- Kábeleket és csövezést rejtő "kirakatház" a GameMax logójával
- Felvarrták az Arctic rackmount rendszerekhez szánt CPU-hűtőjének ráncait
- Háromféle kivitelben, és nem kis kapacitásokkal jönnek a Micron 6550 ION SSD-i
- Már a Samsung sem szolgálja ki modern AI lapkákkal Kínát
- Havazáshoz igazított kiadás kap a Steam Deck OLED
-
PROHARDVER!
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Szendwich
tag
válasz rob210 #56427 üzenetére
Folytatodik a "saga" (nem akar indulni rendesen, gazpedalt meg kell nyomni, hogy jarjon rendesen a motor). Most kapott egy ilyen ajanlatott a hiba elharitasra (Scenic 2 - 2.0 benzin):
Szelepfedél tömítés - 8548 Ft
Szívósortömítés 4 db - 9064 Ft
Munkadíj - 15955 Ft[ Szerkesztve ]
-
Yoshida
aktív tag
Na, asszem sikerült megölni a klímát. Pár napja mutattam anyósnak amikor jöttünk be Pestre, hogy már elég gyengén fúj (legutóbb kerepelt is, az most nem volt, vagy csak alig, emiatt nem volt használva egyelőre), aztán úgy maradt véletlen bekapcsolva kb. 40km-ig. Erzsébet híd előtt már leállt a kocsi alapjáraton piros lámpánál vagy négyszer, el is kezdtem szidni, hogy már megint valami elromlott, aztán a Híd lehajtójánál szólt egy szomszéd autós, hogy valami füstöl elöl És akkor meg is éreztük a kuplungszagot -nem sima hanem a klímakuplung-. Na és akkor ugrott be hogy nincs kikapcsolva Kikapcsoltam, félreálltunk azért, de úgymond semmi gond, "csak a klíma halt meg".
Az az elméletem, hogy a kompresszor beállt, és emiatt csúszott folyamatosan a klímakuplung, emiatt állt is le lámpánál.
No de szabad egy 200k km-t futott 2007-es 2ph2 Mégane-nak a klímájának meghalni? Valami kenőanyag elfogyást sejtek emögött, ami miatt is lehetett gyenge. (gáz meg olaj együtt fogy ilyenkor?)
Szóval gondolom nem elég egy új kompresszor, meg kuplung, hanem ki kéne vizsgálni az okot...
-
lsc
nagyúr
Na zajlik az élet, úgy néz ki az "okoskerék" /vezérműtengely állító/ megadta magát, nem lesz olcsó ahogy nézem, lesz egy-két kör az eladóval.
Az élet kegyetlen .
-
Geri19831208
csendes tag
Sziasztok
Kíváncsiságból kérdem csak.
Van egy 2000 évjáratú renault Cliom 1.4 8v.
Már írtam ide sajnos a hűtőm lukas volt ki lett cserélve, gondoltam minden oké, de sajnos rá kb 1 hét múlva a lábamra ráfolyt a víz, na ekkor tudtam nagy szívás lesz, persze ki lyukat a fűtőradiátorom is.
Ezt a részét már szerelőhöz vittem.
A kérdésem az lenne hogy anyaggal együtt 45 ezret kért a fűtőradiátor cseréjért. ( munkadíj, radiátor, fagyálló)
Tudom hogy nagyon rossz kicserélni de nem kért sokat? -
rob210
Topikgazda
válasz Geri19831208 #58805 üzenetére
Nem
Irtó nagy szopattyú kicserélni, ha benne vn az anyag, tehát készen kapod vissza kocsit akkor jó árnak mondanám inkább.
Persze hűtőtől függően.Renault power
-
Steven
addikt
Nah elvittem klímáshoz a kocsit, hogy folyik a klíma olaj 50- 100 között lesz a javítás
állítólag autót kell bontani ,hogy egy hosszú csövet ki cseréljen és még a tűzfalat is bontani kell... jól hangzik...
Állítólag ami tartja az alu csövet acél bilincs az koptatja ki a csövet amiatt folyik ,azt mondta francia típus hiba, Citroënnél még szarabb a helyzet...
Valami okosat kéne ide írni ááá : OKOS :D just smile
-
rob210
Topikgazda
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
Hát nem tudtam szerezni sehol ilyen gyorscsatit. Kénytelen leszek kivárni, míg ideér, illetve holnap kapok még visszajelzést bontóból. Természetesen csak akkor érdekel, ha küld róla képet, hogy frankó állapotú. Hátha...
Viszont megint xado...
A harmadik luxury drive csere (22 ezer km után) után egyre és egyre jobb lesz, pedig eddig is nagyon frankó volt...(ezek szerint csak azt hittem, hogy jobb már nem lehet a motorom)
Valami biztos, hogy történt, vagy beépült, vagy mittomén, mert ugye alapból tartalmazza a stage1 revitalizálót.
De amikor azt írtam, hogy a motul valami eszméletlen, akkor erre már nem tudok mit írni, csak azt, hogy hogy a csába képes egy dízel így járni? Süvít ha nyomom neki, halk, nagyon finom a járása élvezet benne ülni.És nem hinném, hogy túl az 500 ezren a motor CSAK ÚGY egyre jobb lesz...
A hallásom meg mindig is túl jó volt, mert minden kis neszre, szarra figyelek, amit más nem is hall, szóval én nem gondoltam, hogy a xado ezt tudja...izé illetve azt sem tudtam, hogy mit tud pontosan.Nem vagyok xado ügynök, nem kapok ezért pénzt, letojom ki mit gondol , de az biztos, hogy ez az olaj, illetve xadoék nagyon tudnak valamit!
-
#47205632
törölt tag
Ez amúgy valami vicc? Mármint a léggyorsító. A szívólevegő áramlata megpörgeti, oké és? Éééés?
Vagy turbóhangja lesz tőle a kocsinak és attól menő vagy mi... Ennél még a matricák is többet tuningolnak az autón, mert az legalább nem szűkíti le a szívócsövet marhaságokkal... -
FRENK1988
veterán
Üdv kollégák
Keresem a 7701042283 számú patentot. Helyi Renault kereskedés tudott 11dbot szerezni de a szükséges 14dbhoz hiányzik még 3 de jobb lenne 5-6db. Akinek van valahol esetlegesen megy a helyi kereskedőjéhez kérdezzen már rá erre a cikkszamra.
Természetesen nem kérem ingyen
Egy kép a patentrol:[ Szerkesztve ]
Nem a lóerő öl, hanem a NYOMATÉK! :)
-
mycso
Topikgazda
Csak úgy infónak: 2.0 dci gyári szűrők (gyártók)
Go. - mahle
Levegő - mann
Olaj - purflux“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
#47205632
törölt tag
Melyik boltból érdemes a cuccokat rendelni a kocsihoz? Unix, Bárdi, Fékmester? Unix és Bárdi az van itt a közelben, oda akkor be lehet rendelni a cuccot és nem postázni kell?
Megnézettem a fékeket, azt mondták határeset a tárcsa, de egy új betétkészletet kaphatna és azzal lehet még autózni aztán utána kuka minden, a kopástól függ majd mikor. Valeo betét a 4db az 5k, viszont hátra a dobhoz meg már 14k, a Zimermann meg 9k. Normálisak ezek az árak vagy mit nem értek ezen?
Unixnál nem találtam Elf olajat. Bárdinál csak 1 litereseket listáz. Nem nagyon szoktam én netről rendelgetni...
De itt Fékmesternél van. [link]
Váltóolaj viszont már csak literes van... [link] -
Mágus2
Közösségépítő
válasz #47205632 #58818 üzenetére
Lehetni lehet, de ez idő alat nem lesz rendes féked. Cserélde az egészet egyszerre, összekopik, utána sokáig gond mentes és erős a fék.
Sokan fékezni sem tudnak, simogatják, pátyolgatják a pedált. hosszú lejtőn folyamatosan enyhén fékeznek, stb.. ezek mind többet ártanak a féknek, mint használnak. túlmelegszik, nem kopik össze rendesen, nem húzza le róla eső után a rozsdát, idő előtt kell cserélni, amiatt, mert lerohad a fék az autóról, pedig ha rendesen lenne fékezve, akkor többet bírna és komolyabb lenne a fékhatás is.
-
#47205632
törölt tag
válasz Mágus2 #58820 üzenetére
Hogy kell rendesen fékezni? Minket még a motorfék kihasználására tanítottak, merthogy ezzel sokat spórolunk a betéteken, meg így a gumi sem terhelődik és lassabban kopik.
Le lett mérve a tárcsa, még határértéken belül van, csak vájatos. A betét nem drága, de vájatos tárcsára nem akartunk drágát amúgy se. Egyszerre nem megy, az lenne vagy 80k munkadíj nélkül. Vagy akkor ne is nyúljunk hozzá, mert most legalább még jó?
Munkahelyen van 3 másik hasonló korú, futású autó és azoknak a pici vállon kívül szép egyenletes fém színű a tárcsája, Az enyém meg mint a hányadék olyan. [link] Nálam csak két hónapja van a kocsi, az előző gazdája csinálta ilyenre. -
gergo5991
őstag
sziasztok, lakótelepre lehet rendőrt hivni ha egy (külföldi) jelzésü terepjáró keresztbe beparkol a parkolóba 3 helyet elfoglalva? arról nem is beszélve hogy a lakótelepre ahogy jövök be kanyar mind2 oldala végig parkolva, centizni kelett, örülök hogy eggyáltalán ki tudtam jönni meg vissza be. hangulatom most rákivánna egy 15kilós kalapácsot a szévédőjére, fél óráig kerestem parkolóhelyet miatta azt is 10 utcával odébb találtam..
-
#47205632
törölt tag
válasz rob210 #58824 üzenetére
Mármint ez a tárcsa még menthető? A rohadások zavarnak rajta, hogy olyan mintha befele rohadna és lehet az mélyebben van, annyit meg már szerintem nem bír el.
Fogni most is fog, azzal nincs bajom, csak látom a kinézetén, hogy szar.Ha meg tudod mondani mik a minimum méretek akkor lemérjük újra, mert én már elfelejtettem mit mértünk rá.
-
konyi79
addikt
válasz #47205632 #58821 üzenetére
Most tényleg nem bántás, de látszik nem értesz nagyon hozzá.
Miért nem viszed el szakemberhez? A fék nem játék, nem interneten összeszedett információkból kell otthon buherálni. Magadnak is, és másoknak is árthatsz vele.
Egy tárcsát érdemes-e/szabad-e szabályozni eldönteni felelősség, amihez nem árt tapasztalat. Ezt nem a fórumban tudod megkapni, nem tudja senki innen megnézni azt a tárcsát. A határértéken van az egy dolog, lehet lemarva már kevés. Lehet el van vetemedve, ami miatt már szabályozni se lehet. Lehet az egész meg van égve, akkor megint kuka.
Én azt látom, itt keresed az igazolást, hogy jó az még folyamatosan. Ha 1 valaki rámondja jó az még, utána egy nagyobb fékezésnél elpattan mit csinálsz? Kihez fordulsz?
Tök mind1, mit gondolsz most te hogy vezetsz, mennyivel jársz, egy féknek az autót bármilyen körülmények között meg kell tudnia állítani. Olyankor is, amire most nem gondolsz. Most összetákolod, aztán gondolsz egyet leszaladsz nyáron a családdal a tengerpartra, majd autópályán kell fékezni egy meredeket 40 fokban, lejtőn, megpakolva. Na egy elvékonyodott rozsdás tárcsa olyankor nem fogja kímélni a családodat.
Remélem nem veszed kioktatásnak, meg a többiek se -
meroly
veterán
Sziasztok!
Clio2 1.4 16V-nél normális hogy alapjáraton érződik némi hullámzó rezonancia?
A fordulat kb 20-at ingadozik, ami a mutatón egy fél mm-t jelent csak, nem is onnan tudom hanem mérésből.
Ez mitől van? Ebben még nincs kettős tömegű. Bakokat most cseréltem, előtte utána is ugyanaz. Fojtószelep egy éve volt tisztítva és van pörgetve, pályázva is.Köszi
Impossible is nothing
-
#47205632
törölt tag
válasz konyi79 #58826 üzenetére
Én ki akarom cserélni, de erre most nincs pénzem, ez legalább egy év. Az volt a lényeg, hogy az addigi időre mit kezdjek vele. Hagyjam így ahogy van, vagy érdemes kezdeni valamit amivel javítható ideiglenesen (új pofa, esetleg eszterga). Nyilván nem én akartam kisflexszel lecsiszolni.
[link]
[link]
Egyébként meg nézőpont kérdése is, azt ugye mind tudjuk hogy ilyen fékkel még röhögve átmegy műszakin is, nemhogy egyen, de még legalább kettőn.
Esetleg annyit lehet csinálni, hogy csak az elsők lesznek cserélve és akkor fél év az idő. Később meg a hátulja, azok úgy is lassabban fogynak. -
#47205632
törölt tag
válasz molnarpeter #58829 üzenetére
Arra azért nem vagyok rászorulva, van több autó is a családban.
-
rob210
Topikgazda
-
-
diablo1984
veterán
válasz meroly #58834 üzenetére
20 fordulat az semmi, ne halucináld be! kettőstömegű még a legújabb szívó megane-ban sincs, mert szívó így nem kell bele, a tiedbe sem!
Komolyan mondom, használd azt az autót, már "kissé" hipohonder vagy szegény autót mindig betegnek érzed!(a világon nincs egy flottányi tizenéves renaultban sem ennyi gond, mint amit te feltételezel a tieden)nem bántásból, de nem új autó, de valszeg újban is megtalálnád ezeket....
-
rob210
Topikgazda
-
polonic
félisten
válasz diablo1984 #58836 üzenetére
Egyébként TC-n olvastam, hogy a legújabb mazda mx5 modellfrissítése egy kicsit erősebb motort hoz, de ahhoz már lesz kettőstömegű. Pedig szívóbenzin. Es lehet OPF is lesz, abban nem vagyok biztos.
-
meroly
veterán
Jovanna. Akkor is fura hogy eddig nem razkodott most razkodik na.
Igyekszem nem hipohonderkedni, mar a katalizator lampa folyamatos egese se zavar
De ezt erzem a hatamban derekamban mindenhol es idegesito.Tisztitas megvolt amugy tavaly. Az lehet ujra elkoszolodott?
http://auto.indavideo.hu/video/Fojtoszelep_tisztitasa
Ez a modszer?
[ Szerkesztve ]
Impossible is nothing
-
#47205632
törölt tag
válasz rob210 #58832 üzenetére
Nem sértődök én meg ilyeneken. De már túl van tárgyalva, az igaz.
Én csak azzal nem értettem egyet, hogy nem értékarányos a kocsira fordított összeg. Meg az, hogy miért van pl. a Valeo lehúzva. Lehet hogy itt szar, de új, működik, jobb mint a mostani, nem életveszélyes kínai. Vagy tán hagyjam fenn a régit az jobb"?".... Mindenki elvárásának nem tudok megfelelni. Legyen pénz autóra és legyen rá pénz fenntartani, ez van is. Csak nem kéne elfelejteni az értékarányokat sem, ez pedig kimerül ennyiben. -
diablo1984
veterán
válasz polonic #58838 üzenetére
az más, a skyactive motor az erős, ott lehet, hogy a hirtelen erőtől igényelheti a rengés elnyelését! meg manapság már a fiú sem biztos fiú, a lány sem lány, ki kivel, mivel és a dízel a sz@r, közben meg a benzinesekben is benne lesz minden amit a dízelben is kerülni kellene!
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz #47205632 #58736 üzenetére
Legjobban azt díjazza, mind a dízel mind a benzines...
Legközelebb írd oda, hogy magánvélemény , mert ezt egyik sem díjazza, de hogy az enyémmel nem járok így az biztos hétszentség! A meg kell hajtani, az pontosan az, hogy megvan hajtva, nem egy bizonyos fordulaton gyilkolom. AZ én autómban sem lenne 500 ezer felett és brutális kondiban, ha ezt csináltam volna....
-
kisgyerek85
senior tag
A te szemszogedbol itelve mi a meghajtas? Magyarorszagi korlatok kozott maradjunk, szoval 130km/h sebesseg mellett mikent hasznaljuk?
En amire figyelni szoktam,hogy tul alacsony fordulaton ne hasznaljam az autot. pl. 50es korlatnal sokszor 3.ba kozlekedek masokkal ellentetbe,van aki szereti az 50km/h sebesseg mellett az 5. sebesseget hasznalni. -
rob210
Topikgazda
válasz kisgyerek85 #58844 üzenetére
Például én, mert nem akarom a kocsit agyoncsapni
50 nél simén 5.ben gurulok.
Igaz nem is megy a fogyasztásom 7.2 fölé a városban sem.
Én már nem vagyok az a rallyzós kell az erőtartalék, jöjjön a nyomaték, préseljen az ülésbe, sofőr.
Egyszóval a 3asban városban a fogyasztásnak nem tesz jót, a károsanyag kibocsájtásnak nem tesz jót. Így az autó szerkezetében is sokmindennek nem tesz jót.Ha valaki meg akarja hajtani az autót akkor autópálya 4 es 130 egy huzamosabb szakaszon.
Ennyi.Renault power
-
#47205632
törölt tag
Magánvélemény.
Mit akarunk elérni a meghajtással? Mert kipufogó tisztításra nem lesz jó a padlózás, mivel ugyanannyi retket belenyom a nem tökéletes égés miatt. Jó persze tisztább lesz valamennyivel, de közel sem annyira, mint hiszik. Mondjuk egy régebbi dízelnél ez tökéletesen kijön mikor padlóra kormol, félgázra meg nem.
Nem egy autóból vonom ezt le, hanem fórumokon írják le többen is.
Azt pedig egy szóval sem írtam hogy egy fordulaton kell gyilkolni, hanem hogy lehet ilyet is beiktatni egy szakaszon néha. -
#47205632
törölt tag
válasz kisgyerek85 #58844 üzenetére
Az autópálya meg pont nem jó, egyszer elérem a tempót és annyi, vagy fékezzek le mindig hogy újra gyorsíthassak? Ha már járatni kell akkor keresni kell egy szerpentint aztán lehet minden kanyar után gyúrni neki. Nem a sebességen van a lényeg, hanem a fordulaton.
A pálya is jó egy bizonyos fajta terhelésre változatosság kedvéért, de a meghajtás az nem a pályázást takarja fix 130-nál.Én 3.-ba megyek 50-nél ha emelkedős, ha egyenes vagy lejt akkor lököm a 4-est de általában fel is megyek 55 köré akkor. Ha jól emlékszem harmadikban már közel van a háromezerhez ilyenkor, az már felesleges. Egy ilyen 1.4-es motor megdöglik, ha 2000 alatt kell járnia még ha csak részterhelésre is. Bár őszintén szólva nem sűrűn nézem a fordmérőt, hanem hangra tolom.
Nem kapok a szívemhez ha beesik 1700-ra és onnan gyorsítok kicsit, de ne ez legyen a hétköznapi közlekedési forma. Néhány kanyarban én is visszaejtem eléggé, de annyit kibír, olaj az nem tűnik el pár másodperc alatt sehonnan.
A fékeim simogatásából ítélve gyanítom a gázpedálom is így volt használva, kaphatott ez a szerencsétlen motor sok mindent a 16 éve alatt. 3200 körül váltok, 2200 köré jön vissza a fordulat, az teljesen tökéletes átlagra, persze néha a lakott terület vége tábla után meg van rakva neki harmadikban ötezerig. És még csak gyorsan se megy olyankor még, mindenki jól jár.[ Szerkesztve ]
-
Gombinyó
őstag
válasz kisgyerek85 #58844 üzenetére
Attól függ hol közlekedsz, milyen város. BP-n én se raknám 4-be a folyamatos fék-gáz közben, nem tesz jót az az alacsony fordulatról kigyorsítás, erőltetés. Amerre én közlekedem lazán átgurulok 55-60-al a városokon, falvakon 4-ben, de ott csak fordulaton kell tartani kb meg néha elvenni a gázt.
-
rob210
Topikgazda
Leírok egy alapszabályt, nem a fordulatszám öli meg a motorok 90%-át, hanem a nyomaték.
Sok mindennel nem értek egyet azok közül amit írsz, de hagyjuk. Mindenki úgy használja a saját autóját ahogy akarja.[ Szerkesztve ]
Renault power
-
UHHH
senior tag
Motorgyilkos autós szokás - így ne vezess! 1. rész | Vezess TVApróságnak tűnik, és hirtelen belegondolva nem is tűnik károsnak, mégis, ha a videóban ecsetelt módon használjuk az autónkat, az megrövidíti a motor élettartamát.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Sorozatok
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Black Friday november 29. / Cyber Monday december 2.
- Filmvilág
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- HDD probléma (nem adatmentés)
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Építő/felújító topik
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Opel topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest