- Mini-ITX
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Házi hangfal építés
- Autós kamerák
- Milyen SSD-t vegyek?
- Videós, mozgóképes topik
- Alacsonyabb kategóriás gamer monitort villantott az AOC
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
Hirdetés
-
Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
gp Továbbra is szeptemberi premierrel számolnak a fejlesztők, reméljük több halasztásra már nem kell számítanunk.
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
Robotkart irányított a majom a kínai Neuralink agyi chipjével
it A mindezt lehetővé tévő Neucybert a Neuralink kínai riválisa, a Beijing Xinzhida Neurotechnology fejlesztette ki.
Új hozzászólás Aktív témák
-
EQMontoya
veterán
válasz szőröscica #45650 üzenetére
Vagy csak szimplán konstrukcióját tekintve gagyi némelyik.
Lásd 1.2 és 1.4 TSI korai láncproblémái, lásd az álladó szopás a Price motorokkal, stb.Ezek voltak ebben a modern turbós érában az elsők, aztán a többit majd meglátjuk, pl. hogy a Ford Ecoboostjai mennyire lesznek tartósak.
Same rules apply!
-
szőröscica
addikt
-
Tothgera30
Ármester
válasz EQMontoya #45651 üzenetére
Láncproblémái az 1.2-es szívó Fábiábnak is voltak, de vannak olyan hibák amik nem is jellemzőek, mégis előfordulnak, a nevezett autón, szomszéd már 2x cserélt komplett vezérlést és gyújtótrafót. Egy kis turbósnál ha 10-15k km-enként cserélik az olajat, és hidegen nem nyúzzák, nagyon sokáig elfut.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
NoLF
addikt
válasz EQMontoya #45610 üzenetére
Tudnek, de minek az atomreaktor meg mindig itt van.
Mellesleg a csodas ido meg a husveti ket het suliszunet meg ugy altalanossagban az egesz mindenseg mostmar leallhatna es bekaphatna egy kicsit, lagyan. Eheten mar megvan a 60 ora es holnap is nyomom, kicsig eleg mar a rohanasbil es a sok hulyebol... Bar minel tobb jon, annal hulyebbre valtok en is - ertekelik
Az en autom kb 10 napi berem es jattom egyutt, ergo olcso kategoria
The Institute of Unfinished Research has concluded that 6 out of 10 people
-
tildy
nagyúr
válasz gaborbol #45646 üzenetére
Rokonomeknak van, hat kb ugy bkell behajtogatnom bele magam, mint anno a trabantba, labam nem fert el, stb. Nem vennek, az biztos. ( Ok se vettek, targynyeremeny volt)
Viszlat: istenem de gyonyoru accordod volt
[ Szerkesztve ]
"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain
-
bobsys
addikt
válasz szőröscica #45650 üzenetére
vegyél jó öreg szívó benzinest...
Errol az jut eszembe, hogy a srac aki hoz-visz a repterre (egyebkent egy magyar) egyik autoja egy Lincoln Town Car. V8 4.6L szivo. Legutobb mutatta es 337 000 merfoldnel jart a szamlaloEnterprise Admin? Kirk kapitany leszel? - Ne törődjél semmivel, egyél zsömlét kiflivel
-
Tothgera30
Ármester
Hmmm... Berlin környékén lakó(k) megnézhetnék nekem ezt a Cannondale F29-est .
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
nagyúr
válasz concret_hp #45657 üzenetére
igazi town car lehet :-)
ui. nekem amúgy a fogyasztásom ennyi liter, százon, amikor krúzolok a riviérán mondjuk...
Pleased to meet you - hope you guess my name
-
válasz EQMontoya #45649 üzenetére
Nem vagyok fogyasztásfetisiszta (annyira), viszont a Mazda téli 9+ literje egyrészt szíven ütött, másrészt úgy vagyok vele, hogy inkább nem cipelek magammal +500kg-ot a napi ingázáshoz, meg amikor csak az egyik gyerekért, vagy bevásárolni kell elszaladni. Mazdába eddig (8,5 hó) 13,5k km ment bele (totál vegyesben valahol 8,5-8,6 körül járok fogyasztásban), úgyhogy ennek ha nem is a fele, de mondjuk kétharmada lesz max a második autó futása, és akkor a Mazda is marad a hosszabb utakra, vagy a több utashoz.
Tudom, hogy mik a gondok a turbós motorokkal, de ezek jellemzően akkor problémásak csak igazán, ha veszel egy ki tudja, mennyit futott öreg turbósat, aminek az előző tulajáról, meg általában a szervizeléséről sincs fogalmad sem. Ezért nem akartam bemutatóautót sem, azt ugye jellemzően egyrészt a kereskedő vezeti, másrészt pedig az egyszeri leendő vásárlók, akik kipróbálás címén azonnal fent vannak az autópályán, és megnézik, mennyit bír végsebességben. Nekem sem lenne őszinte a mosolyom 50-60k km után, ha így járatnának be az első 10k során. Nálam meg nem lesz agyonhajtva, szegény Mazda is talán kétszer volt életében 4k RPM fölött, pedig ez szívó benzines.
Értékvesztést egyébként kb visszahozza a jóval kedvezőbb hitel, új autót 2% alatti kamattal adnak, használt hitelek pedig 5-6% körül indulnak. Igaz, hogy itt csak négy évre megy, de párezer EUR különbség így is kijön. Értékállóságról nem is beszélve, meg hogy mennyiért tudod beadni az autót az újért cserébe, ha folyamatosan ugyanott (esetleg ugyanannál a kereskedőnél) volt szervizelve, és ő is kvázi mindent tud róla - és 4 év után van benne 40k km, ahogy Mérföldkő Joe is rámutatott lentebb. Szóval ekkora futás alatt, de még kétszer ekkora futás esetén sem számítok komolyabb problémára a motorral, legfeljebb majd kicsit korábban cserélek benne szíjat/láncot, akármit, mint az előírás, biztos, ami biztos.
Próbáltam egyébként keresni szívó benzinest, de egyedül a Hyundaiban volt az, de az meg 1,4-es, ráadásul maga az autó is nagyobb, mint a többiek a mezőnyben, ami akár előny is lehetne, ha családi autót keresek, de nekem most direkt pici kell, családi már van.
Mazda 2 a jövő héten jön még, a netes konfigurátor alapján árban eléggé jól néz ki (konkrétan az eddig nézettek közül ez lenne a legolcsóbb, és még a netes árban a kereskedői kedvezmény benne sincs, viszont nagyon nincs előttem az autó, alig találkoztam még vele az utakon, a képek alapján elég felemás a bennem élő kép róla, kicsit olyan pofára esettnek tűnik szegény (borzasztóan magasra van húzva hátul az övvonal), de majd meglátjuk, élőben mit mutat. Ja, és a kisebbik motor is 1,3-as, aminek a német adóhatóság nagyon örül, mert itt valami elcseszett CO2-kibocsátás alapján számolnak adót és részben biztosítást is, a német turbómotorokat meg szépen ehhez igazították, úgyhogy azok éves fenntartásban sokkal olcsóbban jönnek ki, mint a szívók.
emvy: Franciát nem, egyrészt csúnyák szegények, de nagyon, másrészt francia - valami tikkem nekem is hadd legyen már.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
adalbert1
veterán
válasz szőröscica #45641 üzenetére
Szerintem kicsit is józanul gondolkodó ember biztos nem vállalja be 200k-s keresetből az 1.2 milliós 7-es BMW-t.
Ha már közlekedés, itt többen is megfordulnak, akik városban bicikliznek.
Jelenleg egy 2011-es Gepida 300 CRS-em van, de erre a felhasználásra annyira nem tartom ideálisnak.
Ami nem tetszik benne, hogy nehéz, így nem szívesen cipelem az emeletre , jó lenne valami könnyebb, és egyszerűbb gép. A teleszkópot gyakorlatilag feleslegesnek tartom elől (szinte nincs is kihasználva), váltóból is jó lenne valami egyszerűbb, kevesebb fokozattal ellátott darab.
Leginkább azon gondolkozom, hogy az ideális választás egy egyszerűbb acélváz (mint pl. a csepel royal) és egy 7 fokozatú agyváltó kombinációja lenne (azért pár fokozat kell, a single speed kényelmetlen). Ti mit gondoltok erről, milyen kerékpárt használtok/tartotok ideálisnak városi közlekedésre? -
tildy
nagyúr
Nemetorszagban lakoktol kerdem, mire kell az a rengeteg kombi ami ott van? Berlinben alig lattunk mast. Kombi, kombi, egyteru, kombi....
"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain
-
+ pakolhatóbb, parkolhatóbb, praktikusabb, tágasabb (nemcsak csomagtér, de hátsó láb- és fejtér is nagyobbra szabható). Igazából egy jól kialakított kombival az általad említett negatívumok is szinte teljesen kiküszöbölhetők. Persze a megjelenés az ízlés kérdése, de akinek nem tetszik a kocka, még mindig vehet Alfát.
Egyébként van ott még rengeteg kiasutó is, csak azok nem olyan feltűnők a tömegben, az viszont tény, hogy a szedán forma tök megérdemelten háttérbe van szorítva. Amellett speciel tényleg a világon semmi más nem szól, mint hogy a prémium szegmensben ez a megszokás, és ott úgysem számít semmi más, mint a megjelenés és a tradíciók.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
tildy
nagyúr
válasz parandroid #45665 üzenetére
Hat nem tudom, mostanaban ket sedanban ultem, egy sedan bmw-ben, meg egy 5 ajtos sedan octaviaban (tudom , tudom, hogy alapesetben 4 ajtos a sedan, de most minek nevezzem, ha nem hatchback, es sedan formaja van), mindkettonek hatalmas csomagtere van, es jol pakolhato volt ( utobbi a felnyilo ajto miatt ) szoval nem ertem.
Sedant alig lattunk, ez teny es valo, de 5 ajtos sedanformat, vagy hatchbacket se nagyon.
"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain
-
nagyúr
válasz parandroid #45665 üzenetére
Eleg sok kombiban kisebb a labter, mint a szedan verzioban (pl. Mazda 6). Mi azert vettunk szedant, mert autopalyan zavar a szelzaj; meg azert, mert eletem elso kocsija ne legyen mar kombi
while (!sleep) sheep++;
-
adalbert1
veterán
válasz parandroid #45665 üzenetére
Én leginkább azokat nem értem, akik egy középkategóriás autóból sedant választanak, pl. Ford Focus - megjelenésben nem lesz elegánsabb, és a jobb kihasználhatóságot is elvesztik ezzel. Igaz a legtöbb gyártó nem is gyárt ilyen karosszériát ebben a kategóriában.
-
tildy
nagyúr
Na akkor mar csak amiatt se lesz nekunk se kombi. A terdem meg mindig nem oke, pl. kocis hatso ulesen utazva mar 2 ora utan nagyon durva fajdalom szokott lenni a terdemben. (sajnos genetikailag orokolt dolog, zoldkagylo kapcsula kicsit enyhiti, de szervi elvaltozast nem talaltak.)
Mondjuka lakas haladhatna mar, nem akarok mindenorasan koltozni.adalbert1: nem lenne azzal baj, ha uveggel egyutt nyithato ajtoval valasztanak(liftback talan a jo nev ra, de itt nem hasznaljak, formara meg nagyon nem hatchback) . De hallottam mar olyat, hogy azert keves az olyan kocsi ( octavianak van ilyen valtozata , meg talan accordnak is) , mert nehez az uveg es azt emelni is kell....pff.
[ Szerkesztve ]
"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain
-
szőröscica
addikt
válasz parandroid #45665 üzenetére
Maximálisan egyetértek, a kombi sokkal jobb mindennapos használatra. Négyajtósom van, hatalmas a csomagtere, de szenvedés pakolni. Nem kellene többet szedán, az tuti. Vagy ötajtós, de olyat nagyon kevés gyártó kínál, vagy kombi. És második autónak egy coupé.
-
-
tildy
nagyúr
válasz szőröscica #45672 üzenetére
Helyes.
Azt hiszem az i40-nek van meg ilyen valtozata.Apumnak kombija volt, haaaat, ha lehet , en nem preferalom.
[ Szerkesztve ]
"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain
-
"Eleg sok kombiban kisebb a labter, mint a szedan verzioban..."
Igen, ráadásul az egekbe emelik az övvonalat, és nem lehet hátulról kilátni. Nekünk is emiatt nem kombi lett az új autó, hanem egyterű. Ráadásul ebben nemcsak a hely jóval nagyobb hátul, és kilátás sokkal jobb, hanem a sok ki-beszállás is sokkal kényelmesebb, a tolóajtó miatt nemcsak elöl, hanem hátul is. Egyébként ahátsó helykínálatra jellemző, hogy hátratolt középső ülésekkel simán kiszállnak a gyerekek a járda felőli oldalon úgy is, ha amúgy az utca felőli oldalon ültek, és a járda felőli oldalon ülő gyerek fel sem kel az ülésből, szóval hely az van dögivel mindenhol. Cserébe nyilván zajosabb, mint egy szedán (bár itt azért a szigetelésen, és a prémium minőségen is sok múlik), no meg többet fogyaszt, mint akár egy kombi, de valamit valamiért.
adalbert1: "Én leginkább azokat nem értem, akik egy középkategóriás autóból sedant választanak..."
Hajjaj, és akkor még nem bezséltünk a kisautókról, lásd Daewoo (Chevrolet) Kalos (Aveo), vagy Renault Thalia, vagy Skoda Fabia, vagy akár Honda City. Borzalmasan tudnak kinézni ezek a kisautók szedán verzióban. Nem véletlen, hogy ezeket civilizált országokban nem is forgalmazzák, de a második világban (jellemzően Dél-Amerika, Kelet-EU és Közel-Kelet) megvan az igény rá.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
nagyúr
válasz szőröscica #45672 üzenetére
Bocs, másra gondoltam. Az előző szériás Superbnek van okos, üveggel, két részben nyíló csomagterfedele, miközben az autó egyébként valódi sedan. Ez az, amit már nem vittek at az új szeriara, mert draga gyartani.
while (!sleep) sheep++;
-
nagyúr
Átmentünk autós topicba?
Akkor én is hozzászólok. Csütörtökön felrakattam a nyári gumikat az alufelnin. Azóta iszonyatos nyikorgással fékezek, előről olyan hang jön, mint amikor egy rozsdás ágyrugó nyikorog.
Csak fékezéskor csinálja, és hidegen nem, csak gondolom, ha már bemelegedett a fék...
nem tudom, mi ez.és csak a kerékcsere óta.
Pleased to meet you - hope you guess my name
-
szőröscica
addikt
Tegnap az Auchanban vettem egy 50%-kal leértékelt Rana pestos, bazsalikomos, juhsajtos tortellinit. Tejföllel együtt az egész nem volt 500 forint, és 1 perc alatt megfőtt. Nagyon finom volt. Jók ezek a Rana tészták, már máskor is próbáltam őket, de így lejárat napján, féláron igazán best buy volt.
-
EQMontoya
veterán
válasz parandroid #45665 üzenetére
Akkor Te még az előző Mazda2-t nézed, nem? Az újban már 1.5-ös a legkisebb moci. Meg egy kicsit jobban néz ki szerintem.
Ha még a régit nézed, arra szerintem komoly árengedményt fogsz kapni, mert kifutó model.
Az új pedig igencsak jó, megkapta a headunitot a Mazda3-ból, jók a motorok, jól vezethető.emvy, joemilestoné: sedannal én is szívtam a héten, haveromnak hoztam el egy nyomtatót egy boltból, és dobozzal együtt nem sikerült betenni a kocsiba, szét kellett szednem az utcán. A doboz mondjuk 70*70*60 volt.
[ Szerkesztve ]
Same rules apply!
-
válasz EQMontoya #45678 üzenetére
Nem, ez már az új, csak a saját honlapjukon sem hajlandóak elárulni, mekkora motort tesznek bele, én meg wikipedian próbáltam kisilabizálni, hogy mit jelent az, hogy SkyActive G75, vagy G90.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
EQMontoya
veterán
válasz parandroid #45679 üzenetére
Ugyanaz az 1.5-ös benzines, csak a 90 lovasnak kicsit nagyobb a kompressziója. Szerintem azzal már elég élhető ez az autó.
Same rules apply!
-
Ha már trendek, amin meglepődtem, hogy az egyterűeket váltják fel a SUV-ok. Mazda is azzal magyarázza az 5-ös jövő év eleji kivonását az EU piacról, hogy aki eddig azt vette, annak ott lesz helyette a CX-5, CX-7, és jön a CX-9 (illetve a CX-3 is, de az talán nem helyettesítő modell).
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
EQMontoya
veterán
válasz parandroid #45683 üzenetére
CX-3 kis SUV, Mazda2 alapjain, kicsit emelt hasmagassággal.
Nekem nagyon nem gyerebe ez a tread egyébként...Én is inkább vennék egy értelmes kombit, mint műterepjárót, ha mondjuk gyerekkel kellene cuccolnom.
Az az önszopatás netovábbja, amikor 70cm magasra kell felpakolni a babakocsit, de hát ha erre van igény, csinálják.Ha már úgyis második autó, MX-5 kizárva?
[ Szerkesztve ]
Same rules apply!
-
bobsys
addikt
válasz parandroid #45683 üzenetére
CX-9 az itt mar regota van. Oriasi auto
Enterprise Admin? Kirk kapitany leszel? - Ne törődjél semmivel, egyél zsömlét kiflivel
-
válasz EQMontoya #45684 üzenetére
"Ha már úgyis második autó, MX-5 kizárva?"
A projekt mottója végig az volt, hogy "legfeljebb veszünk egy MX-5-öt". De az azért kicsit túlzás lenne. Azért benne van a pakliban, hogy néha egy gyereket be kell dobni kényszerűségből hátra, no meg 3 év múlva vezetni tanul már a nagyobbik lyányka, nehogymár egy MX-5-ön szerezze az első tapasztalatokat. Valszeg megőszülnénk az anyjával, amikor először vinné el az autót (bár első év itt próbajogsi, tehát egyedül úgysem vezethet).
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
veterán
válasz szőröscica #45638 üzenetére
stilo sem rossz egyáltalán, milyen motorral érdemes ezeket nézegetni (bázz, hát nem ezt írtad következőnek, nem is értem miért nem fogam fel )? grande punto esetleg?
bár nem létszükséglet, hogy rettenetesen menjen, tényleg arra kell, hogy elvigyen a-ból b-be városon belül.
[ Szerkesztve ]
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
Winner_hun
félisten
Ha egy színes lézernyomtatóból kifogy a sárga akkor feketét miért nem lehet nyomtatni? Ha beállítom hogy a színes képek is fekete-fehérek legyenek akkor miért nem lehet nyomtatni? Kiszedtem a tonereket, csak a feketét hagytam bent, hátha úgy hajlandó lesz működni. Ha-ha, én kis naív... de legalább a sárgát nem tudom visszatenni a helyére*. Van a színekhez csippem meg porom de sehol se találom, fogalmam sincs hova rejtettem el...
10 perc után csoda történt, bement. Mondjuk ettől nyomtatni még nem tudok.
[ Szerkesztve ]
► "Kicsit olyan webcaritas" ◄ ヅ
-
KingKress79
aktív tag
Sziasztok!
Ha valakinek van egy kis ideje és kedve, attól azt kérem, hogy töltse ki az alábbi kérdőívet.
Előre is nagyon szépen köszönöm!
kérdőívPS4: KingKress
-
BlacKSouL
addikt
válasz Winner_hun #45688 üzenetére
Azért, mert nem gondolkodsz a nyugati fogyasztó szemével. Kifogyott a nyomtatóból a sárga? 1) Vegyél új nyomtatót, vagy 2) hívj szerelőt aki megoldja a nyomtató problémáját, mond egy végösszeget (kicseréli az összes színt) kifizeted pizsamazsebből és kész. Nem tétel.
Erre mondta Tunéziában a kiccsávó, hogy: "te magyar vagy, veletek szeretek üzletelni, mert van benne élvezet. Te szegény vagy, én mondom 200 dollár, te mondod mész tovább. Én mondom várjál, elengedem a felét, te mondod 10-et talán adnál érte. Én mondom akkor menjél máshova, te elindulsz, én odaadom 20-ért, lassan kiszámolod a kezembe, és nyertem rajta 10 dollárt, meg a tisztességes normális üzletmenetet.
A hülye német idejön, mondom neki 50 dollár, leteszi az asztalra és elviszi. Hát hol itt a tisztességes üzlet? Én meg nyertem 40 dollárt, de inkább adnám neked 10-es haszonnal, mint ezeknek akik bármit elsőre megvesznek mert túl gazdagok, hogy gondolkodjanak."Aláírás (nem kötelező megadni)
-
Winner_hun
félisten
válasz KingKress79 #45689 üzenetére
► "Kicsit olyan webcaritas" ◄ ヅ
-
Tim82
nagyúr
válasz EQMontoya #44832 üzenetére
E10K lett végül, de amúgy hangra egy kategóriával az X-Fi HD, két kategóriával meg az X-Fi HD & Presenter 2 kombó alatt játszik. Illetve ki tudja, változik-e a hangja némi bejáratódás után.
Viszont all-in-one megoldásnak (DAC + fejhallgatóerősítő + line out-tal kiszolgál aktív hangfalat is) teljesen oké, a gázgyújtó gyufásdobozban elférő mérete ellenére. Végül egy AKG K511 (meg egy Genius SP-HF800X) van rákötve, a hangfal nyilván nem hosszú távú megoldás.
[ Szerkesztve ]
"You're going to negotiate with a girl, who thinks she's a space station? - When you put it like that, it does kinda sound crazy." - Audio-GD NFB-11.32 DAC/fejeserősítő eladó - https://tinyurl.com/Tim82HA
-
EQMontoya
veterán
válasz parandroid #45686 üzenetére
Mondjuk az MX-5 NC kisebb motorral nem épp egy boyracer autó. Nem egy erőgép, de nagyon kezes, jó futóművel, jó fékkel. Abban kevéssé félteném a tapasztalatan gyerekem, mint valami erős, rommá hangszigetelt cuccban, ami 1800-at forog 140-nél, és nem érzi benne a sebességet...
Same rules apply!
-
nagyúr
Kabrio? Lehet mondani, hogy buzis , de nekem az is nagy elmeny volt, hogy egy 1.5-os dizel motorral ellatott (!!!) Renault Megane kabrioval vegigtoltam a Pireneusokat. Harmasban gyakorlatilag nem volt kepes felmenni az emelkedokon ket szemellyel, de nagyon elveztuk.
[ Szerkesztve ]
while (!sleep) sheep++;
-
válasz EQMontoya #45694 üzenetére
Az 1,8-as MX-5 valami 140 ló az alig egy tonnához, ráadásul lent ülsz az aszfalton, amitől téged is nehezebben evsz észre egy SUV, meg csúnyábban is néz ki, ha frontálisan ütközöl. A Mini ezzel szemben azért durván bumfordi, és ennek a nagy része passzív biztonsági felszerelés. Ráadásul a kis egykettes turbó valami 75 lovat tud magából kisajtolni (jó, a turbó miatt azért nyomaték van), szóval azért nem versenyautó ez sem, ellenben a futóműve azért ennek is viszonylag megengedőre van hangolva, és annyira azért nem alulkormányzott, mint egy akármilyen kiskategóriás társa. A hátsó ülés meg ehet, hogy csak kéthavonta egyszer jön jól, de akkor nagyon. Amúgy sem vagyok egy boyracer, az utóbbi években kimondottan nagypapisan vezetek, nekem a 110-es krúzolás is tiszta élvezet már, az autópályás 140-es utazótempó sokszor kimondottan stresszel, és nem azért, mert a Mazda nem bírja, vagy mert nem viselkedne jól nagyobb tempónál.
Röhögtem magamone gyébként, hogy az első két helyre kijött a Polo és a Mini, gyakorlatilag a skála két ellentétes végpontja, az egyik egy unalmas, szürke kisegér, a másik meg egy vagány kis gyösz. aztán úgy gondoltam, nem vagyunk még 40, VW-t venni ráérek még majd 10 év múlva.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
nagyúr
válasz parandroid #45699 üzenetére
Na, csak hozzászólok már ehhez is.
A mini az egy vicc. Olyan mint az ájfón, fancy, meg cuki, de amúgy semmi nem indokolja azt az ár-prémiumot, amibe kerül.
Pontosan annyit tud, mint egy (új) Suzuki Swift. Azzal a különbséggel, hogy van bele 2 literes motor, amitől élményautó lesz; de ugye nem azzal a motorral akarod megvenni, és szerintem belülről még kisebb is, mint a Suzuki. Egyszer utaztam egy ilyennel a Balcsira, nem volt egy élmény. alig fértünk be.
Szóval, hogy ha "kisautó" kategóriában keresgélsz, akkor miért nem veszel inkább egy ésszerű kompromisszumokkal megáldott kisautót?
Pleased to meet you - hope you guess my name