Hirdetés
- 3D nyomtatás
- Milyen monitort vegyek?
- Projektor topic
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Bluetooth hangszórók
Hirdetés
-
Mozgásban a Like A Dragon: Pirate Yakuza in Hawaii
gp A kalóz jakuzák jövő év februárjában érkeznek meg hozzánk.
-
Elstartolt az Ulefone 5G-s, hőkamerás strapatabletje
ma Mindent egyszerre kínál egy készülékben, hagyományos Armor 4 Ultra is akad.
-
Jól felszerelt, 4K-s üzleti monitor a Philips értelmezése szerint
ph A 68,58 cm-es képátlójú, láncba köthető újdonság Thunderbolt 4/USB Type-C dokkoló is egyben.
-
PROHARDVER!
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
erx470
csendes tag
Szervusztok!
Akku csere után a 13,66V mért töltési feszültség jó az új akku-nak? Ha 2000-2500 rpm-en tartom akkor is ez a max fesz amit mérek. Nyugalmi állapotban olyan 12,8V az akku feszültésge. 1.6 benzin k4m motor.
Köszi.
-
erx470
csendes tag
Voltam autóvillamosságisnál. Az ő műszere 13,5V-ot mért alapjáraton járó motornál. Amire azt mondta elsőre, hogy ez nem túl jó érték. De 100% nem tudta megmondani, hogy jó e vagy sem. Feljegyezte a generátor paramétereit. Holnap jelez, utána néz, mert lehet ez ilyen, lehet ez így a normális feszültség érték. Ja amúgy egy Fluence-ről van szó.
-
erx470
csendes tag
válasz forceberg #83855 üzenetére
Az autóvillamosságis valami hasonlót mondott, mert itt már az ECU is "összebeszél" a generátorral és így jöhet ki valami leszabályzott feszültség érték. De valahogy furcsa ez. Lehet akkor a fesszabályzó, vagy nem tudom mi. Köszönöm Mindenkinek az eddigi segítséget . Írok majd mi lett.
-
erx470
csendes tag
válasz rob210 #83857 üzenetére
Na, beszéltem az autóvillamosságissal, utána nézett a generátornak azt mondja ez ilyen, papír szerint jó a fesz érték. Ha akarom kiveheti, cserélhet kefét benne, meg megnézheti a csapágyat, cseréli, ha kell, de magasabb/erősebb nem biztos, hogy lesz a töltés. Ez valami "okos" generátor lehet szerinte is.
Nem Start-Stop rendszerű a kocsi. Ilyen az akku:
-
erx470
csendes tag
Kellemes Karácsonyi Ünnepeket!
Fluence 2014 K4M 1.6 benzin, 136000 km, 10.2L/100km ez a legutóbbi fogyim Mol 100-as benzinnel (3/4 tankban ezt tankoltam, csak kipróbáltam a 100-ast, de aszem maradok a 95-ösnél azzal lehet kb. ennyit vagy picit kevesebbet is eszik). Gondolom itt az 5-ös váltó (bár városba nem is nagyon teszi 5.-be az ember), meg a nagy kerekek (205/60 R16, téli gumi) miatt van ez. Másrészről város 80-85%-ban, csillaggarázsban alszik az autó, javarészt 5-5 km-et megyek vele a munkahelyig és haza, meg ilyenkor tudom nem is melegszik be az autó.
Más: mostanában lettem figyelmes, nem folyamatosan hallom, de, ha vissza kell váltanom egyesbe (mondjuk piros lámpa utáni újbóli elindulásnál, vagy stop táblánál elindulásnál... stb.), bal oldalról enyhe ropogó hang (ehhez tudnám hasonlítani, csak ilyenkor hallani, ha hallani, csak is egyesből indulásnál, hol van ez a hang hol nem). Így látatlanba tudom nehéz ez, de kb. mi lehet?
Új téli gumik vannak az autón, kb. 1,5 hónaposak, futómű beállítás is volt a téli gumizás után (elöl kellett állítani picit, aszem az összetartáson, jó a futómű).Köszönöm.
[ Szerkesztve ]
-
erx470
csendes tag
válasz rob210 #84404 üzenetére
Köszi a táncsot , megpróbálom a leírtakat. Aztán közelebb kerülünk, hogy mi ez. Csak furi ez egy aránylag, fiatalabb és kevés km-es szervízkönyves autónál. Mondjuk a nem oly régi futómű beállítaskor nem mondtak semmi, hogy rossz lenne, érdekes... De hát ezek kopó dolgok.
Akkor, ha jól értem, toronycsapágy vagy esetleg a lengőkar (vagy csak valamelyik szilentje) lehet ami párban cserélendő?
-
erx470
csendes tag
válasz rob210 #84404 üzenetére
Megpróbáltam jobbra és balra is alászedve többszőr is, így normális, semmi enyhe ropogó hang nincs. De, ha egyenesbe van a kormány random egyesből indulva még mindig előjön, ill. 1-2x pródukáltam úgyis, ha gurulok üresbe és kettesbe teszem és onnan csúsztatom a kuplungot. Megnézettetem, de már csak jövőre, addig használom így.
BÚÉK!
-
erx470
csendes tag
Sziasztok!
Egy kis dilemmában vagyok.
Adott egy FL –es Fluence 1.6 K4M, nem egész 138.000 km van benne és 2-3x tapasztaltam hideg indításkor a következőt (ez nem az én autóm, de kb. pont ugyanez a dízeles hang, mint a videón a Megane II ):
[link]Komplett vezérlés, vízpumpával a szerviz könyve szerint 116. 000 km-nél lett cserélve rajta, úgy másfél éve (okos kereket nem cseréltek).
A fentebbi videóban is ajánlják a szolenoid szelep cseréjét.
Beszéltem szerelővel azt mondta ez okoskerék hiba egyértelműen, az kezd haldokolni, lassan, lassan cseréljük. A szolenoid szelep cseréje nem oldaná meg a hibát? Ti mit javasoltok? Vagy egyéb ötlet a fentebbi hibára (koszos fojtószelep nem okozhat ilyesmit, azt még nem tisztíttattam)?
Ill. a másik, ha már okoskereket cseréltetek ahhoz szét kell bombázni az egész vezérlést, ergó a munkadíja legalább annyiba fájhat , mint egy vezérlés csere (akkor meg már ne kapjon egy új vezérlést is az autó), vagy rosszul gondolom?
Amikor produkálta ezt a dízeles hangot, vagy lefulladt és utána jól indult, vagy mint a videón is kisimult a motor járása.
Köszönöm. -
erx470
csendes tag
válasz sesomaru1989 #85073 üzenetére
Szia!
Elf evo 900N 5W40 olaj van most benne, ami lassan 4000km-t ment el, 4-5 hónapja cseréltettem.
Igen ettől tarttok, hogy okoskerék cserénél már vezérlés is kell.
Vagy elsőkörben egy Szolenoid csere? A szerelő úgy mondta sose cserélt még Szolenoid-ot, Ő okoskereket cserél ilyen hibánál ami meg is oldja a motor csattogós hibát.
Amúgy egyenlőre csak 2-3x volt ez a csattogó, dieseles hang, többnyire jól indul. Lehet az én hülyeségem, csak szeretek elébe menni a dolgoknak és nem szeretném, hogy komolyabb baja legyen az autónak.Köszi.
[ Szerkesztve ]
-
erx470
csendes tag
válasz lsebestyen #85075 üzenetére
Szia,
köszi , akkor ezt kapta, én úgy olvastam (mind a kettőt írják hozzá), hogy az 5w40 is jó, köv. alkalommal 5w30 lesz.
(pontosabban most vagy a Elf evo 900NF, vagy Elf Evolution 900 SXR 5w40-est kapta, meg kell néznem a számlán mi van)
akkor az okoskerék lesz?*
[ Szerkesztve ]
-
erx470
csendes tag
válasz lsebestyen #85077 üzenetére
Semmi baj. Köszi .
-
erx470
csendes tag
válasz rob210 #85081 üzenetére
Remek. Én igazából csak a "szenvedő alanya" vagyok ennek, igy vettem az autót, szervizkönyvesen, márkaszervízbe hordták, ott volt az említett vezérlés csere is ( okoskerek nélkül). Akkor ennyit ér a márkaszerviz...
Ha vezérlés kell cserélni akkor azt kell, ez van, megkapja okoskerékkel. Ezt kb mennyi ideig húzhatom (pár hét, 1 hónap)?
Alkatrész árakat már nézegettem, de úgy kb mennyi lehet a munkadíja a műveletnek (hogyan készüljek)?Köszönöm .
-
erx470
csendes tag
Jövő héten lesz meg a vezérléscsere okoskerékkel a K4M-es Fluence-n. Elf evo 900NF 5w40-es olaj van most benne ami még 4000-5000km-et elmehetne (akkor lesz meg a 10000km az olajban). Cseréltessem most Elf Evolution 900 SXR 5w30-asra az olajat is (vagy várjam meg a 10000km-t)?
Köszi.
[ Szerkesztve ]
-
erx470
csendes tag
Erre esetleg valaki:
"Jövő héten lesz meg a vezérléscsere okoskerékkel a K4M-es Fluence-n. Elf evo 900NF 5w40-es olaj van most benne ami még 4000-5000km-et elmehetne (akkor lesz meg a 10000km az olajban). Cseréltessem most Elf Evolution 900 SXR 5w30-asra az olajat is (vagy várjam meg a 10000km-t)?
Köszi."
-
erx470
csendes tag
Szia Rob!
K4M Fluence-nél az mi lehet, hogy félig meleg motornál nem indul elsőre, egyszerűen lefullad (mondjuk mentem már aznap a kocsival és leállítom kb. 1 órára, majd újra használnám)?
Hidegen jó, melegen leállítom 1-2 perc múlva indítom jó.
Mikor jelentkezik a probléma normálisan beindul, majd visszaesik a fordulat, leesik egész 500-400rpm-re és leáll a kocsi.Üzemanyagra gyanakodtam, de nem az szerintem. Kb úgy múlt év decemberétől csak 100-as Mol benzint tankoltam, egészen még drága nem lett a 100-as benzin, így visszaálltam 95-ösre (kb 2-3 hete). Ma kijártam a 95-öst, jelzett is a kocsi, hogy tankolni kellene, tankoltam bele egy 15L OMV 100-ast, mondom megnézem így mi lesz. Sajnos ugyanaz van, csak másodjára indul félig meleg motornál. Mikor visszaálltam 95-ösre akkor kezdődött, először csak néha-néha, ma meg már szinte mindig.
Köszönöm szépen.
[ Szerkesztve ]
-
erx470
csendes tag
válasz LamerGyuri #85339 üzenetére
Köszönöm Neked. Pillangószelep takarítva mostanában. Összes tömítés azok melyek lennének?
[ Szerkesztve ]
-
-
erx470
csendes tag
-
erx470
csendes tag
válasz rob210 #85421 üzenetére
Köszi, még átgondolom melyik lesz, mondjuk gyári Renault volt benne, és a bontott is gyári ( ami most benne van és jó). Ha jól számolom a szerelő is hasonló áron cserél és tanít, mint Te ( csak kíváncsi voltam a m.díjra kb.). Nagyon szépen köszönöm a segítséged .
[ Szerkesztve ]
-
erx470
csendes tag
válasz rob210 #85421 üzenetére
Még mindig ezzel a fojtószelep anomálián megy a szenvedés: Az biztos, hogy már nem fullad le, mint korábban már írtam. De elvileg az nem jó, a szerelőm szerint se, hogy olykor 500rpm-hez esik le a fordulat ( ez is csak félig meleg motornál van olykor, itt korábban az eredeti fojtószeleppel lefulladt).
A fojtószelep tanítása univerzális géppel történt, lehet tálán így nem olyan értékekeket kapott (és ezért van ez az alacsony fordulat néha). Most gyári Renault géppel lesz egy tanítás. Aztán tesztelem így milyen.Amúgy az az utángyártott spanyol WRC márkájú mennyire megbízható, mondjuk egy gyárihoz képest?
[ Szerkesztve ]
-
erx470
csendes tag
válasz erx470 #85434 üzenetére
Újabb fejlemény: ma este jövök haza, előtte lerakom a kocsit egy 1.5 órára, mert beugrottam egy ismerőshöz. És a testelésre kapott fojtószeleppel szinte ugyanaz indításkor, 500rpm-re leesik a fordulat és lefullad, 2. -ra indult (így kezdte az eredeti is). Ezzel a test fojtószeleppel elmentem kb. 300-400km-t mire ez így kijött ( elsőre jónak tünt, aztán ejti 500rpm-re,most meg lefullad szintén félig meleg motornál). Nekem így az esik le, hogy nem a fojtószelep a rossz. Lehet a FHP? Vagy akkor most mi a rossz?
[ Szerkesztve ]
-
erx470
csendes tag
válasz rob210 #85445 üzenetére
Akkor lehet, hogy 300-400 km alatt behalt ez a bontott, testelésre kapott fojtószelep is ami bele lett rakva .
Már nagyon ott tartok, akkor megkapja ezt az új WRC fojtószelepet [link] meg ezt az új FHP jeladót [link] is, csak legyen jó.
Meg le van tudva, hogy ezek is már cserélve lettek. Ja azt nem is írtam, hogy vezérlés/okoskerék cserénél, ami meg lett mostanában ejtve és a szervizkönyv szerint 1.5-2 éve cserélték /csak a vezérlést/, azt mondta rá a szerelő, hogy bizony ezt 1.5-2 éve sem, tuti nem cserélték , ennyit a nagy márkaszervizekről . -
erx470
csendes tag
-
erx470
csendes tag
válasz rob210 #85714 üzenetére
Az én matekom, megérzésem az FHP hiba. Azt nem nézte a kuyta se, tisztítva se volt és az is lehet hibás. Kaptam egy tippet: fújam le mikor tapasztalom a hibát az FHP-t akár féktisztitóval, hogy visszahüljön. Eddig 2x segített: 500-600 közeli volt a fordulat inditásnál és nem fulladt le, indult. Ezért gondolok az FHP-ra (de lehet csak véletlen). Meg, ha megnézzük ami benne van [link] Continental (meg talán Cseh gyártás) márkajú számokat nem látok (nem kivehető a képeken), max ha kiveszem, de ha meg nézed a képet a mostaninak a csatija is érdekes (kör alakúnak kell lennie). Viszem diagra, 2 hét múlva van időpont, csak gondoltam kicserélem magam a FHP-t hátha jó lesz. Elrontani csak nem tudom jobban (idegesítő így használni a kocsit).
[ Szerkesztve ]
-
erx470
csendes tag
válasz Reaper04 #85720 üzenetére
Nekem is az 5W40-et mondták annó K4M 838-hoz Renault szervizesek, nem értem miért. Mikor Renault Szerelők, ill. itt is a topicban Elf EVOLUTION 900 SXR 5W30 ajánl Mindenki a benzines okoskerekesekhez. Sajnos szervizes és Szerelő között van különbség magam is tapasztalom.
én itt vettem az olajat : [link]
-
erx470
csendes tag
válasz rob210 #85714 üzenetére
Próbálkozzak az FHP kontakt tisztítással vagy esetleg cseréjével ( ami most van benne Continental nem kapható, ilyen Valeo-t tudok venni : [link] )?
Ha megfújom féktisztítóval az FHP-t akkor nem fullad le, ez a tapasztalatom már sokadjára -> ergo itt lesz valami hiba, nekem FHP gyanús.Reaper04: Sajnos ez van :(.
[ Szerkesztve ]
-
erx470
csendes tag
Sziasztok
Ismerős Dacia Lodgy-jához kérek kis segítséget.
2012-es ,1.5 dci, 90Le:
-Nem tudjuk, hogy ez DPF-es e vagy sem, ill kettőstömegű az van e ennél a változatnál?
-150.000 km-nél miket érdemes cserélni?
-Motorolajból melyiket érdemes:
ELF Full-Tech FE 5W30 vagy ELF EVOLUTION 900 SXR 5W-40?
Köszönöm.
-
erx470
csendes tag
Szerintem ez nagyon túlzás és lehúzás, én szoktam mosolyogni, boldog arccal vezetni: [link]
Kellemes Karácsonyi Ünnepeket Mindenkinek !
[ Szerkesztve ]
-
erx470
csendes tag
Sziasztok,
lassan aktuális lesz a klíma ellenőrzése/töltése .
Valaki tud jó klímást Renault-hoz is, Budapesten és környékén?Köszi .
-
erx470
csendes tag
rob210 pu ment, koszi
[ Szerkesztve ]
-
erx470
csendes tag
Sziasztok,
ez egy ismerősömé, 2012-es Lodgy, egy ideig Ausztriában járt, gondolom kapott a sótól. Ha jól látom az talán a bölcső egy része ami korrodált (jön is le az az alvázvédő réteg, a másik oldal is hasonló).
Ez mennyire lesz foglalkozós hamarosan, mit lehetne vele tenni?Köszi .
-
erx470
csendes tag
Kulcskártya pótlásának milyen kölcsége lehet, ez kb az eredetivel megegyező lenne, Bp. környéken van ilyen cég aki ilyennel foglalkozik? Köszi.
-
erx470
csendes tag
Rob, tegnap este lettem figyelmes, sajnos szerintem kezd zavaróbb lenni a bal oldal a talpas gömbfej miatt.
Ha minden igaz ez lesz az: [link]
Muszáj lesz kicseréltetnem mihamarabb vhol.
Milyen márkák ajánlottak? Ez mennyi időt vesz igénybe? Kb mennyi ennek a reális munkadíja? (ezeket elfelejtettem megkérdezni a legutóbb)
Köszi szépen .
[ Szerkesztve ]
-
erx470
csendes tag
Ez most nem a reklám helye, de Rob ár/érték, szakértelem arányban a Best.
Az eset:
Modus talpasgömbej csere bal oldalt, kértem pár árajánlatot más szerelőktől/szervizektől és dobtam egy hátast:20-25 ezer Ft a munkadíj + anyag (valakit én világosítottam fel, hogy egy nagyon max 5-6 ezer Ft-os alkatrész /és az már felsőbb kategória/ ) + futómű állítás (+ 15 ezer Ft).
45-60 ezer Ft-ba állna meg a bal oldal? Mi van ?Talpasgömbej cserénél nem indokolt a futómű állítás tudomásom szerint (valahol a lengőkart is kiakarták szedni a gömbfej kipréseléséhez).
-
erx470
csendes tag
Modus-nál miért lehet, hogy olykor nehezen veszi a 3.-at /talán már-már egyre többet észreveszem ezt, eddig nem volt jellemző/, máskor meg olyan szépen becsúszik ( talán a többi sebességnél is érzek néha-néha ilyet, de a 3. seb. a legkritikusabb)?
Váltókulissza? Vagy van valami váltotartóbak?
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen