Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • DigitXT

    félisten

    válasz lehella #26438 üzenetére

    Ha kicsi a kompi, és gyenge a piszoly, nem biztos, hogy leszedi.:))
    Nekem van egy 50L kompi, de a pisztoly ahhoz sem acélos, csak azért
    van, hogy unalmas óráimban F1 szerelő hangokat tudjak vele kiadni...:D

    De a nagyobb baj a meghúzás. Ha le is szedi, semmi garancia nincs rá,
    hogy a meghúzás is megfelelő erősségű lesz: fordítva is elsülhet! Ha túl
    erős a rendszer, lenyalhatja a menetet a főtengelyről, az meg nem buli...

    A magam részéről az elektromos ütvecsavarozót szeretem, nem akkora
    bivaly, de oldani nagyon tud... húzni meg max. 100 Nm: eddig nem verte
    szét a főtengelyem (igaz, nem is nyektetem percekig, csak amíg forog).

    Hivatalosan persze nyomatékra kéne húzni, de ahhoz meg kéne fogni a
    komplett varió tárcsát, ami meg egy külön szerszám. Sose csináltam...
    (De amikor nem húztam meg eléggé, lepörgött az anya, aztán darálta a
    külső tárcsát éktelen malacvisítás mellett: azóta csak biztosra megyek,
    meg se próbálom pontosan 70 Nm-re, amíg üti a gép, jó. Max. 5 mp-ig.)

    Ha gondolod megnézhetjük vmikor, Budafokon, Burtnak is csináltunk itt
    egy komplett hajtásfelújítást (x ezres szerviz keretében, azóta már picit
    jobban sikerült elrendezni a szerszámaimat): talán nem lesz fél óra egy
    adott méretű dugókulcsot elővadászni.:D Mondjuk nyáron belefért, de a
    téli időszakban azért nem lenne mókás ilyen malőr miatt fagyoskodni...

    Szerk: kicsit túloztam, nem volt az felújítás, csak ellenőrzés, tisztítás...
    De ha kopott a görgő, s van hozzá új, ugyanannyiból áll újjal összerakni.
    (Ugyanez igaz a szíjra is: annak is van egy meghatározott élettartama...
    ha el van kopva, az is tud bizonyos anomáliákat okozni az áttételben.:K)
    Szerk2: úgy emlékszem, hogy egy 1/2"-os meghajtású kulcs hiányzott,
    ezért volt egy kétségbeesett kísérlet a 3/8-os légkulccsal. Teljes kudarc.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák