Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz gbors #18659 üzenetére

    Mindenki így gondolkodik. Ha a húzófícsőr megköveteli, akkor a lehetőségekhez mérten a maximumot hozzák ki a memória-sávszélességből.

    (#18661) Jack@l: Húzni lehet mindent, de a legelső adat az volt az új generációról, hogy 14 Gbps-os GDDR6-ot kapnak. Ezt az NV memóriagyártó partnerei többször is elismerték. Ez egyébként teljesen normális. Alig van olyan fejlesztés, amikor helyből a határra ugranak, mert túl kockázatos lenne. Ráérnek erre majd a második körben. Az első körös fejlesztések egy új memória bevezetésénél mindig az optimális "szemábrát" célozzák, innen lehet jól továbblépni. A Vega 10 is csak most kapott 2 GHz-es HBM2-ket, annak ellenére, hogy már egy éve ezekkel szerelik a hardvert. Ugyanez volt az ok. Az optimális "szemábrát" érdemes célozni. Ezt is húzhattad persze, de egy gyártónak nem elég ha valami két-három óráig stabil a 3DMarkban.

    (#18662) b. : A textúrarészletesség egy olyan dolog, ami nem befolyásolja igazán a teljesítményt. Ennek az oka, hogy a mintavételezés a felbontáshoz kötött, a textúra minősége csak a minta minőségén javít, de a mintavételezés mennyisége egységnyi felbontáson ugyanannyi low és high textúrával is. Az egyetlen ami számít az a memória mennyisége, hiszen a textúraminőség javulásával a memóriaigény sokszorosára nő.
    A konzolt azért nem érdemes idevenni, mert iszonyatosan másképp működik. Valójában a játékok nem igényelnek annyi memóriát, amennyit amúgy kell nekik adni a gyakorlatban. Az teszi őket rossz hatásfokúvá, hogy a memóriához nincs hozzáférésük. Amikor lefoglalnak valamit a rendszermemóriában, akkor valójában megkérik az operációs rendszert, hogy foglalja le nekik. Minden memória-hozzáférés közvetett, valamilyen szoftveres rétegen keresztüli. A konzolt az teszi annyira hatékonnyá a memória kezelése szempontjából, hogy ott nincs a játék és a memória között egy szoftveres réteg. Ki van jelölve a nyers memória, 5-6-8 GB, konzoltól függően, és ehhez annyira közvetlen az elérés, hogy az operációs rendszer nem is látja mit csinál benne egy program, amivel ráadásul teljesen az adott igényre tervezhető a menedzsment. Ez a módszer lenne jó PC-ben is, mert közvetlenül kezelhető a fragmentáció, nagyon olcsó az allokációk menedzselése, illetve egészen egyedi stratégiák is kialakíthatók. De érthető okokból ilyen PC-n nincs, mert ez nem egy fix hardver, itt kismillió konfiguráció van, vagyis inkább az van, hogy az operációs rendszert kell utasítgatni, ami a memória kezelésének problémáját általánosan elintézi, és azért általánosan, mert fingja nincs ám a OS-nek arról, hogy egy alkalmazásnak mi a jó. Ilyen formában nem lehet mit kezdeni a fragmentációval, és az egész viszonylag nehezen menedzselhető, de hatalmas előny, hogy nem számít a szoftver mögötti gép, akkor is fut a program valahogy, ha 4-5-6-7-8...akárhány GB memória van. Ez az előny viszont nagy áldozattal jár a hatásfok oldalán. A VRAM nagyjából ide kapcsolódik be, ami a Windows esetében közvetlenül a WDDM által van kezelve. Itt is ugyanaz az előny és a hátrány, mint a rendszermemóriánál. De muszáj így csinálni, mert ilyen formában 2-3-4-5-6...akárhány GB-os VGA-n is futni fog valahogy a program. A hatásfok pedig ott romlik, hogy allokációkat kell másolni. Mindegy, hogy abból hány kB kell az alkalmazásnak, akkor is be kell másolni az egészet, ami lehet sok-sok MB is. És a gyakorlat azt mutatja, hogy általában egy mai játéknál a VRAM-ba kerülő tartalom fele-kétharmada a futtatási idő nagyon nagy részében nem is szükséges. De nem tudod eltávolítani az allokációt, mert lehet, hogy kell még belőle pár kB-nyi információ, és ezért ott kell terpeszkednie a VRAM-ban a sok-sok MB-os helyigényével. Szóval elméleti szinten nagyon elég lenne még a 4 GB VRAM is, csak a szoftveres háttér, ami ezt az egészet működteti túl pazarlóvá vált. A konzolokat ez önmagában nem érinti, mert ott van a memória és a program. Köztük viszont nincs semmi, ami pazarolni tudna. Ez a probléma tisztán PC-specifikus, és az okozza leginkább, hogy kismillió eltérő hardverkonfiguráció létezik, amit csak így lehet garantált kompatibilitás mellett lekezelni. Végeredményben tehát egyáltalán nem a hardverek a szarok, vagy alultervezettek, hanem a szoftveres háttér pazarol nagyon, és ezzel nehéz mit kezdeni. Oké a VRAM-ra vonatkozó problémákat kezelheted lapalapú menedzsmenttel, és kipipáltad a WDDM pazarlását, de ettől még a rendszermemóriával nem tettél semmit. Nem is igazán lehet mit kezdeni vele. Dobsz cuccokra még RAM-ot, mert a brute force lehetőség azért még működik. :)

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák