kétszer kell végigmenni a tömbön 1 helyett, ami meg lehet, hogy felesleges (bár sanszos, hogy futási időben nem tesz hozzá sokkal többet, max. ha óriástömbről van szó).
Asszem amúgy 5.3-tól vannak lambdák, igazából illene már az osztott tárhelyeken áttérni erre, ha még nem tették.Sk8erPeter
-
fordfairlane
veterán
Minden olyan dolgot, ami ahhoz kell, hogy bonyolult szoftvert lehessen készíteni. Eleve csak az 5-ös verzióban kapott a PHP tisztességes obejktumkezelő rendszert. Az 5.2-ben jutott el odáig, hogy használható lett a class loadere, aminek az implementációja még mindig egyedi, ezért további szabványosítást igénylő (PSR-0). Az 5.3-tól van csak namespace-kezelés.
Ezen kívül vannak olyan tulajdonságai, ami arra csábítanak, hogy kuplerájt hagyjon maga után a programozó. Például, hogy bármikor keverheted a html-t a PHP kódrészekkel. Nincs szétválasztva a megjelenítés az alkalmazáslogikától, a PHP egyben template-nyelv is. Nincs szabványos URL - metódus mapping, ez nem a PHP futtatókörnyezet része, hanem webszerver- és egyéb komponenesektől függő dolog. Ezernyi apróság, ami megnehezíti az alkalmazásfejlesztést.
x gon' give it to ya
-
MODERÁTOR
Igaz, viszont számomra trisztan94 által írt logika is teljesen érthető, csak nem tudom mennyire "szokás az általánosságban" komolyan venni azt, ha nincs köze egy adathoz akkor ne keverjem bele.
Köszi mindenkinek!
mobal,
"Ott szimatol a sarkadban vasfogait csattogtatva, minden egyes hétköznapod: kirúzsozott medvecsapda."
-
Hege1234
addikt
vagyis hogy néznének ki ezek a sorok helyesen ?
<?php
echo "<div class='nyelvvalaszt'>
<a class='hun' href='./index.php?lang=hun&menu=$_GET[menu]&active=$_GET[active]'>Magyar</a>
<a class='de' href='./index.php?lang=de&menu=$_GET[menu]&active=$_GET[active]'>Deutch</a>
</div> ";
?><div class='"; if($_GET["active"] == "masszazs") echo "active_"; echo"content_box'style='margin: 25px 36px -19px -97px;'>
-
rgeorge
addikt
Ezzel kezdtem, elküldtem neki a hibás XML-t megjelölve, hogy bekerül egy ns1 névtér, amitől értelmezhetetlen lesz az eredmény. Azóta állítólag sok mindent állított, de mindig változatlan xml pottyant ki a végén. Nyilván nem mi, a hívó fél rontjuk el az XML-t, neki kéne javítani, de nagyon úgy néz ki, hogy képtelen rá, én meg nem értek a PHP-hoz, csak látom a neten, hogy más is találkozott már ilyen problémával.
Picard: "What we leave behind is not as important as how we've lived. After all, Number One, we're only mortal." Riker: "Speak for yourself, sir. I plan to live forever."
-
Sk8erPeter
nagyúr
Köszönöm, remek, hogy mindezt elmondtad
Mondjuk eleve vicc, hogy most akkor kezdhetek el mentegetőzni, de felmerül a kérdés, hogy 1. miért nem csináltad meg szépen, ahogy illik (talán mert sok idő lett volna, és nincs kedved hozzá?) 2. ha mindenki így áll hozzá, és saját seggét vakarászva, utólag okoskodva kritizál, akkor a kérdezőnek hogy oldódik meg a problémája. Igaz, utólag aztán elszégyellheti magát, hogy hát bizony ő milyen tudatlan, és akkor jól megmondtad. Neki is, de azért nekem is, hát nehogy már.
Elmondtam az elején, hogy pár percnyi szabadidőmben adtam tüneti gyorskezelést. Egy büdös szóval nem utaltam rá, hogy ezt így kellene csinálni (a Notepad++-ba gyorspötyögős dolgokat nem tartom annak ). Az ilyen echózott megoldás gusztustalan lehet, igazad van, simán hívhatod spagettikódnak. Igazából szebb lett volna valami template-szerű megoldás, a fordfairlane által említett alternatív szintaktika, és így tovább. (De könyörgöm, nézz már rá a korábbi kódra. Remélem, nem várod el, hogy megtanítsam a kérdezőnek a PHP-alapokat is.) Jó, mondjuk a válaszolónak is felelőssége van abban, hogy az ember hogyan kódol a továbbiakban, ezt aláírom. (Ismét felmerül a kérdés: amennyiben mindenki minden architekturális és egyéb mintát, kódolási stílust a kérdezőknek meg akar tanítani, ki a tököm fog válaszolni? Nem beszélve arról, hogy a PDO-sítást sem végeztem el ilyen alapon, mert nincs se kedvem, se időm rá. Én rohadék.)
Viszont tényleg kíváncsian várom a gyorsmegoldásodat, amit 5 percbe sokkal szebben lehetett volna sűríteni, csak úgy, hogy ne használd fel a kódomat még csak részben sem, mert úgy utólag könnyű. Szóval kérlek, állj elő a mutatvánnyal 5 perc alatt, ami mindenféle architekturális elképzelésednek megfelel.(#14913) fordfairlane :
Hidd el, én is külön szoktam tenni, template-ezni (vagy ahhoz hasonló megoldást használni) már csak azért is kell, hogy az ember saját magát ne szopassa, meg azért, mert egyébként undormány kód születik. Ja, ez is ronda. (Ja, én is használom az alternatív szintaktikát.)[ Szerkesztve ]
Sk8erPeter
-
Sk8erPeter
nagyúr
Ez esetben én kérek elnézést, tényleg félreértettem a hozzászólásodat, eredetileg számomra eléggé oltósnak tűnt (mintha maga a gyorsmegoldás lenne a világ legrondábbja), de valószínűleg csak igen rossz pillanatban olvastam.
(#14918) fordfairlane :
Igaz, feleslegesen sértődtem be.[ Szerkesztve ]
Sk8erPeter
-
Sk8erPeter
nagyúr
Nem nézegettem még a kódját ilyen szinten, de most elég nagyot csalódtam a WordPress-ben (legalább tudom, minek a kipróbálásával ne akarjam tölteni egy percemet sem ), hogy ilyen elképesztő ordas nagy baromság ott virít szépen a dokumentációban, ami elvileg arra való, hogy a fejlesztők és érdeklődők tanuljanak belőle. Először azt hittem, viccelnek, aztán majd ott lesz a vigyorgós fej, hogy jól van, csak vicceltünk, ne vegyél mindent olyan komolyan, de sajnos komolyan gondolják.
Ez az "olyan, mint a f*szom, egy igazi csődtömeg, bottal sem piszkálnám" mondatrészleted igen érdekesen hangzik, remélem, azt vágod. Furcsa egy (ön)kritika. Mondjuk ezen legalább jót röhögtem.
[ Szerkesztve ]
Sk8erPeter
-
DNReNTi
őstag
Tökéletesen érthető a különbség, köszi.
Amit továbbra sem értek, hogy miért nem működött a call_user_func_array() az érték szerint átadással összerakott tömbbel? Továbbá a harmadik, foreach() megoldás nem működött jól. Utóbbit mondjuk lehet benéztem valahol, erre mindjárt vissza is térek.
but without you, my life is incomplete, my days are absolutely gray
-
DNReNTi
őstag
Aw... megvan, jól gondoltam hogy valamit benéztem.
Így fain:$a = array(1,2,3,4);
$b = array();
foreach ($a as &$item){
$b[] = &$item;
}
var_dump($b);Még az érték szerinti átadással kísérletezek. Az szimpatikusabb lenne. De legalább már ez megvan.
but without you, my life is incomplete, my days are absolutely gray
-
Sk8erPeter
nagyúr
"Ez úgy működik, hogy az $uj_tomb[0] értéke a $regi_tomb[0] értékének másolata. Tehát a háttérben egy darab memória tartalmát átmásolja egy másik memóriaterületre."
Ő, a PHP-ra jellemző copy-on-write miatt elvileg csak akkor készül másolat, amikor módosulás történik.Sk8erPeter
-
Sk8erPeter
nagyúr
-
Sk8erPeter
nagyúr
Nem tudok vitatkozni. Amit viszont egyszerűen nem tudok elhinni, hogy hogy lehet - fórumos hozzászólások alapján - többéves tapasztalat alapján ilyen ostoba szar hibákon elvérezni, hogy nem veszi észre, hogy kliensoldalon rossz elemmel játszadozik. Ha gyorsan meg akarom tudni, hogy jó-e a selectorom, fogom, és bedobom a böngésző fejlesztői panel konzoljába a megfelelő szintaktikával, és egyből megtudom, hogy milyen elemeket kapok vissza... Ami még rosszabb, hogy arra se sikerült rájönni, hogy egyáltalán szerveroldalon vagy kliensoldalon van-e a probléma, ami megint teljesen triviális volt. De biztos majd egy spagettikód megoldja, keressünk hát gyorsan egyet!
Amúgy majdnem írtam, hogy tényleg szar, hogy a topicban nincsenek szakmailag érdekes problémák, de aztán rájöttem, hogy valószínűleg azért, mert aki szakmailag érdekes problémával találkozik, az sanszos, hogy már megtanulta értelmezni a hibaüzeneteket, valami sejtése van a debuggolásról (ami NEM a die() és egyéb bullshitek), meg utánanéz, mielőtt nekiesne, mint tót az anyjának.
(#15294) moltam88 :
Hát bizony, ez valóban nem meglepő.[ Szerkesztve ]
Sk8erPeter
-
DeltaPower
őstag
Igazad van, a 2 elemű nem jutott eszembe. Mondjuk így belegondolva van bármi gyakorlati haszna egy 2 elemű bináris fának?
"Moonshine Whiskey (70°, ízesítés nélküli) van. Fincsi" - Teebee - "De az kiírtaná az egész családomat..Akkor is ha csak én innék belőle.." - forintuser
-
DNReNTi
őstag
"Gondolom egyrételmű, hogy maga a probléma, hogy szar a htaccess-ed."
Igen, arra már rájöttem korábban: "Kiderült: hibás volt a htaccess-em".Egy másik szabály amivel szintén jó:
RewriteCond $1 !favicon.ico$"ha a kliens lekérdezi a favicont, az miért eredményezi egy php program futását"
Na igen. Csak arra tudok gondolni, hogy mivel maga a fájl nem létezik így a RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f szabály nem vonatkozik rá (hiszen az csak a létező fájlokra igaz, ha nem tévedek). Az ikon request valamiért 200-as HTTP statust kap. Azaz annak ellenére, hogy valójában nincs, így gondolom mivel a fentebb írt szabályon már túl van, és a szerver OK statust ad neki, így a htaccess átirányítja. Ilyet nem mostanában szívtam.Tehát a valódi kérdés inkább: miért ad a szerver 200-as statust egy nem látező fájlra?
Szerk:
A szerkesztett írás alapján kipróbáltam egy nem létező fájlra hivatkozva: ugyan úgy megszívat.[ Szerkesztve ]
but without you, my life is incomplete, my days are absolutely gray
-
DNReNTi
őstag
Igen, mindezt tudom. És közben meg is van a megoldás. Gyakorlatilag egész idő alatt - nincs erre szebb szó, bocsánat - saját magamat szopattam. Már a kezdettől fogva. Van egy Router nevű osztályom, gondolom a szerepét nem kell magyarázni. Ez az ami az URL paraméterek alapján a megfelelő oldalakat építi fel, illetve nem megfelelő kérés esetén hiba oldalra dob. Pl: egy nem létező favicon esetén is. No én voltam annyira ügyes, hogy ezt kikommenteltem a teszt miatt, ráadásul az index-be írtam magát a tesztet, mer már annyira bepukkantam. Tehát a htaccess átirányított mindent az indexre ahogy addig is, de nem volt ami feldolgozza. Magyarul kezdettől fogva minden jól működött, egyszerűen csak láma voltam.
but without you, my life is incomplete, my days are absolutely gray
-
Gardaai
senior tag
Igen bekapcsoltam.
Közben rájöttem a hibára.
Az egyik, hogy GET (CURLOPT_NOBODY => false,) paramétert kellett beállítani, valamint túl sok kérést küld egymás utána a curl (3-4 linket vizsgálok egymás után), így egy PHP sleep() functionnal megoldódott a dolog.
↪ PlayStation játékok / PS Plus előfizetés - olcsóbban - akár több ezer forint kedvezménnyel!! https://bit.ly/hardverapro-psn-gift-cards-by-gardaai
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- Mini PC
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- World of Tanks - MMO
- Gondoskodik róla az EU, hogy az Apple felnyissa a rendszereit
- Ingatlanos topic!
- Vigneau interaktív lokálblogja
- Spórolós topik
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- További aktív témák...
- iPhone 13 128GB Starlight, Beszámítással
- Uhh! DELL Latitude 3410 Tartós Profi Laptop -60% 14" Bivaly i5-10210U 4Mag 16GB 512GB SSD FHD IPS
- Ahh! DELL Latitude 3410 Tartós Profi Laptop -60% 14" i5-10210U 4Mag 16GB 512GB SSD FHD IPS
- Ohh! DELL Latitude 3410 Tartós Profi Laptop -60% 14" Bivaly i5-10210U 4Mag 8GB 256GB SSD FHD IPS
- Prémium minőségű Samsung, Micron SSD meghajtók (frissítve: 2024. 09. 24.) - MEGA akciók!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen