- A TPV Technology tovább erősítené magyarországi pozícióit a monitorok piacán
- Computex 2024: Ryzen 8840U dolgozik a Zotac kézi konzoljában
- Computex 2024: látogatóban a Chieftecnél (videóval!)
- Computex 2024: a jövőt vázolta fel az NVIDIA
- Computex 2024: az MSI és a Mercedes-AMG frigyéből két laptop született
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Közeledik az X Fold3 Pro
ma A kínai bemutató után megtartotta a Vivo a nemzetközit, de még nem Európában.
-
Gyorsabban hozná el az önvezetést Kína
it Engedélyezték a hármas szintű önvezető technológiák nyilvános tesztelését.
-
PROHARDVER!
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Sanyo77
tag
válasz forceberg #56182 üzenetére
Enyém is ilyen, de fogalmam sincs hogy csinálja.
Kérdezősködtem erről, de csak találgatás volt, konkrét alkatrészt senki nem tudott mondani.
Szerk.: Valaki tudja milyen turbó védelem van a Laguna-ban, ami megvédi a leállítás után, ha túl meleg? Én mindíg hűtöm.
Egyértelmű, hogy semmilyen, és mindenki bölcsen átsiklott eme mondat felett, csak én voltam ilyen balga, hogy rákérdeztem?[ Szerkesztve ]
-
polonic
félisten
válasz forceberg #56236 üzenetére
Igazolt az előélet, azért is vágtunk bele ebbe.
105600 pár km van most benne. vagy 200-at már én pakoltam bele
Céges autó volt, a használója sajátjaként bánt vele, gondos gazdája volt. Ismerjük is az illetőt. Asszonykám annál a cégnél dolgozik, kis cég, nem multi. Végig márkaszervízben szervizelt autó. Számlákat a szervízről le is fénymásoltam, amikor kb 2 hónapja kiderült, hogy jön az autó. Viszont most nem találom rohadtul. El nem tudom képzelni, hova hánytam el őket. Most majd el kell kérnem azokat megint.
Úgyhogy nem emlékszem pontosan, hogy az utolsó szervíz hány km-nél volt. 9-essel kezdődő, ennyi ami megmaradt. Arra emlékszem 2017 július táján volt. És szerencsétlenségemre az utolsó bejegyzést meg a szervízkönyvből kihagyták. Ezt is pótoltatom majd. Arra is emlékszem, hogy az elf fulltech fe olajat töltöttek bele. Ilyet vettem most egyébként és ezzel töltöttem fel, 8 decit öntöttem bele. Most felénél feljebb van.Úgy csináltam az ellenőrzést egyébként, ahogy írtad.
Természetesen jön hamarosan az olajcsere. És onnantól kezdve én 10-15 ezrenként cserélem.
[ Szerkesztve ]
-
polonic
félisten
válasz forceberg #56240 üzenetére
Én is ettől tartottam, hogy 30 ezrenként viszik cserére. De olyan 23 ezrenként volt, ahogy nézem. Kivéve ugye az utolsót nem tudom.
Mondjuk az a 23 ezer sem feltétlen jó. De azért mégis csak jobb a 30 ezernél.Mondjuk a garancia miatt vitték ugye márkaszervizbe mindig. Egyébként 100 ezer km/5 év volt rá.
Meglesz a csere rövid időn belül.
Köszi! -
diablo1984
veterán
válasz forceberg #56499 üzenetére
Ha valaki el akar adni egy autót, ami holtponti jeladó hibás, akkor miért nem tesz bele egyet? Mert így lehet a vevő kipróbálja, megtetszik, megírják a papírt és már be sem indul! De lehet azért nem vesz bele, mert nem ez a baja, haveréknak is volt clio2-esük, az is eljátszotta, hogy csak akkor indult, ha épp akarta és nem FHP jeladó, hanem komplett elektronika hibája volt, az tiltogatta az indulást, de az nem 10 ezres tétel.....
Itt voltak cserélgetve dolgok, a motorház tető színe barnásabb is mint a környező elemeké, de nem is tökéletes árában van, gondolom nem is akarnák törés mentesnek mondani, de az FHP jeladó gond, az nekem erősen sántít, a vevő helyében megmondanám, hogy fizetek egy tízessel többet, de cserélje ki ne legyen indulási gond vele...... De itt már valaki ráunt, ezt tükrözi az ára is.....De hozzáteszem, hogy nem ismerem a konkrét példányt, lehet csak fhp és csatlakozó baja van, csak a tulaja meg akar tőle szabadulni, ezért kell megnézni, megkérdezni, de csodát nem várni!
[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
válasz forceberg #56501 üzenetére
A légyzsák hiba ha csak csatlakozó akkor oké.
De mondjuk az tény, hogy ennyiért csodát nem szabad várni, és végülis csak egy kettes megane.
Diaggal kell menni megnézni mindent és akkor bele lehet vágni.Miután ment vele az ember és nem kopog nem csörög, meg a fékei nincsenek halál állapotban.
Mert az rögtön egy százas, ha fékcserével rajtolsz.[ Szerkesztve ]
Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz forceberg #56504 üzenetére
Igen az MII ha tetszik ha nem mondjuk ki, hogy futóművileg azért kicsit alul van méretezve.
Főleg azért, mert 3 ajtóstól a grandtourig ugyan az mindegyik alatt a futómű.
Azt pedig a renault is elismerte, hogy a PHII eseknél javítottak a futóművön és a kormányzáson.Renault power
-
speedydb23
senior tag
válasz forceberg #56537 üzenetére
Ne haragudj, de ezzel nem értek egyet, mert én ültem világos vajbőrös M2-be, mivel ez volt a cégnek, de én a sima szövetbelsől M3-at sokkal minőségibbnek tartom...
M2-nek a műszerfala se néz ki jól, szerintem, de ez persze szubjektív, viszont az összeszerelés minősége, és a felhasznált anyagok elvitathatatlanul az M3 felé billentik a mérleg nyelvét. Akkor még nem is beszélve a zajcsillapításról, amiben az M3 bizony köröket ver az M2-re.
Egyébként meg a M3 a L3-nak az alapjaira épül, értsd itt akár a futóművet is, legalábbis én így olvastam.
[ Szerkesztve ]
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz forceberg #56569 üzenetére
Igazából, konkrétan ez most tényleg az agyamra ment, szörnyű volt utána kullogni és látni ezt a vezetésnek nevezett izét...balfax nőt, egyszerűen le és fel kapcsolgattam 2-3 között.
Ha végre 1500, netán főlé ment a fordulat, akkor 3, de ekkor jött a fékezés, vissza kettő, megint gurulunk 30-40-50....>>>>húha lesz valami és igen 55, felkapcsoltam háromba újból, erre majdnem bement az árokba (de jó lett volna) én biztos meg nem álltam volna egy ekkora Istenbarmának, még nagyobb fékezés, alig megyünk hússzal és ez ment legalább negyedórán keresztül! Gondolom mögöttem is szidhatták rendesen.
Lehet, hogy száraz úton frankón megy neki (bár kétlem), de ha havazik és ekkora béna lesz ilyenkor, akkor maradjon otthon, mert az egyik legnagyobb baleset kockázati tényezővé lép elő!
Egyébként meg, egyetértek avval, amit írtál.------------
szerk:
(#56570) Sanyo77
Lényegében, pont azt írtad, amíg én bepötyögtem ezt a hszt, hogy aki (túl) lassan megy az balesetet idézhet elő.
[ Szerkesztve ]
-
diablo1984
veterán
válasz forceberg #56888 üzenetére
Igen, tudom, 4 fok alatt még extra cuccot is nyomat magába, hogy hamarabb melegedjen, ilyenkor 1000 fordulat az alapjárat, és büdös egy szaga van, na akkor kajál, míg be nem melegszik, ahhoz kell kb 5-6km, hogy meginduljon a mutató felfelé, még jó hogy van benne kiegészítő elektromos fűtés is, így már 2 perc után fűt! Amúgy távolságra jól fogyaszt, igaz már egy éve nálam van, de nem próbáltam spórolgatni vele, 130-nál 6 körül eszik pályán, de majd most nyáron jobban lesz használva, feltéve ha nem adom el tavasszal és veszek egy Megane3-ast 1,6 benzines motorral, vagy Toyota Versot, esetleg VW tourant, mindet szívóbenzin motorral! Csak most hogy néha rátévedek a pályára, lényegében kínlódás mentes a dízel is, már majdnem elhiszem, hogy nem fog leszívatni egyszer(de fog, biztosan fog, az álmoskönyv is ezt mondja).
(#56889) Plero: az enyém külföldi autó volt asszem valami 150e km-rel az órájában, de valamikor vezérlés szakadt volt és csak tákolták, rádobtak egy bontott hengerfejet(tényleg csak rádobták, használt hengerfej tömítéssel, jól van az úgy), ezért kellett neki esni az egésznek, magamnak akartam csinálni, ezért raktam rendbe mindent rajta. Minden jól is ment addig, míg haver nem dobta be az 5 éves skodája kulcsát, hogy új autót vesz, ha kell, akkor jó áron vihetem, én meg elcsábultam a fiatal szekértől, így volt kollégámék bagóért átvették a lagunát amit azóta is megelégedéssel használnak, vertek bele kb 20 ezret, még egy csavart sem cseréltek benne, alvázvédőzték és ennyi!
[ Szerkesztve ]
-
polonic
félisten
válasz forceberg #56894 üzenetére
Nyilván nem tudtam tankolással mérni. Nem töltöttem rá minden szakasz után.
Szóval ez a fedélzeti értéke. De azt néztem, hogy viszonylag pontos. Pár deci eltérés lehet.
Tankolás után kiszámoltam a fogyasztást, 6,2 liter lett a vegyes. Ebben minden van, országút, autópálya, város is. Ekkor mutatott egyébként a fedélzeti 6,3-at.Lehet majd megnézem úgy is egyszer, ha úgy alakul, hogy mindig teletankolom a különböző etapok után.
-
Komi28
senior tag
-
orosziem81
tag
válasz forceberg #56929 üzenetére
A fogyasztásba belejátszhatnak a folyton eresztő gumik, de csak a téliek. (A gumik újak, a szelepek is ki lettek cserélve, így gondolom maga a felni van deformálva, idő hiányában még nem foglalkoztam vele, inkább rendszeresen fújom a levegőt)
A közlekedési stílus hangulat-, és rohanásfüggő. Az előzés is sok és a lassítás-gyorsítás is az út változó minősége(vagy minősíthetetlensége) miatt. Táv munkábajárás 20km x2.
-
#32577792
törölt tag
válasz forceberg #57141 üzenetére
Ez így van. Ha rákényszerülök egészségi okok miatt, hogy kocsival menjek dolgozni arra az 1km-re, 2-3 nap után olyan égetést csinált, hogy le kellett állnom megnézni nem ég-e valami a kocsiban, olyan égett szag jött be. Szóval ezekkel kerülni kell a 4-5km-es távokat is, ha utána nem megy hosszabb útra.
Ha ilyenre kell autó, akkor benyás vagy hibrid -
diablo1984
veterán
válasz forceberg #57143 üzenetére
Meg azokból már jót kifogni szinte lehetetlen, 15 éves már a fiatalabbja, 15 év alatt egy dízelbe a világ összes futását is beletolták már, adott esetben pénztemető lehet! Nálam a dpf-es dízel napi 3km oda 3km vissza(tudom-tudom, szívóbenzinest nézek már helyette, de annyira megszerettem, nincs szívem elkótyavetyélni) távra megy hétköznap, közben még a gyereket is kidobom az ovinál(tehát ezen a távon még indítgatva is van), kis melegítés indulás előtt, de még így is 6,5-7 literből kijön, pedig emelt alapjáraton melegítené szerencsétlen magát, büdöset is kipufog ekkor! Eddig bírja, de fosok, hogy lesz még ennek böjtje.... De jön a tavasz, akkor már nem akarja hevíteni magát(4 fok alatt emeli meg hidegen az alapjáratot, addig míg kb 50 fokos nem lesz a víz), ha meg jön a még jobb idő(és nem lesz már ovi) akkor előtúrom a 4 ütemű robogóm(kíváncsi vagyok, hogy eresz alatt letakarva mit amortizálódik, általában rommá hugyoznak a szomszéd macskái mindent nálam, remélem ezt nem) és megyek azzal a melóba!De most télen nem azért van 2,5 millám autóban, hogy a garázsban álljon én meg megfagyjak, a gyerkőc sem sétál annyit még....
(#57144) denesh1: Maga a karika egy párszáz forintos tétel, az inkább a gáz, ha az injektor bele van gyógyulva a hengerfejbe! Ha nincs, akkor párezerből megúszod, ha nem jön ki, akkor a szerelőd megmondja, hogy hogyan tovább! Nézz rá az injektorokra, fújj a tövébe wd40-et, amelyiknél kifúj ott habzik, be is szokott kokszosodni, és ahol koksz, ott összegyógyulás is van!
[ Szerkesztve ]
-
zaskar
senior tag
válasz forceberg #57218 üzenetére
Én sem hallottam még, hogy gyakori lenne az olajszivattyú hiba 1.5 dci-nél (más hibákkal ellentétben). Igaz, az enyémen nemrég cseréltünk (2006-os, 106 LE). Egy ideje ugyanis nagy hidegben, indítás után rendszeresen kinyomta az olajszűrő tömítését. Az első esetnél persze a szerelőre gyanakodtam, hogy nem húzta meg rendesen a szűrőt. Aztán amikor egyre gyakrabban jelentkezett a hiba (mondjuk kellett hozzá nagyjából -5 fok alatti hőmérséklet), akkor már kezdtem ideges lenni (bár szerencsére van másik autó is, így mindig eljutottam a munkába), de zavart az ezzel járó környezetszennyezés, meg a sok elvesztegetett olaj is. Szerencsére akkoriban ismertem meg egy jó szerelőt, aki a szivattyú cseréjét ajánlotta és hamarosan végre is hajtotta. Azóta nem jelentkezik a hiba, a múlt heti nagy hidegben se volt gond.
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz forceberg #57272 üzenetére
Servfaces lett rá rakva. Meg az ablakokra is került (mittomén már milyen) bevonat. Egyik hétfőn leraktam, pénteken kaptam vissza. Alapos tisztítás, a legutolsó kis karc eltüntetése, kerámia rétegek felvitele, polírozás és szárítás, ami egy helyiségben körbe spéci lámpákkal állt a vas. Majd a végén megint polírozták. És igen, így ráment 5 nap Az unokahúgom (aki német), barinőjének férje, ők csinálták, kedvezménnyel, de így is ott hagytam 600 ojrót, 1000 helyett.
Csak ép az autó most úgy néz ki, és ezt a képek sem adják vissza, hogy tényleg a napba lehet nézni, de az autóra nem, mert elképesztő lett látványra. Meg van egy olyan papírom, hogy 5 évig bármikor visszavihetem, ha esetleg úgy érzem vesztett a fényéből. 5 év múlva volvo-ban akarok ülni, mert egyszerűen gyűlölöm a lagesz 3 futóművét. Nagyon frankó autó, de ezt nem magyar utakra tervezték. Érdekes azért, hogy a Talisman 19-ces kerekkel is szinte már-már billegős hajó ehhez képest, mikor azzal megyek.
Nem értem ezt mi a lófütyiért kellett ennyire brutális keményre hangolni, ráadásul valami már megint hupog, persze sima betonon, ami alap lenne 2018-ban, ott siklik, mint annak a rendje, de hát itthon egyszerűen amíg ki nem érek városból, inkább le sem írom, hogy miket szoktam közben ordibálni erre az egész "rendszerre".
Nonszensz az egész...Hétfőn viszem kideríteni, hogy megint melyik alkatrész lehet az, aminek nem tetszett ez a frankó magyar üt. Lengéscsillapítóra tippelek, de akkor nem bírták sokáig, majd kiderül..
[ Szerkesztve ]
-
polonic
félisten
válasz forceberg #57288 üzenetére
Nekem is visszacsökkent a visszajelzett átlag 1 literrel.
Mondjuk már a mínuszok elmentek ugye. De szerintem nekem is regenerálás ment meg a mínuszok is közrejátszottak. Egyébként 900 volt az alapjárat akkor. Most 800 szokott lenni.
Nálad mennyi az alap és regenerálásnál?
Most nálam maxxmotion van 2 teletank óta, előtte én is lukoil nitrot tankoltam.Van egyébként üzemanyagok között is észrevehető fogyasztás különbség?
Egyébként ezt a nagy dögöt az 1,6 dci elviszi országúton 5 alatt, pályán 6 alatt. Ez nagyon tetszik.
-
Geri89
aktív tag
válasz forceberg #57288 üzenetére
Ha már DPF regenerálás.. Nekem Megane 2 ph2 van, 1.5 103LE verzió, Ausztriából hoztam magamnak, és dpf-es. Az autó egyre gyakrabban regenerál, egy tanknál 2-3x is, és így a fogyasztást szerintem ez nagyon megdobja.. 5,7-6l közt alakul vegyes használattal (város-országút). Valaki vetetett már ki dpf-et? Van ezzel tapasztalat? Műszakin átmehet így az autó normál esetben? (Megane 2-nél úgy tudom, hogy egyik magyarországiba sincs dpf..).
-
rob210
Topikgazda
válasz forceberg #57582 üzenetére
Pedig nem.
Van sima peckes, rúgóval, meg van füles oldalról feszítő rugóval.
Ebben elől és hátul is különbözik.
Ráadásul a tárcsák sem egyforma méretűek, meg kell őket mérni mindenképpen.
Hasra nem veszünk alkatrészt, mert ha nem bele valót veszel az cumi.Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz forceberg #57589 üzenetére
Megbocsátok, mert te értettél félre, nem én néztelek hülyének
A hátsó és első fékrendszer is két féle nyereggel van szerelve. Eddig stim. De ezen belül is két féle méret van elől! (Csak elől hátul egy méret van)Na most a lényeg, hogy elöl rajta van a nyergen belemarva a gyártó, de a hátsón nem mindig.
A képeket is azért tettem be csak az egyik kimaradt mert elől és hátul is két féle a betét.Így már oké?
Renault power
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz forceberg #57645 üzenetére
Én is onnan (ZSU) rendeltem.
De a kérdésedre válaszolva, én még nem olvastam, hogy a xado-t hamisítanák.-----------------
(#57642) polonic
Ha nem külföldön tankolok, akkor shell és mol premium egymás után 50-50% arányban és úgy vettem észre, meg persze hallom is, hogy azt eléggé szereti motor. Általában negyed tank környékén szoktam tankolni rá, 20-20 litert és akkor lényegében tele is van.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- ZIDOO médialejátszók
- Politika
- Az iPhone 15 frissítésgaranciát, a 16 szép rendereket kapott
- Micro Four Thirds
- Computex 2024: az Akasa mágneses burkolatot ad, az SSD-t te rakhatod bele
- Xbox Series X|S
- Poco F3 - a mindenes, de nem mindenkinek
- Autós topik
- PlayStation 5
- Huawei Watch GT 2 - épp ideje!
- További aktív témák...
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK - BOTI ÁR FELÉÉRT!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs