Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz nubreed #35076 üzenetére

    Nagyjából igen. Eleve a 3060 Ti nem új lapka, míg a 3060 az új.

    #35077 KillerKollar : Szerintem ezt a TSMC dolgot el kellene engedni. Legkorábban jövő őszre hozható össze, és akkor is csak úgy, hogy csúsztatják a next-gent. Egyrészt a jövő ősz túl késő lesz, és nem éri meg miatta beáldozni a következő kört.
    Ezt a kört érdemes a Samsungnál tartani, mert azt kell megismerni. Új steppinteg lehet csinálni fél éven belül ugyanarra a node-ra. Pont tavaszra jöhetnek a meglévő lapkák frissítései, és bármi gond van a gyártástechnológiával, az új steppinggel kezelhető. Én ugye nemrég az órajelcsúszásról írtam, amit azóta is lehet hallani, simán javítható egy gyors áttervezéssel.

    A GDDR6X esetében az a gond, hogy drága. A gyártók panaszkodnak rá pár hete, hogy a 3080-at veszteséggel csinálják, tehát nem tudnak belőle 20 GB-os verziót hozni, mert duplaannyi memóriát kell rendelni hozzá, és az duplaannyi költség. Alapvetően a 3080 ára éppen az előállítási költség határára van szabva, de a manapság nehézkes logisztika, szállítás, miegymás miatt veszteségbe csúsznak vele. Ehhez meg kell várni a Micronnak a 2 GB-os GDDR6X lapkáit, amelyeket majd úgy január közepétől kezdenek el nagyobb mennyiségben gyártani, de ez is időbe kerül, viszont úgy tavaszra lesz kellő mennyiségű 2 GB-os chip, és arra lehet 20 GB-os 3080-at építeni úgy, hogy nem lövöd az előállítási költségét bőven az MSRP fölé. Ez egy olyan időszak, amit az NV-nek ki kell bekkelnie, mert nem tudnak reagálni a problémákra, de a gondok jelentős részét tavaszra meg lehet oldani, a GDDR6X ára lecsúszik, lesznek nagyobb kapacitású chipek jönnek, stb. A mostani helyzettel viszont nem lehet mit kezdeni, nem elég jók a piaci körülmények, és a Micron sem dolgozik elég gyorsan.

    Amiatt akar az NV több VRAM-mal rendelkező VGA-kat, mert a konzolokra írt effekteket nem kontrollálják, és ők is tudják, hogy egy RT effekt elképesztően memóriagyilkos lehet, ráadásul az új konzolok sem segítenek az új memóriamodelljükkel, amely marhára hatékonyan bánik a szabad kapacitással. És az sem segít, hogy még az AMD-nek a saját API-ja sem kínál radikális áttörést, mert ha megnézed, akkor a Godfall specifikus, tehát eleve memóriaoptimalizált RT effektjének 4K-ban 4-6 GB-os VRAM-igénye van, és ez csak és kizárólag az RT shadow effekt, semmi más. Ezt látja az NVIDIA is, tudják jól, hogy elég egyszerű olyan RT effekteket írni, amelyek két pofára zabálják a VRAM-ot. És ha mondjuk nem szponzorálnak egy címet, akkor nem tudnak odaszólni, hogy lőjétek már a sugarakat csak a tervezett hossz hatodáig, hogy spórolni lehessen a VRAM-mal. Maximum azt mondják nekik, hogy a VRAM-szegény GeForce-okra raknak be egy ultra low szintet, ami arra a távra lövi a sugarakat, amit az NV kér. Ezért kell nekik a VRAM, de nagyon, mert azokkal az effektekkel, amik konzolra jönnek át, alapvetően a VRAM mennyisége határozza majd meg, hogy aktiválhatod-e a high beállítást, vagy sem. Ez a DXR 1.1-nek egy mellékhatása. Leküzdöttünk vele pár limitet, amivel elég sok sebességet nyertünk, de ezt elkezdtük elkölteni a minőségre, amiből generáltunk egy másik limitet, konkrétan gyorsan ki lehet futni a VRAM-ból. Szóval csöbörből vödörbe, mert az nem látszott, hogy 2020 végén lesz olyan RT effekt, ami 4K-ban bezabál 4-6 GB-ot, de ma elértünk oda, hogy meg lehet csinálni, megvan a hardverekben hozzá a számítási kapacitás.

    Ez a generációváltás szó szerint szopás volt a gyártóknak, az avarosban halásztak, de nehéz volt felmérni, hogy igazából mire lesz szükség. Most már jobban látszik, csak ugye a VGA-kat kiadták.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák