- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
- A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
- A Keychron ismét egy űr betöltését vállalta magára az egerek szegmensében
- Az átlagnál vaskosabb ventilátorok kandikáltak ki a Corsair vitorlája mögül
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- eGPU tapasztalatok
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- OLED TV topic
- Androidos fejegységek
Hirdetés
-
Premier előzetest kapott a V Rising
gp Napokon belül befut a teljes PC-s kiadás, az év során pedig megkapjuk a PlayStation 5 változatot.
-
Snapdragon 8-as szériával várhatók a Honor 200-ak?
ma A Honor 200 állítólag a 8s Gen 3-at, a 200 Pro változat pedig a 8 Gen 3-at használja majd.
-
Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
ph Megkezdődött az NPU-k elleni hadjárat, de egy fontos részletet nem említ a cég.
-
PROHARDVER!
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
addikt
válasz LamerGyuri #86048 üzenetére
Csak azt nem értem, miért nem hívják fel rendesen az ember figyelmét, hogy közúti forgalomban nem használható az adott LED izzó...
-
forceberg
veterán
válasz LamerGyuri #86048 üzenetére
MC Pite rég járt itt, de az ő ajánlására én is vettem az ajánlott LED-ből.
Kb. még az utolsó órákban,aztán vehettem volna új fényszórókat...
Nekem nem kellett volna a LED, de ha a 11-ért vásárolt pár kibír 3 szett H7 halogén idejét, akkor megérte. Közben persze nem kozmálja oda a fényszórót...
Ez ugye lencsés lámpa, tehát ha jól világít, akkor jó, mert nem látszik ki az izzó.[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
diablo1984
veterán
Sziasztok. 1,6 SCe motor 190e km-el a háta mögött, végig 30-32ezres olajcserével vajon milyen állapotban lehet motorikusan?
-
lsebestyen
addikt
válasz diablo1984 #86055 üzenetére
Azt lehet tudni, hogy pályázós autó volt, vagy városi cirkáló? Ha utóbbi, akkor én tuti elengedném.
-
rob210
Topikgazda
válasz diablo1984 #86055 üzenetére
azzal az olajcsere periódussal engedd el akár milyen szép és jó és akár milyen falhasználással volt.
Azt a motort egyetlen dolog nyír ki, ha nincs időben 10ezrenként olaj cserélve benne.
Ilyenkor van az, hogy elkezdi dúrván enni az olajat.
Mellesleg nissan láncos motor.
Renault power
-
diablo1984
veterán
válasz lsebestyen #86056 üzenetére
4 év alatt 175e km, hát nem tudom, szerintem inkább pálya. Az a baj, hogy ezek céges/flottás autók, azonban nem fogják 10ezrenként az olajat cserélni, 30 ezrenként elég költség, úgyis mire a gari lejárna, már más gondja lesz...
-
kisgyerek85
senior tag
válasz diablo1984 #86058 üzenetére
Tavaly így vettem meg a Clio 4 Grandtouromat (1.5dci). Flottás volt, papíron 30 ezrenként volt cserélve. 4 évig használta a cég (műszaki végéig) és beleraktak 170e km-t. Én inkább bevállaltam ezt, mint valami külföldi példányt amiről semmit nem tudok. Most 190-nél tartunk, olajszint teljesen rendben van. 15 ezrenként cseréltetek olajat.
-
diablo1984
veterán
válasz kisgyerek85 #86059 üzenetére
Nekünk van olyan sprinterünk aminek az árában az első 3 olajcsere benne volt, de csakis 60ezres periódussal! Hamarabb csak fizetősben csinálták volna meg, így 180ezer alatt 3 olajcserére volt. Most 256ezer van benne és működik, 45 ezer alatt 1 liter olaj kell neki, de az mindig is kellett...
-
Tibko8
senior tag
válasz kisgyerek85 #86059 üzenetére
Én is így vettem 2 éve a clio 4 grandtouromat lízinges cégtől 30k km volt cserélve az olaj 190k km-ig. Most 316k km van benne és köszöni jól van. Persze ahogy hozzám került ez 10k km csere az olaj benne. Inkább vettem rövid idő alatt futott sok km autót mint valami 100k km futottat ami oviba járós és boltba járós volt csak
Lada(racing.hu) 2107 "Őrület Ez!" & Reanult Clio IV Grandtour 1.5 dci OnePlus One (CYANOGEN) ---> OnePlus Three(3) ---> OnePlus 7T Pro --> Nothing Phone 1 --> OnePlus 10 Pro 5G /Never Settle/ --> Honor Magic 5 pro
-
Morales72
csendes tag
válasz rob210 #86064 üzenetére
Fura módon engem is több szerelő próbált lebeszélni arról, hogy 8 ezer km után olajat cseréljek, hiába mondom nekik, hogy 95%-ban városozok. Azt mondják, felesleges ilyen gyakran cserélni, bőven elég 15-20 ezernél. Nem értek egyet velük. Én azt látom, hogy városi használatnál már 5-6 ezer km-nél nagyon nem jól néz ki az olaj, és inkább már 7 ezernél elviszem cserélni. Lehet, hogy egy darabig nem okoz gondot az elnyújtott csereperiódus, de szerintem a motor élettartamát lerövidíti. Aztán persze mindenki azt gondol és csinál, amit akar.
"I'm too old for this sh.t..."
-
diablo1984
veterán
válasz Tibko8 #86061 üzenetére
Én most is efy olyan focust hajtok ami céges flottában volt használva, 170 ezernél 3 évesen megvette az aki hajtotta addig, a felesége 40 ezret belerakott 6 év alatt, utána vettem én meg. Most 229ezer km van benne, tökéletes motorikusan, el sem hiszem, hogy ennyire egyben van, egy minilális olajat sem eszik. Ha cserélem, akkor a feleségem fogja tovább használni.
-
Kronos3000
senior tag
válasz Morales72 #86066 üzenetére
Én is hét ezer körül cserélem. Akkor kezdem el hallani finoman a hidrotőkéket. Egy egyszerű példa. Ha városon kívül használod, mondjuk autópálya, 100-as átlag, akkor 100óra alatt mész 10.000 km-t. Én 95% város, reggel, kb fél óra oda , fél óra vissza munka, és mind összesen 30 km. Tehát óránként 30 km, de használom egyebekben is jobb átlaggal, de legyen 60km/h az átlag az egyszerűség kedvéért, így 100óra alatt 6000km-t megy az autó, tehát már rosszabb is mint a pályázó autó 10.000km-es átlaga, figyelembe véve hogy a sok hideg indítás, szüttyögés, stb jobban igénybe veszi a motort. ( Nálunk a munka gépekbe is 100 óránként kötelező az olaj csere. )
Wasabi...
-
forceberg
veterán
válasz Kronos3000 #86068 üzenetére
Erre van a dinamikus ciklus számítása a kocsikban.
Csak városban, de ott is főleg akkor, ha indulásonként nem melegszik be rendesen a motor.
Nagyon nem mindegy, hogy 100x2 km, vagy 20x10km.
Nálam napi 2x20 km-nél, külváros + országút, nem rövidíti az időt a fedcomp.http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
Morales72
csendes tag
válasz Kronos3000 #86068 üzenetére
"Én is hét ezer körül cserélem. Akkor kezdem el hallani finoman a hidrotőkéket."
Ilyesmit leírni se mertem, de én is hallom , és nem szeretem hallani.
"I'm too old for this sh.t..."
-
MM
őstag
Beszállok én is a ritkán olajat cserélők oldalán!
Nálunk lízing cég kezeli a céges autók legnagyobb részét. Fel sem merül, hogy bármelyikben korábban cseréljék az olajat, mint a gyár által előírt periódus.
Az autók nagy része dízel, sokat mennek pályán, jellemzően 120-180e km / 3 év, olajcsere 30k km-ként (vagy évente, de az nem szokott összejönni... ). Csak a személyautókat nézve is több száz autós a flotta.
Van jó pár, amiről van infó további pár évig, mert aki használta, megveszi az asszonynak, szülőknek, ...stb. Nem szokott velük gond lenni. Persze ilyenkor már lassabban szalad a bele a kilométer, átállnak az éves olajcserékre. Lassan 20 éve ugyanott dolgozom, így volt szerencsém néhányat viszontlátni, beszélgetni róla a tulajokkal.
Előfordulnak a cégnél megvett autók is, amik többnyire kulcsos járgányként végzik, tízenX évesen is megvannak (ÉCS=0), ezekre sem jellemző a motor gond.
Főleg egyébként Renault/Peugeot vonal, jómagam is túl vagyok pl. 4 db Megane 1.5 dCi-n 2008 óta, ebből kettőt azóta is követek, 400e km felett járnak minden gond nélkül. (2008 Megane II 1.5 dCi 86le, 2011 Megane III 1.5 dCi 90le).
[ Szerkesztve ]
-
Morales72
csendes tag
A tartós autópályás használatról nincs tapasztalatom, dízelről meg végképp nincs, úgyhogy ehhez érdemben nem tudok szólni. De a korábbi fórumtárs levezetése alapján a használat módja abszolút fontos tényező olaj ügyben. Egyébként azt megértem, hogy százas nagyságrendű flottánál már jelentős költségnövekedést jelent a gyakori olajcsere, de talán ez is a magyarázat arra, hogy a ritkább csereperiódus mellett érvelnek a flotta fenntartói.
2.0, 1.6 és 1.4 benzines autóval jártam eddig (egyik sem volt új), és csak az átlag városi autós tapasztalatával rendelkezem. És ilyen körülmények között a hozzáértőkre, illetve a fülemre hallgatva és a szememben bízva azt mondom, hogy nekem bőven megéri, hogy évente és jóval 10 ezer km alatt cserélem le az olajat. A motorok meghálálják a törődést, és megbosszulják a hanyagságot. Utóbbit nem feltétlenül az első tulajdonosnál.
"I'm too old for this sh.t..."
-
MM
őstag
válasz Morales72 #86074 üzenetére
Egyetértek azzal amit írsz, a "fel sem merül hogy gyakrabban cseréljenek olajat" egyértelműen anyagi megfontolásból van a flotta kezelő részéről.
A családi gépben én is 10-12K km-ként cserélem az olajat, de ez is inkább azért van, mert az éves cseréig annyi jön össze a 30k hellyett, igaz, ez benzines, 1,33 Tce 140. (Pedig ez is nagyrészt országút / pálya nagyszülő járat.)
Mindenesetre használt autóból inkább vennék 3 éves leinformálható gépet lízing cégtől, mint bizonytalan előéletűt kevesebb futással.
[ Szerkesztve ]
-
Morales72
csendes tag
Az előélet ismerete pénzben mérhető előnyökkel jár, így van.
Mivel nekem 3 éves autóm soha nem volt, és nem is lesz, annyit tudok tenni az öreg vasaimmal, hogy a meglévő állapotot próbálom konzerválni, vagy javítani, ahol tudom. Persze csak a józanész határain belül.
A gyakori olajcsere ilyen konzerváló céllal történik. De nyilván az éves 7 ezer km körüli futás szinte már nevetségesen alacsony, ezért nem vág földhöz a gyakori olajcsere. Viszont a 95% városozás miatt abszolút szükségesnek tartom.
Azt nem tudom, hogy mit csinálnék, ha évente 40 ezret kellene mennem. Bár ezt nem is tudom elképzelni 95%-ban városban, egyszerű hétköznapi használat mellett. Ott nyilván több lenne a hosszabb táv, az meg nem veszi igénybe annyira az olajat. Nehéz ügy.
"I'm too old for this sh.t..."
-
Mezga Aladár
veterán
Sziasztok!
Megane 3/ph3 1,6 benzin.
Megvolt az első telitank (második). 8,2 az átlag. Volt benne városi tötymörgés, autópálya 130/140 kerékpár szállítóval a tetőn, valamint anélkül, és természetesen ment a klíma.
Odafele elég gyenge volt az autó, hazafelé érezhetően erősebb. A 6. fokozat eléggé csalódáskeltő, 130/140 tempónál 3700 forgott a motor. Remélem még egy/két hosszabb út és eltűnik a lustaság. A műszerfal-világítást tényleg jól le lehet csavarni, nem volt zavaró. Kár, hogy a narancs színű műszerfal világítást leváltották.
Ami még érdekes, motor indítás után többször lefagyott a rádió. Utólag kiderült a 64 gb usb drive sok-sok mp3 fájlal megülte a gyomrát. Egyszer csak a kikapcsológomb hosszú nyomásával tudtam leállítani, na arra resetetelte az egész cuccot.
Legközelebb nem lesz kombi mert a nejem ezt is telepakolja.Ami kérdésem lenne: honnan lehetne megnézni, letölteni az autóhoz való szerviz karbantartásra vonatkozó infókat. Gyertya/olaj/szürök/stb csere ideje.
Még egy, van ebben az autóban kettőstömegű lendkerék?Accuphase E-306 integrált erősítő eladó.
-
rob210
Topikgazda
válasz Mezga Aladár #86078 üzenetére
Kettős nincs, gyertya 60ezer(én előbb szoktam),benzin szűrő nincs. Levegő 40ezer, pollen javaslom a gyárival szemben az évi 2szeri cserét. Olaj 10e/szűrő értelemszerű.
Renault power
-
Predator2
addikt
Elnézést a késői válaszért, de most kerültem oda, hogy kivitelezzem a dolgot.
Az a baj, hogy nekem az autó kialakítása miatt nem tudom úgy elvezetni ahogy ti is.
Szeretném hogy kinézzen valahogy.Ez jó lehet a gyári helyére? [link]
Random a netről letöltött kép, de látszik, hogy nálam komplikáltabb az ügy.
THX
>> Ha érdekel valami, vagy nem tudok valamit, akkor Kérdezek << >>McLaren Forever.<< >> Az első és legfontosabb a megbízhatóság, minden más csak sokadik tényező!<<
-
Mezga Aladár
veterán
válasz rob210 #86080 üzenetére
Köszönöm.
Akkor a benzinszúró a tápszivattyúval van egybeépítve? Megnéztem a Megane 1-hez képest a pollenszúró csere jó kis tornamutatvány. Gyár milyen időszakot ad meg rá?
Ebben milyen a vezérlés és mennyi időnként kell cserélni?Accuphase E-306 integrált erősítő eladó.
-
erx470
csendes tag
Sziasztok
Ismerős Dacia Lodgy-jához kérek kis segítséget.
2012-es ,1.5 dci, 90Le:
-Nem tudjuk, hogy ez DPF-es e vagy sem, ill kettőstömegű az van e ennél a változatnál?
-150.000 km-nél miket érdemes cserélni?
-Motorolajból melyiket érdemes:
ELF Full-Tech FE 5W30 vagy ELF EVOLUTION 900 SXR 5W-40?
Köszönöm.
-
forceberg
veterán
válasz erx470 #86083 üzenetére
2012-es az kb. 100% a DPF, Euro 5.
Ha ki van esetleg véve, akkor felejtős az autó, mert a jó dCi-ben jól bírja a DPF.
Kettős a 90-esekben elvileg nincs, de egy motorkód/ VIN sokat segítene.
150-nél kb. minden a vezérléssel, segédszíjjal együtt.
Ha csak nem igazoltan voltak korábban cserélve.http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
Jaded
senior tag
válasz Mezga Aladár #86082 üzenetére
Szia!
My Renault alkalmazásban megtalálod az infókat, amikre szükséged van (felszereltséget is). Alvázszám kell hozzá.Renault Megane IV Limited
-
-
osztszoroz
aktív tag
Sziasztok !
A képen látható pumpaszerű gumi feladta a harcot és spricceli a fagyállót kifelé.
Meg tudná valaki mondani ,mi a neve ,hogy keressek rá ? Scenic 2 2.0.
Köszi !
Attól,hogy paranoiás,még nem biztos,hogy nem üldözik.
-
rob210
Topikgazda
válasz Mezga Aladár #86088 üzenetére
Én ezért nem reklámoztam, de nem akartam beleszólni, nagyon sok baromság van fent.
Renault power
-
rob210
Topikgazda
-
Jaded
senior tag
válasz Mezga Aladár #86088 üzenetére
Nem ilyesmire van szükséged: [kép] ?
rob210: persze, nem nagy durranás, de legalább van. Jobban örülnék ha mutatná az autó állapotát (pl tank, nyitva-zárva, stb), de ehhez az autóm “öreg”
Renault Megane IV Limited
-
Mezga Aladár
veterán
Telepítettem az androidos applikációt és az használhatóbb mint a webes.
Létezik , hogy a korábbi szervizeket is látom amikor még nem volt a tulajdonomban az autó?Accuphase E-306 integrált erősítő eladó.
-
Joe.36
addikt
Sziasztok, Ranault Thalia 1.5 DCI. 2005. Ma elkezdte azt hogy a ventilátor csak 4 fokozatban megy !? Tud valaki segíteni ? Köszönöm. Joe
[ Szerkesztve ]
A siker nem végleges, a kudarc nem végzetes: a folytatáshoz való bátorság az, ami számít ! / Redmi Note 13 pro + Samsung Gear S3 Frontier /
-
Jaded
senior tag
válasz Mezga Aladár #86095 üzenetére
Szerintem nem, én is csak az idei áprilisit látom, pedig volt szervizben párszor vagy csak én nem találom.
Renault Megane IV Limited
-
dugo_
veterán
Új hozzászólás Aktív témák
- PlayStation 5
- Eleglide C1 - a középérték
- Lightyear - befektetési app
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Politika
- Milyen okostelefont vegyek?
- Stellar Blade
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- További aktív témák...
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
- Jura F50 V2 automata kávéfőző
- Eladó teljesen új, bontatlan Nespresso Essenza mini piros színben
- Új Bestway medence vizforgatóval akciós áron