- Milyen TV-t vegyek?
- SONY LCD és LED TV-k
- Milyen videókártyát?
- Übergyors Samsungnak próbál látszani egy hamisított NVMe SSD
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- OLED TV topic
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Internet Rádió építése (hardver), és programozása
- Azonnali processzoros kérdések órája
- Milyen hangkártyát vegyek?
Hirdetés
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Van, amit nehéz lett megtalálni a Google keresőjével
it A titkosított levelezést kínáló Tuta Mail arra panaszkodik, hogy a DMA bevezetése óta szinte eltűntek a Google keresőjéből.
-
Franciaországban nyit a Honor 200 Lite
ma A friss, de meglehetősen Lite ajánlat mellé arrafelé aktivitáskövető és fülhallgató is jár.
-
PROHARDVER!
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz VinoRosso #2651 üzenetére
A Stormrise sem volt eladva. Használja a CUDA-t is az AA-ra a GeForce oldalon. Ennyit tudtak a GeForce-ok a geometry shaderek mellett. Az AMD-nek nem tartozik a politikájába az ellenféllel való kibaszás, nem akarják, hogy a PC-s játékpiac lemorzsolódjon.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
nagyúr
Épp elég kárt szenvedtek attól, hogy a CryEngine 2 ilyen korlátozott lett, csak azért mert hittek az NV irányadásaink.
De mit kellett volna annyira másképp csinálniuk? Ambient occlusionben azóta is az egyik leggyorsabb motor, az árnyékok medium fokozatban is jobbak, mint a legtöbb más játékban maxon, és very high beállítások mellett kényelmesen van 2-3M poligon megfelelően nyitott terepen. Ha nem borultak volna ennyire el a pályadesignnal, akkor sokkal gyorsabb lenne.
#2652: DX10 mellett 10-15%-kal gyorsabbak a 10.1-es Radeonok a velük átlagosan azonos sebességű GeForce-oknál (legalábbis a GT200-asok esetében), tehát azért dráma nincs. A 10.1-es renderpath viszont dob a Radeonok sebességén közel 25%-ot - asszem ezért tényleg nem lehet elítélni a készítőket
#2640:
Mivel a driver nem az nap lesz kesz mint amikor kiadjak, es folyamatosan fejlesztes alatt van, igy a hosszu WHQL procedura kozben javithatnak olyan dolgokat amik mar nem fertek be idoben az elozobe, igy ahelyett, hogy kellene varni a kovetkezo driverre ~1 honapot, kiadnak egy hotfixet.Konkrétan a 9.12 és a 9.12 hotfix zárási dátuma között majdnem 1 hónap van
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
CptMisi
őstag
csak nem az számít átlagosnak, és nem a többi közül kitűnőt kéne alapul venni...általában, ha kiadnak egy drivert, és olyan probléma van, ami nem tűr halasztást, ha nem is másnap, de gyorsan kiadják a hotfixet
You reap what you sow, Artyom: force answers force, war breeds war, and death only brings death. To break this vicious circle one must do more than act without any thought or doubt.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Gather4 a mintavételhez, LOD utasítás a POM-hoz (ezzel lehet shader alapú szűrést is csinálni, az AF működése POM mellett úgyis erősen limitált). Ez minimum +30% DX10.1-ben a DX9-es path-hoz képest. Jó lett volna még teljesen shader alapú élsímitás Multisample Acces alapon ... ez további +10-15%, külön kapcsoló az átlátszó objektumokra, mert az nyilván vinné a teljesítményt.
Ezek azok a pontok ahol teljesen hibásan lőtték be a kártyák fejlődését.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
VinoRosso
veterán
Már hogyne lett volna...agyon vannak használva a GS.ek abban ajátékban, Még a jövő hetet is GS-ek számolják. De ettől függetlenül ez szerintem normális dolog. Valamelyik gyártóval együtt kell múkodni, mert nem lehet két eltérő rendszerre optimalizálni. Ez mindig is így volt, meg mindig is így lesz, csak a súlypont változik, attól függően, h ki van éppen nyeregben.
-
nagyúr
ja... asz'ittem, DX10-re gondolsz - a Crysis megjelenése után még hónapokig nem lehetett volna játszani egy 10.1-es engine-nel (Vista SP1), és utána is csak 2008. nyarától (HD4800 start) indult volna el felfelé a potenciális közönség az egyszámjegyű %-ról. üzletileg baromi nehéz lett volna megindokolni, hogy egy ennyi munkával (ld. tesztelés!) járó extrát beletesznek az alapvetően DX9-es motorba.
#2656: akkor ezek szerint a GT200 alapú GeForce-ok mégsem olyan gyengék GS-ben?
#2657: ennyire azért nem egyszerű ez... papíron szépen fest, hogy a nem kompatibilis effektek kimaradnak, de egy from scratch DX11 motor esetében már a design során végig figyelemmel kell kísérni, mi marad ki DX9-es vagy DX10-es HW-en - ha nem így tesznek, az eredmény garantáltan irdatlan ronda lesz...
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
Pekkk
aktív tag
Na ma indul a CES! Reménykedjünk, hogy kiderül valami Január 10-ig!
-
emmm
senior tag
"ennyire azért nem egyszerű ez... papíron szépen fest, hogy a nem kompatibilis effektek kimaradnak, de egy from scratch DX11 motor esetében már a design során végig figyelemmel kell kísérni, mi marad ki DX9-es vagy DX10-es HW-en - ha nem így tesznek, az eredmény garantáltan irdatlan ronda lesz..."
Tehát ha jól értem, akkor nem csak annyi, hogy a fejlesztő megírja a DX 11-es kódot, az API meg szépen megcsinálja a 10.1, 10 és 9-es DX profilt hozzá? És automatikusan nem hagyja ki a dolgokat? Őszintén szólva kíváncsi lennék erre részleteiben, mert ez nem világos.
-
DigitXT
félisten
...azokkal meg már kompromisszumokat kel kötni."
HD5770-nel a DIRT2 4xAA Ultra mod, 1680x1050-ben megy
nalam 40-42FPS atlaggal palyatol fuggoen, tokeletesen jatszhato
De tekintve, hogy DX9-ben 60+, ez máris maga a kompromisszum.
Mondjuk gbors tesztje nem mutat "egetrengető" különbséget a DX
verziók közt sebességre, viszont látványban sincs olyan hatalmas
lemaradás, mint amit a marketing slide-ok sugallni akartak...A plusz latvany DX11-ben megeri-e azt a teljesitmeny csokkenest
Ha tényleg akkora a plusz, és nem lesz játszhatatlan tőle.Szerk: na jó, az 5770 lehet, hogy DX9-ben sem elég a 60+ FPS-hez,
rosszul emlékeztem. De hát épp ezért középkategóriás kártya csak.[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
de, csak ennyi - műszakilag. egy olyan kirakatjátéknál, mint a DiRT 2, ez kitűnően fog is működni - egyszerűen nem fut le néhány shader, kicsit kevesebb árnyék lesz, meg az ambient occlusion kevéssé lesz alapos (mondjuk itt meglepne, ha a DX11-es shader mögött nem lenne egy fallback jellegű DX9-es, vagy vmi ilyesmi - DX9-ben is normális AO van a játékban). viszont ha Te úgy designolod a motort, hogy DX11 rulez, és nem foglalkozol vele, hogy az effektjeid közül mi az, ami DX11 only, és mi az, ami lefut a többi render pathon is, akkor DX10-ben és DX9-ben némileg random lesz a végeredmény - pl. ha geometry shaderrel csináltál új objektumokat, akkor azok DX9-ben nem lesznek ott, és így tovább.
szóval sztem kb. úgy néz ki a dolog, hogy:
- design / tervezés terén alig lehet nyerni a DX11 "visszaskálázódással" - talán az utolsó szakaszban, ami már félig fejlesztés úgyis
- a fejlesztési időn valóban lehet sokat spórolni - persze itt sem lesz a harmada, hiszen a különböző renderpathok nem 100%-ban eltérőek
- a tesztelésnél megintcsak szétágazik a dolog - itt a base / unit teszteken sokat lehet még fogni, de amikor az egész játékot nézed, akkor megintcsak kell mindegyik renderert tesztelnia fentiek nem whitepaper alapúak, hanem józan paraszti észből és a szoftver-projektes hátteremből jönnek - Abu, pls javíts ki, ha valahol rosszul következtettem!
[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
rocket
nagyúr
válasz DigitXT #2661 üzenetére
"De tekintve, hogy DX9-ben 60+, ez máris maga a kompromisszum."
Ez nem kompromisszum mivel szamomra jatszhato fps-eket produkal maximalis beallitas mellett 1680x1050-ben, es cserebe szebb DX11-ben.
Mivel ugye jatszhato DX11-ben igy az lenne a kompromisszum ha a tobb FPS miatt DX9 modban jatszanam, csunyabb grafikaert cserebe"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
emmm
senior tag
Hm. Összefoglalva, nagyjából működik a feltételezésem, csak itt-ott azért van vele plusz munka. Végül is, ez teljesen normális egy programozó számára.
Én is szívok eleget azzal, hogy minden egyes évben másképp néznek ki a bevallások az APEH-nál, aztán a programot úgy kell megoldani, hogy bármikor, bármelyikkel fusson. A fő vonal mindegyiknél ugyanaz, csak optimalizálni kell az egyes típusokat/időszakokat. Gondolom, valami ilyesmi lehet ez is a gyakorlatban, azért mégiscsak egyszerűbb, mintha minden egyes esetnél teljesen új eljárásokat kéne alkotni, azaz nem lenne egy általános fő vonal a fejlesztésénél.
-
Pekkk
aktív tag
Lehet csemegézni srácok!
[link] -
rocket
nagyúr
válasz DigitXT #2665 üzenetére
Egy jatekot a maximumon hasznalsz, es jatszhato akkor ott hol van a kompromisszum?
#2666: Ez inkabb a "nesze semmi, fogd meg jol", es nem csemege
6+8 pin csatlakozo ott virul a kartyan, nagy valoszinuseggel ez nem a vegleges GPU reviziora epul, de annyit azert elore vetit, hogy nem sok eselyuk lesz ebbol a GPU-bol a jelenlegi 300wattos PCI-SIG limitbe belefero dual verziot csinalni.
[ Szerkesztve ]
"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
Pekkk
aktív tag
Van már egy kis videjó is. Remélem nem kamu!
Akit érdekel: [link] -
rocket
nagyúr
-
rocket
nagyúr
"Úgy tűnik jó lesz!"
Mibol tunik ugy?
#2672: Nem lenne meg most se mukodo kepes ES kartyajuk akkor rohadt nagy gondba lennenek, felesleges kombinalni, meg igazabol mivel semmi lenyegi nem derult ki, igy teljesen mind1 is, hogy az egy video, vagy realtime megy.
[ Szerkesztve ]
"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
nagyúr
Azért tűnik ismét nagyon gyanúsnak a dolog, mert
- miért csak a gépben lehet megnézni a kártyát? Olyan jól van burkolva, hogy az bármi lehet.
- miért nincs FPS vagy bármi a demón?
- Az nV-nek 1-2 hete még esze ágában sem állt a CES-re vinni a Fermi-t, épp az újabb halasztásokról szóltak a hírek.
- Miért csak a teszt megy, miért nincs valami konkrét adat is róla, a teljesítményéről?Engem nem győzőtt meg.
-
TESCO-Zsömle
félisten
Hát nem tudom... Megnéztem a videót, és a "realy fast" nekem nem valami konkrét érték. Miért nem mutattak, vagy legalább mondtak itt-ott FPS számot? Mondjuk mikor ki/be kapcsolgatta a Tesszelációt, elmondhatta volna az elötte/utána értékeket...
Azért... A jóéltet csapkodja a lába közé azt, aki kitalálta ezt a marketing-dolgot...
Sub-Dungeoneer lvl -57
-
Tommer
tag
válasz TESCO-Zsömle #2675 üzenetére
stevve: igazad van, de én optimistán fogok a dologhoz állni!
(Ha ez nem "átbaszós" videó, akkor nekem elég.)
(Időm mint a tenger, megvárom mikor jön ki, nem sietek sehova )[ Szerkesztve ]
AMD Ryzen
-
rocket
nagyúr
válasz TESCO-Zsömle #2675 üzenetére
"Megnéztem a videót, és a "realy fast" nekem nem valami konkrét érték. Miért nem mutattak, vagy legalább mondtak itt-ott FPS számot?"
Ha lenne mit akkor buszken mutogatnak, hogy minnel tobb embert eltantoritsanak az AMD kartyak megveteletol, igy ket lehetoseg maradt:
A, a driverek meg nagyon korai allapotban vannak igy egyelore nem a valos kepet mutatna.
B, akik varjak a GF100-ra epulo kartyakat, es meglatnak az eredmenyeket a bolt fele vennek az iranyt valamilyen AMD DX11-es kartyaert"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
nagyúr
C. nem akarják tudatni az AMD-vel, hogy mire kell ellencsapást hozni.
amúgy ha tényleg realtime a video, és max beállítás mellett megy, akkor elég folyékonynak látszik - nem tudok ránézésre fps-t saccolni, de az 5870-en 16x10-ben nem volt ilyen sima.
[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
VinoRosso
veterán
Hát ahogy látom nem nagyon hatotta meg azt a téglát a tesszalláció bekapcsolása, legalábbis nem úgy tűnt, mintha belaggolt volna. Akármi is van abban a fekete dobozban én azért elfogadnám, úgy az egész rendszerrel karöltve. Elég durván néz ki
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Szerintem a Fermi sebességét az AMD már tudja. Van egy zártkörű rendezvény, ahol a teljesítményről is beszélnek. Nem hiszem, hogy olyan nehéz onnan az adatokat megszerezni, hiszen számos újságíró hozzájut az információhoz. Persze gondolom Charles papát nem engedik be.
Igazából ennek a bemutatónak a külvilág számára az volt az üzenete, hogy megy a cucc és DX11-es. Teljesítményről meg kár beszélni, mert fingunk nincs milyen beállításokkal futott az Unigine. Az is gáz, hogy ki-be volt kapcsolgatva a wireframe, mely szintén elvisz némi teljesítményt. A lépcsős résznél be is lassult. Ezt innen ennyi információval lehetetlen megtippelni. Annyi biztos, hogy a HD 5770-nél jobb lesz, de ez nem hiszem, hogy kérdés volt.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
-
DigitXT
félisten
es jatszhato ... ott hol van a kompromisszum?
Pont itt. Játszható, de nem tökéletes...
Btw. felesleges ezen "vitázni", hiszen te nem
látod a 40 vs. 60-at, tehát neked valóban nem
számít, ill. nem tud többet a VGA-d, ha DX11
alatt futtatod a játékot, amiről lemondva viszont
úgy érzed, hogy sokat veszítenél: ne tedd.Bár innen nézve én sem kötök kompromisszumot,
hiszen az adott hardver - szoftver környezetben a
maximumon használom a játékot, nem alkuszom
meg: jah, hogy nem veszek Win7-et és HD5x-et?
Valóban nem, ahogy te sem HD5970-et, s három
monitort, hogy EyeFinity-vel nyomjad. Jah és egy
potom pénzbe kerülő szimulátorszéket hozzá.De egy dologban tuti kompromisszumot kötök: nem
veszem elő a G25-öt, csak gamepad-del karikázok.
(Azért néha még így is tudok meglepetést okozni a
kormányosoknak: lényeg a jó szórakozás...)Szerk: egyébként, lehet, hogy tényleg nincs esetedben
kompromisszum, feltéve, hogy nincs igényed 40 FPS-en
túl. (Így nem engedsz belőlük.) De akkor miért írtad ezt?
"... autos jatekokban jobb a 60fps atlag, mint a 40"
"igy inkabb a latvanyt valasztottam a 60fps helyett"#2687: lásd a fenti szerkesztést, valamint megjegyzem,
hogy van akinek 20 FPS is játszható: érdekes, arra már
te sem mondanád, hogy nem köt kompromisszumot.Nade most már OFF off. Tökéletes a HD5770.
(Csak nehogy a Fermi ne tudja megverni: az ciki lenne...)[ Szerkesztve ]
-
Crytek
veterán
Felesleges volt kivinni. Ez számukra nesze semmi fogd meg jól.
Next PC Upgrade: 2022
-
Crytek
veterán
Itt már mondják mennyivel gyorsabb mint az Ati 5870.
Csak tudnám honnan szedték!"Performance numbers are hard to come by on the GeForce GF100, but we overheard someone saying that it is around 36% faster than ATI's Radeon HD 5870. When asked to confirm the number, NVIDIA could not comment"
Next PC Upgrade: 2022
-
nagyúr
-
DigitXT
félisten
az 5870 18-20 fps-ekig lemegy a durvább szakaszokon
Na de milyen felbontáson? Mert az sem látszik... Mindenesetre a videó
alapján én úgy látom, hogy elég jól vitte, ahol meg lagot láttak egyesek, az
épp amiatt, volt, amit mondtam. Na nem a szemem ilyen jó ám: letöltöttem,
s kikockáztam. Ettől függetlenül lehet prerenderelt cucc visszajátszva, de
szvsz az túl kockázatos lenne, mert ha kiderül, nagy bukta lenne marketing
szempontból... Egyébként ebben a kis részletben benne voltak a "durvább"
szakaszok? Ha jól sejtem a sárkány az egyik ilyen: na az speciel nem volt.Szerk: jah, most néztem a teszted, hogy a felbontás nem is annyira számít,
ha sokat kell tesszellálni, és ott a lépcsőnél ott kellene lennie a sárkánynak.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz DigitXT #2699 üzenetére
Ott is van, csak a wireframe-től alig látszik. Mondjuk nem megy közel a
kamera, szóval nem valsz, hogy ott tesszellálná szét az agyát a kártya.
Viszont ha tearing látszik és mindig változik a kép, akkor ez 30 FPS+...
Szerk: csak éppen nagyon cselesek, mert épp akkor kapcsolják ki a
tesszellációt, pont, mielőtt a sárkány a képbe kerülhetne: trükkös...Btw. egyértelműen Vsync nélkül megy: az ajtós jelenetről a
lépcsőre váltásnál felül még az ajtó van, alul már a lépcső.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az NVIDIA éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- BESZÁMÍTÁS! GIGABYTE WindForce 2X GTX 960 4GB GDDR5 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! SAPPHIRE RX 460 2GB GDDR5 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte AORUS MASTER RX 6800XT 16GB GDDR6 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- GIGABYTE RX 6700 XT 12GB GDDR6 AORUS ELITE Eladó! 102.000.-
- PowerColor RX 6700 XT 12GB GDDR6 RED DEVIL Eladó! 105.000.-