Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • mohabá 007

    aktív tag

    válasz odrif #80965 üzenetére

    Ha nehezen is,de csak megjöttem. A siker nem teljes,mondom amit tudok.Az a baj,hogy ez a kartergáz visszavezetéses dolog nem minden motornál egyforma. (én se tudhatok mindent ) :DDD
    A rendszert kell kitisztítani,te is meg tudod csinálni,csak akarni kell.
    A kartergáz egy része ami a felmelegedett olajból kicsapódik, a szelepfedélben gyűlik össze.

    Először le kell kapni a szelepfedélről, és ki kell tisztítani ezt a két kartergáz elvezető csövet:[kép]
    Ezután leveszed az olajsapit, valamelyik megtisztított csövet beleteszed az olajbetöltő nyílásba, rongydarabbal jól eltömíted,és belefújsz erősen.Ha nincs dugulás, a levegő a szelepfedél két csőcsonkján távozik.Ez a rész neked valszeg nincs eldugulva,de nem árt neki ha tiszta.

    Most jön a neheze. Azért,mert van egy másik visszavezetés is, ami a kartergáznyomást egyenlíti ki a szelepfedél,és a blokk között.(a blokkban lévő túlnyomást vezeti el) Neked ezzel lesz gond,el van dugulva,nem vezetődik el,nő a nyomás,kilövi az olajszintjelzőt, az olaj meg… Sajnos ez a visszavezetés nem egységes, tipusonként is változik, és nem előnyére.
    Az enyém szerencsére egyszerű, és jól látható. A blokkról egy vastag cső elvezeti a kartergázt a szelepfedélbe, [kép]onnan meg elvezetődik a fojtószelep alá,ill a fojtószelepházba.( hivatalosan védjük a környezetet,ezért szart etetünk a motorral)

    Most jön amit már nem tudok.Neked a szelepfedélen nincs olyan csőcsatlakozás mint nekem, (no de akkor hová van visszavezetve,és honnan??) mivel a motorblokkodon se találok egyértemű csati helyet, (hacsak nem más alakú),csak találgatok. Bízok benne,hogy lesz valaki aki tuti tudja.
    Segítésképp itt a motorblokkod minden oldalról,jól látható,alá se kell menni.lehet keresgélni

    Felülről
    Előlnézet
    Hátsó,tűzfalhoz eső rész
    Sebváltó oldal
    Vezérmű oldal

    Van egy sejtésem,tippem,de ezt neked kellene leellenőrizni, hogy jó e ( garázs van pléd is van…)
    [kép] A képen a bekockázott részen van egy csőcsatlakozás.Ezt kellene megnézni,hogy az ezen lévő cső nem a szívócsonkba visszavezetett alapjárati kartergáz cső csatija melletti csőcsonkra csatlakozik e. Szerintem ez lesz eldugulva. Más visszavezetési lehetőséget nem látok.
    Tisztítás után olajcsere mihamarabb,5W-30as, dexos2 minősítésűt.

    Ennyit tudtam segíteni.

    [ Szerkesztve ]

    Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )

Új hozzászólás Aktív témák